- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
2024 - Íme a 21. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban érkezik végre a Senua's Saga: Hellblade II és az xDefiant.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
2008 februárjában az nVidia felvásárolta a 2002-ben alapított, fizikai és AI számítások hardware-es gyorsítását is támogató, Novodex API-t létrehozó céget, az Ageiát, és ezzel magáévá tette a Physx márkanevet is.
Máig piacon vannak még a PPU (Physics Processing Unit) chipekkel szerelt Ageia gyorsítókártyák is, de az nVidia érthető és logikus okokból inkább a saját Geforce kártyáira bízta a gyorsítókártya szerepét. Így született meg a Geforce Physx márkanév, mely arra utal, hogy a logóval ellátott programok képesek a Geforce kártyák GPU-ját fizikai számításokhoz is használni.
Ez ma az nVidia saját, zárt fejlesztésű CUDA GPGPU platformján keresztül valósul meg, melyhez 177.xx-től frissebb (gyakorlatban az adott program igényeitől függően akár magasabb számú) ForceWare csomagra van szükségünk (melybe a Physx System Software telepítőjét is integrálták).Az API elméletben jelenleg is lehetővé teszi az x86-os CPU-kon (AMD, Intel, Via) és Ageia PPU-kon történő futtatást is, de gyakorlatban a legfrissebb játékoknál számítanunk kell arra, hogy csak az nVidia saját, CUDA-n keresztüli hardwares gyorsításával élvezhetjük a maximális fizikai részletességet.
Érdemes még megjegyezni, hogy ezek a hardware-re szánt effektek ki-be kapcsolhatóak CPU-n, GPU-n, és PPU-n is, nincs tehát feltétlenül szükség Geforce kártyára egy Geforce Physx-es játék futtatásához, csak ha élvezni akarjuk a részletesebb fizikát.Más gyártók GPU-i jelenleg nem foghatóak munkára Physx számításokhoz, mivel sem az AMD (ATI Radeonok), sem más gyártók nem támogatják a CUDA-t, az nVidia pedig nem adja ki a Physx-et más PC-s keretek közt.
A jelenleg támogatott kártyák: Legalább 32SP-t tartalmazó GPU-val és legalább 256Mb RAM-al szerelt, tehát 8600GT-től és 9500GT-től, illetve GTS220-tól erősebb Geforce-ok.
A Geforce gyorsítás kellően rugalmas, egyetlen erős GPU mellett képes az SLI rendszereken is szétosztani a számításokat a grafikai számítások megosztott elvégzése mellett, de akár egy, akár több kártyából álló SLI rendszer mellé is beiktathatunk még egy további dedikált társkártyát is, mely csak a Physx számításokért felel.
Ez utóbbi társkártya viszont alapos megfontolás tárgyát képezi, mert Physx nélkül mindig üres járatban fog futni, illetve Physx alatt ez lehet a limitáló tényező (tehát például többet ér magára hagyni egy GTX295-öt, mint mellétenni egy 8600GT-t, de egy 9800GTX mellett gyorsíthat egy 9600GT is, illetve még a GTX295 mellett is hozhat pár FPS-t egy GTX260...).A társkártyák lehetősége hozza képbe a Geforce Physx-el megtámogatott Radeon grafikus kártyára épülő rendszereket. Ezt az nVidia hivatalosan tiltja, és ellehetetleníti, de egyelőre még működőképes. Bővebben: Radeon Graphics, Nvidia PhysX @ Logout + Frissítés.
Társkártyának ma egy átlagos játékgéphez (GTX260, HD4890) egy 9600GT javasolt, illetve a sokkal jobb hűtésük, valamint a jövőre számolt tartalék teljesítmény miatt érdemes inkább egy 8800GTS-ben gondolkodni (vagy valahol a kettő közt, illetve egy túlméretezett CFX rendszerben már egy GTX260 is szóba jöhet).
Geforceok mellé viszont eleve nem is javasolt a társkártya, érdemesebb rendes SLI-t építeni, vagy erősebbre cserélni a meglévő Geoforce-ot.Ha egy játék Physx API-t használ, még nem jelenti azt, hogy kimagaslóan részletes fizikát, vagy bármiféle hardware-es gyorsítást támogat.
- Sok Physx-es játék csak átlagos fizikai minőséget szolgáltat, és csakis a CPU-n tud futni. Pl.: Need For Speed - Shift
- Ha egy régi játék ismeri a hardware-es Physx gyorsítókártyákat, akkor képes a korabeli Ageia kártyákon futni, de nem feltétlenül képes igénybe venni a Geforce kártyák segítségét is. Pl.: CellFactor
- Ha egy játék Geforce Physx logós, akkor a fizika képes GPU-kon is futni, de önmagában még ez sem jelenti, hogy kimagasló minőségű fizikára kell számítani, ugyanis ehhez nem elég az API támogatása, hanem a játék készítőinek is ehhez mérten kell megalkotni a pályákat. Pl: az Unreal Tournament III is használhat hardware-t, de csak a külön letölthető Physx mappack pályáin láthatunk számot tevő eltéréseket, mivel az alapjátékban a CPU sebességéhez igazították a fizika részletességét.
- Tehát, ha látványos, élethű fizikát várunk egy játéktól, szükség lesz a következő feltételek egyidejű teljesülésére: Egy hardware-es gyorsítás sebességéhez méretezett fizikai részletességet szolgáltató játék (Pl.: Cryostasis), megfelelő sebességű hardware (egy i7-től is sokkal gyorsabb CPU, vagy ma egy olcsó Geforce VGA, esetleg egy Ageia PPU kártya), a megfelelő driverek (Forceware és Physx System Software), játékpatchek (sok játékhoz később jön a Physx bővítés), és a játék menüjében a fizika részletesség lehető legmagasabb szintre történő állítása.Már megjelent, hardware-es Physx effekteket nyújtó játékok:
Batman: Arkham Asylum
Darkest of Days
Sacred 2: Fallen Angel (a GeForce PhysX patch telepítése után)
Mirror's Edge
Cryostasis
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Warmonger - Operation: Downtown Destruction
Crazy Machines II
Unreal Tournament 3 (plusz effektek csak Physx mappack-al, bizonyos pályákon)Már bejelentett, hardware-es Physx effekteket nyújtó játékok:
Metal Knight Zero
Star Tales
Shattered Horizon
U-Wars (2009?)
Dark Void (2010?)
Metro 2033 (2009?)Pletyka szintjén várt játékok:
Nurien
Shadow Harvest
BackbreakerSzerk.: Játéklista kiegészítve.
[ Módosította: Abu85 ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
2008 februárjában az nVidia felvásárolta a 2002-ben alapított, fizikai és AI számítások hardware-es gyorsítását is támogató, Novodex API-t létrehozó céget, az Ageiát, és ezzel magáévá tette a Physx márkanevet is.
Máig piacon vannak még a PPU (Physics Processing Unit) chipekkel szerelt Ageia gyorsítókártyák is, de az nVidia érthető és logikus okokból inkább a saját Geforce kártyáira bízta a gyorsítókártya szerepét. Így született meg a Geforce Physx márkanév, mely arra utal, hogy a logóval ellátott programok képesek a Geforce kártyák GPU-ját fizikai számításokhoz is használni.
Ez ma az nVidia saját, zárt fejlesztésű CUDA GPGPU platformján keresztül valósul meg, melyhez 177.xx-től frissebb (gyakorlatban az adott program igényeitől függően akár magasabb számú) ForceWare csomagra van szükségünk (melybe a Physx System Software telepítőjét is integrálták).Az API elméletben jelenleg is lehetővé teszi az x86-os CPU-kon (AMD, Intel, Via) és Ageia PPU-kon történő futtatást is, de gyakorlatban a legfrissebb játékoknál számítanunk kell arra, hogy csak az nVidia saját, CUDA-n keresztüli hardwares gyorsításával élvezhetjük a maximális fizikai részletességet.
Más gyártók GPU-i jelenleg nem foghatóak munkára Physx számításokhoz, mivel sem az AMD (ATI Radeonok), sem más gyártók nem támogatják a CUDA-t, az nVidia pedig nem adja ki a Physx-et más PC-s keretek közt.
A jelenleg támogatott kártyák: Legalább 32SP-t tartalmazó GPU-val és legalább 256Mb RAM-al szerelt, tehát 8600GT-től és 9500GT-től, illetve GTS220-tól erősebb Geforce-ok.
A Geforce gyorsítás kellően rugalmas, egyetlen erős GPU mellett képes az SLI rendszereken is szétosztani a számításokat a grafikai számítások megosztott elvégzése mellett, de akár egy, akár több kártyából álló SLI rendszer mellé is beiktathatunk még egy további dedikált társkártyát is, mely csak a Physx számításokért felel.
Ez utóbbi társkártya viszont alapos megfontolás tárgyát képezi, mert Physx nélkül mindig üres járatban fog futni, illetve Physx alatt ez lehet a limitáló tényező (tehát például többet ér magára hagyni egy GTX295-öt, mint mellétenni egy 8600GT-t, de egy 9800GTX mellett gyorsíthat egy 9600GT is, illetve még a GTX295 mellett is hozhat pár FPS-t egy GTX260...).A társkártyák lehetősége hozza képbe a Geforce Physx-el megtámogatott Radeon grafikus kártyára épülő rendszereket. Ezt az nVidia hivatalosan tiltja, és ellehetetleníti, de egyelőre még működőképes. Erről bővebben a Logouton:
Radeon Graphics, Nvidia Physx + FrissítésTárskártyának ma egy átlagos játékgéphez (GTX260, HD4890) egy 9600GT javasolt, illetve a sokkal jobb hűtésük, valamint a jövőre számolt tartalék teljesítmény miatt érdemes inkább egy 8800GTS-ben gondolkodni (vagy valahol a kettő közt, illetve egy túlméretezett CFX rendszerben már egy GTX260 is szóba jöhet).
Geforceok mellé viszont eleve nem is javasolt a társkártya, érdemesebb rendes SLI-t építeni, vagy erősebbre cserélni a meglévő Geoforce-ot.Ha egy játék Physx API-t használ, még nem jelenti azt, hogy kimagaslóan részletes fizikát, vagy bármiféle hardware-es gyorsítást támogat.
- Sok Physx-es játék csak átlagos fizikai minőséget szolgáltat, és csakis a CPU-n tud futni. Pl.: Need For Speed - Shift
- Ha egy régi játék ismeri a hardware-es Physx gyorsítókártyákat, akkor képes a korabeli Ageia kártyákon futni, de nem feltétlenül képes igénybe venni a Geforce kártyák segítségét is. Pl.: CellFactor
- Ha egy játék Geforce Physx logós, akkor a fizika képes GPU-kon is futni, de önmagában még ez sem jelenti, hogy kimagasló minőségű fizikára kell számítani, ugyanis ehhez nem elég az API támogatása, hanem a játék készítőinek is ehhez mérten kell megalkotni a pályákat. Pl: az Unreal Tournament III is használhat hardware-t, de csak a külön letölthető Physx mappack pályáin láthatunk számot tevő eltéréseket, mivel az alapjátékban a CPU sebességéhez igazították a fizika részletességét.
- Tehát, ha látványos, élethű fizikát várunk egy játéktól, szükség lesz a következő feltételek egyidejű teljesülésére: Egy hardware-es gyorsítás sebességéhez méretezett fizikai részletességet szolgáltató játék (Pl.: Cryostasis), megfelelő sebességű hardware (egy i7-től is sokkal gyorsabb CPU, vagy ma egy olcsó Geforce VGA, esetleg egy Ageia PPU kártya), a megfelelő driverek (Forceware és Physx System Software), játékpatchek (sok játékhoz később jön a Physx bővítés), és a játék menüjében a fizika részletesség lehető legmagasabb szintre történő állítása.Már megjelent, hardware-es Physx effekteket nyújtó játékok:
Batman: Arkham Asylum
Darkest of Days
Sacred 2: Fallen Angel
Mirror's Edge
Cryostasis
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Warmonger - Operation: Downtown Destruction
Crazy Machines II
Unreal Tournament 3 (plusz effektek csak Physx mappack-al, bizonyos pályákon)Már bejelentett, hardware-es Physx effektekkel érkező játékok:
Shadow Harvest
Shattered Horizon
Metro 2033 (2009?)
U-Wars (2009?)
Dark Void (2010?)
NurienPletyka szintjén létező, sejthetően hardware-es Physx effektekkel érkező játékok:
Terminator Salvation - A játék megjelent, és várható volt a Physx bővítés, de közben a studió is bezárni készült, így kétséges, hogy megkapjuk-e valaha.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
2008 februárjában az nVidia felvásárolta a 2002-ben alapított, fizikai és AI számítások hardware-es gyorsítását is támogató, Novodex API-t létrehozó céget, az Ageiát, és ezzel magáévá tette a Physx márkanevet is.
Máig piacon vannak még a PPU (Physics Processing Unit) chipekkel szerelt Ageia gyorsítókártyák is, de az nVidia érthető és logikus okokból inkább a saját Geforce kártyáira bízta a gyorsítókártya szerepét. Így született meg a Geforce Physx márkanév, mely arra utal, hogy a logóval ellátott programok képesek a Geforce kártyák GPU-ját fizikai számításokhoz is használni.
Ez ma az nVidia saját, zárt fejlesztésű CUDA GPGPU platformján keresztül valósul meg, melyhez 177.xx-től frissebb (gyakorlatban az adott program igényeitől függően akár magasabb számú) ForceWare csomagra van szükségünk (melybe a Physx System Software telepítőjét is integrálták).Az API elméletben jelenleg is lehetővé teszi az x86-os CPU-kon (AMD, Intel, Via) és Ageia PPU-kon történő futtatást is, de gyakorlatban a legfrissebb játékoknál számítanunk kell arra, hogy csak az nVidia saját, CUDA-n keresztüli hardwares gyorsításával élvezhetjük a maximális fizikai részletességet.
Más gyártók GPU-i jelenleg nem foghatóak munkára Physx számításokhoz, mivel sem az AMD (ATI Radeonok), sem más gyártók nem támogatják a CUDA-t, az nVidia pedig nem adja ki a Physx-et más PC-s keretek közt.
A jelenleg támogatott kártyák: Legalább 32SP-t tartalmazó GPU-val és legalább 256Mb RAM-al szerelt, tehát 8600GT-től és 9500GT-től, illetve GTS220-tól erősebb Geforce-ok.
A Geforce gyorsítás kellően rugalmas, egyetlen erős GPU mellett képes az SLI rendszereken is szétosztani a számításokat a grafikai számítások megosztott elvégzése mellett, de akár egy, akár több kártyából álló SLI rendszer mellé is beiktathatunk még egy további dedikált társkártyát is, mely csak a Physx számításokért felel.
Ez utóbbi társkártya viszont alapos megfontolás tárgyát képezi, mert Physx nélkül mindig üres járatban fog futni, illetve Physx alatt ez lehet a limitáló tényező (tehát például többet ér magára hagyni egy GTX295-öt, mint mellétenni egy 8600GT-t, de egy 9800GTX mellett gyorsíthat egy 9600GT is, illetve még a GTX295 mellett is hozhat pár FPS-t egy GTX260...).A társkártyák lehetősége hozza képbe a Geforce Physx-el megtámogatott Radeon grafikus kártyára épülő rendszereket. Ezt az nVidia hivatalosan tiltja, és ellehetetleníti, de egyelőre még működőképes. Erről bővebben a Logouton:
Radeon Graphics, Nvidia PhysX + Frissítés.Társkártyának ma egy átlagos játékgéphez (GTX260, HD4890) egy 9600GT javasolt, illetve a sokkal jobb hűtésük, valamint a jövőre számolt tartalék teljesítmény miatt érdemes inkább egy 8800GTS-ben gondolkodni (vagy valahol a kettő közt, illetve egy túlméretezett CFX rendszerben már egy GTX260 is szóba jöhet).
Geforceok mellé viszont eleve nem is javasolt a társkártya, érdemesebb rendes SLI-t építeni, vagy erősebbre cserélni a meglévő Geoforce-ot.Ha egy játék Physx API-t használ, még nem jelenti azt, hogy kimagaslóan részletes fizikát, vagy bármiféle hardware-es gyorsítást támogat.
- Sok Physx-es játék csak átlagos fizikai minőséget szolgáltat, és csakis a CPU-n tud futni. Pl.: Need For Speed - Shift
- Ha egy régi játék ismeri a hardware-es Physx gyorsítókártyákat, akkor képes a korabeli Ageia kártyákon futni, de nem feltétlenül képes igénybe venni a Geforce kártyák segítségét is. Pl.: CellFactor
- Ha egy játék Geforce Physx logós, akkor a fizika képes GPU-kon is futni, de önmagában még ez sem jelenti, hogy kimagasló minőségű fizikára kell számítani, ugyanis ehhez nem elég az API támogatása, hanem a játék készítőinek is ehhez mérten kell megalkotni a pályákat. Pl: az Unreal Tournament III is használhat hardware-t, de csak a külön letölthető Physx mappack pályáin láthatunk számot tevő eltéréseket, mivel az alapjátékban a CPU sebességéhez igazították a fizika részletességét.
- Tehát, ha látványos, élethű fizikát várunk egy játéktól, szükség lesz a következő feltételek egyidejű teljesülésére: Egy hardware-es gyorsítás sebességéhez méretezett fizikai részletességet szolgáltató játék (Pl.: Cryostasis), megfelelő sebességű hardware (egy i7-től is sokkal gyorsabb CPU, vagy ma egy olcsó Geforce VGA, esetleg egy Ageia PPU kártya), a megfelelő driverek (Forceware és Physx System Software), játékpatchek (sok játékhoz később jön a Physx bővítés), és a játék menüjében a fizika részletesség lehető legmagasabb szintre történő állítása.Már megjelent, hardware-es Physx effekteket nyújtó játékok:
Batman: Arkham Asylum
Darkest of Days
Sacred 2: Fallen Angel (a GeForce PhysX patch telepítése után)
Mirror's Edge
Cryostasis
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Warmonger - Operation: Downtown Destruction
Crazy Machines II
Unreal Tournament 3 (plusz effektek csak Physx mappack-al, bizonyos pályákon)Már bejelentett, hardware-es Physx effektekkel érkező játékok:
Metal Knight Zero
Star Tales
Shattered Horizon
U-Wars (2009?)
Dark Void (2010?)
Metro 2033 (2009?)Pletyka szintjén létező, sejthetően hardware-es Physx effektekkel érkező játékok:
Nurien
Shadow Harvest
Backbreaker
Terminator Salvation - A játék megjelent, és várható volt a Physx bővítés, de közben a studió is bezárni készül, így kétséges, hogy megkapjuk-e valaha.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpársportok
- Elden Ring
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Macska topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Steam topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- LENOVO 15,6",7.gen.core i5,8GB DDR4 RAM,512GB SSD,Új töltő,jó akku, szép állapot
- Silicon Power UD90 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 5000-4800 MBs - Eladó!
- Ej-ha Lenovo Thinkpad X1 Carbon Profi Laptop 14" -50% i7-8565U 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Dell vostro 15 3000 FULL HD
- PowerColor RX 5700 XT 8GB GDDR6 Red Dragon Eladó! 55.000.-
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen