- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Hatalmas külső kijelzővel és akkumulátorral érkezett meg a Honor Magic V Flip
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Új belépő a Honornál
ma Az X6b ránézésre ugyanaz, mint a tavalyi X6a, de több ponton is erősít az elődmodellhez képest.
-
Közel húszpercnyi játékmenet videón a Life is Strange: Double Exposure
gp Idén októberben érkezik a legújabb kaland, amelyben visszatér a sorozat legelső részének főszereplője.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4016 üzenetére
A bemeneti fesz, ami a fesszabályzóra megy az olyan 8 - 8,5V lesz, azon a feszültségen mennek kb. megfelelő sebességgel a régebbi mozdonyok. A taunak meg bőven elég az 5V fesz a normális sebességhez, ezt folyamatosan mérem, meg tesztelem is a dolgokat. Jelenleg találtam egy olyan fokozatot a trafón ahol nem éri utol a tau a másik mozdonyt, de csak centik kérdése.
A melegedés dolog szerintem megoldható. Alább egy kép a Taurus belsejéről. Szerintem a keretre fel lehet ragasztani az IC-t, ekkora marha vas simán elviszi a hőt és a mozdony kasznija sem károsodik.
PIKO TAURUS belseje. Ennyi hely van bármit beépíteni.
A másik ötlet amin gondolkodom, ezt valami régebbi modellvasutas könyvben olvastam, lehet a Linzbauer félében, hogy germánium diódákat teszek sorbakötve a motor elé a mozdonyon belül. Azokon állítólag diódánként 0.6 - 0.7V feszültség esik nyitó irányban. 3-4 kis üvegdióda sorbakapcsolva már komoly feszültség esést eredményezne. Persze ebből is dupla mennyiség kell, hogy mindkét irányba tudjon menni a mozdony. A kapcsolása a fesszabályzónak tényleg nem valami extra bonyolult.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4078 üzenetére
Gyakorlatilag itt is újraépül a darab. Igaz teljesen más lesz az új elrendezés és a témája is az elemnek, de nem baj, csak hasznára válik a látványnak. Azt találtam ki, hogy állomás épület nem lesz, mivel ez csak egy forgalmi kitérő-rakodó lesz. Viszont lesz egy a vasút fölött átvezető autópálya részlet, lehajtóval a rakodóhoz. Ez megint csak egy ötlet az agyamban, a kivitelezhetőség még kérdéses. De rajta vagyok a témán! Peron, magasrakodó, esetleg homlokrakodó, egy impozáns váltóállító épület, fű, némi növényzet, jelzők, jelzések. Ember és állatfigurák, közvilágítás.
A negyedik, lezáró elemet pedig teljes egészében egy valami kiállításon kell majd felépíteni. Mivel a vágányzat csak egy féle képpen helyezkedhet el, lehet utat építeni és városi emeletes házakkal urbanizálni a környezetet. Ez a terv jelenleg. Így az alapasztalon lévő városrész kapcsolódik további városi házakhoz, egy teljes városrész felépíthető lesz, csak legyen elég épület.
Erre az összekötő elemre talán felkerül a Faller car system is, amit rég óta szeretnék beilleszteni az asztalba.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4108 üzenetére
Üdv!
Nem padlásszoba a tetőtéri lakó inkább hálószoba sarka. A terepasztalon kívül elfér még egy ágy egy szekrény és egy sarokasztal a számítógépnek, meg lábujjhegyen mi. Sajnos nincs külön helység, ahol tudnék tombolni mint mondjuk Jákob barátunk. Ha lenne, már rég körberaktam volna vasúttal a szobát én is. Sínanyag lenne, csak hely nincsen sajnos. De örülök, hogy ennyinek is sikerült helyet szorítani. Sajnáltam volna eladni a cuccot.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4134 üzenetére
A munkálatokat nyomatjuk minden szabadidőben ami adódik. Végeztünk az ágyazat anyag leragasztásával, ami időszrű volt, mert a hátam kezdett leszakadni a sok hajolgatástól. Be kell még fejezni az alagutakat és felszerelni a felső vezetéket. Akkor a nagy melók megvannak. Jöhet a csinosítás. Illetve valamikor a közvilágítási és vasúti jelzőlámpák beépítése, huzalozása. Az lesz még egy jó móka.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4159 üzenetére
A másik azaz a svájci krokiban igazából nem a forma, hanem a futómű és a hajtás szenzációs szerintem. Na meg a plusz poén, hogy nem elektromos kürt van rajta, hanem valami levegős síp szerű dolog aminek a hangja, meglehetősen emlékeztet egy gőzmozdony sípra.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Batman2 #4277 üzenetére
Az sem az, csak felszerelés kérdése. Én a fototechnikás maratásra esküszöm! Jó minőségű nyomtató kell csak hozzá, fotolakk, egy tervező progi és egy minőségi felülettel kialakított nyák és egy erősebb UW cső. A többi cucc fillérekért megvehető, gyakorlatilag háztartási vegyszerek: hidrogén peroxid, sósav, egy kevés mosószer vagy folyékony szappan... nagyjából ennyi. Ipari minőségű nyákokat lehet vele készíteni. Csak BGA-zni ne kelljen, mert ahhoz tényleg nem árt egy röntgen is...
-
Keeperv85
nagyúr
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Batman2 #4531 üzenetére
Nem jutottam sokkal előrébb előrébb. A gyártójuk elvileg "Factory model" és odesszában készültek. A gyártó szimbóluma egy repülőgépet hajító kisgyerek, és "composite modell airplane" van nagy betűkkel a doboz elejére írva. Persze oroszul, mert CCCP...
A kis 144-esek két Academy Minicraft meg egy Shanghai dragon.
Van még pár, ami hiányos, két Matchbox, egy Heller és van egy helikopter, aminek nincs meg a doboza.
Meg persze ott az 1:700-as Tamiya hajó... Ez minden. Összesen 12db.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4551 üzenetére
Igen azt írták valahol, tán pont abban amit belinkeltem, hogy az egyik fázis a sín volt. Minden esetre tuti érdekes szerkezet lehetett. A lényeg amit ki akartam hozni a dologból, hogy az egyenáramot mint vontatási áramot azért elég sok helyen használják. Sőt, jut eszembe, az egykori Csehszlovákia területén is voltak nagyvasúti vonalak egyenárammal villamosítva tudomásom szerint. Legalább is olyasmit olvastam. Pl. a BTTB által gyártott CSD E499-es mozdonya is létezett váltóáramú és egyenáramú kivitelben, illetve ha jól emlékszem a PIKO által gyártott Gorilla is volt mind a két áramfajtához felépítve, meg valami több áramos változata is, ezért voltak a mozdonyok különböző színüek is. De hogy ebből mi igaz, passz. Lehet rosszul emlékszem.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Batman2 #4550 üzenetére
Sikerült elírni.
150-et akartam volna, de az sem helytálló adat, ugyanis egész pontosan 220kW-os motor, ami ~294LE. Csak viszonyításképp az M62-es pl. 1472kW, ami közel 2000LE (1972LE}, tehát csaknem 7 ilyen mozdiny erejével bír.
…és akkor mindezek mellé a v63-as 3575 kW-ja nem véletlen hozta a Gigant nevet…
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4565 üzenetére
A régi szép békeidők...
A jó kis mozdonycserék, Hegyeshalomnál, Lőkösházán, stb... A CSD-nek voltak akkor is már olyan gépei amik átjártak ide, más külföldi villanygépet én nem nagyon láttam M.o-n akkoriban. Ma már semmi ilyen, Railjet úgy hasít át az Osztrák-Magyar határon, mint a nyíl.
Ezek amik nem jártak át Magyarországra és állítólag van köztük különbség feszültség szempontjából.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4571 üzenetére
Hát, ha Marklin és H0 akkor általában pedig három sínes. Hacsak, nem Marklin HAMO. De azt nem tudom, adtak e ki HAMO alapkészletet. Viszont, ha kék színű volt benne a trafó akkor tuti váltóáramos készlet volt. Lehet még esetleg C (műanyag) vágányrendszerrel kiszerelt alapkészlet, azokon nem annyira feltűnő a középső érintkezősor. Azt nem is tudom, hogy a Marklin csinált e egyenáramos rendszerhez vágányokat. Én még nem hallottam róla, hogylenne olyan.
Minden esetre a most érkező portéka felújításának nekifogok nagy tempóban és amint üzemelnek itt lesz a jelentés a topicon.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4577 üzenetére
Akkor lehetett újabb készlet, azokban már világosszürke\fehér transzformátorok vannak. Körbekutattam Marklin HAmo témában, kezdő készletet úgy tűnik nem adtak ki belőle Marklinék. VAgyis a klasszikus nikecellbe csomagolt, mozdony, kocsi, sín, trafó összeállítás Hamo-ban nem létezett.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4586 üzenetére
Nos ahogy mondják, a puding próbája az evés. Be fogok szerezni valami digi vezérlőt és digitalizálok, digitalizáltatok egy villanygépet. Erre a feladatra asszem a Lima E-103 lesz bevetve. Egyenáramú gép, hely van benne bőven. A gagyi Lima áramszedők(még a piko hobby széria szedőinél is borzalmasabbak) le lettek cserélve Fleischmann félpantográf szedőkre, így már ez a gép is tud tetőáramszedőről üzemelni. Ha meg tudom oldani ebben a benga nagy mozdonyban elfér a dekóder, hangdekóder, stb.
Most viszont bele kell ásnom magam a digi világba, milyen vezérlőt érdemes szerezni, miféle dekódereket, stb, stb. Ehhez olyan zöld vagyok, mint egy fenyőerdő.Thanks a felső vezeték. Volt és még van vele munka rendesen, az állomáson még három vágány felett meg kell csinálni a munkavezeték fölött a függesztő vezetékkel történő összekötést, hogy elég erős legyen a drót. Na meg a fűtőházi vágány felett még egyaltalán nincsen semmi amibe a szedő belecsimpaszkodhatna.
Osztán tervezem a felső pályakör felsővezetékesítését is. Ott csak egy vezeték lesz, mint a villamosnál, tekintettel arra, hogy kisebbek az ívek, elég sűrű lesz az oszlopkiosztás az ívekben és az egyenes szakaszok sem túl nagyok. Viszont a csarnok épületemet előtte át kell építenem, meg kell növelnem a belmagasságot, hogy beférjenek a szedők nyitott állapotban.
Az összekötő vágányon pedig kell építeni egy feszmentessé tehető szakaszt, mert akkor a felsővezeték is két körre osztható. Kezd kicsit bonyolult lenni a dolog, de még tudom követni.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4589 üzenetére
A forgalom kicsit száguldozósra sikeredett időnként, mert a kamerát is birizgálni kellett, és messze volt a vezérlő. Ha a hátsó asztalrész is elkészül, illetve az a plusz pálya aminek a megépítését tervezem, utána körbe lehet videózni az asztalt normálisan, mert a másik oldalon is van némi látnivaló, de ott most elég sok a kopasz fehér hungarocell, látványnak se szép és a kamera is meghülyül a sok fehértől.
Remélhetőleg nyár végére elkészülnek a munkálatok. Persze még rengeteg apróság hiányzik. A fél állomás berendezése, peronok, felüljáró, néhány jelző, közvilágítás az új pályarészeken, na és még millió apróság. És akkor a túloldalon épülő új városrészről még nem is beszéltem, vagy a terepasztal közepén lévő kiátóról, ami el fog költözni az újonnan kialakított hegyekbe. Van még munka bőségesen, de már alakul a dolog!
Na és akkor ne felejtkezzünk meg az idei kiállításról sem...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4591 üzenetére
A temofesztre gondoltam. A múlt évben bemutatott asztal némileg átalakított és megnövelt területű verzióját szeretnénk bemutatni és majdan évről évre azt csicsásítani, szépíteni. Az utóbbi hónapokban elég sok mindent összeszedtünk hozzá, eredeti Marklin hidak, a mechanikus sorompós útátjáró, stb. Próbálunk minél több régi vackot összeszedni az asztalhoz, hogy egy kis változatosságot vigyünk be a sok digitális csoda közé.
Ilyen lesz ha elkészül. Egyelőre darabokban van az asztal. Nem túl bonyolult, de arra elég lesz, hogy 4 szerelvény tudjon térközbiztosítással közlekedni. Ráhaladunk a terep kialakítására, mert az a múlt évben nem volt nagy szám. Idén, ha minden jól megy dögösebb lesz a kinézet. A lila pályarész egy bánya egy rakodó és két tároló vágánnyal. Bányaépülettel, bányavasúttal, stb. Azután a szokásos állomás és a hozzátartozó kis település és ami még beleflr esetleg egy két érdekesség, Meglássuk, mi készül el a projectből.
Imhol a tervezett vágányzat. Természetesen a Marklin M vágányrendszer marad, hadd zörögjenek a szerelvények!És ha sikerül összehozni(félig már készen van, müködik minden, csak a terep kopasz még) akkor egy 0-ás méretű kicsi asztalt is viszünk, 0e vasúttal és működő száguldozó autókkal.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4593 üzenetére
Üdv!
Itt többen vagyunk benne ebben a projectben, így kicsit könnyebb a dolog, mint ha egymagam építeném. A múlt évi kiállítási asztalt kopaszon adtam el, vagyis a hungarocell hegyek és jónéhány más egyéb tereptárgy, épületek, fák, stb megvannak, ezeket is csak fel kell pakolni. Maga az asztal 3db 125x125-ös elemből fog állni, ha Isten és a Királynő is úgy akarja...
Így a szállítás is hót egyszerű lesz, mert oldalfalak segítségével egy ládát csinálunk az asztalelemekből. Szabadidős tevékenységnek nem rossz hobby ez az biztos! A térközbiztosításhoz szeretnék eredeti régi Marklin jelzőket beszerezni, ezirányban már folyik az Ebay figyelése.
Nem lesz ez olyan nagy durranás azért elsőre, de pár év alatt remélem sikerül belőle komoly látványosságot fejleszteni.
Az egyenáramos pálya még nem szerepel a terveken, mert még nem döntöttük el, hogy milyen legyen a vonalvezetés, illetve a pálya magassága is kérdéses. Evvel megvárjuk amíg a Marklin pályát a helyére tesszük és akkor kipróbálunk több féle verziót, hogyan tudjuk belefésülni a már meglévő dolgok közé úgy, hogy ne legyen erőltetett a dolog. Mindenképpen jó lenne, ha az újabb gépek is tudnának futni az asztalon, a Tau az emeletesekkel, vagy éppen a Virgin Pendolino sem lenne egy utolsó látvány azt hiszem.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4595 üzenetére
Halihó!
Vegyes a társaság, hárman bohóckodunk itt az utcában, rajtam kívül még egy magyar és egy lengyel fickó. A tavalyi asztal az egyikük garázsában készült, mivel nekünk olyan nincs. A másik srác csak úgy odacsapódott hozzánk, mint érdeklődő és lassan mind a ketten elkapták tőlem a "betegséget". :-)
Nekik terepasztaluk nincsen - egyelőre - még a szoba padlóján tolják a digitális Hornby készleteknek, meg hozzánk járnak át a Marklint nyüstölni.
Viszont az idei asztal építésébe beszálltak úgymond és jönnek kiállítani is. Most már elviselhető az idő a garázsban hosszabb távon, kezdjük az asztalos munkákat, az asztalszerkezet gyártását. A terv az, hogy május végére a pálya már üzemképes legyen és akkor a nyáron lehet a terepet építeni, szépíteni. Nagy az esélye, hogy tudjuk tartani a tervet, mert szinte minden össze van szedve, amire szükség van, asztal anyaga, a vasút, vezeték, kapcsolók, nyomógombok, trafók, csavar, ragasztó, stb, stb. "Csak" csinálni kell a dolgokat.
Egy nap lesz, amikor méretre vágjuk az anyagokat és kb két nap alatt össze is rakjuk az asztalvázat, a lappal és a lábakkal, na meg összeillesztjük a három elemet, stabil, de oldható kötéssel.(3-3 db. legalább 8-as csavar legkevesebb.) Utána kezdjük a pályát építeni, ami szerintem vezetékszereléssel együtt is meg tud lenni két hét alatt, ha minden nap tudunk foglalkozni a feladattal egy-két órácskát. Na meg egy-két hétvégi napon mindent bele és akkor lazán elkészülünk.
A terepépítéshez is van már pár flakon faragasztó, különböző terepanyagok, szórható és szőnyeg formában, műanyag lapok, papír alapú tégla, terméskó lapok, stb. Na meg a már említett tereptárgyak. Szóval igazából tényleg csak csinálni kell, kellene, hogy látványos haladás történjen. Ez napok kérdése...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4620 üzenetére
cekasz nincsen kéznél. Viszont egy benga nagy kenyérvágó kés meglepően jól és viszonylag kevés szeméttel vágja. Már kínomban nem tudtam mit kitalálni, se a tapétavágó, se a kicsi, se a nagyobb kés nem volt igazán jó, sőt inkább pocsék volt. Mindegy, már bármit kipróbálok alapon előkaptam a kenyérvágót, na az viszonylag jól vágja. Nagy hosszú penge, még az egyenesek is egész jók vele. A vágott felületeket utána egész mezei módon megcsiszatoljuk a sima betonon, így megszűnik a szemetelés is és a felület is simul.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4622 üzenetére
Utána néztem itt a neten ennek az LM317 dolognak. Valami ilyesféle dologról van szó?
Nem tűnik túl bonyolultnak a dolog így elsőre. Aztán persze lehet, ha nekiállok csinálni, nagy durrogások és füstölések lesznek...Ez (vagy valami hasonló) akár még egyenáramos vasút hajtására is használható lenne?
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4650 üzenetére
Temofeszt még nem volt. Október 9-11 a dátum. Itt a jóidő mindenki élvezi a napsütést gondolom. Én részemről egy jó kis megfázással hadakozom egy hónapja, ami időközben átment tüdőgyulába. Így a terepasztalépítés jelenleg egészségügyi okok miatt szünetel még egy két hétig. Na de aztán! A hikomatosság ellenére az ötletgyár dolgozik, mit hogyan csináljunk témában. Szóval valami lesz hamarosan...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4652 üzenetére
Holnaptól elkezdődik az építkezés az asztalon. Mondhatni már majdnem jól vagyok, csak némi köhögés maradt a dögrovásból. Időközben egyszerűsítettem az asztal vezérlő rendszerét, kevesebb vezeték, kevesebb kapcsoló, nyomógomb, egyszerűbb és megbízhatóbb működés. A tervek szerint a hét végén már próbafutások lesznek a pályán illetve az automata rendszer működése is lepróbálásra kerül. Ha minden O.K, akkor indul a terepépítés, füvesítés, szépítés, pofásítás, stb, stb... Szóval beindul a verkli.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4654 üzenetére
Nem, semmi extra elektronikát nem találtam ki, mivel nem is értek a dologhoz. Mindössze az egyenkénti váltókapcsolásokat helyettesítettem vágányút beállításokkal, mondjuk ehhez egyenirányítani kell a váltóáramot a váltók kapcsolásához, hogy diódákkal ki tudjam védeni a nem kívánt kapcsolásokat, de így még ha nem is tűnik egyszerűbbnek a vezetékelés, az irányítás mégis egyszerűsödött. Később persze jó lenne az egész terepasztalt egy vagy két relékártyával teljesen automata üzemre átállítani. Ugye szemben a kapcsolósínes üzemmel, a relékártya programozhatósága egy teljesen szabad kötöttségektől mentes üzemmenetet tesz lehetővé a monoton ismétlődéseket így csökkentve, ha nem is teljesen kizárva. De egyelőre a kézi vezérlés is nagyon jó lesz. Mivel jócskán lecsökkent a szükséges nyomógombok, kapcsolók száma, nem fogok külön vezérlő asztalt építeni. A szükséges kapcsolóelemek elférnek az asztal bal sarkán elbújtatva egy épületbe. Külön elhelyezni és csatlakoztatni így csak a transzformátorokat kell majd egy hatpólusú csatlakozón keresztül az asztalhoz. A két asztalfél között pedig elegendő egy harminc pólusú csatlakozópár amin minden szükséges áram átvezethető az egyik asztalfélből a másikba, beleértve a jelzőket, utcai világítást, stb. Ezen felül csak egy három pólusú csatlakozó épül még be pluszban a pályakörök másik oldali csatlakozásának áthidalására, hogy még véletlenül se legyen a pályákban sehol feszültség esés.
Persze a beépített kapcsolósínekkel megépül az automata üzem is oly módon, hogy a kapcsolósínek lekapcsolhatóak lesznek a rendszerről, így a kézi irányításra bármikor át lehet állni és viszont. Ez mondjuk kimondottan jól jön a kiállításon, mikor az ember elmenne wc-re, vagy enni inni. Automata üzemre kapcsolva elegendő egy két családtagot ismerőst megkérni, hogy vigyázzon az asztalra és hessegesse a túlzott vehemenciával érdeklődő látogatókat.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4692 üzenetére
Köszi!
Alapnak nem rossz, de kell pár év mire igazán látványos lesz a dolog. Szeretnénk az asztalt bővíteni, a külső pályakört jócskán megnövelve egy L alakú berendezést létrehozni, aminek a végső mérete 2,5 x 4,75 méter lesz. a külső oldalakon mérve. Azon is gondolkodom, hogy a külső kört akkor már érdemes lenne digitalizálni. Erre nézvést bele kellene ásnom magam a digi témába. De ebben is plusz probléma, hogy ugye a marklin a váltóáram miatt más tészta, mint az egyenáramos rendszerek. Legalább is gondolom. De azért próbálok majd ismerkedni a dologgal, mert igazán látványos az lenne, főként a régi 40-50 éves vágányzaton digizni.[link]
2015-ös Marklin nyalánkságok![ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4715 üzenetére
Olyanokat hallottam innen onnan, hogy becsődöltek. Mondjuk nagyon nem is lehet kapni sehol fugi dolgokat, legalább is az internetes oldalain a modellboltoknak nem nagyon találni sem mozdonyt sem kocsit.Pedig biztosan lenne rá kereslet.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4719 üzenetére
Volt több órás próbamenet, jól vizsgázott. Nem billeg, nem siklik. Alulra felszerkesztettem két 2800 mAh-s tölthető cerkaelemet, ezek mint ballaszt funkcionálnak, illetve a ledes belső világítás is jól működik velük. Na persze semmi speciális nyáklap meg ilyenek! Csak olyan sufnituningosan egy műanyag lapon az egész, de nem látszik, nem csúnya, viszont tök jól világít. :-)
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4751 üzenetére
Üdv!
Elvileg kettő. Azonban némileg változtatni kellett a terveken, mivel a családtagok közölték, a jelenlegi terepasztal felső szintjén levő városhoz ne merészeljek hozzányúlni, mert az úgy jó ahogy van. (Nekem is tetszik igazából nem nagyon akaródzott szétszedni azt a részt.) Így most kicsit változott a felállás, mert azt a teljes asztaldarabot egyben kell leoperálnom és áttelepíteni a másik asztalra. De már dolgozom rajta, mindem sínen van ahogy mondani szokás. Persze ezáltal változott az asztal mérete, formája, de még időben. Nem volt az anyag méretre vágva, csak jelölve a hat yardos deszkák. Átmérerteztük, vágtuk raktuk. Most már ez lesz a végleges. Átköltözik a város, a tavas elem egy része, stb, stb.
Sokkal látványosabb lesz, mint az eddigi és ami a fő, ha kell meg lehet mozdítani, mert kb. 40 kiló lesz. Szemben az elődjével, ami vastagon a mázsa fölé ugrott a többszöri hozzáépítés és X+1 láb következtében.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4764 üzenetére
Pirossal jelöltem a híd helyét.A két hurok modul mindenképpen 100 x 125 centi méretben készül el. A többi 100 x 108 cm-re van tervezve, a 108 cm ugyanis pontosan 6db. 5106-os Märklin egyenes hossz. A szélességet viszont lehet levesszük 50 cm-re, kérdés az állomás el e fér kényelmesen, de látatlanban azt mondom, igen. A nyíltvonali résznek simán elég az 50cm szélesség, a híd pedig híd, ott a szélesség még teljesen képlékeny, de saccra 10-12 cm-nél nem lesz szélesebb a műtárgy.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #5141 üzenetére
Na és vannak kis finomságok. A BR120-as mozdonyt és a trafót\vezérlőt nem tartalmazza a sorozat, azt külön lehet megrendelni 34990! Forintért! Szerintem egy Mehano mozdonyért kicsit sok ez az összeg. A száz részes újság sorozat és a külön megrendelhető dolgok együttesen kb negyed millió forintot tesznek ki. Annyiért már villanyvonatot is lehet venni, nem Mehano-t.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!