Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meridian

    senior tag

    válasz djgeg #155 üzenetére

    "Leszarod, hogy az Uber nem azért jött létre, hogy taxi ellen menjen"

    Hol állítottam én olyat példának okért, hogy az uber a taxisok ellen jött létre? HOL?!

    Az ubernek nem mottója, hogy most jól kibaszunk a taxisokkal és faszán alájuk ígérünk mondjuk 60%-al!
    Uberolcsó taxi, mi?

    Ugyanakkor az uber tevékenysége azt eredményezi, hogy a taxisok tönkremennek (na, persze van ilyen, volt ilyen már a történelemben), aztán az uber sofőrök is tönkremennek, és jöhetnek az uber robotautók. ugye? Így kell piacot rabolni, nem?

    Egyébként ha a uber a robotautókkal kezdene, akkor egy szavam nem lenne. Másnak sem lehetne. Mert az az igazi innováció. (Nyilván, még nincs működő megoldás erre, persze tőkét erre lehet szerezni. Bújtatott/fedett rablással.)

    De az uber nem így kezdte. Pontosan látszik, hogy mit csinál. Megnézi minden egyes régióban a taxi tarifákat, majd azt beszorozza minimum 50% mínusszal (ez nem teljesen értelmes kifejezés, de tudod mire célzok), jól tudva, hogy ez iszonyú jól néz ki a fogyasztók szemében (mert hát ugye, ha csak 10% kedvezményt kapnál a taxisok díjához képest, az bizony nem lenne elég... nem mellesleg, lehet, hogy a taxisok ennek az árnak utána mennének, mert tudnak ők is versenyezni; te nem igazán tudod mi küzdelem megy egy-egy fuvarért, vagy kuncsaftért - én tudom, mert nekem kell kezelni apám google-s hírdetését is, és kordában tartanom, hogy ne szálljon el a CPC - úgy, hogy ez nekem nem szakmám, viszont a "szakmabeliek" csak lehúzni tudják a hírdetésüket optimalizálni szándékozókat, hidd el tudjuk már milyen semmikre szednek be 20-30-40ezer Ft díjakat...)

    Az uber nem kalkulál valós költségeket, és nem számol semmiféle kockázatkezeléssel sem. Azt majd a hülye alkalmi uber-sofőr saját maga megoldja, ha tudja. Ha meg nem, hát -> igyjaras.hu

  • Meridian

    senior tag

    válasz djgeg #155 üzenetére

    "Nem fő megélhetés."

    Aha. Hagyjuk már ezt a dumát. Ha mellékesben csinálja ezt valaki, akkor végeredményben sokkal rosszabbul jár mintha mindezt rendesen tolná. Mivel az alapvető matematikáját (számszerűségét, ha úgy jobban tetszik) sem érted az egésznek, ezt meg sem kísérlem levezetni neked.

  • Meridian

    senior tag

    válasz djgeg #155 üzenetére

    "régi szép idők amikor még volt 150 Ft os taxi"

    Amúgy erre is akartam reagálni, de elveszett, de pótlásként: 150Ft az kb 47%-al több mint a 104Ft.
    A taxisok egyébként nem szerették, de elvállalták.

    Hogy is viszonyul ez a 150Ft a korábban kimatekozott számokhoz?
    150-75=75Ft.
    adózva ~62 Ft vs 20 Ft. 3x-os különbség, ami azt jelenti napi 96km-t kellett hasznosan futni (125km üresjárattal - bár ez azért ennél rosszabb aránnyal szokott összejönni), ami cirka 5 óra munkaóra, plusz a fuvarokra való várakozások ideje.

    Ez az ami még bevállalható, nem is véletlen, hogy ez alá nem igen mentek, de ha mégis valaki ilyesmit hirdetett meg, arra meg élő taxist nem tudtál fogni, vagy csak annyira elvétve, mint a fehér holló (ami azt jelentette, hogy a taxis éppen a környékeden volt, így üresjárat helyett inkább felvett, mert az is pénz, még ha kevés pénz is).

    Azért a piac beárazta rendesen mi az alsó határ, ez jól látható volt.

    Ehhez képest mit az uber? 104Ft-ot. Vicckategória. Ebből is látszik, hogy nem mérték fel a valós költségeket, hanem csak a piac lerablása a céljuk, eleve arra számítva, hogy ebből se adót, se egyéb költségeket senki nem fizet meg egyik fél sem.

Új hozzászólás Aktív témák