Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Outlander

    őstag

    Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás topik

    Ebben a témában lehet információkat cserélni különböző külföldi, főként kínai és amerikai rendelésekkel, boltokkal kapcsolatban. Jelen írás célja egy összefoglaló, melyben próbálok minden hasznos tudnivalót leírni. Célom egy mini szótár létrehozása is, ami segít az angolul nem tudó fórumozóknak.

    Boltok:

    Sokféle bolt létezik, van megbízható, nem annyira megbízható és eleve kerülendő bolt is.

    A megbízhatóak például: minideal, antelife, geekbuying,, tinydeal, banggood, focalprice, buysku, everbuying, ahappydeal, dx, etotalk,, buyincoins, ttmalls, vopmart, spemall, tmart, lightinthebox, coolicool, 1949deal, malleshop, pontosak, aránylag az árak is jók.

    Kevésbé megbízható például a Pandawill és a Tmallbox. Sokat kamuznak, hitegetnek, de vannak jó tapasztalatok is.

    Kerülendő bolt például a DealExtreme. Régebben a legmegbízhatóbb bolt volt, mostanra lassú lett, sok vele a rossz tapasztalat.

    Az Ebay és az Aliexpress a legnagyobb üzletek. Az Ebay-t nem sok embernek kell bemutatni, és külön topic is van hozzá, viszont az Aliexpress-ről érdemes tudni pár dolgot.

    Az Aliexpress ma már a világ legnagyobb webáruháza. Több ezer kereskedő árul ott, hasonló az Ebay-hez.

    Csak olyan kereskedőtől érdemes vásárolni, akinek kiváló vevői minősítése van.
    Az Aliexpressnél egyébként már nem lehet PayPallal fizetni (Moneybookers-szel igen), de itt is működik a garancia, hogy amennyiben nem kaptad kézhez a terméket, vagy mást küldtek, mint amit megrendeltél, a pénzt visszafizetik.(erre viszont nem a szokásos 45 nap áll rendelkezésre, hanem jóval több és ezt előszeretettel ki is tolják a végsőkig az eladók)

    Ha az EU-n belülről szeretnél rendelni elektronikai kütyüket, főleg memóriakártyákat, többünk tapasztalata szerint is remek webáruház a MyMemory, bár kis értékű árukat sima levélben küldik, nem ajánlva, így ha elveszik, akkor a postán nem lehet reklamálni, de annál a kevés ilyen esetnél, amelyről tudok, a cég újból postázta az árut.

    A megrendeléseink során olvassunk el mindent, lehetséges, hogy a bolt plusz költséget számol fel, vagy van valami buktató a garanciás ügyintézésben.

    Fizetés:

    Az egyik legelterjedtebb fizetési mód a PayPal
    Lehet hozzácsatolt bankkártyával, vagy feltöltött virtuális számlával fizetni. Biztonságos, gyors, egyszerű, ugyanakkor ha valami probléma lenne, például nem jelentkezik az eladó, vagy hibás az áru, akkor a PayPal megvéd a fizetéstől számított 45. napig.

    Amennyiben probléma lépne fel, eltűnt, nem az, nem úgy, vagy egyáltalán nem is jött meg a csomag, akkor 42-45. nap körül, a PayPal-en keresztül tudjuk megvitatni azt ügyet.

    Ezt a "Resolution Center"-ben tehetjük meg. Kiválasztjuk a megfelelő tranzakciót, és nyitunk egy "Dispute"-ot. Az eladó és vevő itt tud "disputálni", vitatkozni egymással. Amennyiben nem sikerül felvenni a kapcsolatot, vagy nem válaszol a másik fél, esetleg egyáltalán nem tudunk megegyezni, úgy "Claim"-é tudjuk változtatni az ügyet. Itt 10 nap áll rendelkezésre az ügy megoldására, ha nem jelentkezik az eladó, úgy automatikusan zárul a követelés és dönt a PayPal. Ha megoldódik az ügy, bármikor bezárhatjuk a claim-met.

    A sima banki átutalás és kártyás fizetés nem ajánlott, mert nincs semmi védelem, és még el is lophatják az adatainkat!

    Szállítás:

    A megrendelt csomagokat a legtöbb esetben légi postával (Par Avion) szállítják. Ez megbízható, de sajnos aránylag lassú, sima posta esetén. Lehetőség van egyes boltokban futárral vagy EMS-sel való kézbesítést is kérni, de az jóval drágább. Ajánlott csomagszámmal rendelni, így kisebb a kockázat esélye, hogy elvész, és még izgulnunk sem kell, hogy hol jár, mert nagyjából meg lehet mondani a helyzetét.
    Részletesebb leírás erre: Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, ebay-ről (szállítási módok & idő)

    Szállítási idők:
    Természetesen az Ünnepnapok könnyen befolyásolhatják negatív irányba.

    -sima posta: 7-60 nap
    -futár, gyorsposta: 3-25 nap

    Sima postai szállítási módok:

    Singapore Post: (SG végződésű)
    HongKong Post: (HK végződésű)
    China Post: (CN végződésű)
    Sweden Post: (SE végződésű)
    Swiss Post: (CH végződésű)
    Deutsche Post: (DE végződésű)
    Magyar Posta: (HU végződésű)

    Gyorspostai illetve futárcégek:

    EMS
    UPS:
    TNT:
    DHL:

    Csomagkövetős oldalak:

    A fent említett cégek oldalain a csomagszámot beírva lehet nyomonkövetni a küldeményeket. Ugyanakkor léteznek univerzális követő oldalak is. (SG Post esetében néha jó az Ezyparcels is.)

    Online, böngészőből elérhetőek:

    [17track]
    [Trackitonline]

    Windows és android alá telepíthető:

    [TrackChecker]

    Továbbá van olyan oldal is, ahol a csomagok Kínán belüli mozgását tudjuk nyomonkövetni:
    [4px]
    [Ezyparcel]

    Vám:

    Mint azt tudjuk, az EU-n kívülről érkező csomagok/termékek után Vámot és/vagy Áfát (is) kell fizetni.
    Ha a nyomonkövetés azt írja, hogy "Vámkezelésre vár / Waiting customs clearance vagy Postai vámkezelés alatt / Under postal customs procedure, akkor fizetnünk kell.

    Ha a Vám elé állítva[/] után azt látjuk, hogy a (I)"Bejövő küldemény vámkezelve"(/I), akkor nincs semmi díj, örülhetünk. Amennyiben a nyomonkövetés alapján fizetnünk kell, jobb elküldeni előre az iratokat, így nyerni lehet 1-2 napot, mert egyébként az ajánlott levél amit VÁM-tó kapunk, akár több napba is beletelik mire kézbesítik számunkra és igazából nélkülözhetetlen adat nincs benne.

    Tehát ha vámolják a csomagunkat, akkor igazolásokat kell benyújtani a Postának, ez alapján fognak intézkedni. Először lássunk egy táblázatot:

    Ez a vámtarifákat mutatja, ez alapján vámolják vagy nem vámolják a csomagokat.
    Részletesebb leírás erre: Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, ebay-ről (VÁM & ÁFA terhek)

    (I)Szükséges "iratok":(/I)

    Az alábbi igazolásokat kell egy email-ben elküldeni, melynek tárgya a (I)Csomagszámunk(/I), ha már megkaptuk az ajánlott levelet akkor a levélben található (I)Iktatószám(/I) legyen, címzettje pedig a postaimport@posta.hu

    -paypal igazolás (pdf , print screen,)
    -email visszaigazolás a webshoptól / eladótól
    -elektronikus számla (ha van)

    A fenti dokumentumokat szerintem a legjobb PDF dokumentummá alakítani és úgy elküldeni.
    A vámkezelés után, tehát miután beküldtük a dokumentumokat, azokat feldolgozták,

    Vámkezelésre vár / Waiting customs -->
    Betárolás a Postaimport raktárba / Storage for customs procedure --->
    Adatbekérés a vámkezeléshez a címzettől / Addressee contacted--->
    Megküldött dokumentumok feldolgozása / Processing customs documents---->
    Elektronikus vámkezelési dokumentum kész / Electronic customs declaration ready---->
    Vámhatározat kiadva / Issue of customs decision ----->

    a Kézbesítőnek kell fizetnünk kiszállításkor, a vám/áfa mellé felszámolnak kezelési költséget is, ez 1-1.500 forint között szokott lenni.

    Példa: Egy átszámolva 20.000-os tétel esetén ez így néz ki.
    20000 x 0,27 = 5.400 Ft + kezelési költség... ~6.500 Ft.

    Ha EU-n kívül rendelsz, mindig kalkuláld bele vám/áfá-t!

    Az EU-n belülről érkező csomagok esetén NINCS vám és áfa kötelezettség!

    Mini szótár:

    Tracking number: ragszám / nyomkövetési/ csomagszám - ezzel tudod követni a csomag állapotát
    Shipping: szállítás
    Shipping method: szállítási mód
    'INFORMATION RECEIVED (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)": a csomagszám lett csak kikérve, fizikailag nincs még a postán a csomag,
    Item accepted: küldemény felvéve
    Item sent abroad: célországba elküldve
    Dispatched to overseas: célországba elküldve
    Arrived in the destination country: célországba megérkezett
    Item presented to customs: küldemény vám elé állítva
    Inbound item customs procedure: küldemény vámkezelve
    Delivery registered: kézbesítés regisztrálva
    Complaint: panasz
    Dispute: vita
    Claim: követelés
    Order: rendelés
    Cancel order: rendelés törlése

    Készítették: szilicium97, LámaZ, CineDOG1, Outlander.

    [ Szerkesztve ]

    Work until You no longer have to Introduce Yourself.

  • Outlander

    őstag

    Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás topik

    Ebben a témában lehet információkat cserélni különböző külföldi, főként kínai és amerikai rendelésekkel,

    boltokkal kapcsolatban. Jelen írás célja egy összefoglaló, melyben próbálok minden hasznos tudnivalót

    leírni. Célom egy mini szótár létrehozása is, ami segít az angolul nem tudó fórumozóknak.

    Boltok:

    Sokféle bolt létezik, van megbízható, nem annyira megbízható és eleve kerülendő bolt is.

    A megbízhatóak például: minideal, antelife, geekbuying,, tinydeal, banggood, focalprice, buysku,

    everbuying, ahappydeal, dx, etotalk,, buyincoins, ttmalls, vopmart, spemall, tmart, lightinthebox,

    coolicool, 1949deal, malleshop, pontosak, aránylag az árak is jók.

    Kevésbé megbízható például a Pandawill és a Tmallbox. Sokat kamuznak, hitegetnek, de vannak jó

    tapasztalatok is.

    Kerülendő bolt például a DealExtreme. Régebben a legmegbízhatóbb bolt volt, mostanra lassú lett, sok vele a

    rossz tapasztalat.

    Az Ebay és az Aliexpress a legnagyobb üzletek. Az Ebay-t nem sok embernek kell bemutatni, és külön topic is

    van hozzá, viszont az Aliexpress-ről érdemes tudni pár dolgot.

    Az Aliexpress ma már a világ legnagyobb webáruháza. Több ezer kereskedő árul ott, hasonló az Ebay-hez.

    Csak olyan kereskedőtől érdemes vásárolni, akinek kiváló vevői minősítése van.
    Az Aliexpressnél egyébként már nem lehet PayPallal fizetni (Moneybookers-szel igen), de itt is

    működik a garancia, hogy amennyiben nem kaptad kézhez a terméket, vagy mást küldtek, mint amit

    megrendeltél, a pénzt visszafizetik.(erre viszont nem a szokásos 45 nap áll rendelkezésre, hanem jóval

    több és ezt előszeretettel ki is tolják a végsőkig az eladók)

    Ha az EU-n belülről szeretnél rendelni elektronikai kütyüket, főleg memóriakártyákat, többünk tapasztalata

    szerint is remek webáruház a MyMemory, bár kis értékű árukat sima levélben küldik, nem ajánlva, így ha

    elveszik, akkor a postán nem lehet reklamálni, de annál a kevés ilyen esetnél, amelyről tudok, a cég újból

    postázta az árut.

    A megrendeléseink során olvassunk el mindent, lehetséges, hogy a bolt plusz költséget számol fel, vagy van

    valami buktató a garanciás ügyintézésben.

    Fizetés:

    Az egyik legelterjedtebb fizetési mód a PayPal
    Lehet hozzácsatolt bankkártyával, vagy feltöltött virtuális számlával fizetni. Biztonságos, gyors,

    egyszerű, ugyanakkor ha valami probléma lenne, például nem jelentkezik az eladó, vagy hibás az áru, akkor a

    PayPal megvéd a fizetéstől számított 45. napig.

    Amennyiben probléma lépne fel, nem az, nem úgy,sérült, vagy egyáltalán nem is jött meg a csomag, akkor a 42

    -45. nap körül, a PayPal-en keresztül tudjuk megvitatni azt ügyet.

    Ezt a "Resolution Center"-ben tehetjük meg. Kiválasztjuk a megfelelő tranzakciót, és nyitunk egy

    "Dispute"-ot. Az eladó és vevő itt tud "disputálni", vitatkozni egymással. Amennyiben nem

    sikerül felvenni a kapcsolatot, vagy nem válaszol a másik fél, esetleg egyáltalán nem tudunk megegyezni,

    úgy "Claim"-é tudjuk változtatni az ügyet. Itt 10 nap áll rendelkezésre az ügy megoldására, ha nem

    jelentkezik az eladó, úgy automatikusan zárul a követelés és dönt a PayPal. Ha megoldódik az ügy, bármikor

    bezárhatjuk a Claim-met.

    A sima banki átutalás és kártyás fizetés nem ajánlott, mert nincs semmi védelem, és még el is lophatják

    az adatainkat!

    Szállítás:

    A megrendelt csomagokat a legtöbb esetben légi postával (Par Avion) szállítják. Ez megbízható, de sajnos

    aránylag lassú, sima posta esetén. Lehetőség van egyes boltokban futárral vagy EMS-sel való kézbesítést is

    kérni, de az jóval drágább. Ajánlott csomagszámmal rendelni, így kisebb a kockázat esélye, hogy elvész, és

    még izgulnunk sem kell, hogy hol jár, mert nagyjából meg lehet mondani a helyzetét.
    Részletesebb leírás erre: Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, ebay-ről (szállítási módok

    & idő)

    Szállítási idők:
    Természetesen az Ünnepnapok könnyen befolyásolhatják negatív irányba.

    -sima posta: 7-60 nap
    -futár, gyorsposta: 3-25 nap

    Sima postai szállítási módok:

    Singapore Post: (SG végződésű)
    HongKong Post: (HK végződésű)
    China Post: (CN végződésű)
    Sweden Post: (SE végződésű)
    Swiss Post: (CH végződésű)
    Deutsche Post: (DE végződésű)
    Magyar Posta: (HU végződésű)

    Gyorspostai illetve futárcégek:

    EMS
    UPS:
    TNT:
    DHL:

    Csomagkövetős oldalak:

    A fent említett cégek oldalain a csomagszámot beírva lehet nyomonkövetni a küldeményeket. Ugyanakkor

    léteznek univerzális követő oldalak is. (SG Post esetében néha jó az

    Ezyparcels is.)

    Online, böngészőből elérhetőek:

    [17track]
    [Trackitonline]

    Windows és android alá telepíthető:

    [TrackChecker]

    Továbbá van olyan oldal is, ahol a csomagok Kínán belüli mozgását tudjuk nyomonkövetni:

    [4px]
    [Ezyparcel]

    Vám:

    Mint azt tudjuk, az EU-n kívülről érkező csomagok/termékek után Vámot és/vagy Áfát (is) kell fizetni.
    Ha a nyomonkövetés azt írja, hogy "Vámkezelésre vár / Waiting customs clearance vagy Postai vámkezelés

    alatt / Under postal customs procedure, akkor fizetnünk kell.

    Ha a Vám elé állítva után azt látjuk, hogy a "Bejövő küldemény vámkezelve", akkor nincs semmi

    további fizetni valónk, örülhetünk.
    Amennyiben a nyomonkövetés alapján fizetnünk kell, jobb elküldeni előre az iratokat, mert egyébként az ajánlott levél amit VÁM-tól kapunk, 2-3 munkanap is lehet mire kézbesítik a számunkra és igazából nélkülözhetetlen adat nincs benne.

    Tehát ha vámolják a csomagunkat, akkor igazolásokat kell benyújtani a Postának, ez alapján fognak

    intézkedni. Először lássunk egy táblázatot:

    Ez a vámtarifákat mutatja, ez alapján vámolják vagy nem vámolják a csomagokat.
    Részletesebb leírás erre: Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, ebay-ről (VÁM & ÁFA terhek)

    Szükséges "iratok":

    Az alábbi igazolásokat kell egy email-ben elküldeni, melynek tárgya a Csomagszámunk, ha már

    megkaptuk az ajánlott levelet akkor a levélben található Iktatószámlegyen, címzettje pedig a

    postaimport@posta.hu

    -paypal igazolás (pdf , print screen,)
    -email visszaigazolás a webshoptól / eladótól
    -elektronikus számla (ha van)

    A fenti dokumentumokat szerintem a legjobb PDF-é alakítani és úgy elküldeni.
    A vámkezelés után, tehát miután beküldtük a dokumentumokat, azokat feldolgozták,

    Vámkezelésre vár / Waiting customs -->
    Betárolás a Postaimport raktárba / Storage for customs procedure --->
    Adatbekérés a vámkezeléshez a címzettől / Addressee contacted--->
    Megküldött dokumentumok feldolgozása / Processing customs documents---->
    Elektronikus vámkezelési dokumentum kész / Electronic customs declaration ready---->
    Vámhatározat kiadva / Issue of customs decision ----->

    a Kézbesítőnek kell fizetnünk a kiszállításkor, a vám/áfa mellé felszámolnak kezelési költséget is, ez 1-1.500 forint között szokott lenni.

    Példa: Egy átszámolva 20.000-os tétel esetén ez így néz ki.
    20000 x 0,27 = 5.400 Ft + kezelési költség... ~6.500 Ft.

    Ha EU-n kívül rendelsz, mindig kalkuláld bele vám/áfá-t!

    Az EU-n belülről érkező

    csomagok esetén NINCS vám és áfa kötelezettség!

    Mini szótár:

    Tracking number: ragszám / nyomkövetési/ csomagszám - ezzel tudod követni a csomag állapotát
    Shipping: szállítás
    Shipping method: szállítási mód
    "INFORMATION RECEIVED (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered

    Article)": a csomagszám lett csak kikérve, fizikailag nincs még a postán a csomag,
    Item accepted: küldemény felvéve
    Item sent abroad: célországba elküldve
    Dispatched to overseas: célországba elküldve
    Arrived in the destination country: célországba megérkezett
    Item presented to customs: küldemény vám elé állítva
    Inbound item customs procedure: küldemény vámkezelve
    Delivery registered: kézbesítés regisztrálva
    Complaint: panasz
    Dispute: vita
    Claim: követelés
    Order: rendelés
    Cancel order: rendelés törlése

    Készítették: szilicium97, LámaZ, CineDOG1, Outlander.

    [ Szerkesztve ]

    Work until You no longer have to Introduce Yourself.

  • Outlander

    őstag

    Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás topik

    Ebben a témában lehet információkat cserélni különböző külföldi, főként kínai és amerikai rendelésekkel, boltokkal kapcsolatban. Jelen írás célja egy összefoglaló, melyben próbálok minden hasznos tudnivalót leírni. Célom egy mini szótár létrehozása is, ami segít az angolul nem tudó fórumozóknak.

    Boltok:

    Sokféle bolt létezik, van megbízható, nem annyira megbízható és eleve kerülendő bolt is.

    A megbízhatóak például: minideal, antelife, geekbuying,, tinydeal, banggood, focalprice, buysku, everbuying, ahappydeal, dx, etotalk,, buyincoins, ttmalls, vopmart, spemall, tmart, lightinthebox, coolicool, 1949deal, malleshop, pontosak, aránylag az árak is jók.

    Kevésbé megbízható például a Pandawill és a Tmallbox. Sokat kamuznak, hitegetnek, de vannak jó tapasztalatok is.

    Kerülendő bolt például a DealExtreme. Régebben a legmegbízhatóbb bolt volt, mostanra lassú lett, sok vele a rossz tapasztalat.

    Az Ebay és az Aliexpress a legnagyobb üzletek. Az Ebay-t nem sok embernek kell bemutatni, és külön topic is van hozzá, viszont az Aliexpress-ről érdemes tudni pár dolgot.

    Az Aliexpress ma már a világ legnagyobb webáruháza. Több ezer kereskedő árul ott, hasonló az Ebay-hez.
    Csak olyan kereskedőtől érdemes vásárolni, akinek kiváló vevői minősítése van. Az Aliexpressnél egyébként már nem lehet PayPallal fizetni (Moneybookers-szel igen), de itt is működik a garancia, hogy amennyiben nem kaptad kézhez a terméket, vagy mást küldtek, mint amit megrendeltél, a pénzt visszafizetik.(erre viszont nem a szokásos 45 nap áll rendelkezésre, hanem jóval több és ezt előszeretettel ki is tolják a végsőkig az eladók)

    Ha az EU-n belülről szeretnél rendelni elektronikai kütyüket, főleg memóriakártyákat, többünk tapasztalata szerint is remek webáruház a MyMemory, bár kis értékű árukat sima levélben küldik, nem ajánlva, így ha elveszik, akkor a postán nem lehet reklamálni, de annál a kevés ilyen esetnél, amelyről tudok, a cég újból postázta az árut.

    A megrendeléseink során olvassunk el mindent, lehetséges, hogy a bolt plusz költséget számol fel, vagy van
    valami buktató a garanciás ügyintézésben.

    Fizetés:

    Az egyik legelterjedtebb fizetési mód a PayPal
    Lehet hozzácsatolt bankkártyával, vagy feltöltött virtuális számlával fizetni. Biztonságos, gyors, egyszerű, ugyanakkor ha valami probléma lenne, például nem jelentkezik az eladó, vagy hibás az áru, akkor a PayPal megvéd a fizetéstől számított 45. napig.

    Amennyiben probléma lépne fel, nem az, nem úgy,sérült, vagy egyáltalán nem is jött meg a csomag, akkor a 42-45. nap körül, a PayPal-en keresztül tudjuk megvitatni azt ügyet.

    Ezt a "Resolution Center"-ben tehetjük meg. Kiválasztjuk a megfelelő tranzakciót, és nyitunk egy "Dispute"-ot. Az eladó és vevő itt tud "disputálni", vitatkozni egymással. Amennyiben nem sikerül felvenni a kapcsolatot, vagy nem válaszol a másik fél, esetleg egyáltalán nem tudunk megegyezni, úgy "Claim"-é tudjuk változtatni az ügyet. Itt 10 nap áll rendelkezésre az ügy megoldására, ha nem jelentkezik az eladó, úgy automatikusan zárul a követelés és dönt a PayPal. Ha megoldódik az ügy, bármikor bezárhatjuk a Claim-met.

    A sima banki átutalás és kártyás fizetés nem ajánlott, mert nincs semmi védelem, és még el is lophatják az adatainkat!

    Szállítás:

    A megrendelt csomagokat a legtöbb esetben légi postával (Par Avion) szállítják. Ez megbízható, de sajnos aránylag lassú, sima posta esetén. Lehetőség van egyes boltokban futárral vagy EMS-sel való kézbesítést is kérni, de az jóval drágább. Ajánlott csomagszámmal rendelni, így kisebb a kockázat esélye, hogy elvész, és még izgulnunk sem kell, hogy hol jár, mert nagyjából meg lehet mondani a helyzetét.

    Részletesebb leírás: Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, ebay-ről

    Szállítási idők:
    Természetesen az Ünnepnapok könnyen befolyásolhatják negatív irányba.

    -sima posta: 7-60 nap
    -futár, gyorsposta: 3-25 nap

    Sima postai szállítási módok:

    Singapore Post: (SG végződésű)
    HongKong Post: (HK végződésű)
    China Post: (CN végződésű)
    Sweden Post: (SE végződésű)
    Swiss Post: (CH végződésű)
    Deutsche Post: (DE végződésű)
    Magyar Posta: (HU végződésű)

    Gyorspostai illetve futárcégek:

    EMS
    UPS:
    TNT:
    DHL:

    Csomagkövetős oldalak:

    A fent említett cégek oldalain a csomagszámot beírva lehet nyomonkövetni a küldeményeket. Ugyanakkor
    léteznek univerzális követő oldalak is.
    (SG Post esetében jó lehet még az Ezyparcels is.)

    Online, böngészőből elérhetőek:

    [17track]
    [Trackitonline]

    Windows és android alá telepíthető:

    [TrackChecker]

    Továbbá van olyan oldal is, ahol a csomagok Kínán belüli mozgását tudjuk nyomonkövetni:

    [4px]
    [Ezyparcel]

    Vám:

    Mint azt tudjuk, az EU-n kívülről érkező csomagok/termékek után Vámot és/vagy Áfát (is) kell fizetni.
    Ha a nyomonkövetés azt írja, hogy "Vámkezelésre vár / Waiting customs clearance vagy Postai vámkezelés alatt / Under postal customs procedure, akkor fizetnünk kell.

    Ha a Vám elé állítva után azt látjuk, hogy a "Bejövő küldemény vámkezelve", akkor nincs semmi
    további fizetni valónk, örülhetünk.
    Amennyiben a nyomonkövetés alapján fizetnünk kell, jobb elküldeni előre az iratokat, mert egyébként az ajánlott levél amit VÁM-tól kapunk, 2-3 munkanap is lehet mire kézbesítik a számunkra és igazából nélkülözhetetlen adat nincs benne.

    Tehát ha vámolják a csomagunkat, akkor igazolásokat kell benyújtani a Postának, ez alapján fognak
    intézkedni. Először lássunk egy táblázatot:

    Ez a vámtarifákat mutatja, ez alapján vámolják vagy nem vámolják a csomagokat.
    Részletesebb leírás: Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, ebay-ről (VÁM & ÁFA terhek)

    Szükséges "iratok":

    Az alábbi igazolásokat kell egy email-ben elküldeni, melynek tárgya a Csomagszámunk, ha már
    megkaptuk az ajánlott levelet akkor a levélben található Iktatószámlegyen, címzettje pedig a postaimport@posta.hu legyen.

    -paypal igazolás (pdf , print screen,)
    -email visszaigazolás a webshoptól / eladótól
    -elektronikus számla (ha van)

    A fenti dokumentumokat szerintem a legjobb PDF-é alakítani és úgy elküldeni.
    A vámkezelés után, tehát miután beküldtük a dokumentumokat, azokat feldolgozták,

    Vámkezelésre vár / Waiting customs -->

    Betárolás a Postaimport raktárba / Storage for customs procedure --->

    Adatbekérés a vámkezeléshez a címzettől / Addressee contacted--->

    Megküldött dokumentumok feldolgozása / Processing customs documents---->

    Elektronikus vámkezelési dokumentum kész / Electronic customs declaration ready---->

    Vámhatározat kiadva / Issue of customs decision ----->

    a Kézbesítőnek kell fizetnünk a kiszállításkor, a vám/áfa mellé felszámolnak kezelési költséget is, ez 1-1.500 forint között szokott lenni.

    Példa: Egy átszámolva 20.000-os tétel esetén ez így néz ki.
    20000 x 0,27 = 5.400 Ft + kezelési költség... ~6.500-6.900 Ft.

    Ha EU-n kívül rendelsz, mindig kalkuláld bele vám/áfá-t!

    Az EU-n belülről érkezőcsomagok esetén NINCS vám és áfa kötelezettség!

    Mini szótár:

    Tracking number: ragszám / nyomkövetési/ csomagszám - ezzel tudod követni a csomag állapotát
    Shipping: szállítás
    Shipping method: szállítási mód
    "INFORMATION RECEIVED (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered
    Article)": a csomagszám lett csak kikérve, fizikailag nincs még a postán a csomag,
    Item accepted: küldemény felvéve
    Item sent abroad: célországba elküldve
    Dispatched to overseas: célországba elküldve
    Arrived in the destination country: célországba megérkezett
    Item presented to customs: küldemény vám elé állítva
    Inbound item customs procedure: küldemény vámkezelve
    Delivery registered: kézbesítés regisztrálva
    Complaint: panasz
    Dispute: vita
    Claim: követelés
    Order: rendelés
    Cancel order: rendelés törlése

    Készítették: szilicium97, LámaZ, CineDOG1, Outlander.

    [ Szerkesztve ]

    Work until You no longer have to Introduce Yourself.

  • Outlander

    őstag

    válasz Outlander #8322 üzenetére

    Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás topik

    Ebben a témában lehet információkat cserélni különböző külföldi, főként kínai és amerikai rendelésekkel, boltokkal kapcsolatban. Jelen írás célja egy összefoglaló, melyben próbálok minden hasznos tudnivalót leírni. Célom egy mini szótár létrehozása is, ami segít az angolul nem tudó fórumozóknak.

    Boltok:

    Sokféle bolt létezik, van megbízható, nem annyira megbízható és eleve kerülendő bolt is.

    A megbízhatóak például: minideal, antelife, geekbuying,, tinydeal, banggood, focalprice, buysku, everbuying, ahappydeal, dx, etotalk,, buyincoins, ttmalls, vopmart, spemall, tmart, lightinthebox, coolicool, 1949deal, malleshop, pontosak, aránylag az árak is jók.

    Kevésbé megbízható például a Pandawill és a Tmallbox. Sokat kamuznak, hitegetnek, de vannak jó tapasztalatok is.

    Kerülendő bolt például a DealExtreme. Régebben a legmegbízhatóbb bolt volt, mostanra lassú lett, sok vele a rossz tapasztalat.

    Az Ebay és az Aliexpress a legnagyobb üzletek. Az Ebay-t nem sok embernek kell bemutatni, és külön topic is van hozzá, viszont az Aliexpress-ről érdemes tudni pár dolgot.

    Az Aliexpress ma már a világ legnagyobb webáruháza. Több ezer kereskedő árul ott, hasonló az Ebay-hez.
    Csak olyan kereskedőtől érdemes vásárolni, akinek kiváló vevői minősítése van. Az Aliexpressnél egyébként már nem lehet PayPallal fizetni (Moneybookers-szel igen), de itt is működik a garancia, hogy amennyiben nem kaptad kézhez a terméket, vagy mást küldtek, mint amit megrendeltél, a pénzt visszafizetik.(erre viszont nem a szokásos 45 nap áll rendelkezésre, hanem jóval több és ezt előszeretettel ki is tolják a végsőkig az eladók)

    Ha az EU-n belülről szeretnél rendelni elektronikai kütyüket, főleg memóriakártyákat, többünk tapasztalata szerint is remek webáruház a MyMemory, bár kis értékű árukat sima levélben küldik, nem ajánlva, így ha elveszik, akkor a postán nem lehet reklamálni, de annál a kevés ilyen esetnél, amelyről tudok, a cég újból postázta az árut.

    A megrendeléseink során olvassunk el mindent, lehetséges, hogy a bolt plusz költséget számol fel, vagy van
    valami buktató a garanciás ügyintézésben.

    Fizetés:

    Az egyik legelterjedtebb fizetési mód a PayPal
    Lehet hozzácsatolt bankkártyával, vagy feltöltött virtuális számlával fizetni. Biztonságos, gyors, egyszerű, ugyanakkor ha valami probléma lenne, például nem jelentkezik az eladó, vagy hibás az áru, akkor a PayPal megvéd a fizetéstől számított 45. napig.

    Amennyiben probléma lépne fel, nem az, nem úgy,sérült, vagy egyáltalán nem is jött meg a csomag, akkor a 42-45. nap körül, a PayPal-en keresztül tudjuk megvitatni azt ügyet.

    Ezt a "Resolution Center"-ben tehetjük meg. Kiválasztjuk a megfelelő tranzakciót, és nyitunk egy "Dispute"-ot. Az eladó és vevő itt tud "disputálni", vitatkozni egymással. Amennyiben nem sikerül felvenni a kapcsolatot, vagy nem válaszol a másik fél, esetleg egyáltalán nem tudunk megegyezni, úgy "Claim"-é tudjuk változtatni az ügyet. Itt 10 nap áll rendelkezésre az ügy megoldására, ha nem jelentkezik az eladó, úgy automatikusan zárul a követelés és dönt a PayPal. Ha megoldódik az ügy, bármikor bezárhatjuk a Claim-met.

    A sima banki átutalás és kártyás fizetés nem ajánlott, mert nincs semmi védelem, és még el is lophatják az adatainkat!

    Szállítás:

    A megrendelt csomagokat a legtöbb esetben légi postával (Par Avion) szállítják. Ez megbízható, de sajnos aránylag lassú, sima posta esetén. Lehetőség van egyes boltokban futárral vagy EMS-sel való kézbesítést is kérni, de az jóval drágább. Ajánlott csomagszámmal rendelni, így kisebb a kockázat esélye, hogy elvész, és még izgulnunk sem kell, hogy hol jár, mert nagyjából meg lehet mondani a helyzetét.

    Részletesebb leírás: Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, ebay-ről

    Szállítási idők:
    Természetesen az Ünnepnapok könnyen befolyásolhatják negatív irányba.

    -sima posta: 7-60 nap
    -futár, gyorsposta: 3-25 nap

    Sima postai szállítási módok:

    Singapore Post: (SG végződésű)
    HongKong Post: (HK végződésű)
    China Post: (CN végződésű)
    Sweden Post: (SE végződésű)
    Swiss Post: (CH végződésű)
    Deutsche Post: (DE végződésű)
    Magyar Posta: (HU végződésű)

    Gyorspostai illetve futárcégek:

    EMS
    UPS:
    TNT:
    DHL:

    Csomagkövetős oldalak:

    A fent említett cégek oldalain a csomagszámot beírva lehet nyomonkövetni a küldeményeket. Ugyanakkor léteznek univerzális követő oldalak is.
    (SG Post esetében jó lehet még az Ezyparcels is.)

    Online, böngészőből elérhetőek:

    [17track]
    [Trackitonline]

    Windows és android alá telepíthető:

    [TrackChecker]

    Továbbá van olyan oldal is, ahol a csomagok Kínán belüli mozgását tudjuk nyomonkövetni:

    [4px]
    [Ezyparcel]

    Vám:

    Mint azt tudjuk, az EU-n kívülről érkező csomagok/termékek után Vámot és/vagy Áfát (is) kell fizetni.
    Ha a nyomonkövetés azt írja, hogy "Vámkezelésre vár / Waiting customs clearance vagy Postai vámkezelés alatt / Under postal customs procedure, akkor fizetnünk kell.

    Ha a Vám elé állítva után azt látjuk, hogy a "Bejövő küldemény vámkezelve", akkor nincs semmi további fizetni valónk, örülhetünk.
    Amennyiben a nyomonkövetés alapján fizetnünk kell, jobb elküldeni előre az iratokat, mert egyébként az ajánlott levél amit VÁM-tól kapunk, 2-3 munkanap is lehet mire kézbesítik a számunkra és igazából nélkülözhetetlen adat nincs benne.

    Tehát ha vámolják a csomagunkat, akkor igazolásokat kell benyújtani a Postának, ez alapján fognak intézkedni. Először lássunk egy táblázatot:

    Ez a vámtarifákat mutatja, ez alapján vámolják vagy nem vámolják a csomagokat.

    Részletesebb leírás: Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, ebay-ről (VÁM & ÁFA terhek)

    Szükséges "iratok":

    Az alábbi igazolásokat kell egy email-ben elküldeni, melynek tárgya a Csomagszámunk, ha már megkaptuk az ajánlott levelet akkor a levélben található Iktatószám legyen, címzettje pedig a postaimport@posta.hu legyen.

    -paypal igazolás (pdf , print screen,)
    -email visszaigazolás a webshoptól / eladótól
    -elektronikus számla (ha van)

    A fenti dokumentumokat szerintem a legjobb PDF-é alakítani és úgy elküldeni.
    A vámkezelés után, tehát miután beküldtük a dokumentumokat és azokat feldolgozták,

    Vámkezelésre vár / Waiting customs -->

    Betárolás a Postaimport raktárba / Storage for customs procedure --->

    Adatbekérés a vámkezeléshez a címzettől / Addressee contacted--->

    Megküldött dokumentumok feldolgozása / Processing customs documents---->

    Elektronikus vámkezelési dokumentum kész / Electronic customs declaration ready---->

    Vámhatározat kiadva / Issue of customs decision ----->

    a Kézbesítőnek kell fizetnünk a kiszállításkor, a vám/áfa mellé felszámolnak kezelési költséget is, ez 1-1.500 forint között szokott lenni.

    Példa: Egy átszámolva 20.000-os tétel esetén ez így néz ki.
    20000 x 0,27 = 5.400 Ft + kezelési költség... ~6.500-6.900 Ft.

    Ha EU-n kívül rendelsz, mindig kalkuláld bele vám/áfá-t!

    Az EU-n belülről érkezőcsomagok esetén NINCS vám és áfa kötelezettség!

    Mini szótár:

    Tracking number: ragszám / nyomkövetési/ csomagszám - ezzel tudod követni a csomag állapotát
    Shipping: szállítás
    Shipping method: szállítási mód
    "INFORMATION RECEIVED (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered
    Article)": a csomagszám lett csak kikérve, fizikailag nincs még a postán a csomag,
    Item accepted: küldemény felvéve
    Item sent abroad: célországba elküldve
    Dispatched to overseas: célországba elküldve
    Arrived in the destination country: célországba megérkezett
    Item presented to customs: küldemény vám elé állítva
    Inbound item customs procedure: küldemény vámkezelve
    Delivery registered: kézbesítés regisztrálva
    Complaint: panasz
    Dispute: vita
    Claim: követelés
    Order: rendelés
    Cancel order: rendelés törlése

    Készítették: szilicium97, LámaZ, CineDOG1, Outlander.

    [ Szerkesztve ]

    Work until You no longer have to Introduce Yourself.

  • Outlander

    őstag

    A készülékről dióhéjban:

    A HTC Desire 500 több színben kapható, fehér/kék, fehér/piros illetve fekete.
    A burkolat anyagában festett, lakkozott jó fogású. Az erőforrást egy Qualcomm® Snapdragon™ 200, négymagos, 1,2 GHz-es cpu, egy Adreno 203-as grafikus gyorsító és ezek mellé 1GB RAM és 4GB ROM szolgáltatja, melyből kicsivel több mint 800MB áll rendelkezésére a felhasználónak, de microsd kártyával 64GB-ig bővithető.
    A kijelző 4,3"-on terül el, 480*800 pixellel.
    A szoftver gyárilag az Android operációs rendszer 4.1.2-as verziójára épített és a Sense 5.0 nevezetű saját launcher megoldásával finomhangolt.
    Jelenleg nem tudni még, hogy mikor és mire frissül, pletykák vannak, hogy megkapja az Android 4.4, de még nem erősítették meg.
    Két típus van hazai forgalomban ONE és DUAL, tehát egy és két sim kártyás, értelemszerűen a szolgáltatóktól csak egy sim kártyás vásárolható jelenleg, ezenkívül gyakorlatilag megegyező a tudásuk.

    Gyakran Ismételt Kérdések:

    Hová kell vinnem a készüléket, ha meghibásodik?
    Ha szolgáltatótól vagy (GSM) boltban vásároltad, akkor először érdemes oda bevinni hiszen hiszen jogilag nekik kell továbbítaniuk a szervizbe.
    Egyébként - jelenleg - a Telemax Kft. foglalkozik a készülék szervizeléséről.

    Mennyi ideig bírja az akkumulátor?
    Használatfüggő, de általános terhelés mellett egy-másfél napot kibír az 1800-as akkumulátor.
    Ez ugye használat függő lehet több és kevesebb is.

    Hogyan tudom egyszerűen átrakni a régi telefonom adatait?
    Az Átvitel nevű programmal, mely megtalálható a programok között. Használata a varázsló miatt nagyon egyszerű. Egyetlen feltétel, hogy a régebbi telefonnak rendelkeznie kell Bluetooth-al.
    Érdemes létrehozni egy HTC Fiókot is, ugyanis ebben teljes egészében letudja menteni az összes beállítást, programot, csengőhangot, névjegyet stb, és gyakorlatilag egy gombnyomásra helyreállítható.

    Azt mondták jár nekem 25GB Dropboxos tárhely, igaz ez?
    Ha nincs még regisztrációd, akkor menj fel a Dropbox oldalára és csinálj egyet. Ha már van, akkor ezt a lépést kihagyhatod. Ezek után nincs más dolgod, mint elindítani a mobil alkalmazásukat (megtalálod a programok között), majd belépni a felhasználóneveddel és a jelszavaddal. Kis idő múlva, az alap 2GB ingyenes tárhely mellé kapsz tovább 23GB-ot. Így lesz meg a végleges 25GB.
    A plusz 23GB két évre szól, onnantól, ahogy elérhetővé tették. A két év lejártához közeledve meg fog keresni a Dropbox és megkérnek, hogy mentsd le az adataid vagy fizess elő valamelyik havi, vagy éves díjas csomagjukra.

    Hogyan érhetem el a HTC-t, ha kérdésem lenne hozzájuk?
    Írhatsz nekik a kapcsolat oldalon, megkeresheted őket facebookon és twitteren is. Általában néhány órán belül, legkésőbb másnap válaszolni szoktak.

    Egyéb tudnivalók:
    Képernyőkép mentése: hangerő le + power gomb egyszerre.

    Fastboot mód: kikapcsolt állapotban hangerő le + power gomb egyszerre.

    HTC Sync Manager: A sima Sync nem jó hozzá, csak a HTC Sync Manager. Mivel magyar nyelv, csak a sime Sync –ben van ezért szerepel az a HTC.hu-n, de azzal nem kommunikál.

    Frissítések:
    A HTC régóta OTA (Over The Air) módon adja ki a frissítéseket.
    Hogy ez mit jelent? Annyit, hogy a telefon a felhasználó beleegyezésével maga tölti le a frissítést és önállóan telepíti azt. A felhasználónak annyi dolga van csupán, hogy figyeljen az akkumulátor töltöttségi szintjére (lehetőleg feltöltött akkuval kezdjünk bele, de 50%-nál kisebb töltöttség esetén várjuk meg, míg fel tudjuk valahol tölteni) illetve a frissítés telepítése előtt húzzuk le a töltőről a telefont. Alap helyzetben a telefon fel fogja ajánlani a frissítést előbb vagy utóbb, amint az elérhetővé válik kivéve, ha az automatikus ellenőrzést a felhasználó kikapcsolta. Manuálisan is kereshetünk frissítést a "Beállítások / Telefon névjegye" menüpont alatt illetve az automatikus keresést is itt tudjuk ki/be kapcsolni. A frissítés nem töröl le semmit, utána ugyanúgy használhatjuk a készüléket tovább mint előtte.

    Egyedi, főzött (Custom) ROM-ok használata:

    Egyenlőre még nincs hozzá semmi.

    Fastboot menü elérése:
    Beállítások > Ki/be > Gyors rendszerindítás pipa ki
    Fastboot mód: kikapcsolt állapotban hangerő le + power gomb egyszerre

    Mélyvíz!

    Hogyan kössem össze a telefont a PC-vel?
    Windows7 esetében, automatán telepíti a szükséges drivereket, sajnos a "Mount SD" szolgáltatás az Android 4.1 felett már nem tartalmazza, tehát nekünk sincs, így nem fogod tudni "pendriveként" csatlakoztatni, ellenben sajátgépen eléred és ugyanúgy tudsz adatot mozgatni, létrehozni, törölni.

    Ha esetleg még sem települnek a driverek automatán, akkor a már említett HTC Sync Manager-rel, illetve ha nem akarod feltelepíteni akkor egy külön Windows 7 driverpackkal is orvosolható a probléma.

    A telefon ROOT-olása!

    A root-ról leírást, a hozzá szükséges driverekkel, programokkal itt találtok.
    Figyelem, a rootoláshoz ki kell nyitni a Bootloadert, ami garancia vesztéssel jár, és alaphelyzetbe állítja telefont. Ezért mindenki a saját felelősségére alkalmazza az olvasottakat. Természetesen ezt is vissza lehet állítani alapállapotba.
    Jelenleg ez egy fajta megoldás létezik.

    Készítette: Outlander

    2014.02.18

    [ Szerkesztve ]

    Work until You no longer have to Introduce Yourself.

  • Outlander

    őstag

    OnePlus 3

    Specifikációk:
    5,5 coll FullHD (1080 x 1920 pixel ,401 ppi) amoled,
    Adreno 530-as gpu
    2,15 GHz-es kétmagos Kryo és 1,6 GHz-e kétmagos Kryo cpu
    6 Gb Rammal és 64 Gb tárhellyel
    Bővebben.

    Az európai modell B20 (Lte 800mhz) képes, így nem lesz gond vidéki és a Vodafonos 4G eléréssel.
    GSM 850/900/1800/1900 MHz
    UMTS 850/900/1900/2100 MHz
    LTE 800/850/900/1800/2100/2600 MHz

    Megrendelés / Fizetés-szállítás / Garancia-biztosítás:
    Hivatalosan, meghívó nélkül az Európai modellt közvetlenül a gyártótól is megvásárolhatjuk.
    Mivel Európai raktárból érkezik (Anglia vagy Lengyelország), így nem kell se vámot, se áfát fizetni utána, a szállítási idő 2-12 munkanap alatt DHL futár által történik.
    A fizetés paypallal történik, és magyar FT-ban vonja le a számláról.

    A gyártó 2 év garanciát vállal a termékére, továbbá felajánlja hogy a kézbesítéstől számítva 15 napig minden indoklás nélkül elállhatunk a vásárlástól. (Az ügyfélszolgálatnak jelezve és az egyeztetés után a megadott címre saját költségünkön kell elpostázni.)

    A garancia érvényesítéséhez a következőkre lesz szükségünk:

    - rendelésazonosítója (melyet a OnePlus fiókunkban és a megrendeléi email fejlécében is megtalálunk.)
    - a telefon IMEI száma (ez rajta van a telefon dobozán vagy tárcsázóban *#06#)

    Nem feltétlen fognak tőlünk mindent kérni, azonban a garanciás ügyintézésnél először mindig kérik az IMEI számot és a rendelés azonosítóját, így már első üzenetünknél érdemes ezeket megírni.
    A garanciás ügyintézés Angolul megy, és egy “ticket” nyitásával tudjuk elkezdeni.
    A fenti ügyintézés az ügyfél számára teljesen ingyenes, azaz a telefon elszállítását is a gyártó intézi a visszaküldésről is gyártó gondoskodik a saját költségén, tehát nekünk nem kerül pénzbe, csak időbe, 1-3 hét.

    Még megemlíteném, hogy ellentétben a többi gyártóval, a Oneplus-nál nem jár garancia vesztéssel bootloader nyitás és a root tevékenységek.

    Biztosítás:

    Vásárolható mellé mindenre kiterjedő biztosítás is melyet tudunk megrendeléskor és a megrendelést követő 14 napon belül bármikor megkötni a telefonunkra 1 illetve 2 éves időtartamra.

    Tehát vagy a vásárlásnál kiválasztjuk a nekünk tetsző konstrukciót és a telefonnal együtt megrendeljük, vagy a support.hu@simplesurance.de email címre írva jelezhetjük, hogy szeretnénk biztosítást kötni a már megvásárolt telefonra, természetesen angolul, imei és rendelési számmal ellátva.
    Ha a telefonnal együtt kötjük meg a biztosítást, annak összege nem kerül felszámításra a telefon megrendelésekor.
    A biztosításról egy külön e-mailt kapunk a telefon megrendelését követően (1-2 munkanapon belül) a feltételekkel és egy PayPal linkkel, amin be tudjuk fizetni a biztosítás összegét a biztosítónak.

    Mélyvíz:

    Bootlader nyitása:

    Figyelem: A Bootloader nyitása adatvesztéssel jár, a telefon alaphelyzetbe áll!

    Szükségünk lesz ADB-re és Driverekre.

    Ha ez kész, a telefont kikapcsolt állapotban, a "hangerő fel és bekapcs gomb" együttes nyomásával "fastboot mod"-ban indítjuk.
    Telefon csatlakoztatása és a driverek telepítése után indítunk egy parancssort, (futtatás cmd, vagy asztaloin shift +jobb egér gomb / parancsablak nyitása.)

    Az ablakban kiadjuk a következő parancsot.
    fastboot devices

    Ha megjelent a csatlakoztatott eszközünk.
    fastboot oem unlock

    Ha végzett, akkor kiadjuk az újraindulás parancsot.
    fastboot reboot

    Az egész folyamat pár mp-es.

    Recovery:
    Oneplus által készített TWRP
    Grarak által készített TWRP
    Az eredeti gyári Recovery.

    A letöltés utána fájlt kicsomagoljuk és átnevezzük recovery.img-re, az egyszerűség kedvéért legyen ez a az asztal.
    Recovery flashelése hasonló a bootloader nyitáshoz, tehát a telefont kikapcsolt állapotban, a "hangerő fel és bekapcs gomb" együttes nyomásával "fastboot mod"-ban indítjuk, és indítunk egy parancssort, (futtatás cmd, vagy asztaloin shift +jobb egér gomb / parancsablak nyitása.), majd kiadjuk a
    fastboot flash recovery recovery.img
    parancsot.

    MIután végzett kikapcsoljuk és akár tesztelhetjük is.
    Recovery-be a telefon kikapcsolt állapotban, a bekapcsgomb és hangerő le gomb együttes nyomásával jutunk.

    Rootolás:
    Letöltjük a SuperSu a telefonra.
    Recovery módban indítjuk a telefont
    bekapcsgomb és hangerő le gomb
    Majd install, kiválasztjuk a letöltött fájlt, ha végzett újraindítjuk és készen is vagyunk.

    Mélyvíz II:

    A gyári Oxygen OS OTA frissítései és komplett flashelhető változatai.

    Készült: 2016.07.10
    Készítették: micafighter, ittakary és PowerBuldog, Outlander

    [ Szerkesztve ]

    Work until You no longer have to Introduce Yourself.

Új hozzászólás Aktív témák