Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #63 üzenetére

    Nem az üzletpolitika sántít, hanem maga a piac. A mobil túlnőtt a desktopon, így teljesen világos, hogy a termékfejlesztéseket nem az asztali, hanem a mobil gépekhez kell igazítani. Korábban ez úgy volt, hogy az asztalra tervezett termékekből lett egy mobil megoldás. Most pont fordítva van, Emellett a desktop ma már nem az ATX-es nagy házakat jelenti zömében, hanem a pici nettopokat, és a monitorba épített PC-ket, azaz lényegében a desktop egy nagy része is csak mobil termékkel fedhető le.

    Gyakorlatilag az egész piac jelege megváltozott. A méretes tornyok kiszorulnak, míg a mobil megoldások, és a nettop, az SFF és az LCD-PC egyre nagyobb teret nyernek. Emellett nem lehet elmenni szó nélkül, ezt le kell követni a fejlesztésekkel. Az integráció egy ilyen eredmény, mivel a miniatürizálás magával hozza azt a problémát, hogy egy GPU nem fér el a gépben, illetve annak a beépítése túl költségessé teszi a teljes rendszert.

    Az egészet úgy kell felfogni, hogy a gyártók lényegében valamikor közölték az Intellel és az AMD-vel, hogy nem fognak a diszkrét GPU-kra építeni, mert aránytalanul drágának találják a beépítésüket. Erre az integráció az említett vállalatok megoldása. A dolog teljesen érthető, minek csökkentenéd a saját hasznodat egy GPU beépítésével, ha a feladatokra jó az integrált GPU is. Ezt ugye a GPU-piac alakulása is jelzi, hiszen a teljes PC-s piac 65%-a IGP. Konkrétan a legnagyobb nyereséghányad itt van. Mivel az előrejelzések szerint idén minden második eladott prociban GPU lesz, így az IGP-k terjedése gyorsulni fog.

    A játékosokra nem érdemes komolyan építeni. Kevesen vannak, és az igényeik is változnak. Egyszerűen nincs pénz itt, és ez nagy baj. Ha erre nem reagálnak a cégek, akkor elhasalnak. Láthatóan mindenki reagál a problémára. Az AMD integrál, míg az NV hozta a Tegra platformot, és persze ők is integrálnak, csak nekik meg kell várni a Windows 8-at, hogy lehessen erre a piacra nevezni.
    Persze a játékoknál lesznek majd kérdéses dolgok. Az AMD elsősorban a Bulldozert ajánlja a játékokhoz, de már most van olyan játék, ami profitál a Fusion shader magjaiból. Ez alapvetően egy érdekes húzás, és kérdéses, hogy a jövőben ez mennyire lesz szempont a fejlesztőknek, illetve ha szempont lesz, akkor csak a Fusionre terjed-e ki, vagy minden GPU-ra. A Shogun 2 esetében az AMD CTM-es kódját implementálták (abból a régi Froblinos demóból), vagyis lényegében a Fusionre szabták, így más terméken nem érhető el az AI ilyen irányú számítása. Ezen ugye az OpenCL segíthet, vagyis a megoldás globális is lehet.

    Arra érdemes gondolni az általános használatnál, hogy ma már a top böngészők GPU-s gyorsítást használnak (HTML5, WebM, WebGL, Unity, Flash). Ez már önmagában elég számottevő szempont az erős IGP létjogosultsága mellett, hiszen nem kevés ember internetezik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák