- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi Mi 11i - inkább
- iPhone topik
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Yettel topik
- Mobil flották
- Itthon is lesz Pixel telefon!
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
2026-ban hozhatja saját IGP-jét a Samsung
ph Persze nagy kérdés, hogy mennyire lesz majd valóban saját tervezésű.
-
Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
it Az FCC szerint sokkal több kormányzati tőkére van szükség, hogy kirakják a kínai eszközöket az amerikai telekomcégek hálózataiból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hemaka
nagyúr
Én csak a sima BpMenetrend appot használom, teljesen jó az is. Látom mikor kell(ene) jönnie, az nekem bőven elég.
-
vipnolf
aktív tag
Egyébként számomra nagyon izgalmas kérdés hogy ha a MÁV meg tudta csinálni a real-time követést (mármint tapasztalataim szerint real-time, de javítsatok ki ha rosszul gondolom), akkor a bkk miért 20mp frissítést alkalmaz? Pedig pont olyan viszonylatokon lenne szükség a folyamatos frissítésre ahol nagyobb a járatsűrűség.
Gondolok itt arra hogy egy vonatnal pont elég lenne a 20mp frissítés, ugyanakkor nekem nem egyszer van olyan szitu hogy pont azon múlik hogy elerem e a buszt, hogy a kijelzőn még villog a járat, a busz meg már a következő megállóban van... Én meg rohanok...XPERIA PRO, DELL INSPIRON 16 PLUS
-
WinstonWolf
senior tag
Szia!
Nem,általában az ellenkező irányban a vár felé megyek a Clark Ádám térről, és ott nem jön össze a kiírás pontossága 10 esetből 4-5 alkalommal. Egyébként valami okos úgy tette a kijelzőt, hogy a pest felé tartó oldalról de a 86-os egyik megállójából sem látszik a futár kijelzője, szóval csak azok "élvezhetik" az előnyét, akik egy megállóban állnak.
Más.
Tegnap 8:30-kor a Móricz Zsigmond körtéren Kelenföld irányában kihelyezett kijelzőn az alábbi kijelzés volt: 107-es busz úgy nézett ki, mintha éppen a megállóban állna. Nem állt ott. Nézek a Kosztolányi irányába, nem is ment el. Mindez úgy egy percig, a következő busz 5 percre. Majd eltűnik a 107-es (Philip Broyles rá is állította az ügyre azonnal Olivia Dunhamet) És a következő 7-es buszt 4 percre írta. Majd 2 perc múlva, amikor a 7-es busz még minidg 4 percre volt (közben egyszer felugortt 5-re is) megjelent az a 107-es busz, ami elvben 3 perce elment. Direkt figyeltem a kijeézőt, mert rohadtul siettem a dokimhoz, és még egy vonatot is el kellett kapnom Kelenföldön.
70-30%-ban használom az autómat 70 a BKV-t 30%-ban. Szóval nem vagyok az a BKV b**zi csak tényleg bizonyos helyzetekben amikor jobb, és szükségem van rá. Mégis nap, mint nap látom, hogy milyen gagyi a BKK Futár nyomkövetése. Egyre inkább mellőzöm a BKV-t amennyire tudom. Egyrészről ahogy lassan betöltöm a 40-et rohadtul emberundorom lett, és a gyönyörű feleségem mellett már nem poén strihölni a 20-as buxákat sem. Viszont egyre jobban zavarnak a hajléktalanok, akiket érdekes módon se a buszvezetők se az ellenőrök nem végzálnak. Engem viszont a metróra felszállásnál leszállásnál is baxtatnak az ellenőrök, és volt, hogy a 41-es villamosra (egy kocsiból álló villamosról beszélünk, amin akkor kb 5-6 ember utazott...) felszálló 5 ellenőrből három elkérte a bérletemet. Szerintem a többi azért nem mert a harmadik után fennhangom elküldtem az összeset a pi***ba. És mivel 189 vagyok 105 kilóval meg 52-es biepszel ( jókat is szoktam röhögni amikor az itten Geekek fitnessztermékekről írnak autentikusan... ) inkább nem szólt vissza egyik sem...
Akik itt azt mondják, hogy semmi baja azok vagy olyan helyen használják, ahol nincs dugó és max 2-3 járat van a környéken, vagy BKK fizetett alkalmazottak
[ Szerkesztve ]
WinstonWolf - A második farkas, aki sütni tud.
-
x1port
addikt
Ez egy neszesemmi fogd meg jól alkalmazás.
De az egész BKK futár az.
Megállóban a kijelző írja,hogy 4 perc múlva érkezik az aktuális busz. Igaz már vagy 4 perce...
Akkor most mennyi is valójában a 4?A másik pedig az hogy ha valaki időre megy valahova akkor elindul időben.
Ha pedig késésben van akkor pont nincs kisegítve azzal , hogy látja mikor jön a másik járat ami már nem jó neki..Szerintem a Budapest menetrend sokkal jobb.
Egyszerűbb , kezelhetőbb , energiatakarékosabb , átláthatóbb.
Amire való azt tudja.[ Szerkesztve ]
-
LouiS22
veterán
A piros lámpát, vagy azt, hogy egy béna sofőr parkolni próbál és emiatt nem tud menni a busz - na, ezt nem képes kezelni a Futár. Mondjuk néha tényleg vannak érdekes dolgok: beáll egy busz, ami még a kijelzőn sem szerepel. Szóval döcög ez még. De nem baj, át lett adva a választások előtt, ez a lényeg
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
asdf_
veterán
Megállóban a kijelző írja,hogy 4 perc múlva érkezik az aktuális busz. Igaz már vagy 4 perce...
Ilyenkor van az, hogy elvileg 4 perc mulva ott kene lennie, de forgalmi ok miatt nem tud, igy ertelemszeruen a 4 perc nem megy lejjebb.
Az mondjuk jo kerdes, hogy behatasi pontok alapjan mukodik a dolog, vagy ha mondjuk a Thokoly-n 3 kulonbozo busz 3 perc helyett 10 perc alatt tudott megtenni 2 megallot, akkor van-e olyan intelligens a rendszer, hogy az ezutan ott athalado buszokba automatikusan beleteszi azt a plusz 7 percet... (nagy osszegeket mernek amugy tenni ra, hogy nem)(#54) vipnolf A mavosban siman benne van 30-90 masodperc keses (legalabbis vonatdroidon keresztul, az iemiget nezze mobilrol akinek het anyja van)...
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
Erre ott a Telvira app, ott mutatja, hogy az előző megállónál mennyi volt a valós idő mikor érkezet oda.
Amúgy itt sincs valós követés, csak az előre meghatározott érkezési idő.
(#58) asdf
Nem ilyen.
Annyi, hogy ilyen helyeken kommunikálnak és ennyi.
Mint fent említettem.
Ilyen kialakításra soooookkkkk M kellene, mert mindenki éhes.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
x1port
addikt
Igen , vagy például egy dugóban áll.
Amit mondjuk egy felkiáltó jellel jelezhetne a perc után, hogy valami gebasz van , akkor az ember keresne egy másik alternatívát.
Mondjuk felszállna az előtte érkező járatra.Nem lesz ez jó sosem.
Ez nem erről szól.
Ahogy írtad is ez politika. Ezt maguknak csinálták,hogy az uniótól kapott lét be tudják húzni.
Sajnos ez kikötés volt. -
WinstonWolf
senior tag
100 szónak is egy a vége.
Minden ilyen jellegű program annyira jó, mint az a rendszer (adatbázis) amiből az információkat kapja. És ez a "rendszer" eléggé döcög pont azokon a pontokon, ahol értelme is lenne. Mert a peremkerületekben annyira nem szokott dugó lenni, hogy lenne is értelme... ( mondjuk busz ott is le szokot robbanni gondolom...)
Az időkép appja sem azért szenzációs mert olyan parádés lenne a felülete (bár azért a BKK Futárnál fényévekkel jobb) hanem azért, mert az adatokat egy jól működő rendszerből kapja.
WinstonWolf - A második farkas, aki sütni tud.
-
Burt1793
veterán
Jesszusom, ezt elolvasni is rossz volt. Igen, a futárt nagyrészt maguknak csinálták, hogy kapcsolatban legyenek a diszpécserek a sofőrökkel, ez egy nagyon fontos dolog. Ez mindenképpen szükséges ahhoz, hogy -ha majd bejáratódik - flottabbul működjön a BKK(V). Ha lerobban a busz rögtön tudja a diszpécser és küldik a pótlót, ha baleset van, azt is gyorsabban tudják kezelni stb-stb.
Én sok helyen bkvzok a belvárosban és csak jó tapasztalatom van a futárral kapcsolatban. Jó mondjuk engem érdekel is a technika, így nézem is néha útközben, hogy hogyan működik, pl hogy tök jól korrigál a futár, amikor a Móriczon a Gellért tér felé szinte mindig megelőzi a 18as villamos a Kelenföldről érkezőt.Na mindegy, szerintem nagyon hasznos tud lenni a program, illetve nem kötelező használni, szóval vagy építő jellegű kritikát vagy dicséretet szabad írni erről. Ha el kell költeni az eu-s pénzt, akkor szerintem igenis ilyenekre kell költeni, főleg, ha másra nem is nagyon lehet.
-
darvinya
titán
Ha lerobban a busz rögtön tudja a diszpécser és küldik a pótlót, ha baleset van, azt is gyorsabban tudják kezelni stb-stb.
Ez kb. 20 éve van a buszon, még régi Ikarusz buszon fekete dobozka aminek az oldalán ott fityeg a cb.
A technikát leírtam 1-2 hsz-el ezelőtt.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Nincs BKK(V) rendszer.
Ez csak egy egyszerű visszaszámláló, ami felvitt Excel-ből dolgozik.Régebben, volt pár csuklós Volvo buszon GPS-t mobilnetet tudó rendszer.
De ahhoz, hogy olyan legyen a soooookkkkaaaallll kevesebb éhes embernek kellene lenni.
Igaz amit erre elköltöttek, már ebből is kijött volna.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
_Scythe_
aktív tag
Én is kipróbáltam, nem vagyok elájulva. Eddig a Bp menetrendet használtam, ha használtam és szerintem egyelőre maradok is ennél.
Bár tagadhatatlanul vannak újszerű funkciói, de szerintem nem sok haszna van (legalábbis az én szempontomból), belváros környékén mozgok főleg, így mire ebből előkeresem, melyik járat hol tart, már rég elment kettő. A tervezője csak a felajánlott listából választható közterekre és házszámokra keres, meg se próbálja korrekciózni. (Pl.: Rózsa utca 23-at nem enged beírni, pedig létezik). Olyan kalandos utat tervezett a III. Bogdáni úttól a Batyira, hogy csak lestem
Másrészt amerre az ember járkál, nagyjából tisztában vele, hogy mi mikor jön, megint csak feleslegesnek, nagynak és lassúnak tűnik az alkalmazás (Galaxy SIII)
Végül az ember ha tudja, hogy ismeretlen helyre megy, általában előre megnézi, hogy mi mikor megy arra jó esélyel még otthon a PC/laptop/okostévé/okosműanyagindiánján.
Én leginkább részegen az éjjeli járatokat szoktam nézni, hogy mikor mennek, de akkor tuti nem fogom előbányászni, hogy épp merre járSzerk: Minden másra ott a google maps tervezője
[ Szerkesztve ]
-
x1port
addikt
De van.
Bekerült a buszokba egy táblagép ami GPS alapján lövi be a járat helyzetét.
Mutatja is a vezetőnek hogy mennyire van csúszásban illetve mennyire jár előrébb.
Ez hasznos így legalább be van tartva hogy mikor érjen az adott megállóba.Ezek az adatok vannak kiküldve a megállóba a kijelzőkre.
És persze korlátolva ( igencsak korlátolva ) portolják át az adott applikációra az adatokat.Szerintem sokkal több helyen elfért volna ez a pénz a bkkv nál.
-
darvinya
titán
Aha…mint írtam ez csak 1-2 buszon van, és saját adatbázisból dolgozik.
Ha ezek az adatok lennének kiküldve, akkor pontosan írná mikorra érne oda, és 5'-es várakozás után nem írna 4'-et érkezésére.
Amúgy kicsit közelebbről tudom a dolgokat.
Erről lett is botrány, csak szak.szerv.-et elküldték nyaralni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
darvinya
titán
E-jegyrendszer feltétele a valódi elektronikus nyomonkövetés.
Ami nincs, analóg rendszer meg nem tud ilyet ami most működik.Nem fejlödött semmit, pontosan az van, mint 20 éve, csak más buszokkal.
Azért lett visszavéve a Rába is, mert elfogytak az alkatrészek.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Burt1793
veterán
Azok a dobozok, amik a villamosokon és buszokon vannak gps-szel vannak ellátva és azok figyelik, hogy hol a busz, írják a sofőrnek, hogy késében van-e vagy sem, ezt látja a központ és ezt küldik ki az appnak is szvsz. Vagyis nem csak a volvokban van gps, ami 3G-n kiküldi az infót.
Vagy ha tévedek, akkor szerinted mi ez a doboz, ha nem a futár és mi lenne az értelme.
Ha a busz sokáig áll a piros lámpánál, az alkalmazás ott mutatja a buszt, valós időben.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
Idézek 1-2 hsz-emből:
Ha ezek az adatok lennének kiküldve, akkor pontosan írná mikorra érne oda, és 5'-es várakozás után nem írna 4'-et érkezésére.
Ez kb. 20 éve van a buszon, még régi Ikarusz buszon fekete dobozka aminek az oldalán ott fityeg a cb.
Analóg rendszer is tud olyan jelet adni (ez nem digitális!) ami átváltják a kijelzőt.
De ezt csak a kijelzővel ellátott megállóban!(#74) x1port
Szegény sofőr barátotad jól megették ezzel.
(#75) Xaels
De tudná, ha a sofőr megnyomná a dugó gombot, stb. és ezt a rendszer fogadná.
Ami most egyedül működik a szerelő kérése.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
x1port
addikt
Ezt mondom én is.
Abban figyel a GPS.
Szomszéd buszsofőr barátom imádja is
A nagytestvér szemének hívja.És igenis szerintem az NFC-s jegyrendszer sokkal fontosabb lett volna.
Vagy például,hogy az ember ne fizessen 2 megállóra ugyanannyit mint ha egy teljes vonalon végigmegy.
Talán többen is vennének jegyet ha pl 70 forintból megteszi a neki szükséges távot.E-jegyrendszer mellett le lehetne építeni legalább az 50%-át a sok iskolázatlan antiszociális jegyellenőrnek.
A metróvonalon is állnak minden megállóban , legalább 2-3.
Az 2 irányba 4-6 "ember".
10 megállónál ez 40-60 ember . 1 vonalon !!
3 vonalon már 120-180 semmirekellő.ha ezt megszorzom a 100 ezres fizetésükkel az 12-18 millió forint egy hónapra.
És akkoör csak 1 műszakról beszéltem.Iszonyatos pénz megy el erre.
Kvázi pont leszarom,hogy tudom,hogy hol tart a 85 ös busz.Sokkal fontosabb dolgok lennének itt.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
Pontosan le lett írva miről van szó. A gép nem tudja, hogy a busz dugóban áll vagy valamilyen forgalmi okból nagyon lassan halad. A megállótól való távolság alapján írja ki. Ha meg a jármű talán 100m-es távon belül van akkor elkezd villogni.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
x1port
addikt
Mit szükséges tudni a FUTÁR-ról?
A FUTÁR (Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer) a legmodernebb technológiai vívmányokat követve biztosítja azt, hogy a fővárosi közösségi közlekedést használók a lehető leggyorsabban érjék el céljukat. A műholdas járműkövetésen alapuló rendszer nagymértékben elősegíti a budapesti forgalom valós idejű, folyamatos, 24 órán át történő felügyeletét, a menetrendszerű közlekedés fenntartását, rendkívüli esetben pedig a gyors és hatékony közbeavatkozást. A fejlesztés első körben a busz-, villamos- és troliágazatot érinti, de tervben van a hév-, a metró- és a hajóközlekedés új rendszerbe integrálása is.
értelemszerű ,hogy műholdas járműkövetésen alapul.
-
Xaels
félisten
-
Xaels
félisten
Hát lehet azzal jobban jártunk volna. A fedélzeti egység napfényben nehezen olvasható ha egyáltalán olvasható, rezisztív érzékelésű. Windows(és nem a 7-es) alapú az sw és az egész körülményesen, lassan kezelhető. Erre rájön, hogy sok helyen össze-vissza kevergették a technikákat amik nem szeretik egymást.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
sing1ep1ayer
őstag
NFC-s jegyrendszer? Egy kanyi fillért nem költenék semmilyen jeggyel kapcsolatos dologra sem a BKK-nál, sem más közlekedési társaságnál. Már rég ingyenessé kellett volna tenni az egész országban a tömegközlekedést és pusztán ezeknek a mindig újabb és újabb rendszereknek a fejlesztésén és üzemeltetésén, no meg a jegyek és bérletek előállításán, illetve a velük kapcsolatos adminisztráción milliárdokat spórolhattak volna. Az összes jelenlegi ellenőrből és jegyeladóból meg közterest csinálnék, akik lerugdossák a csöveseket a járatokról és fenntartják a rendet; például felállítják az ájfonozó tinilányokat az elsőbbségi ülőhelyekről, ha egy mama, vagy terhes anyuka száll fel. És miből fizetném a társaságok működését? Egyszerű: minden munkáltató munkaadónként havi (mondjuk) 10 rugót befizet az államnak (mindenkori minimálbér x%-a lenne meghatározva, vagy a dolgozó jövedelmének bizonyos százaléka). Puff, meg is vagyunk. A helyközi utazást 86%-ban jelenleg is ők fizetik a törvények szerint.
Lényeg a lényeg: egy nyomorult fillért sem szórnék el további jegyvásárlással kapcsolatos fejlesztésekre. Hosszú távon ez irdatlan pazarlás. Az ingyenes tömegközlekedés ráadásul turisztikailag is vonzó dolog lenne.
Hogy az apphoz is szóljak: nekem sem jön be. Nem csak ez az alkalmazás, hanem maga az egész rendszer - mivel gyakran pontatlan. Már előttem leírták kik azok, akik ezt nem látják, most nem ismételném meg.
-
darvinya
titán
válasz sing1ep1ayer #80 üzenetére
Igazad van abban, hogy valójában a jegy/bérlet eladásából csak a álmunkát fizetünk, hogy ne legyen munkanélküli.
Mint anno másik korszakban.
Az összes finanszírozás állami/adóból van.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
ivana
Ármester
Igazán kikapcsolhatnák a fine location megkövetelését http://stackoverflow.com/questions/11074228/gps-manifest-gps-in-app-is-optional-want-to-make-it-available-to-gps-less-devi tabon így nem lehet felrakni playről. WP-n elég jó. Arra, hogy sok ideig egy időn marad arra az lehet a magyarázat, hogy beleragad a busz a dugóba, viszont a távolság megvan és a régit írja ki, ez általában akkor szokott lenni, ha már közel van (2-3 perc), de hirtelen belefut valamibe.
-
x1port
addikt
válasz sing1ep1ayer #80 üzenetére
Ingyenes közlekedés...hmmm igen. Meg persze világbéke !
Ugyanmár.Az összes jelenlegi ellenőrből és jegyeladóból meg közterest csinálnék
Mondjuk az eszük megvan hozzá , ruhát meg úgy is adnakDe minek kellene ennyi nyomorult közteres?
A csövest nem szállítják le , a C típúsuakhoz oda sem mennek.
A szerencsétlen Magyart csesztetik.És miből fizetném a társaságok működését? Egyszerű: minden munkáltató munkaadónként havi (mondjuk) 10 rugót befizet az államnak (mindenkori minimálbér x%-a lenne meghatározva, vagy a dolgozó jövedelmének bizonyos százaléka).
Cafetéria. Létező dolog. Választasz belőle bérletet és kész.
Már rég ingyenessé kellett volna tenni az egész országban a tömegközlekedést és pusztán ezeknek a mindig újabb és újabb rendszereknek a fejlesztésén és üzemeltetésén, no meg a jegyek és bérletek előállításán, illetve a velük kapcsolatos adminisztráción milliárdokat spórolhattak volna
Így van ! De akkor legyen ingyenes a kenyér is!
Nem kell az a sok üzlet meg alkalmazott , szállító autó.
Mindenki menjen be az ingyenes bkv-val a kenyérgyárba és kap ingyen kenyeret!Fura gondolatok.................
[ Szerkesztve ]
-
RaZroX
addikt
Nagyon jó app! Élesben is teszteltem, nagyon pontos és megbízható.
Ami még kéne bele:
- Kedvenc járatok
- Live Tile
- Környező megállóhoz tartozó buszok helyzetének egyszerre való követése (pontosan arra gondolok, hogy pl állok a bosnyák téren és az ott járó buszokat egyszerre látom a térkepen amik a leghamarabb érkeznek meg.)(WP 8.1)
This is the way
-
darvinya
titán
Kicsit keversz valamit.
Egy szolgáltatás nem egyenlő egy termékkel.
Te mit utazó nem a buszt veszed meg jeggyel/bérlettel, hanem csak jogot hogy utaz.Értsd úgy: te vásárlásoddal nem a kenyeret kapod, hanem csak a jogát, hogy megfogd.
Ez nagy különbség, a háttérben iszonyú értékek vannak, hogy a zsebüket megtömjék.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
x1port
addikt
Tök igazad van.
Én gondolom rosszul ezt az ingyen utazást.
Hisz a buszt is és a gázolajat is ingyen adják.
Sőt a sofőr is ingyen nyomja a gázt napi 8 órában.A szerelők is ingyen javítják és a buszmegállók is maguktól nőnek ki a földből.
Atyaég !!
Én kiszálltam ebből....
Még jó hogy T. úrra szavaztam ma -
kurtuzov
senior tag
Régi Ikarus 280-as busz, kis balhé volt a (khm) utazóközönségnél és leszállították őket. Az app végig azt mutatta, hogy ott van a megállóban, nem vitte tovább automatikusan.
-
catroot
veterán
válasz sing1ep1ayer #80 üzenetére
Ingyen sört/füvet minden állampolgárnak! Ja és adót se fizessek már, ha lehet.
Ja, nem.
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
sing1ep1ayer
őstag
A pénz továbbra is beérkezne a közlekedési társaságokhoz gázolajra, meg a sofőrök bérére, csak nem az utasoktól szednék be, ellenben rengeteg költséget megspórolnánk. Hol itt a baj szerinted? Miért lenne rossz? Nem értelek. Érdekelt vagy a jegybizniszben, vagy mégis mi a gondod ezzel?
-
x1port
addikt
válasz sing1ep1ayer #90 üzenetére
igen.érdekelt.
-
Burt1793
veterán
Volna az ötletében realitás, végül is az állam most is kiemelt támogatója a bkv-nak
Noha elvileg az is igaz, hogy a jegy és bérletek jóvoltából - ha a sok hitel nem lenne - nyereséges a bkv, ami ugye nonproft volna. És igazából ha jól tudom, van olyan város, ahol "ingyen" van a tömegközlekedés, vagyis simán az adóból fizetik. (Ez akár még a népszerűségét is növelheti a tömegközlekedésnek...) -
x1port
addikt
válasz sing1ep1ayer #94 üzenetére
Oké. Fejtsd ki.
Iskolások , egyetemisták , munkanélküliek ?
Nekik pl kik fizetnék ? -
Burt1793
veterán
Az iskolásokét és a munkanélküliekét most is a dolgozók fizetik. Az "állami" cég (mondható államinak, mert az államnak kell egy közlekedési cég a fővárosba...) a dolgozó emberek adójából él, mint ahogy azok, akik az állam segítségére szorulnak. De persze ez mindenkinek egyértelmű.
És a jegy kiadás, kezelés és ellenőrzés tényleg nem két fillér, ebből az összegből az összes busz lecserélhető és Budakesziig kivihető lenne a 4es metró... -
sing1ep1ayer
őstag
Amennyiben a munkáltatóktól a dolgozó bérének meghatározott százalékát szednék be tömegközlekedési hozzájárulásként (nevezzük mondjuk így), akkor nem lenne rá szükség, hogy az általad felsorolt polgárok részére bárki is térítsen. Vannak gazdasági szakértőink, akik könnyedén ki tudnák számolni, hogy a bruttó bér hány százalékát kellene a cégektől levonni ahhoz, hogy a diákok, munkanélküliek, idelátogató küföldiek... stb. utazása is "fizetve legyen" - vagy fogalmazzunk inkább úgy, hogy a BKK átlagos havi bevétele változatlan maradjon. Illetve picit alacsonyabb is lehet, hisz milliárdokat spórolunk meg ugyebár a korábban említett dolgokon. Nem kellenek többé tenderek, egyre komolyabb informatikai háttér, miegymás.
Azt ugye nem kell magyaráznom, hogy a jelenlegi rendszerben is vannak olyanok, akiknek az utazását mások fizetik. Ha most megoldható, akkor jegy nélkül is az lenne.
-
x1port
addikt
Szerintem nagyon el vagytok varázsolva.
Ezek szerint most is az állam tarja fenn a bkv-t. ( ezt írtad )
Kvázi a dolgozók kivételével mindenkinek ő állja az utazását.Szerinted ha a Bkv nak olcsóbban jönne ki ingyenesen utaztatni mint jeggyel bajlódni akkor már nem rég ezt csinálná ?
Így sem ő tartja fenn a vállalatot mert már szinte minden ki van adva alvállakozóknak.(#97) sing1ep1ayer : Ha ilyen emnóóberek gondolkodnának ott fent mint Te , akkor már ez a maradék kis tömegközlekdésünk is becsődölt volna.
Szerinted a budapesti dolgozó emberek fenn tudnának tartani egy komplett közlekedési rendszert a munkanélküliek , vidékiek , diákok ,egyetemisták , turisták számára??
Hol éltek ti ?
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz sing1ep1ayer #97 üzenetére
Egy ideális világban működhetne... De aki mondjuk autóval/bringával stb. jár az meg miért is fizessen?
Vagy ott van a sok zsebbe kapod a fizetést munkás. De lehetne még sorolni.
(#92) Burt1793: a jegy- és bérlet már rég ki van szervezve a BKK égisze alá.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
IkszIpszilon
aktív tag
sz*r
[ Szerkesztve ]
X.Y.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Vezetékes FEJhallgatók
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OLED TV topic
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Honor Magic V2 - origami
- AMD-s szerverprocesszorokhoz való, készre szerelt vízhűtés a SilverStone-tól
- Xiaomi Mi 11i - inkább
- További aktív témák...
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen