Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • veze

    őstag

    válasz SZIGMA #4973 üzenetére

    Mikor korábban nézegettem olvasgattam ezeket, emlékeim szerint volt olyan amiben volt késleltetés.
    kamionba kellett , hogyha alszik a vezető és közben az akkuról megy ez az, akkor ébressze fel ha leesik a fesz egy kritikus beállitott érték alá. Viszon ha öninditózik és emiatt esne a küszöb alá, akkor nem szerette volna hogy jelezzen, és volt benne állítási lehetőség késleltetésre (addig közben a motor beindultés visszaállt a fesz és ez a késlelteteés elég volt 20-30 mp csak)
    megkeresem majd hátha megtalálom-

  • Kernel

    nagyúr

    válasz SZIGMA #4973 üzenetére

    Pontosabban valamennyi hiszterézisre lenne szükség a kattogás kivédésére, töltéshez pedig kisebb áram.

    Amikor egy akkut teleltetni akarunk, nincs szükség gyors töltésre, 500 mA is már elég lehet, hogy szép lassan kússzon felfelé a feszültség. Ekkor viszont a végértéken már úgy fel lesz töltve, hogy az nem fog (nagyon) leesni, hiába kapcsol le a töltés. Elkezdődik a lassú merülési folyamat, amit az önkisülés mellett autó készenléti árama is befolyásol, ha beépített akkuról beszélünk.

    Az akku belső ellenállása miatt természetes, hogy ha több amper árammal megtoljuk, a kapocsfeszültség hamar felszalad, de attól még nem lesz tele, hiszen ennyi idő alatt kevés Ah töltés ment bele.

    Az áramot lehet korlátozni az előzményben tárgyat CC/CV modulokkal is, vagy régebbi hozzászólásomban említett dugasztáp is alkalmas ilyen célra, ami belül csak egy trafót, egyenirányítót és pufferkondenzátort tartalmaz. Esetleg opcionálisan LED+ellenállást is.

    Hasonló a 12 V-os Ni-Cd csavarbehajtókhoz mellékelt dugasztáp is, de az nagyobb áramot tud, egy éjszaka alatt már képes túltölteni is, kontroll nélkül.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák