Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz CharlieDrop #206398 üzenetére

    Az eredeti kérdés az volt, hogy a garancia végett a köztes olajcsere miatt 7 hónapos, 7k km-t futott olajat is le kell-e cserélni.
    Erre csak ötleteink, véleményünk volt, de biztosat csak szerviz tud mondani. Na, ez volt az, amibe a kérdező nem nyugodott bele, majd csak napokkal később kapott választ a megfelelő helyről. A dolog pikantériája hogy két külön garis szerviztől egymásnak ellentmondó választ kapott.
    De a tutit te sem tudtad megmondani, de a parttalan vitában a pénztárcában turkálást láttad megfelelő érvnek. Innen nézve nem egyértelmű, ki a szarrágó. :U

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

  • Bandit21

    addikt

    válasz CharlieDrop #206398 üzenetére

    Az első válaszod az volt, hogy évente kell olajcsere. (Ez egy köztes, feles olajcsere a gyári 2 evessel szemben).

    En 15 ezer km-enkent terveztem - és csináltattam is az első - köztes olajcseret (ez meg a 30 ezernek a fele). Tavaly nyár végén úgy nézett ki, hogy idén májusig sokat megyek majd az autóval, ezért csináltam így. Aztán nem így lett.

    Egyetértés van abban tehát, hogy a köztes olajcsere jó dolog (max abban lehet vita hogy az idő fele vagy a km felé). De a köztes csere nem is olcsó, viszont én úgy döntöttem, hogy nekem ez megéri a nyugalmat.

    Erre jön viszont a köztes cserehez képest 7 hónappal és 7 e km-el később a 2 éves átvizsgálás.

    A kérdésem arra vonatkozott, hogy a köztes cserehez képest is köztes olajcsere tényleg kötelező -e. Mert az egyik PoHu szervíz ezt mondta. Megkérdeztem itt, hatha valaki tudja. A központi PoHu pedig később leírta, hogy nem, nem kötelező.

    Olaj és átvizsgálás két külön dolog, két külön intervallum. Maga az autó is tud szólni 16.379 km -nel, 9 hónapos korában akár, hogy olajcseret kér. Sőt utána 18 hónaposan 24.783 km -nel is újra. A 30 ezer km/ 2 év átvizsgálás meg 5217 km vagy 4 hónappal ez után jön majd. És nem, akkor nem kell a garihoz olajcsere IS újra immár harmadjára.

    Úgy gondolom egyébként, akkor se lennék szarrago ha tartanám a gyár által előírt 30 ezer km -t. Maximum felelőtlen, de akkor is mondhatnám, hogy az autó a gyári előírás szerint szakszervizbe van hordva (ez sem olcsó - nem épp a szarrago hozzáállás).

    Szarrago akkor lehetnék ha mondjuk 28.500 km el, a 2 éves átvizsgáláson azt mondanám - korábbi köztes csere nélkül - hogy nem kérem az olajcseret, hanem majd vissza jövök 1499 km múlva, külön az olajcsere miatt is. Mert nincs még meg a 30 ezer. Ugrana a gari, de hát a szar is keserű (a mondás szerint legalábbis).

    De nem ez a helyzet.

    A helyzet az, hogy - bár valószínűleg nem vetted észre - a gyári 2-vel szemben, gyakorlatilag fél éves, a 30 ezerrel szemben pedig 7 ezres olajcsere ciklusra próbálsz rábeszélni egy ideje. És szarragonak nevezel, mert ehelyett évente (ahogy egyébként épp Te mondtad) / 15 ezer km -enkent akartam köztes cserét csinálni.

    Arra lennék kíváncsi, hogy ha ez szarragas, akkor azok akik pl. otthon szerelnek, vagy neadj Isten használt autót mernek venni, azok kik-mik. Rájuk milyen jelző illik? Mert az eddigiek alapján aki nem félévente és 7 ezres periódusba cserél olajat 90-120 ezerért az új autón, az szarrago.

    Ehhez képest vadiúj helyett használt autót venni nem is tudom mi lehet. Es aki ablaktörlő lapátot cserél magának otthon, ahelyett, hogy szerviz időponot kérne miatta? Ha jól értem a gondolatmeneted, mind a szarragok szarragoja hozzám képest.

    Nekiállni veszekedni nem szoktam, maximum vitatkozom azzal akivel van értelme.

    Nálad ezt sajnos nem látom, ezért befejeztem. Jöhet a következő jelző, előre is köszönöm.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Új hozzászólás Aktív témák