Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
jeni
félisten
Azért kíváncsi lennék arra,hogy ülve ezt a micsodát miképpen lehetne biztonságosan használni,vezetni?
-
saril
senior tag
Én ültem 1500 wattos rolleren, és ülve biztonságosabb, mint állva, alacsonyabb a súlypontod, jobban be tudsz dőlni kanyarokban, szerintem sokkal jobb ülve, mint állva menni vele.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
tomcat78
őstag
Eeeez most tulajdonképpen valami, vagy megy valahová?
Szerintem ha ezt jogsival forgalomba is lehet használni, instant előírás kéne legyen hozzá a túlélő felszerelés.... Így olvasva totál alkalmatlannak tűnik a feladatra."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Tschubi
tag
-
Bog
HÁZIGAZDA
Nem, nincs gond a súlyponttal, igazából iszonyú kényelmes volt, én végig ültem rajta és nagyon uras. Egyszer sem éreztem, hogy fel kéne állnom egy közelgő manőverhez, akkor álltam fel, amikor megálltam egy utcasarkon a pirosnál és 90 fokkal arrébbraktam az elejét, mert arra akartam továbbmenni.
Igazából egy átlag rollerhez képest a menetkomfort ég és föld.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Egy e-bike szerintem biztonságosabb méretéből adódóan, az meg le van szabályozva 25km/h. Nem is értem.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Good_boy
kezdő
Valaki nekem azt mondta, hogy az ülés a lényeg. Mivel van rajta ülés, ezért jármű és az úton kell mennie biztosítással, sisakkal. Az ülés nélküli roller pedig gyalogosnak számít.
Az, hogy nincs rajta tükör, az egy olyan dolog, hogy az 50 cm3 robogókon meg van hátsó lábtartó, mégse vihetsz rajta utast. Tehát a tükör, a sisak, a biztosítás az a vezető dolga. És úgy tudom, hogy az EU jogszabály érvényes jelenleg ezekre, mert az EU jog fölülbírálja a nemzetit. De majd kijavít engem valaki, ha rosszul tudom.UI: mikor lesz MA videjó?
[ Szerkesztve ]
-
weberzolee
aktív tag
a kerékpárutakat csak lakott területen kívül vehetnénk vele igénybe, egyébként az úttesten kellene vele közlekednünk
Ez nem igaz az én értelmezésem szerint, de javítsatok ki ha tévednék!
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeleta közúti közlekedés szabályairól
Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok
54. §
(1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
.......
(8) Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés b) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjában foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok - a quad és a mopedautó kivételével - közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy
a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni,
b) kétkerekű segédmotoros kerékpáron utast szállítani,
c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni
nem szabad.
1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
f/1. Kerékpársáv: az úttesten útburkolati jellel kijelölt - kerékpárosok egyirányú közlekedésére szolgáló - különleges forgalmi sáv.
h) Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út.Tehát a fentiek alapján kerékpárúton lehet közlekedni ezzel a rollerrel, hiszen a teljesítménye meghaladja a 300W -ot így segédmotoros kerékpárnak minősül. Amúgy elég abszurd és nem is értem, hogy a kerékpársáv miért tiltott terület ha a kerékpárút és az úttest nem az.
@Tschubi
Egyébként én is ülve használnám, de nem közúton. Ott sebességtől függetlenül életveszélyes szerintem. És dicséretes, hogy ti bukóban nyomjátok!
A bukósisak nem opcionális, hanem kötelező, ahogy a jogsi is. Az úttest használata ennél a rollernél nem választás kérdése, amennyiben kerékpárút nincs, azt kell használnod mert a járda nem játszik a segédmotoros kerékpárnál. Amennyiben városi közlekedésre szánod, érdemes ezekre figyelni mert a rendőrök rápörögtek és pikkpakk megvan a bünti. -
Zotya84
őstag
Amelyik ilyesmi eszköz önerőből képes 25km/h sebességnél gyorsabban közlekedni, az már most is segédmotoros kerékpárnak minősül, ha jól tévedek. Plusz, ha minden igaz, akkor 300W felett is smk vagy robogó kategóriába esik jelenleg is...
Így, még ha meg is van hamar válaszolva, a címben felvetett kérdést sem értem – főleg, hogy már az alcímben lelövitek a poént.
[ Szerkesztve ]
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
-
Zotya84
őstag
válasz weberzolee #12 üzenetére
"..n.em is értem, hogy a kerékpársáv miért tiltott terület ha a kerékpárút és az úttest nem az."
Vélhetően a forgalom nagysága lehetett anno az alkotó fejében az ok, ami miatt ez így született meg: lakott területen esélyes, hogy sokkal többen közlekednek kerékpárral, mint pl egy istenhátamögötti kerékpárúton.Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
-
yerico
senior tag
válasz weberzolee #12 üzenetére
Tévedés, nincs érvényes szabályozás rollerre. Most jött ki rá tervezet, de jogszabály nincs. Van viszont kerékpárra, és az speciel ki van tiltva a járdákról.
-
yerico
senior tag
Van egy hasonlóm (Youpin Q2, szintén Geekbuying, csak jelentősen olcsóbb), nekem most 32-re van korlátozva a vége, ez egyébként szabadon felülírható. Üléssel baromi stabil, de kicsit fura, mostanában leszerelt üléssel, állva használom. A hatótáv a közelében sincs a 40 km-nek, inkább 25 az, ha a végsebesség 25 km/h fölé van engedve. Egyébként egy bődületesen jó roller, de jövőre, ha elkészül a szabályozás végre, akkor smk besorolást kap valszeg.
-
weberzolee
aktív tag
Van viszont kerékpárra, és az speciel ki van tiltva a járdákról.
Ki beszélt járdáról?
Tévedsz, rendőrék erőlködtek össze egy álláspontot, hogy smk-nak tekintik, de ennek nincs jelentőssége, bíróság előtt nem áll meg.
Olyannyira nem áll meg hogy bírósági ítélet is született már, és nem a rolleres nyert.
-
arn
félisten
Ez egy segedmotor nem? Kerekparuton sem hasznalhato.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
laskr99
addikt
Még nem az.
Más: Ez egy hulladék amúgy, kicsit más módosításokkal megtalálható más néven is. Kugoo m4, esegway.
Az első villa tartó konzolja hajlamos törni, hátsó kerék hajlamos eltépni a lámpa kábeleit, van mikor a vezérlő is kiég. Tudnék pár sokkal stabilabb konstrukciót is
-
weberzolee
aktív tag
Aki szerint nem segédmotor, az kifejtené hogy miért nem? És ha nem, akkor gyalogos?
A KRESZ szerint azért mert:
Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
L1e kategória: kétkerekű járművek legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel amelyben a motor: - hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében,
vagy legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW elektromos motor esetébenÉs azért nem kerékpár mert:
Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti.
Tényleg érdekel, ugyanis aktív e-roller használó vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
User64476
őstag
válasz weberzolee #23 üzenetére
Kerékpár nem lehet, mert nem hajtja emberi erő a folyamatos haladáshoz. A kerékpár definíciójában a hangsúly az emberi erő hajtáson van amit segíthet 300Wig valami de egyre kisebb rásegítéssel a sebesség függvényében. Nem arról van szó hogy alapjában véve a motor hajtja és az emberi erőre csak az elinduláshoz van szüksége.
Gyalogosnak a kerekesszék, babakocsi, talicska és az elektromos kerekesszék minősül.
Segédmotornak szerintem típusjóváhagyással kell rendelkeznie, vagy kellett anno amikor forgalomba került, persze ez szürke zóna mert egy Simsonnak honnan lenne, aztán mégis L1e.
Ha valami csoda folytán mégis L1e kategóriába esik mert 300W és 4kW között van akkor -> ECE 22.05 bukósisak, kötelező biztosítás, tükör, világítás, karjelzések, KRESZ betartása. Kerékpárúton segédmotoros kerékpár csak lakott területen kívül mehet, és talán 20km/h a max sebesség, lakott területen belül tilos. Gondolom majd az okos szabályozás végre feloldja ezt az anomáliát. Egyébként ha se ez se az akkor sem kell pánikba esni: sporteszköz, vagyis közúti forgalomban nem vehet részt.
-
dredjudge84
őstag
Itthon csak egy jogszabály van jelenleg, amire hivatkozni lehet:
313/2018 korm rendelet.
16. § (1) A Budai Palotanegyed területén tilos valamennyi járműnek nem minősülő gépi vagy emberi erővel hajtott, közúti vagy gyalogos forgalomban részt vevő közlekedésre szolgáló eszköz - különösen segway, roller, görkorcsolya, gördeszka, hoverboard, egykerekű, sörbike, riksa - használata.
Ez pedig az EU jogszabály arról, mi minősül smk-nak:
168/2013 eu rendelet.
Segédmotoros kerékpár csak olyan jármű lehet amelyiken rögzített ülés található.A vita felesleges amíg nincs meg az új KRESZ szabályozás.
-
Good_boy
kezdő
válasz dredjudge84 #25 üzenetére
Igen, ezért írtam, amit írtam a #9-es hsz-ben. Ugyanis a környékünkön már büntettek pár rollerest. Szóval teljesen mindegy, hogy itt ki mit találgat meg állít a hasára csapva. Majd mikor a rendőr feljelenti az illetőt, akkor a vizsgálónak magyarázhatja az illető, hogy a péhán mást írtak. Nem érdekli majd őket .
-
laskr99
addikt
Járj utána mielőtt beszélsz ilyeneket. Ha az illető nem szarta volna le, semmi baja nem lenne. Tovább kell vitetni bíróságra az ügyet, kapsz egy szép hosszú papírt, hogy ejtik az ügyet mert nem volt joga a rendőrnek büntetni, meg is indokolják miért. Ha megállítanak engem, akkor elég a papírt bemutatni, rá fog jönni,hogy semmi esélye szivatni
Ezt is csak azok a rendőrök csinálják akik szopatni akarnak
-
weberzolee
aktív tag
válasz User64476 #24 üzenetére
Na de valami nem akkor segédmotor ha van típusvizsgája, hanem ha segédmotor, kellene a típusvizsga. Ez tehát nem lehet kizáró oka a besorolásnak, maximum szabálytalan a használata közúton.
Ha viszont sporteszköz, akkor szigorúan járda. A gyalogossal történő ütközés testi sértés és nem közúti baleset? Járműnek ütközés meg rongálás?
A kerékpárút honnan jön? Mert ahogy fent idéztem a KRESZ-ből, lehet használni. Kerékpársáv amit nem lehet.
laskr99
akkor te hol közlekedsz vele? Járdán? Bemásolnád, linkelnéd azt a hosszú papírt amit felmutatva feljelentésig se jut a történet? -
cellpeti
veterán
Bog!
"Egyszóval: ez a roller sok. Kerékpárútra túlzás, közútra viszont kevés. Nem csak azért kevés, mert a segésmotoros kerékpár..."
Tigris, tigris, csóvafény...
-
Zé.
tag
Ismét bebizonyosodott, hogy más az elmélet, - és más a gyakorlat!
Nem a kifogásokat kell keresni, hanem józan ésszel, bölcsességgel, az
egyértelmű, és újszerű lehetőségeit kihasználva az előnyeivel a belvárosban
közlekedni! A kívánatos teljesítményről: Én 62 éves, 100 Kg férfi vagyok,
van jogosítványom, A,B, 1978-óta. Mivel egy vidéki, igen hangulatos kisváros
domb tetején lakom, ezért hogy értelmezhető, és gyakorlatilag is használható
sebességgel haladjak kell a teljesítmény!!! Nekem ettől a tipustól sokkal jobb,
minőségibb van... Ülve kényelmes, és célszerű használni, rendkívül praktikus,
és kézenfekvő, nagyon sokak által megirígyelt, kifejezetten belvárosi jármű.
Mivel az enyém ólom akkus, alacsony súlyponttal, ezért egyáltalán nem ingatag,
megszokás után stabilan vezethető! (A gyermekjáték, kelfeljancsi fizikai elv! )
Összecsukható, variálható, tökéletes bevásárló kosár a belvárosi piacon.
Úton - útfélen megállítanak, hogy hol vette, de cuki, mennyibe kerül, én is
venni akarok az asszonynak...(A bevásárló kosaras hölgyek szinte beájulnak tőlem)
Egyszerűen a túlzsúfolt vidéki belvárosban, Egerben ez lenne egy új közlekedési
forma, trend, hiszen tálcán kínálja a technológia a kényelmes, megoldást! Sokkal,
de sokkal praktikusabb a belvárosi használatra, mint a rásegítéses kerékpárok:
(A rekkenő nyári hőségben, patron fölfelé tekerve, 60 év fölött, - ezzel pedig élvezet!)Miért nem lehet megérteni, hogy a mérgező Diesel motoros buszok füstjeiben
élni, mozogni egyszerűen halálos!!! Pesten, a csúcsforgalomban egyébként a
légszennyezési határérték fölött van a levegő NO x, és a rendkívül mérgező
2-4 benzpirin értéke. Gyakorlatilag ezért halt meg tüdőrákban, 35 évesen egy
aktívan kerekező ismerősöm Pesten...Fordítsd az arcodat a nap felé, és az árnyék mögötted marad!
"Keep your face to the sunshine and you will never see the shadow." -
laskr99
addikt
válasz weberzolee #29 üzenetére
Mivel személyes adatok vannak benne nem linkelem. De elektromos roller közösségbe bemész ott a fájlok közt megtalálod.
M365 proval 2000km:
Járda, ahol volt bicaj út, 30-as utcában úton.Inokim OX(800W) 6600km: járda 10km/h, bicaj út ahol lehet 40km/h amúgy 25, rakpart (pesti oldal), úton ahol 40-es tábla van, 50-es tábla mellett már veszélyeztetnek, feltartom a sort, 40-es táblánál még 43-4 közt tudok menni(sajna amilyen kedve van a rollernek 40-45 közt megy) ha muszáj.
De alapból 25-30 tempót tartom, mindenhol ha nem sos sietek.Melóba végig bicaj úton megyek 21-ker->4-ker+ így marad tartalék balesetet elkerülni (tegnap körúton mellettem lévő autó gondolt egyet és index majd húzta a kormányt)+70km vagy több kihozható 1 töltésre.
Eddig rendőrrel ennyi volt: álltunk páran odajött kerdezgette mennyivel megy meg mennyibe kerül. Majd rávágta ezért az árért tudna egy 15 éves Yamaha motort venni
[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
Egy esegway márkanév alatt van egy hasonló a családban.
Annak a hátsó lengéscsillapítója vízszintesen áll, gyakorlatilag értelmetlen.
Az első rugóstagot, ha nem vagy 120+ kg meg sem tudod mozdítani.
A gázkar ott is ez a szerencsétlen megoldás, nagyon rossz a fékkarhoz hozzáférni tőle.
A töltés csatlakozás a test alsó részén szintén, nagyon kényelmetlen a hozzáférhetősége.
Ezektől a konstrukciós bénázásoktól eltekintve jól használható és eddig hibátlanul üzemel.Ja még valami, a világítás egy fel/le billenő kapcsoló, "természetesen" a le állás a bekapcsolt üzemmód. Logikátlan.
[ Szerkesztve ]
-
Tschubi
tag
válasz weberzolee #12 üzenetére
Bukósisak akkor lenne kötelező, ha SMK lenne. Rolleren nem kötelező. De Bog sem tudta eldönteni hová is sorolandó ez az eszköz. Én mondjuk kötelezővé tenném a bukot ezekre is, a kerékparokra és az e-rollerekre is, illetve mindenre, amivel a közúton közlekednek.
-
Good_boy
kezdő
Ezt is elhiszem, mivel a rendőrségek és bíróságok nem kommunikálnak egymással a különböző megyékben. Régebben én azt hittem, hogy a hivatalokban komoly és szakmájukhoz értő emberek dolgoznak, de ez nem így van.
Tehát úgy korrigálnám a kijelentésemet, hogy valahol így megy, valahol meg úgy. Attól függ, hogy mennyire tájékozott a helyi ítélőszék.
#32Zé. És ez melyik fajta szerkezet ami neked van?[ Szerkesztve ]
-
Akkor érdemes kiszedni a tiltást, és előzgetni az autókat a városban (meg a kamionokat ) persze a hidraulikus fék nem árt ez esetben.
Én a normal biciklimmel 30 Km körül már örülök ha meg tudok állni. Igy 70 - nél egy erősebb fék és már cserélheted is a gumit.[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
aDamker
aktív tag
Szia, nekem is az van, de most van szervizben vezérléscserén, mert hiába írja ki hogy 40-el megyünk, de csal erősen, gps-el mérve csak 27 az. A megtett kilométert is hazudja. kerékméret beállítva jól, power 100-on van. A korlátozást te hogy iktattad ki, vagy mit állítottál?
-
dredjudge84
őstag
Lehet hogy büntettek, én is olvastam a sztorit. De arról nem olvastam, hogy valaki végig vitte bíróságig, ezt linkeld már be, el szeretném olvasni. Amúgy ha megállít a rendőr, annak tuti oka van, mert ha szabályosan mész, akkor nem fog csesztetni. Eddig azokról az esetekről amikor olvastam, mindig kiderült hogy vagy ittasan rollerezett, vagy volt valami más és azért állították meg.
Amúgy amíg nincs kész az új kresz, addig ezzel is mehetsz nyugodtan, csak ne száguldozz, és nem lesz gond.
-
Good_boy
kezdő
válasz dredjudge84 #42 üzenetére
Nincs link, ember van akit ismerek és büntettek. Mégpedig azért, mert a rolleren ülés volt, tehát az nem roller, hanem smkp, a csávónak se sisakja nem volt, se érvényes biztosítása és még hepciáskodott is, hogy neki jogai vannak, meg nincs szabályozás. Amúgy akkor is büntethetnek ha kerékpárúton mész városon belül (ülésessel), mert az ugye tilos, vagy ha ülés nélkül mész a belvárosban az úton belső sávban, mert akkor gyalogosnak számítasz és mit keresel a négysávoson a belső sávban (ahol amúgy el-go bordó rokikocsival is szokás menni a "jogaim vannak, de kötelességeim nincsenek" embereknek). Tudod, ez olyan, mint a prostitúció. Tilos csinálni, de ha kamerával veszed, akkor az már pornófilmnek számít és azt szabad. Ez egyébként mindig is örök vita marad addig, amíg valakit el nem kapnak.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz pusszycat #40 üzenetére
Nem ilyen egyszerű ez. A gyártók próbálják akadályozni. A Bosch letilt, ha buherálod. Az enyém Shimano, abban még nincs ilyen. Átállítottam USA régióra. Ott 20mph, 32Km/h a korlát. Plusz átírtam a fejecskéjében a kerékméretet, így 45 -ig megy a rásegítés. Csakhogy ehhez komolyabb fék és futómű van a bringámon, mint egy Simsonon, ami akár rendszámos nagymotor is lehet. Az ilyen kínai fékes, futóműves lélekvesztőkön félnék 45 -nél.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#89309696
törölt tag
Gondolom földútra ez teljesen hülyeség, kutyasétáltatáshoz. Alacsony az alja, meg pici a kereke.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz User64476 #24 üzenetére
Az a baj, hogy bármilyen kategóriában is lesz, nem a legjobb megoldás lesz. Az autók között túl lassú, gyalogosok között meg életveszélyes. Kerékpárosok között még úgy ahogy elmenne, de sok helyen nincs külön sáv vagy út. Sok idióta így is megy vele, mint a marha. Mondjuk ez igaz az elektromos kerékpárra is amivel a mamik mennek, mint a hülye.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bontatlan Samsung Galaxy SmartTag 2 (4db) 12 hónap garanciával!
- BONTATLAN mophie powerstation pro XL (2022), 25K mAh, 3x USB-C -2 év gari-
- Apple Magic Trackpad Érintőpad Fekete (MMMP3Z/A), Bontatlan, Új, 1 Év Garancia
- Apple lightning dokkoló, szürke (Space Gray)
- ELADVA- Samsung Galaxy S24 Ultra Smart View Wallet gyári tok + 35 W PD power duo töltő (bontatlanok)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest