- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Still Wakes The Deep - Befutottak az első értékelések
gp Alig egy nap múlva érkezik a játék, amely egyből elérhető lesz a Game Pass rendszerében.
-
Olimpia: az AI majd törli a sértő bejegyzéseket
it AI-t alkalmaznak, hogy a közösségi médiában kiszűrjék a sértő tartalmakat, amik a versenyzőkre és szervezőkre irányulnak.
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mhamster
tag
válasz atok666 #16699 üzenetére
Persze, azért a Canon jelenleg a drágább, mert nikonból konkrétan _nincs_ alternatívája (nem, a régi üvegek nem azok).
A D7100 meg azért pariban sincs a 6D-vel, 24 mpix apsc szenzoron közel sem ugyanaz mint 20 FF-en. Zaj, mélységélesség, crop és működésben is vagy ezer meg egy dolog.
D600 vs 6D viszonylatban is ugyanez, lehet hogy táblázatban győz a D600, de a való életben soha nem választanám. Ofc használtam mindkettőt.
Canon AE-1 + Yashica 124 G
-
.DLL
veterán
válasz atok666 #16713 üzenetére
FF-en kb. 1 fényértékkel szűkebb blende is elég ugyanakkora DOF-hoz (azonos látószög esetén). Jó nyilván a nagyobb képkör miatt nagyobb átmérőjű üvegek kellenek, így kb ott vagyunk mintha APSC-re nagyobb fényerőt tennénk; mégis, a meglévő és kapható objektívválasztékból FF-el hozható ki kisebb DOF, pl. egy 24-70/2.8-as obinak megfelelőt nemigen találni APSC-re.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Mhamster
tag
válasz atok666 #16713 üzenetére
Hátöö... Nem.
Példaképpen:
80mm 6x6 középformátumú film (f/2.8) 4 méterről (kb egy egész alakos portré: 63 cm élességi tartomány)
50 mm-es (f/2.8) lencse FF-en 4 méterről (kb egy egész alakos portré: 109 cm élességi tartomány)
35 mm-es (f/2.8) lencse APSC-n 4 méterről (kb egy egész alakos portré: 143 cm élességi tartomány)
25 mm-es (f/2.8) lencse m4/3-on 4 méterről (kb egy egész alakos portré: 233 cm élességi tartomány)
11 mm-es (f/2.8) lencse egy 1/1.7 kompakt gépen 4 méterről: (kb egy egész alakos portré: 910 cm élességi tartomány)Ez ugye, ha mondjuk a fullframe a 100%, akkor: 58-100-131-213-834 százalékban.
Azért választottam 2.8-at mert ilyen lencsét minden formátumból kapni és még talán nem is annyira extrém. A különbségek pedig - szerintem, nem elhanyagolhatóak.[ Szerkesztve ]
Canon AE-1 + Yashica 124 G
-
Mhamster
tag
-
Mhamster
tag
válasz atok666 #16725 üzenetére
Hát minimális mértékben azt nem tudom, ugye itt ki lehetne számolni ceteris paribus hogy az H-t mennyiben befolyásolja a a c, és a Dn-t, vagy a Df-et a H, de ehhez már késő van, én egész egyszerűen ezt a kalkulátort használom (meg a tapasztalatomat, mármint hogy az állítás onnan eredt, a számok meg a kalkulátorból)
[ Szerkesztve ]
Canon AE-1 + Yashica 124 G
-
.DLL
veterán
válasz atok666 #16723 üzenetére
Bár ez nem az ojjektívos topik, ezért az előző választ kiszürkítettem, de olvasd el.
Erre pedig: megteheted, minden további nélkül használhatsz 50mm-t minden képméretre. Csakhogy akkor a látvány, a látószög fog változni jelentősen. Nem ugyanakkora relatív távolság lesz a tárgyak között, stb-stb. Tehát számszerűen lehet hogy csak a gyújtótávolságtól és a rekesztől függ, de a gyakorlatban ugyanahhoz a látványhoz tartozó mélységélességet nézzük.
Nagyformátumon, pl. műszaki fotográfiában egy 200mm-es objektív már nagylátószög lehet, most képzeld el, hogy ráteszel egy 50mm-est... ultra nagylátó. APS-C-n meg kistele...szóval nagyon nem mindegy. A másik meg, hogy kezelhető maradjon a rendszer, nagyformátumon már ilyen 1:32, 1:64 rekesz sem ritka.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)