Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    2008 februárjában az nVidia felvásárolta a 2002-ben alapított, fizikai és AI számítások hardware-es gyorsítását is támogató, Novodex API-t létrehozó céget, az Ageiát, és ezzel magáévá tette a Physx márkanevet is.

    Máig piacon vannak még a PPU (Physics Processing Unit) chipekkel szerelt Ageia gyorsítókártyák is, de az nVidia érthető és logikus okokból inkább a saját Geforce kártyáira bízta a gyorsítókártya szerepét. Így született meg a Geforce Physx márkanév, mely arra utal, hogy a logóval ellátott programok képesek a Geforce kártyák GPU-ját fizikai számításokhoz is használni.
    Ez ma az nVidia saját, zárt fejlesztésű CUDA GPGPU platformján keresztül valósul meg, melyhez 177.xx-től frissebb (gyakorlatban az adott program igényeitől függően akár magasabb számú) ForceWare csomagra van szükségünk (melybe a Physx System Software telepítőjét is integrálták).

    Az API elméletben jelenleg is lehetővé teszi az x86-os CPU-kon (AMD, Intel, Via) és Ageia PPU-kon történő futtatást is, de gyakorlatban a legfrissebb játékoknál számítanunk kell arra, hogy csak az nVidia saját, CUDA-n keresztüli hardwares gyorsításával élvezhetjük a maximális fizikai részletességet.
    Érdemes még megjegyezni, hogy ezek a hardware-re szánt effektek ki-be kapcsolhatóak CPU-n, GPU-n, és PPU-n is, nincs tehát feltétlenül szükség Geforce kártyára egy Geforce Physx-es játék futtatásához, csak ha élvezni akarjuk a részletesebb fizikát.

    Más gyártók GPU-i jelenleg nem foghatóak munkára Physx számításokhoz, mivel sem az AMD (ATI Radeonok), sem más gyártók nem támogatják a CUDA-t, az nVidia pedig nem adja ki a Physx-et más PC-s keretek közt.

    A jelenleg támogatott kártyák: Legalább 32SP-t tartalmazó GPU-val és legalább 256Mb RAM-al szerelt, tehát 8600GT-től és 9500GT-től, illetve GTS220-tól erősebb Geforce-ok.

    A Geforce gyorsítás kellően rugalmas, egyetlen erős GPU mellett képes az SLI rendszereken is szétosztani a számításokat a grafikai számítások megosztott elvégzése mellett, de akár egy, akár több kártyából álló SLI rendszer mellé is beiktathatunk még egy további dedikált társkártyát is, mely csak a Physx számításokért felel.
    Ez utóbbi társkártya viszont alapos megfontolás tárgyát képezi, mert Physx nélkül mindig üres járatban fog futni, illetve Physx alatt ez lehet a limitáló tényező (tehát például többet ér magára hagyni egy GTX295-öt, mint mellétenni egy 8600GT-t, de egy 9800GTX mellett gyorsíthat egy 9600GT is, illetve még a GTX295 mellett is hozhat pár FPS-t egy GTX260...).

    A társkártyák lehetősége hozza képbe a Geforce Physx-el megtámogatott Radeon grafikus kártyára épülő rendszereket. Ezt az nVidia hivatalosan tiltja, és ellehetetleníti, de egyelőre még működőképes. Bővebben: Radeon Graphics, Nvidia PhysX @ Logout + Frissítés.

    Társkártyának ma egy átlagos játékgéphez (GTX260, HD4890) egy 9600GT javasolt, illetve a sokkal jobb hűtésük, valamint a jövőre számolt tartalék teljesítmény miatt érdemes inkább egy 8800GTS-ben gondolkodni (vagy valahol a kettő közt, illetve egy túlméretezett CFX rendszerben már egy GTX260 is szóba jöhet).
    Geforceok mellé viszont eleve nem is javasolt a társkártya, érdemesebb rendes SLI-t építeni, vagy erősebbre cserélni a meglévő Geoforce-ot.

    Ha egy játék Physx API-t használ, még nem jelenti azt, hogy kimagaslóan részletes fizikát, vagy bármiféle hardware-es gyorsítást támogat.
    - Sok Physx-es játék csak átlagos fizikai minőséget szolgáltat, és csakis a CPU-n tud futni. Pl.: Need For Speed - Shift
    - Ha egy régi játék ismeri a hardware-es Physx gyorsítókártyákat, akkor képes a korabeli Ageia kártyákon futni, de nem feltétlenül képes igénybe venni a Geforce kártyák segítségét is. Pl.: CellFactor
    - Ha egy játék Geforce Physx logós, akkor a fizika képes GPU-kon is futni, de önmagában még ez sem jelenti, hogy kimagasló minőségű fizikára kell számítani, ugyanis ehhez nem elég az API támogatása, hanem a játék készítőinek is ehhez mérten kell megalkotni a pályákat. Pl: az Unreal Tournament III is használhat hardware-t, de csak a külön letölthető Physx mappack pályáin láthatunk számot tevő eltéréseket, mivel az alapjátékban a CPU sebességéhez igazították a fizika részletességét.
    - Tehát, ha látványos, élethű fizikát várunk egy játéktól, szükség lesz a következő feltételek egyidejű teljesülésére: Egy hardware-es gyorsítás sebességéhez méretezett fizikai részletességet szolgáltató játék (Pl.: Cryostasis), megfelelő sebességű hardware (egy i7-től is sokkal gyorsabb CPU, vagy ma egy olcsó Geforce VGA, esetleg egy Ageia PPU kártya), a megfelelő driverek (Forceware és Physx System Software), játékpatchek (sok játékhoz később jön a Physx bővítés), és a játék menüjében a fizika részletesség lehető legmagasabb szintre történő állítása.

    Már megjelent, hardware-es Physx effekteket nyújtó játékok:

    Batman: Arkham Asylum
    Darkest of Days
    Sacred 2: Fallen Angel (a GeForce PhysX patch telepítése után)
    Mirror's Edge
    Cryostasis
    Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
    Warmonger - Operation: Downtown Destruction
    Crazy Machines II
    Unreal Tournament 3 (plusz effektek csak Physx mappack-al, bizonyos pályákon)

    Már bejelentett, hardware-es Physx effekteket nyújtó játékok:
    Metal Knight Zero
    Star Tales
    Shattered Horizon
    U-Wars (2009?)
    Dark Void (2010?)
    Metro 2033 (2009?)

    Pletyka szintjén várt játékok:
    Nurien
    Shadow Harvest
    Backbreaker

    Szerk.: Játéklista kiegészítve.

    [ Módosította: Abu85 ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    2008 februárjában az nVidia felvásárolta a 2002-ben alapított, fizikai és AI számítások hardware-es gyorsítását is támogató, Novodex API-t létrehozó céget, az Ageiát, és ezzel magáévá tette a Physx márkanevet is.

    Máig piacon vannak még a PPU (Physics Processing Unit) chipekkel szerelt Ageia gyorsítókártyák is, de az nVidia érthető és logikus okokból inkább a saját Geforce kártyáira bízta a gyorsítókártya szerepét. Így született meg a Geforce Physx márkanév, mely arra utal, hogy a logóval ellátott programok képesek a Geforce kártyák GPU-ját fizikai számításokhoz is használni.
    Ez ma az nVidia saját, zárt fejlesztésű CUDA GPGPU platformján keresztül valósul meg, melyhez 177.xx-től frissebb (gyakorlatban az adott program igényeitől függően akár magasabb számú) ForceWare csomagra van szükségünk (melybe a Physx System Software telepítőjét is integrálták).

    Az API elméletben jelenleg is lehetővé teszi az x86-os CPU-kon (AMD, Intel, Via) és Ageia PPU-kon történő futtatást is, de gyakorlatban a legfrissebb játékoknál számítanunk kell arra, hogy csak az nVidia saját, CUDA-n keresztüli hardwares gyorsításával élvezhetjük a maximális fizikai részletességet.

    Más gyártók GPU-i jelenleg nem foghatóak munkára Physx számításokhoz, mivel sem az AMD (ATI Radeonok), sem más gyártók nem támogatják a CUDA-t, az nVidia pedig nem adja ki a Physx-et más PC-s keretek közt.

    A jelenleg támogatott kártyák: Legalább 32SP-t tartalmazó GPU-val és legalább 256Mb RAM-al szerelt, tehát 8600GT-től és 9500GT-től, illetve GTS220-tól erősebb Geforce-ok.

    A Geforce gyorsítás kellően rugalmas, egyetlen erős GPU mellett képes az SLI rendszereken is szétosztani a számításokat a grafikai számítások megosztott elvégzése mellett, de akár egy, akár több kártyából álló SLI rendszer mellé is beiktathatunk még egy további dedikált társkártyát is, mely csak a Physx számításokért felel.
    Ez utóbbi társkártya viszont alapos megfontolás tárgyát képezi, mert Physx nélkül mindig üres járatban fog futni, illetve Physx alatt ez lehet a limitáló tényező (tehát például többet ér magára hagyni egy GTX295-öt, mint mellétenni egy 8600GT-t, de egy 9800GTX mellett gyorsíthat egy 9600GT is, illetve még a GTX295 mellett is hozhat pár FPS-t egy GTX260...).

    A társkártyák lehetősége hozza képbe a Geforce Physx-el megtámogatott Radeon grafikus kártyára épülő rendszereket. Ezt az nVidia hivatalosan tiltja, és ellehetetleníti, de egyelőre még működőképes. Erről bővebben a Logouton:
    Radeon Graphics, Nvidia Physx + Frissítés

    Társkártyának ma egy átlagos játékgéphez (GTX260, HD4890) egy 9600GT javasolt, illetve a sokkal jobb hűtésük, valamint a jövőre számolt tartalék teljesítmény miatt érdemes inkább egy 8800GTS-ben gondolkodni (vagy valahol a kettő közt, illetve egy túlméretezett CFX rendszerben már egy GTX260 is szóba jöhet).
    Geforceok mellé viszont eleve nem is javasolt a társkártya, érdemesebb rendes SLI-t építeni, vagy erősebbre cserélni a meglévő Geoforce-ot.

    Ha egy játék Physx API-t használ, még nem jelenti azt, hogy kimagaslóan részletes fizikát, vagy bármiféle hardware-es gyorsítást támogat.
    - Sok Physx-es játék csak átlagos fizikai minőséget szolgáltat, és csakis a CPU-n tud futni. Pl.: Need For Speed - Shift
    - Ha egy régi játék ismeri a hardware-es Physx gyorsítókártyákat, akkor képes a korabeli Ageia kártyákon futni, de nem feltétlenül képes igénybe venni a Geforce kártyák segítségét is. Pl.: CellFactor
    - Ha egy játék Geforce Physx logós, akkor a fizika képes GPU-kon is futni, de önmagában még ez sem jelenti, hogy kimagasló minőségű fizikára kell számítani, ugyanis ehhez nem elég az API támogatása, hanem a játék készítőinek is ehhez mérten kell megalkotni a pályákat. Pl: az Unreal Tournament III is használhat hardware-t, de csak a külön letölthető Physx mappack pályáin láthatunk számot tevő eltéréseket, mivel az alapjátékban a CPU sebességéhez igazították a fizika részletességét.
    - Tehát, ha látványos, élethű fizikát várunk egy játéktól, szükség lesz a következő feltételek egyidejű teljesülésére: Egy hardware-es gyorsítás sebességéhez méretezett fizikai részletességet szolgáltató játék (Pl.: Cryostasis), megfelelő sebességű hardware (egy i7-től is sokkal gyorsabb CPU, vagy ma egy olcsó Geforce VGA, esetleg egy Ageia PPU kártya), a megfelelő driverek (Forceware és Physx System Software), játékpatchek (sok játékhoz később jön a Physx bővítés), és a játék menüjében a fizika részletesség lehető legmagasabb szintre történő állítása.

    Már megjelent, hardware-es Physx effekteket nyújtó játékok:

    Batman: Arkham Asylum
    Darkest of Days
    Sacred 2: Fallen Angel
    Mirror's Edge
    Cryostasis
    Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
    Warmonger - Operation: Downtown Destruction
    Crazy Machines II
    Unreal Tournament 3 (plusz effektek csak Physx mappack-al, bizonyos pályákon)

    Már bejelentett, hardware-es Physx effektekkel érkező játékok:
    Shadow Harvest
    Shattered Horizon
    Metro 2033 (2009?)
    U-Wars (2009?)
    Dark Void (2010?)
    Nurien

    Pletyka szintjén létező, sejthetően hardware-es Physx effektekkel érkező játékok:
    Terminator Salvation - A játék megjelent, és várható volt a Physx bővítés, de közben a studió is bezárni készült, így kétséges, hogy megkapjuk-e valaha.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    2008 februárjában az nVidia felvásárolta a 2002-ben alapított, fizikai és AI számítások hardware-es gyorsítását is támogató, Novodex API-t létrehozó céget, az Ageiát, és ezzel magáévá tette a Physx márkanevet is.

    Máig piacon vannak még a PPU (Physics Processing Unit) chipekkel szerelt Ageia gyorsítókártyák is, de az nVidia érthető és logikus okokból inkább a saját Geforce kártyáira bízta a gyorsítókártya szerepét. Így született meg a Geforce Physx márkanév, mely arra utal, hogy a logóval ellátott programok képesek a Geforce kártyák GPU-ját fizikai számításokhoz is használni.
    Ez ma az nVidia saját, zárt fejlesztésű CUDA GPGPU platformján keresztül valósul meg, melyhez 177.xx-től frissebb (gyakorlatban az adott program igényeitől függően akár magasabb számú) ForceWare csomagra van szükségünk (melybe a Physx System Software telepítőjét is integrálták).

    Az API elméletben jelenleg is lehetővé teszi az x86-os CPU-kon (AMD, Intel, Via) és Ageia PPU-kon történő futtatást is, de gyakorlatban a legfrissebb játékoknál számítanunk kell arra, hogy csak az nVidia saját, CUDA-n keresztüli hardwares gyorsításával élvezhetjük a maximális fizikai részletességet.

    Más gyártók GPU-i jelenleg nem foghatóak munkára Physx számításokhoz, mivel sem az AMD (ATI Radeonok), sem más gyártók nem támogatják a CUDA-t, az nVidia pedig nem adja ki a Physx-et más PC-s keretek közt.

    A jelenleg támogatott kártyák: Legalább 32SP-t tartalmazó GPU-val és legalább 256Mb RAM-al szerelt, tehát 8600GT-től és 9500GT-től, illetve GTS220-tól erősebb Geforce-ok.

    A Geforce gyorsítás kellően rugalmas, egyetlen erős GPU mellett képes az SLI rendszereken is szétosztani a számításokat a grafikai számítások megosztott elvégzése mellett, de akár egy, akár több kártyából álló SLI rendszer mellé is beiktathatunk még egy további dedikált társkártyát is, mely csak a Physx számításokért felel.
    Ez utóbbi társkártya viszont alapos megfontolás tárgyát képezi, mert Physx nélkül mindig üres járatban fog futni, illetve Physx alatt ez lehet a limitáló tényező (tehát például többet ér magára hagyni egy GTX295-öt, mint mellétenni egy 8600GT-t, de egy 9800GTX mellett gyorsíthat egy 9600GT is, illetve még a GTX295 mellett is hozhat pár FPS-t egy GTX260...).

    A társkártyák lehetősége hozza képbe a Geforce Physx-el megtámogatott Radeon grafikus kártyára épülő rendszereket. Ezt az nVidia hivatalosan tiltja, és ellehetetleníti, de egyelőre még működőképes. Erről bővebben a Logouton:
    Radeon Graphics, Nvidia PhysX + Frissítés.

    Társkártyának ma egy átlagos játékgéphez (GTX260, HD4890) egy 9600GT javasolt, illetve a sokkal jobb hűtésük, valamint a jövőre számolt tartalék teljesítmény miatt érdemes inkább egy 8800GTS-ben gondolkodni (vagy valahol a kettő közt, illetve egy túlméretezett CFX rendszerben már egy GTX260 is szóba jöhet).
    Geforceok mellé viszont eleve nem is javasolt a társkártya, érdemesebb rendes SLI-t építeni, vagy erősebbre cserélni a meglévő Geoforce-ot.

    Ha egy játék Physx API-t használ, még nem jelenti azt, hogy kimagaslóan részletes fizikát, vagy bármiféle hardware-es gyorsítást támogat.
    - Sok Physx-es játék csak átlagos fizikai minőséget szolgáltat, és csakis a CPU-n tud futni. Pl.: Need For Speed - Shift
    - Ha egy régi játék ismeri a hardware-es Physx gyorsítókártyákat, akkor képes a korabeli Ageia kártyákon futni, de nem feltétlenül képes igénybe venni a Geforce kártyák segítségét is. Pl.: CellFactor
    - Ha egy játék Geforce Physx logós, akkor a fizika képes GPU-kon is futni, de önmagában még ez sem jelenti, hogy kimagasló minőségű fizikára kell számítani, ugyanis ehhez nem elég az API támogatása, hanem a játék készítőinek is ehhez mérten kell megalkotni a pályákat. Pl: az Unreal Tournament III is használhat hardware-t, de csak a külön letölthető Physx mappack pályáin láthatunk számot tevő eltéréseket, mivel az alapjátékban a CPU sebességéhez igazították a fizika részletességét.
    - Tehát, ha látványos, élethű fizikát várunk egy játéktól, szükség lesz a következő feltételek egyidejű teljesülésére: Egy hardware-es gyorsítás sebességéhez méretezett fizikai részletességet szolgáltató játék (Pl.: Cryostasis), megfelelő sebességű hardware (egy i7-től is sokkal gyorsabb CPU, vagy ma egy olcsó Geforce VGA, esetleg egy Ageia PPU kártya), a megfelelő driverek (Forceware és Physx System Software), játékpatchek (sok játékhoz később jön a Physx bővítés), és a játék menüjében a fizika részletesség lehető legmagasabb szintre történő állítása.

    Már megjelent, hardware-es Physx effekteket nyújtó játékok:

    Batman: Arkham Asylum
    Darkest of Days
    Sacred 2: Fallen Angel (a GeForce PhysX patch telepítése után)
    Mirror's Edge
    Cryostasis
    Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
    Warmonger - Operation: Downtown Destruction
    Crazy Machines II
    Unreal Tournament 3 (plusz effektek csak Physx mappack-al, bizonyos pályákon)

    Már bejelentett, hardware-es Physx effektekkel érkező játékok:

    Metal Knight Zero
    Star Tales
    Shattered Horizon
    U-Wars (2009?)
    Dark Void (2010?)
    Metro 2033 (2009?)

    Pletyka szintjén létező, sejthetően hardware-es Physx effektekkel érkező játékok:

    Nurien
    Shadow Harvest
    Backbreaker
    Terminator Salvation - A játék megjelent, és várható volt a Physx bővítés, de közben a studió is bezárni készül, így kétséges, hogy megkapjuk-e valaha.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák