Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz madgie #2 üzenetére

    Sandy Bridge vs. Llano
    10 évvel ezelőtt adott egy termék olyan leképzési minőséget, mint a Sandy Bridge IGP-je. Ez alapvetően nem csoda. Az Intel azokat a technológiákat használja, amelyeket az ATI a Radeon 8500 idején vezetett be. Erre volt a fejlesztés kezdetekor licenc.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Rawulf #9 üzenetére

    Arról nem ír a doksi. Valószínű, hogy megoldják. Nem valami nagy dolog ennek a javítása.

    (#10) Ribi: Nem. A TechReport. De mi is észrevettük, hogy nem éppen 2011-es színvonal a képminőség, csak a dolog lényegtelen, mert a Llano számottevően gyorsabb még jobb képminőség mellett is. Azt tudom, hogy ezt a részt teljesen átdolgozzák az Ivy-ben.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz madgie #12 üzenetére

    Ja, hogy te a 2D-re gondoltál ... :U Akkor az lesz a legjobb, hogy ha kiegészítem a szöveget a 3D-vel, mert ezek szerint nem egyértelmű.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Rawulf #14 üzenetére

    Tulajdonképpen nem a HD Graphics nem tudja, hanem a vezérlőhídban van hiba ezzel kapcsolatban. Az új vezérlőhíddal és az Ivy Bridge IGP-jével ez teljesen megoldható, ha nem oldják meg, akkor az gáz, mert elég fontos funkció a házimozizó felhasználóknak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Male #16 üzenetére

    Igen. Állítólag ott van olyan probléma ami miatt a 23,976 Hz nem lehetséges.

    Az alaplapgyártók az Ivy Bridge megjelenésének napján kiadnak egy listát, hogy mely alaplapokban megy majd a lapka. Az lesz a biztos.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DemonDani #24 üzenetére

    Ezek ellen a Trinity APU megy majd. Az IGP nélküli lapkák ideje kezd lejárni már az asztali piacon is. Mindkét cég 5% alatti eladásokat vár az új CPU-któl. Tulajdonképpen ez semmi. Egyértelműen mutatja, hogy az integrálásra van igény.

    (#22) madgie: Igények kérdése, de jövőre lesz olyan játék, amely a beépített IGP-t használja általános számításra. Már idén is van kettő, de elég speciális működéssel, így csak a Fusiont tudják kihasználni. Hosszútávon nyilván valami nyílt felületre kell építeni.
    Azt tudom, hogy az AMD és az Intel is az OpenCL mellett van, de nem vetik meg a C++ AMP-t sem, sőt azt is támogatják mindketten. A kihasználhatóság szempontjából vannak elméleti eltérések. Az AMD szerint fizikát és AI-t kellene számíttatni OpenCL-en, míg az Intel szerint az auralizációra lenne nagy igény. Igazából mindegy a dolog. A user szempontjából szerintem jöhet mind a három. :D
    Szvsz jó ötlet az auralizáció is. A hangok a grafika mellett mindig mostohán voltak kezelve. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz djculture #30 üzenetére

    Nem a hardver az oka ennek, hanem az OpenGL driver. Az Intel pár játékra optimalizál itt, és kész. Próbálj DX-es játékot. Ott kevesebb a hiba mert elterjedtebb a felület.
    Játékra amúgy a Llano APU jobb. Olyat érdemes VGA nélkül vásárolni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz djculture #33 üzenetére

    Az Intel a kompatibilitási listát "ezer éve" nem frissítette. Olyan mintha nem is lenne. Egyébként driveres hiba bármikor lehet. Mindenesetre, ha valaki nem akar VGA-t, és játszani akar, akkor a Llano a jobb megoldás. Annak nem okoz ez gondot.

    Azt én is érzem. Ahogy bekerült az IGP a prociba sokan kerülik a VGA vásárlását. :U Szerencsétlen eladok meg adják alájuk még a lovat, mert a procikon többet keresnek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz smkb #36 üzenetére

    Ilyen igényekkel VGA-t keres a vásárló. Általában olyanok a mainstream igények, hogy nem baj ha low vagy med a grafika, de menjen a játék. Egyre több ilyen van. Rengetegszer olvasok olyan kérdést, hogy VGA nélkül lehetséges-e a játék, mert nem akarnak nagy PC-t építeni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Rawulf #37 üzenetére

    Biztosan nem tudom megmondani, hogy javítják-e, de a gyártók szerint van rá ígéret. Eléggé logikus, hogy meg lesz oldva a 23,976 Hz, mivel 6-7 éve tudják a konkurens GPU-k. Na meg mit kapna az Intel, ha nem csinálják meg. Eleve a DXVA hibákat is nagyon felróják nekik a hardcore házi-mozizós réteg.

    (#39) djculture: Ezért nem szabad a sok boltosra hallgatni. Tisztelet a kivételnek persze, de sokan a saját hasznukat nézik a termékek eladásakor és nem a vásárló valós igényét. Nálunk van olyan bolt, hogy VGA nincs raktáron. :(

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz smkb #41 üzenetére

    Ez nem biztos, hogy a vásárló hibája. Rengeteg boltos mondja manapság, hogy elég ez és menni fog minden maxon, mert a mai CPU-kban csoda-IGP van. Persze nem szabad az eladóra hallgatni, pláne ha nincs VGA a boltban, de sokan ezt nem tudják. A gyártók FUD-ja is erre épít. Az Intelnél és az AMD-nél is látni a discrete class GPU szöveget. Ha az olcsó VGA-kat nézzük, akkor igaz, de ezt a vásárlók általánosítják. Sajnos néha a hozzá nem értő eladók is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz toldy #46 üzenetére

    Nem. Olyan opció lehet, mint a Total War: Shogun 2-ben. Ha Fusion APU-d van VGA nélkül, akkor nyersz +10-15%-ot sebességben. Persze ezt nem lehet kimérni, mert a játék automatikusan az IGP-t jelöli számításra a CPU helyett. Ha beraksz egy VGA-t, akkor rögtön a CPU számítja az AI-t, és az IGP-s mód elérhetetlen. Ez az implementálás azért gáz, mert nem szabványos. CAL-ban van megírva a Zacate és a Llano APU-kra. Például a Trinity-n már nem fog menni, ha nem írják át a kódot.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fooler89 #57 üzenetére

    Dirt 3 és Total War: Shogun 2. Előbbi DirectCompute 5.0-n számol fizikát, míg az utóbbi CAL-on AI-t.

    (#58) vgergo: Elvileg igen. Ezért hívjuk APU-nak. :)

    (#52) pohár: Köszi javítva. :R

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz smkb #64 üzenetére

    Csak ez hagyta el az AMD szóvivőjének a száját. "We're at an inflection point," said company spokesman Mike Silverman. "We will all need to let go of the old 'AMD versus Intel' mind-set, because it won't be about that anymore."
    Ezt sokan teljesen hibásan úgy értelmezték, hogy az AMD rá akarja hagyni az x86-ot. Bizonyos piacokon ez opció is, hiszen az x86 hátrány lehet, de nem mindenhol. Inkább az a helyzet, hogy nem az Intel a fő versenytárs, hanem az ARM-os gyártók kerülnek a szemük elé.

    Már régebben írtam, hogy az AMD mit akar. Integrálni a GPU-t, úgy hogy az kivegye a részét a számításokból. Ez a Fusion. A heterogén módon kell programozni a lapkát, és jóval nagyobb hatékonyság érhető el a számítási teljesítményt tekintve. Röviden ugyanarra mennek amerre az ARM viszi a fejlesztéseket. Ezért mondják, hogy az "old 'AMD versus Intel' mind-set" már nem él. Az Intel erre annyira nem szeretne menni, hiszen ehhez a szemlélethez nagyon jó GPU kell. Ráadásul az AMD lepaktált az ARM-mal az FSA kiterjesztéssel kapcsolatban. Együtt fejlesztik a felületet, ami nyilván nem jó az Intelnek. Az AMD egyedül nem tudja ezt elterjeszteni, de az ARM magokat olyan sok cég licenceli, hogy simán alap lehet a jövőben. Az FSA tulajdonképpen mindenkinek jó, csak az Intelnek és az NVIDIA-nak nem. Az Intelnek azért, mert a Larrabee még mindig egy kérdéses pont, míg az NV nem akar nyílt szabványt. A CUDA-val le akarnak zárni mindent. Ezzel szembe megy az ARM és az AMD, és adnak egy nyílt alternatívát mindenkinek az FSA-val.

    Nagyjából ezek a stratégiai módosítások az AMD-nél, már amennyire ugye módisítások. A befektetőknek valszeg fingjuk sincs, hogy mi az az FSA és OpenCL, mivel ők nem láttak a Fusion Developer Summit anyagait sem, nekik lehet, hogy ez az egész szemlélet új. Valószínű, hogy az AMD pár ARM-os termékről is beszélnek majd februárban (ez lehet mindenkinek új), hiszen az ARM szívességet tesz az AMD-nek az FSA támogatásával. Gyakorlatilag az AMD számára kezd mindegy lenni, hogy x86 vagy ARM, mivel az FSA mindkettőn menni fog. Most, hogy a Win 8 is menni fog ARM-on, érdemes elgondolkodni a váltáson, ahol ennek ugye van jelentősége. Természetes, hogy ha ultra low power szintjén jobb SoC-ot lehet építeni ARM-ból, akkor az AMD erre fog menni. Valszeg Rory annyira nem szívbajos ebben az ügyben, és nem a mindenhova x86/AMD64 irányzék híve. Igazából az egész logikus. Az Intel sem tud ide betörni x86-tal, fel kell tenni a kérdést, hogy megéri-e próbálkozni, vagy pár feltételezhető kudarcot mellőzve rögtön jöjjön az ARM. A stratégiát semmiképp sem bontja meg, mert az ARM is ugyanannak a jövőképnek a híve aminek az AMD.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz tocsa #75 üzenetére

    Ez a doksi több helyen is tartalmaz elírást. Nem kell sok jelentőséget tulajdonítani neki.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dezz #91 üzenetére

    A Brazos GPU-jához (legalábbis ami a Z-01-ben van) jövőre felzárkózhatnak a konkurens megoldások (Mali-T604 például MP4-ben biztos elég erős). Ezzel az AMD-nek már nem lesz abból hátránya, hogy nem tudják lejjebb skálázni, mert a piac nőtt fel ehhez. A Mali IGP sem sokkal olcsóbb tranyószámban. Annyival kevesebb, hogy számos DX11-es funkciót emulál, amivel spórolható a hely, de ez teljesítménybe is kerül. A GCN CU-ja még a VLIW4-es SIMD tömbnél is kisebb. Ráadásul nem kötelező használni hozzá az ACE modult. Ez nyilván rontja a hatásfokát, de mobilban ez lényegtelen. Persze jobb ötlet maradni itt a VLIW4-nél. A GCN-t a jobb heterogén programozhatóság érdekében érdemes átdolgozni, mivel az x86/AMD64-hez igazították az architektúrát. Az ARM-hoz így nem igazán jó. Működik persze, de a GCN integrálásának előnye, hogy a CPU és a GPU ugyanazt a címtartományt használja, és az x86 virtuális memóriát támogatja.
    A jelenlegi fejlesztésekből az látszik, hogy a Bulldozer architektúra tökéletesen passzol ahhoz, amit az AMD a GCN-nel megálmodott. Ha viszont mennek ARM-ra is, akkor ott a korábbi architektúrára érdemes alapozni, legalábbis addig, amíg a GCN-t nem szabják hozzá az ARM-hoz. Az eredeti GCN koncepción a 64b x86 pointerek működnek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dezz #93 üzenetére

    Igen. Az NV alapból az ARM-hoz közelít, a Keplerrel egyelőre picit, de a Maxwellel teljesen. Ez sok helyen előny, míg más helyeken hátrány. Az AMD is így van az x86-tal, csak fordított felállásban. Ezért akarnak szerintem az ARM vonatra is felszállni. Ahol az ARM az előnyös ott azt érdemes erőltetni, ahol pedig az x86 ott meg marad az. Ennek a hátránya ugye a cGPU tervezése. Ezért gondolom, hogy megtartják a VLIW4-et ide, ami elég hatékonyan skálázható, a piac jövőre úgyis felnő erre a szintre. Az ARM 2015-re képzeli el a komoly integrációt. Addig át lehet dolgozni a GCN-t. Az NV valószeg a Keplert használja majd, de azt eléggé le kell csupaszítani. Persze 2015-ig van idő.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Jack@l #114 üzenetére

    Pedig az Intel döntése jó. Ha nem működik a Larrabee akárhányadik, éppen aktuális generációja, akkor az egy olyan szegmensben derül ki, ahol úgy sincs semmi részesedésük. Sokkal kockázatosabb várni a Larrabee projektel a valós integrálásig. Nyilván a cél egyértelmű, de előbb élesben is tesztelni kell, aztán ha jó, akkor mehet a Skylake-be.
    Ha nem jó, abban nem tudom, hogy belegondoltak-e. Valszeg van B-terv. Megvan az erőforrás, hogy 2015-re két APU-t tervezzenek párhuzamosan.

    Az, hogy korlátozódik a PC esetében a szabadság nem jó, de erről nem mi döntünk, hanem a cégek. Az AMD, az NVIDIA, az Intel, még még mindenki más full platformot akar. Lehet idegeskedni emiatt, de ettől nem változik semmi. Az meg alapvetően világos, hogy nem az AMD és az NV gyilkolja a VGA-piacot. Az Intel tiltja meg a növekvő piacokon a VGA-kra való építést. A thin Mini-ITX-es LCD-PC-k és az Ultrabook platform esetében is ki van zárva a lehetőséges a dGPU-k alkalmazására. Az Intel kihúzza az AMD és az NV alól a talajt. Innentől kezdve nem csoda, hogy egyik cég sem épít nagyon a VGA-kra, és keresik az alternatív utat. Hidd el nekik sem jó, hogy nézik a 30-35%-os éves bevételcsökkenését a piacnak. Ha ez nem lenne, akkor az NVIDIA nem építene ARM-os Denver magokat a Kepler utáni fejlesztésekbe, de úgy számolnak, hogy 2014-ben már annyira gáz lesz a helyzet, hogy a platform a kiút. Ezzel az NV függetleníti magát az Inteltől, és szarják le, hogy olyan platformokat csinálnak, amelyekbe nem kerülhetnek be. Ugyanez az AMD-re is vonatkozik, csak hamarabb elkezdték az APU korszakot, de nyilván az Intel nem ad más lehetőséget, így az integrálás és a saját platform építése az egyetlen értékelhető út számukra is.

    Valójában lejátszódik ugyanaz, ami a matematikai koprocesszorokkal. A baj az, hogy ez most nem az piac normál hatásai mellett megy végbe, hanem az Intel konkrétan felgyorsítja az egészet. Ettől függetlenül Ivan Edward Sutherland Wheel of Reincarnation szabálya továbbra is beigazolódik. Némileg persze most kap egy kis mesterséges rásegítést, de ettől még beteljesedik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #10034944 #116 üzenetére

    [link]
    Írt róla Oli a Llano cikkben:
    "1968-ban íródott szabályának lényegi jelentése szerint olcsóbb kiváltani egy speciális célú hardvert (pl.: GPU) a megfelelő szoftver és egy általános célra készített hardver (pl.: CPU) kombinációjával. Viszont olykor a piacnak nagyobb szüksége van a magasabb számítási teljesítményre, mint az olcsóbb hardverekre, így idővel ennek érdekében a funkció kikerül az általános célra készített hardverből, és egy külső, speciális célú egység formájában születik újjá. Később, ha már a korábbi, még speciális célú hardver feladatai már túl általánossá válnak, akkor a költségek csökkentése érdekében visszakerül az általános célra készített hardverbe, mellyel gyakorlatilag kialakul egy ördögi kör."
    Többször megtörtént már, most a VGA-k kerülnek sorra.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák