- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
it Meghozták azokat az intézkedéseket, amelyektől azt remélik, hogy segítenek megvédeni a kiskorúakat a közösségi médiában.
-
Computex 2024: újfajta tápdizájn a Lian Li boszorkánykonyhájáról
ph Az L alakú Edge széria három kapacitással közeleg, és a legszerényebb variánsa kap egy picit olcsóbb kiadást, ami levehető mesh hálóval jön.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz
slett27 #4955 üzenetére
Ez egy facelift-es 1. gen C4, nekem facelift előtti van, 2006-os.
De ahogy látom ebben is ugyanazok az ablakemelő kapcsolók vannak, azok szoktak szarakodni, egyszer szétszedtem, kontakt sprayjel az elektronikát megfújkodtam, visszaszereltem, de nem lett sokkal jobb, inkább rendeltem utángyártottat AliExpressről, na azokkal nincs gond, leszámítva azt, hogy mikor beülök az autóba, rutinból felhúzom a felfele emelő gombot, mert azt vettem észre hogy ha felfelé húzom a gombot, mintha emelni akarnám az ablakot, onnantól kezdve működik minden állása a gombnak.
Egyébként a beázás okozhat elektronikai gondot, a hátsó ajtó kábel átvezető gumi harang vagy micsoda szokott elengedni, ha az nincs a helyén, befolyhat a víz olyan helyekre ahova nem kéne, arra kell figyelni.
Szerintem nem olyan kényes ez a jármű elektronikai szempontból mint amilyen híre van a francia autóknak.
Viszont az én autómon hót ziher, hogy időjárástól függő problémák szoktak előjönni. Pl most melegben kánikulában a jobb oldali tükröt nem bírja kihajtani, ami nem elektronika probléma, hanem valamiért szorul kicsit, csak nem volt kedvem vele foglalkozni (még).A hátsó ajtó nyitógomb meghibásodása okozhatja azt, hogy nem tudod elsőre zárni a hátsó ajtót. Mármint a csomagtér ajtót, mert visszanyílhat. Van benne egy rugó ami elfárad idővel, így nagyon könnyűvé válik a gombnyomás, és ha le akarod csukni az ajtót, az erőhatás miatt érzékelhet gombnyomás amivel egyből vissza is nyitja. Egyszer szétszedtem és a rugó mellé beraktam ilyen plusz puha anyagot h nagyobb legyen az ellenállás, így már sokkal könnyebb lezárnom a csomagtér ajtót, mert nem nyitja vissza a gomb mikor lecsapódik az ajtó. Viszont ez is pl télen volt nagyobb probléma, 10 fok felett általában másodjára sikerült lecsukni
A te általad kinézett példány nem xenonos, az enyém az, sajnos nálam a fényszóró mosó pumpa ami kötelező a xenonhoz, jó ha kibír másfél évet, már a 3. pumpa van bent, megint elromlott, nem tudom miért.
Feladtam, leszarom, már nem cseréltetem ki, nem szükséges most annyira a xenon mosó, ha ritkán dzsuvás lesz a lámpa, akkor lemosom és kész.
Illetve nálam néha volt olyan, hogy lemostam az autót, utána volt hogy a motor vészüzembe állt, szerintem beázott valahol valami, de az a baj hogy mindig olyankor mikor nincs nyitva autószervíz, mert utólag csak eltárolt hibakódokat tudtak kiolvasni mindig, de olyan dolgokat hogy azt mondták nem létezik, hogy pl szívócső nyomás menet közben 0 barnak érzékelte az autó, meg ilyenek, azt mondták hogy reprodukálni kéne a hibát és egyből bevinni hozzájuk hogy élőadatokat tudjanak nézni amikor vészüzembe rakta magát az autó. Na és az az érdekes hogy ezt csinálta néha, főleg téli lemosásnál, aztán spontán elmúlt és MÁSFÉL évig nem csinálta, akárhogy mostam le. Aztán volt hogy megint előjött, stb. Na mindegy. Sok szerelő látta már a motorteret, semmi rendellenesség nincs benne. Szóval passz. (leszámítva hogy tudom kicsit csöpög az olaj)
Szóval vannak problémák a kocsimmal, de már feladtam h minden tiptop legyen rajta, 2 évig törekedtem rá de mindig előjött valami, most már csak arra figyelek hogy olaj meg víz legyen benne elég, gumikra fékekre mindig költök, futómű ha elkezd kopogni akkor megjavíttatom aztán ennyi. Már elismerem, sosem lesz patika ez az autó.
Viszont eddig még nem hagyott ott sehol. Mikor vészüzembe állt a motor, akkor is ment, csak lekorlátozott teljesítménnyel. Másnapra elmúlt.
szerk.: szóval szerintem nincsenekd komoly elektronikai nyűgök. Az enyém is inkább mechanikusan szar, pl a beázás a kábelátvezető csatorna hibája, azt javítani kellett, meg pl nagyon kerepel már a váltó is, az is olyan hogy mikor megvettem semmi baja nem volt, rá fél évre kezdtem el kicsit hallani csöndes helyen mélygarázsban h mintha kerepelne, aztán most már nagyon csinálja, fel kéne újíttatni a váltót, nyelestengely csapágy problémája van. Volt hogy termosztátház eresztette a vizet, aztán az olaj is sok helyről kezdett jönni, mindegyiket megcsináltattam, most megint máshonnan jön az olaj pfff elegem van már.
Egyébként ezek nem citroen specifikus problémák. Más márkáknál is megvannak ezek a problémák. Végül is 16 éves az autó.Csak nagy a kontraszt az előző autómhoz képest, ami 22 éves B Corsa volt és mindig porszáraz volt a motortere ...
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz
slett27 #5097 üzenetére
Grat a járműhöz!
Nem 95 LE?
Azokat a kisebb ET számú, nehéz kerekeket én ledobnám róla
Kényes a normáli (PSA B71.2312-es minősítésű olajra) figyelj rá!<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz
slett27 #5101 üzenetére
Nem, és nem is biztos hogy utána állította a futóművet. Komfortnak, fogyasztásnak sem, és ha nem tükörsima aszfalton mennél hegyesebben, hanem átlagoson, akkor ott is hátrány a nagyobb rugózatlan tömeg.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz
slett27 #5110 üzenetére
Ezt hol olvastad, hogy 3 év múlva merő rozsda lesz?
5 év alatt semmi baja nem lett az acélfelninek a yarison sem, pedig nem volt kímélve, és 5 év alatt egy percig sem volt tető felett. Ha berozsdásodik, akkor megcsiszolod, aztán lefested pikkpakk.
Az alufelni meg azon túl hogy baromi nehéz, még egy kisebb kátyúban is simán úgy eltörik, hogy azt aztán festheted utána ahogy akarod -
Ramsan
lelkes újonc
válasz
slett27 #5110 üzenetére
Dehogy lesz rozsdás 3 év alatt.
Ha télire leveszed a dísztárcsát akkor még tovább rozsdamentes vagy legalábbis apróbb rozsdával megúszod még 10 éves korában is. Felninek meg a belső felét is illik kimosni kocsimosáskor hogy az ott megült sár kijöjjön. Akkor ott is sokára jelenik meg a rozsda. -
z0d1@Ku$
senior tag
válasz
slett27 #5113 üzenetére
"Az alu gondozás mentes": Hát nagyon nem...
Örülnék ha a 18-as és a 17-es alufelnim gondozásmentes lenne... Kezem lábam leszakad minden egyes takarításkor, főleg szezoncserénél...
Arról nem beszélve, hogyha lepadkázod, megmarja a só, akkor súlyos 10 és 100ezrekbe kerül a helyreállításuk...
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
slett27 #5116 üzenetére
Mostani kocsimon (2008) télen-nyáron használt alu van, bizony sajnos látszik is rajta
Próbálj adott méretű (teljes értékű) pótkerékből venni 4 egyformát, gumit el is tudod adni ami lejön róla, és csomagtartó lakóként újszerű lesz a festés, újnál olcsóbb áronmaradék pénzből 1-2 flakon festéket adnék neki azért, hátha jobban bírja majd úgy. Mondjuk egy univerzális dísztárcsa és Peugeot matrica a közepére is költséghatékony, amögött egy használt (némileg rozsdás) szett is elvan
[ Szerkesztve ]
-
-
Ramsan
lelkes újonc
válasz
slett27 #5116 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=vN5XUMc0SHI
Most is van az Aldiban. A leglényegesebb, hogy nem csak polírozót hanem az UV védelmét ellátó bevonatot is tartalmazza. Sokan csak políroznak de bevonatot már nem tesznek rá így sokkal hamarabb újra bemattol. -
nesa
veterán
válasz
slett27 #5173 üzenetére
Nem látszik hol megy, lehet lejtő.
(#5170) slett27
Az minden PSA motornál ott szivárog vagy folyik, nem egyszerű megszüntetni, amúgy 3 csavar + 10 perc.
Én kicseréltem magamnak, és kb 5000km múlva már 2cm olajos volt ez a legjobb amit kitudtam hozni belőle.[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz
slett27 #5178 üzenetére
Az csak vákuumot állít elő ami becsatlakozik a Devanderbe ami egy vákuumos membrános cucc, parasztosan fékrásegítő, és a főfékhenger a devanderen van, ha megszűnik a fékrásegítés, akkor sem kell betojni mert a megszokott pár kilós nyomóerőt kicsit feljebb emeled olyan 150kg ra és jó lesz az.
Egyszerűbben ez egy olyan hardver együttes amit nem kell szoftverezni, csak megfelelően telepíteni a rendeltetési helyére, és frankon dolgozik míg a bandába az egyik tag ki nem hullik, ha nem vagy ennek a bandának a menedzsere akkor ne akarj nekik különböző eszközökkel tanácsot adni mert rossz néven fogják venni, és valaki megsértődik, és csak egy igazán jó menedzser fogja tudni kiengesztelni, rosszabb esetbe tag cserére lesz szűkség.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz
slett27 #5180 üzenetére
PL https://www.youtube.com/watch?v=jKW8ON_YaSY
Ha a szivárgást akarod megszüntetni ott valószínűleg 1db O gyűrű lesz, szimeringes cégnél kb 300ft csak nehogy rosszabb legyen mint volt, vagy komplikáció szokott lenni hogy nem jön le az anya és kijön a hengerfejből a tőcsavar menetestől. nekem van is itthon készen ilyen estre olyan tőcsavar aminek egyik fele 10 es a másik meg 8 as, csak ehez is szerszám kell hogy felfúrd a menetet 8 rol 10 re.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz
slett27 #5198 üzenetére
Hát, a 186/65 lenne ideális, arra a súlyra nem nagyon kell 195/60. De a 195/55 az 1 mérettel kisebb, nem tenném fel (Xsara méret).
Meg úgyse jó gumi, hiába új, ne sajnáldLáttatlanba is...
6,5-es felni vagy 6"? Én pl az 5,5-esre 175/65 helyett 185/60-at raktam a C3ra, papíron még marha jó volt, az úton viszont szar. Értsd hirtelen irányváltás, forszírozottabb kanyar esetén sokat 'engedett', aztán mintha átbuggyant volna
. Hogy ez kevésbé jelentkezzen, rohadt sokat kellett fújni a gumiba, az se volt igazán jó.
A télin (a télies 4S gumikkal) a 5,5+175 kombóval nem volt ilyen gond. (Picasson 6,5"on 195/60 jó volt mindkét szetten többféle gumival, de az másik felni, ET18, és lehet hogy szélesebb.)[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz
slett27 #5201 üzenetére
Miért nehezíted az életed hogy a felnit eleve 99%ban egy olcsó és/vagy szar gumival vennéd? (Itthon jellemzően az van
.) Nem sokkal olcsóbb.
Veszel rá normális akár minőségi télies 4S gumit a téli szettnek, oszt joccakát; és egy nedves hideg/váratlan meleg napon sem kell félni/csúszkálni<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz
slett27 #5206 üzenetére
A 15" felni szélessége volt a kérdés. Ha 6", akkor csak a 185ös guminál maradnék. A képeimen a 6,5-en pont jó a 195 (másik felén 185 van).
4S gumikhoz egy kis segítség (nem a legfrissebb, de sokat nem változott; friss tesztek tyrereviews.co.uk-n): [4S hangolás] . Itthonra Quatrac (sima), 4S², CC2 az ideális egész évre (nyilván kompromisszumos, de kisautókra/hasonló használatra egész jók).
Téli keréknek itthon ideális (ősz elej3t tavasz végéig) a Goodyear, Conti, olcsóbban a Nexen (Kleber ugyan télies, de sok tesztben is az jön ki és élőben is azt tapasztam, hogy egy *** szerintem).
Egész évre csak jót szabad venni, mert a gyagyibbak 2 évszakosak, nem 4. Csak téli/nyári félre sokkal egyszerűbb, kevesebb kompromisszumot kell ugye kötni.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Hauptmann
addikt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
slett27 #5226 üzenetére
Autóüveg4 egy kérdést megérhet felújítást illetően, ha szét van szedve már a foncsorozás sem lehetetlen küldetés, búrára van valami csoda tartós bevonatuk is (mezei polírhoz képet inkább szinte gyári tartósságú), csak ugye nem tudom mennyiért
ez a sima foncsoros vagy projektoros halogén?
[ Szerkesztve ]
-
-Tsaba-
tag
válasz
slett27 #5229 üzenetére
Azért ahhoz hogy ne engedjék át műszakin, eléggé rossz állapotban kell lennie a lámpának tudtommal. Polírozás is lehet elég, vagy tényleg bontott lámpa (bontópláza, vagy elég sok francia bontó is van főleg BP-n), esetleg 32-ért már van új utángyártott az alkatracer shop oldalán...
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz
slett27 #5261 üzenetére
Baromi jó autó, nagyon jól megy. THP motor van benne, emiatt kicsit rizikós megvenni. Annyira nem szar motor, mint ahogy pl. a TC harsogja. Ha volt gazdája, és 10 ezrenként cserélt benne olajat, akkor nagy baja nincs. Csak ezt ugye nehéz ellenőrizni sajnos. Ha ilyenben gondolkodsz, vásárlás előtt kötelezően vidd átvizsgáltatni a Szilva Tomihoz. Vagy ha kifogsz egyet esetleg motorhibásan, nyomott áron, újíttasd fel a motort, és ha vigyázol rá, nagyon sokáig jó autó lesz. Én pl. motorhibás 308 CC THP-t vadászok egy ideje.
-
Hauptmann
addikt
válasz
slett27 #5296 üzenetére
De tény, hogy a Prince problémás. ha nem 10 ezrenként volt olaj cserélve benne. Én is agyalok egy THP 308 CC-n, de kizárólag motorhibásan, nyomott áron, aztán Szilva Tomiékkal felújíttatni a motort. Csak a baj az, hogy a sok nyomorék teljes árat akar kapni a motorhibás autóért.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen