- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei FreeBuds Pro - egy igazi csúcsmodell
Hirdetés
-
Új, drága AI-modellt hoz az OpenAI és a Google ellen a Microsoft
it Egy új, házon belüli AI-modellel versenyezne a Microsoft az OpenAI és a Google megoldásaival.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
33 280 mAh csak elég lesz
ma Az Ulefone Armor Pad 3 Pro magashegyi kempingezésre is jó, óriás hangfala bulit teremt a semmi közepén.
-
Mobilarena
Vodafone mobilszolgáltatások topik, téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
thomas77
senior tag
Vasárnap este én is megkaptam a hálózati beállítások frissítése sms-t, de azóta sincs 4G-m.
Samsung ACE3-am van és a számhordozás előtt frankón ment vele a telekom 4G.
Amióta vodafone kártya van a telefonban, azóta a hálózati menüben nem is jelenik meg az LTE opció. Amikor hordoztam a számom, akkor azt mondta a kislány az üzletben, hogy majd ha a díjcsomagom lehetővé teszi, akkor frissülni fog a készülék menüje is.
Mivel majdnem 2 nap telt el az sms óta, felhívtam az ügyfélszolgálatot. Ott azt mondták, hogy 48 óra az aktiválás.
Másnak is ilyen sokáig tartott? Vagy erre keresztet vethetek?
Amúgy a telefont az e-digitálban vettem függetlenül, szóval EU piacra készült és tudja is a 800 és 2600 MHz-et, amin a voda szolgáltat. Nem igazán értem, mi lehet a gond... -
thomas77
senior tag
válasz Daffni2 #35240 üzenetére
Persze, az volt az első. Azóta is többször próbálkoztam mindennel. Kétszer beszéltem az ügyfélszolgálattal is, de nem tudtak rá mást mondani, mint hogy menjek be egy olyan üzletbe, ahol van szerviz és megnézik. Szerintem kártya csere lesz. Egyszerűen nem tudja a 4G-t a simem. Mind1... Este beszaladok a DPZ-be, hátha megoldják... Csak ott min. 2 óra a várakozás...
[ Szerkesztve ]
-
thomas77
senior tag
válasz polonic #35256 üzenetére
Voltam a DPZ vodafone boltban. Volt ott egy srác, nagyon segítőkész volt. Ő is meg akarta oldani a problémát, ami sajnos csak félig sikerült.
Felvázoltam neki a gondomat. Ő leellenőrizte a rendszerben, hogy valóban be van kapcsolva az előfizetésemen a 4G. A telefonomból mégis hiányzott az LTE menüpont.
Kértem tőle, hogy rakja bele az ő saját kártyáját, ami garantáltan 4G-s. Belerakta, de azzal sem ment. Utána beleraktuk az én telenoros kártyámat. A hálózati beállításoknál meg is jelent az LTE lehetőség és ment is azonnal 4G-n a telefonom. Ezek után visszaraktam a saját vodás kártyámat és csodák csodájára feléledt azon is a 4G. Tehát most működik, DE!!!
Miután kivettem a telenoros kártyát és beraktam a vodásat már másodpercen belül megint eltűnt a telefonomból az LTE hálózat választásának lehetősége. Ha addig rábökök, akkor megy a 4G, ha nem, akkor addig megint nem aktív a menüpont, amíg a telenoros kártyát be nem rakom.Most nekem úgy tűnik a dolog, hogy az előfizetésemmel minden rendben, hiszen tud menni a 4G. Viszont a sim kártyám nem teljesen ok. Illetve az üzletben az ügyfélszolgálatosé sem, ugyanis a sim kártya tiltja le a telefonomban az LTE opciót. Bármilyen más telekomos, vagy telenoros kártyával megfelelően működik a telefonom. A feleségem ACE3-ja és az ő vodás kártyájával pontosan ugyanez a probléma, tehát nem egyedi eset.
Így néz ki a telefonom menüje a vodás kártyával:
Így pedig telekomos kártyával:
-
thomas77
senior tag
Igen, független a telefonom, de az edigitalban vettem. Ott elvileg frankó európai modellt árulnak. Másfél évig telekomos kártyával használtam és hibátlanul ment a 4G vele, de a telenoros kártyával is tökéletes. Megnéztem a készülék technikai adatait. Tudja a 800 és a 2600 MHz-et is.
Amit leírtam trükk, azzal elindul a voda kártya is benne, de csak úgy. Tehát megy benne a voda is, csak nem tökéletesen. Ha egyszer kiválasztok 2G vagy 3G hálózatot manuálisan, utána többet nem tudom vissza rakni a 4G-re. -
thomas77
senior tag
válasz lugosi #37779 üzenetére
A vitamaxosoknak van ilyen opció: EU roaming hazai áron. A hívás indítás, fogadás és sms annyi az EU-ban, mint itthon. Tehát a hívás fogadás valóban ingyen van, cserébe jó drága az sms. Mert az ugye olcsóbb lenne opció nélkül...
Amúgy nem lesz túl jó ötlet külföldi kártyákat használni, mert a példánál maradva egy spanyol kártyáról hívni magyar számot Spanyolországból sem olcsó. Na azt a tarifát használhatnánk itthon. Más kérdés hogy mondjuk 2 spanyol egymás között már lehet, hogy kedvezőbb tudna lenni.
Egy biztos, az irreálisan magas tarifáknak nem lesz jövőjük. Elbúcsúzhatnak a magyar szolgáltatók az extra profittól! -
thomas77
senior tag
válasz Joker88 #37818 üzenetére
Nekem 4G-vel határozottan jobb a készenléti idő. Már csak ezért is megéri inkább 4G-s telefont venni.
Meg a 3G-nek előbb vége lesz mint a 4G-nek. Persze ez sokaknak nem szempont mert úgyis max. 2-3 évig tartják meg a telefonjukat. Az érdekesség kedvéért megemlíteném, hogy a telenornak már nincs 900MHz-es gsm szolgáltatása. Tehát egy Nokia 5110 itthon a telenor hálózatán már nem működik. -
thomas77
senior tag
válasz radio100jozs #37831 üzenetére
De tényleg nem működik. Van otthon egy pár múzeális telefonom. Egyik sem megy fel a telenor hálóra. A másik kettőre meg gond nélkül.
-
thomas77
senior tag
válasz radio100jozs #37833 üzenetére
Pedig kampány is volt rá. Ingyen adtak telefont annak a pár 1000 előfizetőnek, aki nem egsm képes telefont használt. Túl sok helyen valóban nem próbáltam, de a hétvégén előveszem az 5110-esemet egy kis tesztelésre...
-
thomas77
senior tag
válasz bihariszabi #37853 üzenetére
Valószínűleg hamarosan meg fogod kapni az sms-t és menni fog.
-
thomas77
senior tag
válasz ZavaBalazs #37953 üzenetére
Az 1000 Ft-os napijeggyel valóban az otthoni adatkeretedet használod.
-
thomas77
senior tag
válasz polonic #38118 üzenetére
A HD hanggal nekem is komoly problémáim vannak. A telekomnál fényévekkel jobb volt a hangminőség. Ugyanaz a két készülék között, amik ugyanabban a két irodában vannak, mint korábban. Tehát hasonló környezeti zajokat szedhet össze a telefon. Ja... És mind a kettő 4G-vel lefedett teruleten. Persze a hívás 3G-n megy...
-
thomas77
senior tag
válasz Frenky25 #38288 üzenetére
Hát ez elég vicces! A vitamaxos most sem fizet 10 perc hívás fogadás után. Ha eltörlik a roaming díjakat, akkor meg fog? Hogy van ez?
Amúgy meg akinek elég havi 10 perc kimenő meg bejövő hívás az jellemzően nem is megy külföldre. Így gyakorlatilag mindenki megszopikázza! -
thomas77
senior tag
válasz 4Grider #38414 üzenetére
Mind1. Amúgy is ideje cserélni. Már 2 és fél éves a telefonom...
Valami olyan telefont kellene vennem, ami az összes itthoni sávot kezeli. De az sem ártana, ha nem csak az itthoniakat ismerné...
Ha ilyen sok-sávos telefont akarok (és nem almásat), akkor az S6-S7 megoldáson kívül mi lehet még jó vétel? -
thomas77
senior tag
válasz H.Istvan25 #38417 üzenetére
Na igen, amikor vettem a mostani telefonomat, akkor még nem volt szó a 2100 MHz-es 4G-ről. Akkor arra utaztam, hogy 850 MHz-es 3G legyen benne. Meg persze az itthoni 4G sávok.
De most hirtelen annyi sáv van már, hogy azt se lehet tudni, hogy melyik országban mi a módi. Pont ezért nézegetek olyan készülékeket, ami az összes most létező hálózatot támogatja. -
thomas77
senior tag
-
thomas77
senior tag
Pár héttel ezelőtt téma volt a HD hang. Sajnos nálam még mindig nem az igazi a hangminőség, de azt sikerült megtalálnom a telefonom szerviz menüjében, hogy AMR-WB 12.65 kbit/s üzemmódban megy a hívás (kép lent).
Megkérnék néhány júzert, hogy nézzetek már rá hívás közben erre az értékre, hogy nálatok is ennyi-e.
Továbbá ha valaki esetleg le tudja próbálni telekomos(vagy telenoros) készülékkel is, arra is kíváncsi lennék. Gyanítom, hogy ott magasabb ez az érték, de az is lehet, hogy készülék függő.
Sajnos a Vodafone műszaki osztálya nem igazán érti a problémámat, így megpróbálom kinyomozni, hogy miért ilyen vacak a hangminőség a Vodafone hálózatán...
Köszi előre is...[ Szerkesztve ]
-
thomas77
senior tag
válasz bihariszabi #38811 üzenetére
1 hónapla cseréltettem. A legújabb mini-micro-nano. De a régivel is ez volt a helyzet...
-
thomas77
senior tag
válasz novomikanit #38814 üzenetére
Nekem samsung Ace3 van. Erre a legújabb hivatalos droid 4.2.2. Tehát frissíteni nem tudok, kókánykodni meg nem akarok. Fontosabb, hogy stabilan működjön. Így marad ez a megoldás. Amúgy ha egyszer kiválasztom a szervizmenüben a 4G-t, akkor azon marad. Még újraidulítás után is. De ez miért lehet? Hiányzik a szoftverből? Kicsit komoly hiba ez nem? És miért nem javítják?
[ Szerkesztve ]
-
thomas77
senior tag
válasz Diák66 #38825 üzenetére
Nekem nem azt mondták, hogy létező hiba, hanem azt, hogy vigyem el szervizbe. Ott persze kaptam egy 38 ezer Ft-os ajánlatot, mondván alaplapot kell cserélni meg antenna modult. Persze azt akkor sem értettem, hogy miért kell a hardvert cserérni, ha szoftveres a baj... Mutattam is a szervizben, de nem igazán értették a dolgot. Az meg még inkább meglep, hogy több típus is érintett ebben a hibában. Mind1... Most így marad, amíg a telefon bírja.
-
thomas77
senior tag
válasz Diák66 #38838 üzenetére
Meg tudnám csinálni a rootolást, de nem akarok vele foglalkozni. Marad a szervizmenü. De ott sem kell nyomkodnom sokat, mivel ha egyszer ott automatára rakom, akkor hibátlanul működik a továbbiakban.
Van telekomos és telenoros kártyám is. Azokkal valóban nem jeletkezik a hiba. De még a blue mobile-ossal sem. Egyébként külföldi fórumokon is foglalkoztak a témával, tehát nem csak a magyar voda érintett a dologban.
A hiba maga nem nagyon zavar, de hogy nem javítják, az már sokkal jobban. -
thomas77
senior tag
És az, hogy külföldön nem kell fizetni a hívás fogadásért? Régen is fizetni kellett, most is. Persze manapság már vannak ingyenes lehetőségek, de az alapértelmezett az, hogy a roaming fizetős. Arról nem is beszélve, hogy az EU-n kívül lehet igazán magas percdíjakkal találkozni. És itt jön az, hogy sokan azt sem tudják, hogy mettől meddig tart az EU. Ők a menthetetlenek... 😀
-
thomas77
senior tag
válasz novomikanit #38864 üzenetére
Pont azt csinálja nekem is, mint neked. Kártya csere után a vodás kártyával pár mp után eltűnik a menüből az LTE opció. De ha egyszer kiválasztom a szervizmenüben a 4G-t vagy az automata hálózatválasztást, akkor addig jó, amíg nem állítgatom újra. Amúgy a hivatalosan elérhető legújabb szoftver van rajta. Mind1. Így marad...
-
thomas77
senior tag
válasz Franky2Ster #39266 üzenetére
Feltöltőssel megy, előfizussal nem. Elég érdekes... Mint a roaming hazai áron opció. Az is csak a feltöltősnek volt elérhető.
Mi lehet ezzel a cél? Több feltöltőkártyás ügyfelet akarnak szerezni? De az csak a számlás előfizetők számának a rovására megy.
Tényleg kíváncsi lennék, hogy mi van az ilyen üzletpolitika mögött. -
thomas77
senior tag
válasz mukibuci #39273 üzenetére
Nekem elég jól jönnek ezek az opciók. Az ipademben csak feltöltőst használok, és mindig valami akciós opcióval. Most éppen a promós klikkel. Az ugye 1500 Ft és 1GB per hó, de most ad hozzá még 2 hónapot. Ha ez lejár, akkor megy bele a vitamax kártyám. Így egész olcsón lehet üzemeltetni egy másik készüléket. Persze a 2 simes megoldás sem rossz...
-
thomas77
senior tag
Hová lett a speedtest alkalmazásból a vodafone szerver?
-
thomas77
senior tag
Úgy nézem, hogy meggyógyult a speedtest. Ismét van vodafone szerver.
-
thomas77
senior tag
Néhány hónapja írtam egy pár bejegyzést a HD hanggal kapcsolatban.
Samsung ACE3 típusú kártyafüggetlen készülékeket használtunk a feleségemmel és nem ment a HD hang. Bejelentettem a Vodánál, de nem tudtak segíteni.
Pár napja lecseréltük a telefonokat. Vettem két kártyafüggetlen Samsung S7-et. Gondoltam, ezekkel nem lehet gond a HD hang. Nos... Ezekkel sem megy.Viszont ma sikerült kiderítenem egy elég különös dolgot. Az egyik kollégámnak szintén S7-ese van, de a Vodafone-nál vásárolta, tehát szolgáltatói készülék. Ha ő felhív engem, akkor nincs HD hang egyikünknél sem. Ha én felhívom őt, akkor mind a kettőnknél van.
Többször megismételtük a hívást. Mindig így volt. Egy cellában voltunk, egy asztalnál ültünk, tehát nem lehetett egyikünk selejtes cellában. Ráadásul egy flottában is vagyunk. A telefon szerviz mód képernyőjén meg is jelent az (NB AMR) illetve a (WB AMR) felirat attól függően, hogy volt-e HD hang vagy nem. Kipróbáltam további két olyan kollégával, akinek szolgáltatói telefonja volt. Egy Lumia 735-el és egy Galaxy Trend Plus-szal is remekül működött a HD hang, de a két független S7-esünkkel nem megy.Tehát ha a hívás olyan készüléken végződik, amelyiket a Vodafone értékesítette, akkor van HD hang, ha nem olyanon, akkor nincs.
Mivel úgy gondolom, hogy ez szolgáltatói hiba, be is jelentettem. Kíváncsi vagyok, hogy kijavítják-e. A másik lehetőség, hogy beírják az ÁSZF-be, hogy a HD hang csak akkor működik, ha szolgáltatói készüléken végződik a hívás.
Mivel ez a probléma sok százezer embert érinthet, ezért örülnék neki, ha megoldódna. Kérek mindenkit aki teheti és ki tudja próbálni otthon, a munkahelyén, vagy bárhol, az ellenőrizze, hogy így van-e. Továbbá mindenkit arra buzdítok, hogy jelezze a hibát a szolgáltató felé.
Köszönöm, hogy elolvastátok és várom az észrevételeket.
-
thomas77
senior tag
válasz 4Grider #40543 üzenetére
Már próbáltam. Az sajnos nem vezetett eredményre.
Gyakorlatilag minden egyéb megoldást is kipróbáltam. Így vettük észre ezt a szolgáltatói-nem szolgáltatói dolgot is.
Közbe bejelentettem a dolgot. Nagyon kedves volt az ügyintéző hölgy. Felvette a panaszt. Szerintem meg is értette, hogy mi a gond. Majd értesítenek. A szokásos eljárás indult. Max. 30 nap... -
thomas77
senior tag
válasz dongetto #40586 üzenetére
Lehet, hogy így van, de ez nem igazán magyarázza azt, hogy miért működik az egyik irányba és miért nem a másikba.
Még egyszer az ide vonatkozó részlet:
Kollégának is S7-ese van. Az övé Vodafone függő, az enyém független. Ha én hívom őt, akkor van hd hang ( mind a két készüléken). Ha ő hív engem, akkor egyiken sincs. A két telefon szoftver, kernel és minden egyéb verziószáma megegyezik. Egy cellában vagyunk, egy asztalnál ülünk.
Ilyet csinálhat a telefonom szoftvere?
Tényleg csak az a különbség, hogy az egyik telefon függő, a másik nem.
A másik, ami miatt a szolgáltatóra gyanakszom, hogy több független, hd hang képes telefonnal is reprodukálni tudom a hibát. -
thomas77
senior tag
válasz dongetto #40589 üzenetére
Ez is érthető, de amikor én hívok, akkor az én készülékem jól jelzi a hálózat felé hogy hd képes, amikor fogadom a hívást, akkor meg nem?
A tiltolistás elképzelésed jobb magyarázat, de ott is érdekes, hogy miért csak az egyik irányban van tiltás. És ezt is gondolom a szolgáltató üzemelteti. Akkor meg igazán leszedhetnének róla. Egy adós listáról is le lehet kerülni. Innen miért nem?
Továbbá arról se feledkezzünk meg, hogy ez a hiba nem csak nálam jelentkezik.
Még egy dolog: a korábbi telefonom szerviz menüjében egyértelműen be volt kapcsolva a szolgáltatás. Mégse működött, csak ha szolgáltatói készüléket hívtam.
Továbbra is a Vodafone-tól várom a megoldást. Kaptam is ígéretet, hogy kivizsgálják. Remélem tényleg így lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Otthoni, kábeles szolgáltatások topikja:
Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest