- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Yettel topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- iOS alkalmazások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi 12T - egytucat
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wlac
Ármester
válasz Steeve84 #150 üzenetére
Továbbra is azt mondom, hogy inkább ne jöjjön semmi, minthogy egy ötlettelen valamit kapjunk, ami megöli a franchise-ról alkotott szép emlékeinket. Tény, hogy baromi jó volt a Half-Life 2, de ma már nem lenne akkora hű faktora, mint 11 évvel ezelőtt. Kell valami, amivel ismét robbant a játék (aminek most már fel kell érnie a hype-hoz), mint anno a fizika megjelenése és alkalmazása. Az a technológia egy erős sztorival elég lenne egy 8/10-es játékhoz, de a Half-Life mindig is többről szólt, mindig is megvolt benne az a plusz.
Én a VR-ra tippelek, de ahogyan fentebb is volt szó róla, kell még idő, mire az kiforrja magát (egyáltalán, kell még idő, mire megjelenik).
“The wha-"
-
őstag
-
Wlac
Ármester
válasz SchumiBácsi #152 üzenetére
Akkor öt év múlva látjuk. Vagy később. Nem véletlenül írtam, hogy amíg kiforr a technológia. Gondolom a VR szemüvegek is több generációban fognak érkezni (már ha sikeresek lesznek a kezdeti próbálkozások, amit nagyon remélek), és nem az elsőre szeretnének robbantani, mivel ki tudja, hogy milyen problémák lesznek vele. Ha minden jól megy, egységesebb lesz valamennyire a platform, megtanulnak a játékkészítők optimalizálni, hogy azért ne Minecraft szintű grafikával fussanak a játékok, és utána jöhetnek a komoly játékok. A HL3 tökéletes éllovasa lehetne ennek a rohamnak, főleg, ha valahogyan beleviszik a Portal Gun-t is.
“The wha-"
-
Dilikutya
félisten
Még mindig nem értem, mi volt akkora durranás a Half-Life 2 sztorijában. Mi az, hogy többről szólt? Egy inváziós sci-fi, amiben egy földalatti ellenállás egyik tagját irányíthatjuk, semmi több.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
vhw
addikt
válasz Dilikutya #154 üzenetére
Nem csak maga a sztori teszi emlékezetessé a játékot. A látvány, a játékmenet, az újdonságok, a karakterek...
Csak most nem rég kezdtem el az első Bioshock-ot, a vége felé tartok... - mindenhol fantasztikus játékként írják le, a sztori, a látvány, a "végtelenül" személyreszabható képességek, minden... Egyszerűen mégis képtelen számomra csak távolról is hasonló élményt nyújtani, mint az a HL2 amit egyébként nem egész egy éve játszottam végig először (mégcsak nem is eshettem az eltelt idő megszépít mindent szindrómába).
Van ez így, hogy nem mindenkit ugyanúgy ragad meg valami... Ha nem hát nem, felesleges lenne akkor ecsetelni a HL "fantasztikusságát", ahogy nekem is a Bioshock-ét (mondhatnám én is, hogy; disztópiába fordult utópia, nagy cucc, és akkor mi van?)
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
Wlac
Ármester
válasz Dilikutya #154 üzenetére
Technológiailag és játékmenet szempontjából értettem. A sztori nem volt rossz, de a történetvezetés botrányos volt. A világ és a hangulat mellett a játékmenet adta el. A környezet általi ölés az azóta megjelent játékok nagy részében továbbra is abban merül ki, hogy felrobbantjuk a robbanó hordót, míg a Half-Life 2-ben lehetett kreatívkodni fizikával.
“The wha-"
-
negro
őstag
válasz Dilikutya #154 üzenetére
Mondjuk ilyen szempontbol nekem a HL1 tortenete es felepitese sokkal jobban bejott. Emlekszem mikor vegre kijott a Black Mesa 2012-ben meg igy is, hogy ismertem a story-t jobb elmeny volt vegig tolni mint anno a HL2-ot. Nekem spec nem jott be ez a Combine fele ur technologia es a poszt "apokaliptukus" 80-as evek beli kozeg osszekavarasa sem.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Dilikutya
félisten
A technológiát nem vitatom, a Source az egyik legjobb engine, amit valaha készítettek, ráadásul frissítik azóta is. Összességében talán a HL2 volt 2004 legszebb FPS-e szerintem, majdnem holtversenyben a Far Cry, szép volt az addig soha nem látott trópusi környezet. Egyébként az is egy jól optimalizált játék volt, DX8 módban jól futott ugyanazon a gépen, amin a HL2 is (P4 2,4GHz, 512Mb RAM, Radeon 8500 64Mb VGA), jól skálázható volt. Hozzájuk képest a harmadik nagy, a Doom 3 borzalom volt, ráadásul a karakterek grafikáján kívül más látványos nem is volt benne, hála az örök sötétnek. Épp a minap raktam fel a BFG Edition-t, bizony messze nem olyan szép, mint a HL2 vagy a Far Cry, ráadásul a környezet textúrái elég csúnyák közelről.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Dilikutya
félisten
Milyen jellegű szabadságra gondolsz? Az az egekbe emelte volna a gépigényt, ha minden mozdítható, rombolható. Így is elég sok apróságot le lehetett zúzni. Gondolj bele, ha mondjuk az épületek legalább részben rombolhatóak, vagy a járművek, a sok széthulló darabka fizikáját Paks se számolná ki élvezhető sebességgel, nem véletlen, hogy ilyet a mai napig sem építenek egy játékba sem. No meg az hatalmas többletmunka, hogy minden szépen rombolható legyen, sokszor azt se tudják normálisan megcsinálni, ami nem rombolható. Odébb van még ez a fajta szabadság, ráadásul az erőforrásokat inkább a mindenféle effektre, újabb és újabb élsimításokra pazarolják, de egy idő után már nem lesz látványosan szebb.
Már pár éve valamelyik Batman-ban a lehulló falevelek vagy talán a hó Physix effektje is durván gépigényes volt.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
nagyúr
válasz Dilikutya #159 üzenetére
A Doom 3-ban a dinamikus megvilágítás volt a nagy újdonság, és az szerintem ütött is. Élénken emlékszem arra a képre, ahogy minimális health-hel lapulok valami bemélyedésben, és csak annyit látok, hogy a falakon mászkálnak az árnyékok - azért annak volt hangulata
+ amit említettél - az ellenségek kidolgozásában valahogy az id játékok mindig jobban sikerültek.A HL2 sztori kapcsán - nem maga a történet volt a nagy szám, hanem ahogy a játék belehelyezett a főszerepbe, és átélhetővé tette.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Dilikutya
félisten
Igen, a fények, csak nem ugrott be.
Azért pl. a Quake 3-ban a környezet volt az, amitől leseggeltünk, főleg a gömbölyű élektől, meg a részletes textúráktól. Persze a karakterek is nagyon jól néztek ki, ott is jóval nagyobb textúrákat alkalmaztak, mint a korabeli játékok, 2 évvel a Quake 2 után az óriási ugrás volt.
Voltam én főszereplő, meg átélhető karakter korábban is, ezért nem értem azt a pluszt.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
negro
őstag
válasz Dilikutya #160 üzenetére
Alapvetoen igen, persze nem mindenre. De joval tobb szabadsagra e teren. Jo pelda, hogy a fa deszkakat leverted a veszitovassal barhol ugyanakkor ha pl. tobb ellen ott volt egy felallvanyozott epulet szelen a fa deszkakon, hiaba dobtal oda az aljahoz egy granatot semmi nem tortent a helyett, hogy osszedol es lepotyognak sorban.
Ide vag a video ami meg 2003-ban demonstraltak a motort. Itt meg voltak ehez hasonlo megoldasok aztan a veglegesben kiadasban ez eltunt.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Dilikutya
félisten
A Quake 3 a grafika miatt érdekes, az pont nem egy beleélhető játék, mivel az csak multis, klasszikus egyjátékos módja nincs, csak a pályákon lehet végigzúzni botok ellen, kb. mint a Mortal Kombat, csak puskákkal, mintha valami hasonló komolyan vehető viadalos keretsztorija a Q3-nak is lenne.
Csak hogy a sci-finél maradjunk, ott voltak a Star Wars FPs-ek, a Jedi Knight sorozat még az első Half-Life előtt kezdődött.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
nagyúr
válasz Dilikutya #165 üzenetére
Hmmm, ezek szerint temporálisan handycappelt vagyok, rosszul helyeztem el Jediéket az időben
(#166) Wlac: nekem first person játékokban pont fordítva van, azt nem bírom, ha főszereplő dumál. TP vagy egyéb nézetben egyetértek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Dilikutya
félisten
Az első rész még Dark Forces címmel jelent meg, a 2. rész alcíme volt Jedi Knight, onnan lett a folytatások címe is. A régiekkel még nem játszottam, csak a Jedi Outcast-al és a Jedi Academy-vel, azok sztoriban is jók, de gondolom, az előzmények is.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
snecy20
veterán
válasz Dilikutya #159 üzenetére
Amúgy nem, szerintem a Chronicles of Riddick : Escape from Butcher Bay volt az ég legszebbje FPS-ben, viszont mint grafikus motor, a Source nagyon tarolt előremutatás tekintetében.
[ Szerkesztve ]
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
őstag
Főleg hogy az a Riddick már meg se mozdul 64biten, de még a SC Chaos Theory se, pedig az már dobozosan van meg. De a Source szvsz még 10év múlva is menni fog az aktuális platformon. Olyan ez mint a Quake2, lassan 20éves mindjárt és simán megy Win7 alatt, még tán kompatibilitást se kell lőni neki mert annyira előremutatóan készült.
IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.
-
Wlac
Ármester
válasz SchumiBácsi #170 üzenetére
Ha jól tudom a Splinter Cell esetében a SecuRom a gond, nem maga a játékmotor.
“The wha-"
-
őstag
Nem tudom mi baja de röhejre amikor nekifogtam első rész megy mint az óra, második is de már látszik a fejlődés rajta - egy darab árnyék nincs benne. A 3adik facca lenne de emiatt a 64bit miatt nem megy. Mit kell levadászni hogy menjen?
IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.
-
Wlac
Ármester
válasz SchumiBácsi #172 üzenetére
Anno valami sötét orosz oldalról kellett szednem cracket, hogy működjön Windows 7 alatt. Természetesen erdeti a játék, csak a Securom... siralmas, hogy a másolásvédelem annyi év után is szivatott. Azóta átálltam PS-re, pont az ilyen dolgok miatt.
“The wha-"
-
negro
őstag
válasz #32839680 #174 üzenetére
Kicsit off de mondjuk az igazi CS es mint a tenyleges cooperativ jatek mentem es taktika mint olyan megszunt letezni az 1.5, najo az 1.6 utan! Persze CS Source-ig elmentem en is de inkabb atnyergeltem DoD:S-ra ahol nyomokban fel lelheto volt ami elveszett! En meg azok koze tartozom aki CS-et 1.0 elott kezdte! Nem 2-3 perces korok voltak es eszetlen rush es hasznaljuk ki a fegyver toltesi animacios bugokat, gyors toltes es tarsai...
Osszehasonlithatatlanul elvezhetobb public jatszmak voltak hajnali 3-ig akar azokban az idokben. Nem csak 6-7 palyan mert nem sirt a nyikhaj gyerek ha ismeretlen palya jott vagy nem ismert unalomig. Olyan serverek voltak, ahol a 16 majd 18 alatti jatekost rugtak ki szepen. LAMAs- pl.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
wjbhbdux
veterán
= megtanultak az emberek játszani ha megnézel egy régi videot még a legjobbak is egy mostani átlag játékos tudása körül mozognak. eltelt pár év.
nézz rá a mai CS-re, én már nem sírom vissza a régieket, nagyon jól összerakták. Source rossz kitérő volt
A CS elsődlegesen mindig is pörgös akciójáték volt, nagypapáknak taktiázni 30+ éves korhatáros servereken ott a Red Orchestra 2 / Rising Storm, meg a Project Reality standalone, és jön a Squad is hamarosan.
[ Szerkesztve ]
/s
-
negro
őstag
válasz wjbhbdux #176 üzenetére
A feneket Akkor is voltak profik akik eszemenet reakcioidovel es pontosan lottek es osztottak a hs-t. Es porgos volt akkor is de nem a skalp vadaszat volt a lenyeg onkenyesen hanem a csapat jatek es pont szerzes! Mindenki figyelt a masikra. Total mas volt. Utana pont azert kezdtem el DoD:S-al jataszani mert ott tenyleg az kellett a sikerhez ha megvolt a csapatjatek. Na meg oda is csak azok mentek akik tenyleg jok mert 1 golyo es meghaltal ha nem a labadba kaptad. Anno mikor oda imvitaltam profi ifjabb CS-es emberkeket el ment a kedvuk tole mert ott az a jatek amit csinaltak nagyon nem jott be. Elsokent haltak
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
vhw
addikt
Ja... ismeretlen pályák, ismeretlen fegyver karakterisztikák, ismeretlen taktikák... hogy lehetséges, hogy elsőnek haltak?
A profi, valóban csapatként játszó CS játékosok is lezavarják pár perc alatt a meccseket... gyakran még az időhúzást is látni, pedig abból a néhány percből nem sok mit lehet "pocsékolni" - mégis elég.
"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
Ragnar_
addikt
Bizonyos forrás szerint meg fog jelenni a HL3 előbbutóbb íme
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
negro
őstag
az tok mind, pontosan celozni nem felejtettek el es 3 honap utan is elsonek haltak... figy maradjunk annyiban, hogy en a legjobb korszakban "cseztem" 1.0-1.5. ezt csak az vagja aki akkor benne volt. mi is waroztunk. profi csapatban. clan tag votlam nem is akar hol. lasd LAMAs es eleg sokan ismertek a nevem. nem veletlen.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
vhw
addikt
Most nem értam, a mai baknokságokon résztvevő pro-k nem tudnak játszani úgy, mint a 10 évvel ezelőttiek vagy mi van?
(nincs személyes érdekeltségem az egészben, épp csak elpötyögök GO-ban, de ha a "legjobbaknál" sem a vontatott(?) játékstílus a nyerő, akkor nem tudom mi lehetett jobb az "aranykorban"...)"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"
-
Wlac
Ármester
Az, hogy régen minden jobb volt. Az emlékek sokat szépítenek, ráadásul, ha valaki régen tényleg ott volt egy játékban, akkor az már nem fog úgy tekinteni az újabbakra, hogy ők is elérhetik azt a szintet, amit ők, szimplán azért, mert... mert régen minden jobb volt.
“The wha-"
-
Gergosz2
veterán
Azért az idő mindent megszépít.
Én is visszasírom a régi időket amikor CoD1-el meg UO val toltuk pub szerókon és megvolt az alááandó társaság egy szerveren akivel iskola után órákig chatelt és játszott az ember.
A CS-nél pörgősebb FPS játék meg nem nagyon van kint szerintem. Meg azt is be kell látni, hogy eltelt már több mint 16 év a megjelenése óta. Azóta már teljesen megváltozott a játékipar és nem utolsó sorban a gamerek. Sokkal több játék van kint mint anno, meg a gamerek is évekkel előbb kezdik mint mi.
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
-
snecy20
veterán
Amúgy azt nem értem hogy kb. 2 éve be lett jegyeztetve a HL3 védjegy, akkor az most semmisnek tekinthető?
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
Á, megtaláltad a Valve-rangók Szent Grálját: ha nem működik a hármas szám, akkor ne hívják EP3-nak, csak Orange Box 2-nek, mert a 2-es szám még biztonságosan működik.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Šolaire
veterán
válasz janos666 #193 üzenetére
Így ki lenne küszöbölve a 3-as szám pár hete fejeztem be az Episode two-t amikor vége lett azt gondoltam hogy még jön valami mert igy nem lehet befejezni. Tévedtem nem csodálom hogy annyian várják többek közt már én is de félek soha nem tudjuk meg a sztori végét
“Praise The Sun” \[T]/
-
Komplikato
veterán
válasz janos666 #193 üzenetére
Esetleg kiadják a Half Live 2 Extented Director's Cut VR Edition-t, amire persze véletlenül SE lehet felbővíteni az összes előző változatot, de benne lenne a hiányzó rész bármilyen elnevezés (EP3) nélkül.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Ha végighallgatod egyszer a dev. kommenteket az epizódokban (az EP2-ben már tuti van, EP1 passz; kicsit fura lebegő ikonokkal játszani, de egyszer szerintem megéri egy rajongó-félének), akkor szerintem még jobban hozzád fog, pedig sokat beszélnek épp erről (a hangszínésznő és játék-mechanikai oldalról mások is), hogy miként tervezték szándékosan ilyenre a karaktert, hogy ne csak "ne utáld meg", hanem inkább "szeress bele".
Ő szerintem túléli, mert Dog biztos hamarabb menti őt, mint Freeman-t és neki is élni kéne (hacsak nem váltanak főhőst egy elméleti EP3-ban, akár épp Alyx-re? ), a "félisteni beavatkozás" (Gman/vorta timywimywiblywobly) pedig szerintem már túl sok lenne a HL2<->EP1 közti csűrés-csavarás után (bár ki tudja).
Egy teljes reboot ez esetben szerintem hülyeség lenne, mert nem muszáj új HL játékot legördíteniük a futószalagról úgy, mint pl. egy EA-nek lenne egy hasonló sorozatnál, hisz alapvetően nem ebből származik már a profit. Csak akkor kell játékot kiadniuk, ha szeretnének, és látják értelmét közvetlen vagy közvetett pofit értelemben is (magának a játéknak nem kell eladásból busás profitot hoznia ahhoz, hogy megérje nekik, mert egy új Half-Life miatt sokat cikkeznének magáról a Valve-ről, illetve esetleg hozzácsomagolhatnak valami előfizetéses/mikrotranzakciós játékot [vagy annak starter/trial verzióját] egy "Mandarin Box"-ban, vagy akár csomagolhatnák ezt valami hardware, pl VR cucc mellé [vagy ha nagyon akarják, valami steam machine hülyeséghez, ha erőltetni szeretnék], stb).
Az EP3 egyik lehetséges bibije lehetett szerintem talán az, hogy visszaestek a korai HL2-nél is jelentkező hibájukba: elkezdtek megint ambiciózusan, szabadon alkotni egy művészies világot, míg kifutottak az olyasféle kereteikből, mint a rászánt/ható emberi/anyagi erőforrások, beleértve az elérhető Source 1.x motorjuk adottságai/korlátai (komolyabb, költséges/munkaigényes és egyéb Source 1.x-es játékaik szemszögéből hasztalan átvarrás nélkül).
Ez csak onnan jut eszembe, hogy a jelenleg HL2 széria alatt dolgozó Source 1.x-el is nehezen tudnám elképzelni a korai story vázlat teljes értékű kivitelezését, pedig részben csak befejeztek bizonyos dolgokat azalatt a 3 év alatt (2004-2007), amit régen még ambiciózusan 2003-ra terveztek (akár a motort, akár a level design-t nézve); bár nyilván nem mindent és nem csak ezt, de azért érdekes lehet ilyen szemmel is elgondolkodni rajta.
Történet és művészi stílus szempontból szerintem akkor jártak volna legjobban, ha sohasem tűznek ki 2003-as megjelenést, illetve ha nem csak 2004-ig, hanem akár további pár évvel is elcsúsztatják, ha szükségesnek érzik. -> Erről jut eszembe az első STALKER (amit egyébként nem szeretek, épp csak belenéztem/kipróbáltam az első részt és a "kiegészítőt"). De akkor szerintem közel sem lett volna ilyen hosszú távon ennyire sikeres a szélesebb játékos társadalomban. Illetve olyan szempontból rossz példa a STALKER, hogy az igazából sohasem készült el (mármint eredeti formában, hanem meg lett vágva és kicsit átvarrva, illetve némileg félkészen, bugosan adták ki), szóval inkább arra gondolok, hogy ha STALKER jelleggel készült volna a Valve-nél, több és ügyesebb programozóval, nagyobb büdzsével, stb...[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Videós, mozgóképes topik
- Óvodások homokozója
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Gitáros topic
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- War Thunder - MMO Combat Game
- További aktív témák...
- Összeszerelt asztali számítógép eladó egyben vagy alkatrészenként
- Corsair Obsidian 500D Mid-Tower Üvegajtós gépház
- Creative Sound BlasterX AE-5 Plus belső hangkártya - RGB led szalaggal
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Bomba ár! Lenovo E31-80 - i5-6200U I 8GB I 256GB SSD I 13,3" I HDMI I Cam I Win10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen