- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Olyan telefon lett az idei foci EB hivatalos mobilja, ami nem kapható Európában
- Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- uleFone Power
Hirdetés
-
Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
ph Az Aorus 14000 Gen5 széria 1 TB-os kapacitástól indul, és mérettől függően 14 GB/sec körüli olvasási sebességet kínál.
-
Nagy pofon: lőttek a Meta európai AI-tervének
it Az ír adatvédelmi hatóság kérése miatt a Meta befékezi az AI-modellek kiadását Európában.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pinnacle
nagyúr
válasz
*Ropi* #29754 üzenetére
Köszi! Akkor tényleg nem értem, hogy miért szívatnak. Lehet, hogy le sem szedték, hanem csak mondták, hogy ezt cserélni kell. Csere helyett meg csak megtisztították volna?
Egyébként a NFH-nál azt mondták, hogy nem elég a szóbeli közlés, írásba kell adni.
"Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a termékre egy év kötelező jótállás vonatkozik. Ez a jótállás minden esetben a kereskedőt terheli, azt a vállalkozást, aki a fogyasztó részére a terméket közvetlenül értékesíti.
Jótállás esetében a kereskedő a termék jótállási időn belül előforduló valamennyi hibája miatt helytállni tartozik. E felelőssége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja azt, hogy a hiba oka már az átadást követően lépett fel, így például a termék nem rendeltetésszerű használatából eredően.
A bizonyítás során nem elegendő a kereskedő szóbeli állítása, véleményét bizonyítékkal (szakértő véleménnyel, szakvéleménnyel, bevizsgálási jegyzőkönyvvel stb) kell tudnia igazolni. Amennyiben a kereskedő nem tudja ezt bizonyítani, helytállni tartozik. Ennek keretében elsősorban javításra, illetve cserére köteles. A javítás és a csere közül egyébként a fogyasztó választhat, kivéve ha lehetetlenség (pl. a terméket már nem gyártják) vagy aránytalanság (pl. a javítás kisebb összegből valósítható meg, mint a csere) áll fenn.
Az Ön esetében a kereskedő alátámasztotta bármiféle bizonyítékkal, hogy rendeltetésellenes használat következménye a hiba? Ha nem, akkor Ön kérheti ennek megfelelő módon való alátámasztását.
Amennyiben Ön vitatja a kereskedő által végzett vizsgálat (bizonyítékkal alátámasztott) eredményét, úgy állításainak alátámasztása érdekében Önnek is lehetősége van - az arra jogosult szervtől - a termék tekintetében szakvélemény beszerzésére, amelynek költségeit azonban Önnek kell megelőlegeznie. (Valószínűleg ennek tett eleget a kereskedő a másik szakvélemény beszerzésével).
Amennyiben a kereskedővel továbbra sem tudnak megegyezni, úgy jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz vagy békéltető testülethez kell fordulnia. A fogyasztóvédelmi hatóság ugyanis nem jogosult a felek között fennálló jogvita érdemi eldöntésére, a hiba keletkezési okainak felderítésére. A békéltető testülethez fordulás az eljárás egyszerűsége, gyorsasága, valamint költségkímélõbb jellege miatt tekinthető kedvezõbb választásnak. Az eljárásról bővebben itt olvashat: www.bekeltet.hu
Amennyiben a kereskedő a minőségi kifogásáról nem vett fel jegyzőkönyvet, vagy arra 30 napon belül nem válaszolt, lehetősége van bejelentést tenni az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségen. Ha a kereskedő a javításra szolgáló határidőt indokolatlanul és/vagy jelentősen túllépte, úgy annak kivizsgálása érdekében is bejelentéssel élhet az elsőfokú hatóságnál. A jótállás keretében javításra átvett termékről átvételi elismervényt kellett volna kapnia, rajta pl. a vállalt javítási határidővel. Ennek elmulasztása is vizsgálható fogyasztóvédelmi hatáskörben.
A szerviz által okozott kárral kapcsolatban ajánljuk figyelmébe alábbi cikkünket: http://mno.hu/fogyasztovedelem/serulesek-szervizen-innen-es-tul-2-resz-1259498
Gondolom a szerviz ezért hárítja egyből a hibát az ügyfélre, mert senki sem csinálja ezt végig. Ráadásul ha valaki végig csinálja, és igazat adnak neki, a következő ügyfél nem hivatkozhat erre, hanem kezdheti elölről.