Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz ncc1701 #8 üzenetére

    Közvetlen befecskendezésű turbóbenzin után nem utálsz menni? Mert attól hogy nem büdös ott is ugyanazt szívod csak megsúgom.

  • 8th

    addikt

    válasz Hieronymus #42 üzenetére

    A motorok élettartama meghaladja a benzines társaikét. Ritkábban kell új járművet vásárolni.

    :F

  • 8th

    addikt

    válasz Peat;) #47 üzenetére

    Nem kell összeesküvés elméleteket gyártani sem pedig találgatni a válasz ennél sokkal egyszerűbb. Európában kiba**ott drága az üzemanyag. Nálunk egyenesen luxus autóval járni. Ha itt is 170-175Ft lenne a benzin literje mint az usában még a magyar jövedelmi viszonyok mellett is toronymagasról leszarnák a dízeleket. Tized annyi dízel személyautó sem futna az utakon mint most. De amíg az emberek keresnek szerencsés esetben 140 nettót addig koromokádó tizenöt éves dízelt fognak hajtani mert 2-3literrel kevesebbet fogyaszt mint azonos típus nagyjából hasonló teljesítményű benzines verziója. És az a -3liter/100km 4-5évre vetítve már nem kis pénz.
    Tudomásul kell vennie mindenkinek, hogy az autózás roppant környezetkárosító hatású tevékenység és teljesen mindegy, hogy dízelről vagy benzinesről beszélünk. Én azt mondom aki valóban környezettudatos és nem csak a mostani volkswagen botrány hozta ki belőle a hős környezetvédő trollt az már régen lpg-vel jár. Nem dízellel nem benzinessel hanem gázzal. Minden más csak mellébeszélés. Egy akár milyen ócska pudva félmilliót futott 20éves fosba berakatod a gázt az kapásból hozni fogja egy euro4 benzines motor emissziós értékeit bizonyos összetevőkben még is jobb is lesz annál. Tíz éven belül talán már hazánkban is kiépül egy alap szintű cng kúthálózat és akkor majd gyárilag gázüzemű autókkal járhatunk dízel áron addig viszont marad a több fronton szennyezés. Az igazi áttörés akkor következik majd be amikor szélesebb körben az átlag ember számára is elérhetővé válnak az elektromos autók. De erre még legalább 20évet várni kell. Addig marad ez ami most van. Addig meg gondolom jön az euro17 meg a két hengeres turbós varrógép motor az alsó-közép kategóriába és hasonló elmebeteg dolgok ahelyett, hogy érdemben tennének valamit. Aztán majd ha a döntéshozók végre feleszmélnek és elkezdik vizsgálni a modern benzines turbómotorok szilárd részecske kibocsájtását bezárul a kör.

  • 8th

    addikt

    válasz Lauda #52 üzenetére

    Összeesküvés elmélet. Nézd meg a németeknél vagy olaszoknál mennyi cng kút van.

  • 8th

    addikt

    válasz t72killer #55 üzenetére

    Olaszoknál a legtöbb városi buszt, kukáskocsit és a közigazgatási járműveket cng-vel üzemeltetik. Taxik közül is rengeteg fut cng-vel. Hongkongban több éve egyenesen tilos dízellel taxizni. Vagy benzines vagy gázüzemű de a gázosra adókedvezmény jár. Ausztrália komoly összeggel támogatja a polgárainak az autóik gázüzeműre alakítását. Ők érdemben tesznek a környezetszennyezés ellen európa pedig szokás szerint megint fordítva üli meg a lovat és a downsizeingban látja a kiutat, ami egyébként totális zsákutca minden szinten.

    mod: Van cng-s kamion, olvastam róla valamikor. A fülke és a hátsó tengely között teli van szórva tartályokkal az alváz két oldala/alja. Hatótávja nyilván meg sem közelíti a többezer literes tankkal rendelkező dízelekét.

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz Feketelaszlo #118 üzenetére

    "Egyébként nem értem sokak részéről ezt a negatív felfogást, hogy "irreálisak a követelmények" meg "fizikai képtelenség". Nem, nem az"

    De. Teljesíthetetlen. Már ott bukik az egész, hogy ezek a sötétzöld "pékek" XY g/km-ben megszabnak egy értéket amit minden egyes gyártónak teljesítenie kell. Alapul veszik adott gyártó összes személygépkocsiját és vonnak egy átlagot. Ez mi? Melyik hülye találta ezt ki? Egy BMW egy Mercedes egy Jaguar és még sorolhatnám, hogy teljesítse ezt? Mert a Toyota a VW meg a többi gyártó akik főleg a B és C szegmens eladásaiból élnek csak megoldják valahogy de egy prémium gyártó akinek nincs nagyon kisautója? Agyrém az egész. Végül így születik meg az 1000ccm-s Ford Mondeo meg a többi kis ccm erős turbós vacak ami csak labor körülmények között tudja azt amit és a való életben akár literekkel többet fogyaszt mint amit a tesztpadon mérnek rá a főokosok. De éljen a környezetvédelem meg a dáwnszájzing... meg a 150ezrenként leeső turbó, meg a kettős tömegű lendkerék, meg a benzineseknél is megjelenő masszív szilárd részecske kibocsájtás, meg a lekokszolódó szelepek (VAG, PSA) de legalább tapsikolhatunk mert valós körülmények közt talán 1literrel kevesebbet fogyaszt a csoda varrógép motor mint egy tisztességes szívóbenzines 1.6 akármi. Az nem számít, hogy közben szép csendben mind megdöglünk tőlük mert sokkal károsabbak mint az elavultnak és gazdaságtalannak kikiáltott szívócső befecskendezéses szívóbenzin motorok. Éljen a környezetvédelem! Talán a politikusok és döntéshozók legalább néha kikérhetnék az autós szakma véleményét mert lehet, hogy nem mondanak hülyeséget. :(((

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák