Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dJ Peer
aktív tag
Continental Contitwist gumi, olaj+szűrő megrendelve
-
Samus
addikt
Kérdésem lenne, mert nem jövök rá, mitől szakadnak a szíjak folyamatosan. Kb. fél évente szíjat kell cserélni, ami nem olcsó mutatvány, napi szinten használom a gépet, átlag 10km naponta. A varitárotárcsa mobil része már volt cserélve, mert lötyögött, illetve jól látszott a gumi nyoma a tárcsa egyik oldalán. Egy használt került bele, aminek egy picit kopott volt a fényes súrlódó felülete egy jó körömnyi helyen, de szerelőm szerint ez nem probléma. Viszont a szíj most újra elszakadt...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
runner 125
nagyúr
Főtengely nem üt? Kuplungtárcsa hátul nem szorul?
Varió jól ki van hézagolva, nem ér bele a blokkba a szíj?dJ Peer
Miért nem kérdeztél előtte.. Tényleg szar az a gumi, nekem is olyan van, igaz ez Sport, de vizes úton halál. Nulla a tapadás, de nekem bizonytalan is tőle a motor nedves úton.
zack
Továbbra sem a storyzás érdekel.
Hanem 4 kép, de jöhet privátban is.Andrew jól írta, eddig PH!-s pályafutásom során nem egy handás user-be futottam bele, nőügyes topiktól elkezdve, fáradt gőz, stb.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz runner 125 #33505 üzenetére
Fáradt gőz = On topic akart lenni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
dJ Peer
aktív tag
válasz runner 125 #33505 üzenetére
Gyorsan kellett dönteni, hogy hétfőn kihozzák.
Bíztam a Continentalban, majd meglátjuk. -
Samus
addikt
válasz runner 125 #33505 üzenetére
A főtengely ütését nem tudom, hogy mérhetném, nincs itthon indikátor óra, a kuplungtárcsa jónak tűnik, kézzel akadásmentesen mozog a tengelyén, guminyom sincs rajta. A hézagolásnak lehet köze ehhez?
Illetve ha már variátor, arra mondj valamit, hogy mitől lehet az, illetve mit kellene cserélni, hogy induláskor ne pörögjön ki, mint az őrült. A konkrét probléma, hogy ahogy elindulok, nagyon felpörög, utána pedig, ahogy elkezd gyorsulni, visszaesik a fordulat, húz, de a hülye hang idegesít, majd ahogy eléri 60at (60ig pontosan mér az óra), elkezd nőni a fordulat, és megy is a végsebességig. Jelenleg 5.8as görgőszett van benne, előtte az ötössel pörgött mint a vad, de nem nagyon gyorsult. 6.5ös szett megoldaná ezt? A gond az, hogy nem sok gyári cucc van az áttételben. A hátsó kuplungszett Malossi, vagy Fly vagy Delta, piros rugókkal, a kontrasztrugó lila, ilyet nem is láttam seholsem...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Telda
addikt
Nekem jelenleg 9 grammos görgők vannak benne, fehér kontraszt, a kisrugók pedig fehér vagy sárga, ezt pontosan meg nem mondom.
Alacsony fordulatszámon indul, nem zúg mint a hülye (engem is pont a hang zavart), illetve hosszabb távon, folyamatos 60-70km-nél nekem úgy tűnik hogy kisebb fordulatszámon jár a motor, de ezt csak hallomás alapján tudom megállapítani.
Hátránya, sehova nem gyorsul. Ezzel nem fogsz a lámpánál kilőni , de nem is ez a célom. Illetve errefelé lámpa sincs. -
Samus
addikt
Nekem pont az lenne a célom, hogy lőjön, mint az ágyú, az sem baj, ha nem megy tovább mint 60-70. Csak nehéz eltalálni az optimális szettet, mert a görgőszett darabja 1.5k...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
killer1203
senior tag
sziasztok
Még a szerelőig nem jutottam el, de karburátort szétszedtem súbertű középső állásba lett visszarakva, levegő csavar jelenleg 2.5 fordulatot kitekerve és hozzá állitva az alapjárat, de egyszerűen a motor nehezen indul meg kb 15 km/h ig, egy kisebb emelkedőn is ha megállok akkor egyszerűen amig nem éri el azt a sebességet nem megy, végsebessége nem csökken és 15 km/h felett is húz ahogy egy 50 esnek kell. Mit kellene még megnéznem szerintetek ?
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
-
Samus
addikt
válasz SzlobiG #33514 üzenetére
Eléggé, igen. De nem is volna vele baj...csak ne szaggatná a szíjakat. És itt nem a szíj a gond, egy kuka márka is eldöcög legalább annyit, mint amennyit én belerakta eddig a motorba (5k), itt valami megeszi a szíjat. Néztem a Multivar-t, de kellene hozzá egy külső tárcsa is. És a 7g-os görgők eléggé nehéznek tűnnek, bár ki tudja. A fehér kontrasztrugó pedig fogalmam sincs, milyen erős a mostanihoz képest. Ahogy azt sem tudom, ha előbb nyitna a kuplung, az nekem miben lenne jobb? Alacsonyabb fordulatszámról kisebb teljesítményről indulok, akkor inkább marad a piros. Anyámnak gyári SR50 van, Piaggio blokkos (a legújabb a Factory előtt, öt éves), mikor ráültem, azt hittem el sem indul soha.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
zack
nagyúr
válasz runner 125 #33505 üzenetére
Látom nem érted. Nincs mit bizonygatnom. Kinőttem belőle. A görcsös kép kérésed bizonyságként pedig csak egyre nagyobb ellenszenvet kezd táplálni bennem. Persze ez sem mérvadó, hiszen ez egy fórum és egy motoros topik, ahova nem a te jóváhagyásoddal lehet írni, miután csekkoltad kinek milyen gépei voltak a múltban. Neked ez sztorizgatásnak tűnt? No komment...
Az hogy mibe futottál bele és mibe nem, kinek hiszel és kinek nem nem hiszem hogy túl sok mindenen változtat. Vagy plátói barátságot akarsz velem kötni? Nem értem mit változtat, ha csekkolod milyen motorjaim voltak eddig. Majd ha valakinek tanács kell, és megkeres, szívesen segítek neki bármiben amit az elmúlt évek tapasztalataiból leszűrtem.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Bogyó bá'
nagyúr
Sziasztok!
Ebben a topicban teljesen új vagyok, és vásárlási tanácsért jöttem. A jelen állapot: 50.-évemet taposom, autót 32 éve vezetek balesetmentesen, és egy fiatalkori álmomat szeretném beteljesíteni: magányos motoros/robogós túrázások, minden sietség nélkül, akár Erdélybe is. A mostani lehetőséget kihasználva, egy hete levizsgáztam a B+A1 (=B125) kategóriából, nagyobb gépet a későbbiekben sem szeretnék venni. Jelenleg a plasztikkártyára várok, van még rá közel egy hónapom. Váltós gépen tanultam (9 óra motorozás, mert ötvenes kismocin is úgy 30 éve ültem utoljára, kevesebből biztos nem ment volna), így nem vagyok "automatára korlátozva".
Anyagi lehetőségeim erősen korlátozottak, úgy kb. maximum 200 - 250 ezret tudok gépre költeni + kb. 50 az átírás és első szervizelés költségeire félre téve.
Igazából nem tudom, mi lenne a jobb választás számomra: valamely kis "utcai" motor (Yamaha SR, Suzuki GN125, stb.), vagy egy nagytestű robesz? Az utóbbinak ugye van némi védelme az időjárás viszontagságai ellen is, meg hát legalább minimális méretű csomagtartója. A robogók közül eddig (tesztek, népítélet, ár, stb. alapján) a 10-12 év körüli Yamaha Majesty 125; Kymco Grand Dink 125; esetleg Aprilia Leonardo; Aprilia Scarabeo 125 jöhet számításba.
Ti melyiket ajánlanátok ezek közül 10-12 évesen? Melyikkel járok legjobban? Melyik tudja legalább a 80km/h-s utazót órákon keresztül, nagyobb kényelmetlenség nélkül tartani? Melyik a legkisebb szervizköltségű? Melyik a legtakarékosabb?
Tudom, hogy ez nagy kérés, de ha "ráértek", akkor a tapasztalataitokat osszátok már meg velem!Minden segítséget előre is köszönök! (Tehát van még kb. 3-4 hetem dönteni a típusok, és a konkrét eladó példányok között...)
kieg: 178 cm és 75 kg vagyok, egyáltalán elférek kényelmesen ezeken?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
SirKero
őstag
válasz Bogyó bá' #33518 üzenetére
Üdv.
Ha hosszabb túrázásban gondolkodsz pl. Erdély ahhoz a 125 cm3 kevés. Nem mondom,hogy kizárt de ahhoz már nagyobb teljesítményű vas kell.
Ha minden áron csak a 125 cm3 jöhet szóba akkor én a UH 125 Bugman-t javaslom. Egy kicsit több mint 250E inkább 300E de hosszú útra kényelmes az ülése nagy csomagtartója van ( két teljes méretű sisak elfér az ülés alatt ) relatíve olcsó az alkatrész hozzá jó eső és szélvédelem és nagyon jó ( 3-3,5L ) fogyasztás.
A 80-90 km/h utazó sebesség simán megy neki. A te méreteidhez tökéletesen jó.
Üdv.[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz SirKero #33519 üzenetére
Köszi a gyors választ: a bébi-Burgi nekem is nagyon tetszene, de azok bőven-sokkal 300k fölött vannak, és akkor még az állapotról / azonnal ráköltendő pénzről nem is beszéltünk. De majd nézegetek abba az irányba is!
Sajnos csak az A1 játszik, ebbe még a zasszony is belement, mert így talán nem félt annyira. Ő úgysem ülne fel semmilyen motorra utasként sem, de legalább engedi, hogy kicsit "kiéljem magam"... - de ez már nagyon OFF.
Egy pici sátor, egy hálózsák, 3-4 napi ruha lenne az elpakolni való, meg a kaja természetesen. Alvás kempingekben. Picurka hátizsákom is van, valami abba is férhetne.. Erdély a kedvencem, kocsival rendszeresen szoktunk járogatni, két-három évente, de motorral egész más lenne szerintem.
Amúgy jobban járnék robogóval, vagy tényleg inkább egy kis utcai motor + doboz?[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zack
nagyúr
válasz Bogyó bá' #33518 üzenetére
Megerősítem az előttem szólót. Túrázni felejtsd el a 125ccm kategóriát. Én használtam pályafutásom elején, és egy Balaton megkerülés alkalmával úgy éreztem, mintha a földet kerülném meg Willy Foggal...Macera, lassú, megpakolva még lassabb (túrás motyók), főleg ha ehhez még utas is társul. Túrázni 300ccm+ javasolok, de talán egy erősebb 250ccm is elég lenne korlátozottan. Azért 110-120km/h tudjon ha kell, bár 130km/h a megengedett autópályán, és nem árt ha legalább ezt tudja túrák alatt. De a végsebesség egy dolog, a nyomaték és a motorerő egy másik...Hegyes-völgyes utakat nem fogja szeretni a 125ccm gép.
Igazából használtak közül nincs olyan hogy azt vedd mert az jó. Minden karbantartás és állapot kérdése.
A csajom X9-e legendásan rossz hírű elektronikával rendelkezik (olasz betegség), neki mégsem volt még baja vele, pedig 9 évesen vettük. Szóval inkább az számít, mennyire volt gondos gazdája. SR-t felejtsd el, volt ilyenem is GSXR mellett. Rövid áttételezésű, kifejezetten városi motor, de én nem szerettem. Nulla nyomaték, egyfolytában fordulaton tartani, és non stop váltogatni hogy haladni tudj. Akkor 100x inkább egy robesz.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
akos3
addikt
Mondjuk én vtam túrázni 2 személlyel a kis ciberémmel és nem a sebesség volt a gond, hanem inkább a pakolás. Sztem túra során úgy is nézelődik az ember, ha meg autópályán megy akkor az nálam nem túra, hanem eljutni A-ból B-be. Mi a túrázásunk során minden 2. faluban megálltunk nézelődni kicsit, nem volt mérvadó a sebesség. Persze nem mondom nem jobb egy erősebb, de ha csak évi pár alkalomról van szó sztem megteszi egy 125ös gép is. ja persze Mo-on belülre gondoltam
-
Bogyó bá'
nagyúr
Sajnos a 125cm3 adott. A tanfolyamon YBR125-ön tanultam, az például nagyon tetszett, igaz, a városból csak 15 percre mentünk ki (mögöttem az oktató a kocsijában), és csak 8-ig gyorsítottam.. Valószínűleg egyébként valóban robogó lesz a pakolhatósága, és főleg a szélvédelme miatt, Tudom, hogy egy konkrét példány esetén csak az állapot a döntő, de pl. Majesty-ből elég nagy a választék 250k alatt, addig az áhított Burgiból egyetlen darab sincs ennyiért. (Gondolom, nem véletlenül...) Valamelyikőtök használ 125-ös Mayát?
(#33522) akos3: eszem ágában sincs autópályázni, inkább megállni minden "görbe fánál" és fotózgatni, nézelődni. Csak annyira szeretnék "gyorsan menni", hogy közúton a teherautók ne előzgessenek. Szigorúan egyedül, meg 15-20 kg cucc. Évi pár darab 200-300km-es út Kalocsáról a Mecsekbe és vissza (1 napos) + 1 db 4-5 napos körút Erdélybe, szintén egyedül.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zack
nagyúr
válasz Bogyó bá' #33523 üzenetére
Azt hiszem DigitXT-nek 180-as Majája van, az közel van a 125-ös típushoz. Az ő véleményére esetleg alapozhatsz, bár az a +55ccm azért sokat számít bizonyos esetekben.
Nekem nagy Majám van, amivel elégedett vagyok, de a kicsikről nincs infóm.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #33523 üzenetére
A Majesty 125 nem túramotor. Nekem 180-asom van: az sem! Eleve
nem túl nagy testű, tehát közel sem pakolható úgy, mint pl. egy Burgman,
ráadásul relatíve kicsi kerekeken gurul, amivel Erdélyben kátyút kerülgetni
külön élvezet lenne... A hozzáállást sem teljesen értem: egy kis köbcentis
motor semmivel sem biztonságosabb egy nagynál, már ha a nagy nem túl
nagy (értsd nem egy literes szörnyeteg), és a vezető fejben (!) rendben van.
Nem mondom, lehet, hogy én már otthagytam volna a fogam egy nagyobb
gépen, mert néha nagyon tépem a szarvát a kis Majámnak - szóval nekem
lehet, hogy már egy 600 sor 4 is sok lenne, amit az oktató ajánlott anno.Annyival lehet a biztonság mellett érvelni, hogy kerékre állni nem fog, s az
sem valószínű, hogy a seggét kidobná egy komolyabb gázra - de ennyi.Ha menni nem tud normálisan, akkor az autók fognak letolni folyton... Ami
sokkal nagyobb veszélyforrás szerintem, mint önmagában az, ha nagyobb
a blokk és azt nem 100%-on használod, hanem ésszel kezeled a gáz...Persze értem, hogy a jogsi limitál, de... Inkább csinálnék nagyobbat, és...
Szerk: nem tudom, a 125-ös mennyivel lehet gyengébb, de a 180-asnak is
vége van 120 körül*, s az embernek nincs is szíve hosszú távon 9000 fölött
forgatni. (A blokknak sem tenne jót mondjuk.) Nem, nem maga a túrázás a
rohanás, hanem az országúti tempó (90): egész más, mint a város...*: már GPS szerint. Gyárilag, óra szerint ekkor már akasztaná a 140-et.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #33525 üzenetére
Na, most elvettétek a kedvemet az egésztől - akkor lehet nem is veszek semmit, de akkor meg kidobott pénz volt az 50k a jogsiért....
Tényleg régi vágyam a (teljesen öncélú) motorozgatás, és az ősszel igen nagy lelkesedéssel olvastam a TotalBike-on Csikós Zsolti és Zirig Árpi cikksorozatát a hirtelen felindulásból, pocsék szar késő őszi időben, 110 és 125 cm3-es gépekkel elkövetett 1500km-es túrájáról Ausztriában, Szlovéniában és Olaszországban. Na akkor szerelmesedtem bele ebbe a kis kategóriába. Elhatároztam, hogy - jó időben, ráadásul kétszer ennyi idő alatt, (mégsem vagyok fiatal sem, meg mazochista sem) - én is megyek 1500km-t, ráadásul az általam jól ismert erdélyi utakon. A kikapcsolódást, túrázgatást, rövid "örömmotorozást" leszámítva valójában semmi szükségem motorra, távmunkában itthonról dolgozom, ha bárhová mennem kell, akkor meg ott a jó öreg Toyota Yaris...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zack
nagyúr
válasz Bogyó bá' #33526 üzenetére
Tegyél le egy különbözetit...("A" korl.) Ezzel 34LE-ig mindent vezethetsz, ergo akár egy 400-as Burgman-t vagy Maját is. A pénzed amúgy is igen szűkös egy jobb példány beszerzéséhez. ha eddig el voltál motor nélkül, 1 évet kibírsz még. Addig megcsinálod a különbözetit, összerántasz 400k-t, és 2004-2005-ös évjárattól lehet pecázgatni akár a 400ccm nagyrobik közül is. Én ezt tenném.
De ha nagynak érzed, még mindig ott a választási lehetőséged, hogy veszel egy friss évjáratú 250ccm robeszt.
Dobozos Piaggio X9 Evo-t pl.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #33527 üzenetére
17 évesen (úgy 33 évvel ezelőtt), egyetlen kétkerekű géperejű járgányommal (nem tudom, valaki emlékszik-e a típusra egyáltalán: Jawa Mustang 50, a talán valaha gyártott legrosszabb segédmotorbicikli), hajnali 5-kor Debrecenből indulva (akkor még ott laktam) negyvennel lecsattogtam Szegedre, ettem egy fagyit, és éjfél előtt haza is értem. Közben volt vagy 5 gyertyacserém, stb. Egy hétig nem tudtam leülni rendesen, annyira feltört hátul az ülés...
(#33528) zack: köszi, de idén a 125-ből kellene egy elfogadható kompromisszumot találni, ebben kérnék segítséget. Egészen pontosan a mellényúlást, nagy szívást, anyagilag megengedhetetlen költekezést szeretném csak elkerülni.
A legelső az lenne eldönteni, hogy ennyi pénzből robesz, vagy váltós kis gép. Az utazéás kelemetlensége legyen az én gondom. Legfeljebb I.J.B. Mármint én!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #33526 üzenetére
elvettétek a kedvemet az egésztől
Nem ez volt a cél: kompromisszumokkal minden lehetséges,
csak kérdés, valójában megéri-e az a kompromisszum?Idézet a cikkből (igaz, hogy szövegkörnyezetéből kiragadott
mondat, bár nem véletlenül): "Működik, de kicsit idegtépő..."Amúgy az előzéses résznél szerepel, ahol ugye halmozottan
hátrányos helyzetű egy kis köbcentis gép - se végsebessége
se gyorsulása nincs nagyon... Gurulni viszont kellemesen tud.Szerk: egyébként a puding próbája az evés. Nem muszáj
rögtön megvenni egy kismotort/robogót: bérelj egyet, és vidd
el egy komolyabb karikára. Ha az tetszett, vehetsz egy olyat.
Ha nem, nem buktad a vételárát, mehetsz különbözetire, stb.[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz DigitXT #33531 üzenetére
Hozzátennék ehhez még annyit, minél erőtlenebb egy gép, annál nagyobb rutin kell városon kívül. Pont az előzések, és megindulások miatt. Nagyon be kell nézni az előtted haladó tempóját, mit bír a tied, és mennyi idő alatt, vissza tudsz e sorolni a sávodba...Stb. Nagyon sok motort kipróbáltam. így van ez a nagy motoroknál is. GSXR-rel bár nagyon bivaly volt, minden szituban pikk-pakk megoldható volt az előzés. Egy 600-as gépen már nem ennyire egyszerű, mert ott nincs nyomaték, és fordulaton kell tartani ahhoz hogy menjen. Elég egy kicsit alacsonyabb fordulatról megkezdeni az előzést, és kész a baj.
Hozzávetőlegesen a nyomaték számít a legtöbbet. Próbáltam 2008-as R6-ot, ZX636-ot, 600-as Fazer-t, CBR600-at és még egy rakást ezeken kívül...Kb agyf@szt kaptam mindegyiken az 1000-esek után. 10000-től kezdtek el menni.
Robogónál is ez van. Nagy ccm, nagyobb nyomaték, biztonságosabb városon kívüli közlekedés.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
akos3
addikt
válasz Bogyó bá' #33526 üzenetére
Jajj, ennyitől ne futamodj meg.
Nekem először is nem tiszta, h robogót vagy váltós motort szeretnél. pakolhatóság miatt nem mind1. De egy hátsó dobozzal és esetleg oldal dobozzal bőven elég egy túrára.
Én továbbra is állítom, h az elmény rajtad múlik, nem azon a +10 km/h-n. az én cbr-em 120-at viszi, a 100 a kényelmes, ha nem autópűlyán akarsz menni, többel úgy se mehetsz. Főúton nem fognak letolni ne izgulj, aki meg leelőz az akkor is megtenné, ha 130-al mennél.
Ha valóban az öncélú motorozás a célod az általad áhított helyeken akkor valósítsd meg! Ha meg rájössz több túra után, h nem neked való, akkor eladod a motort. De legalább nem lesz mi fúrja az oldalad, h basszus, lehet jó lett volna venni egy motorkátszerk. DigitXT hehh, a bérlés eszembe se jutott, de nemis rossz ötlet!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
agyf@szt kaptam mindegyiken az 1000-esek után
A Safety Hungary-s oktató is hogy leoltotta anno a lelkesen érdeklődő
tanulókat, miszerint: NEM! Nem próbálhatják ki az 1000-es gépet.Kérdezték, hogy miért? Azért, mert abban akkora a nyomaték, hogy egy
rossz mozdulat, és már el is dobtad. Ezek után bemutatta, hogy azért a
"szaros" 500-as is tudja dobálni a seggét a bóják közt - van abban is erő,
csak más dimenzió az 1000-es, na. Viszont ha azt megszokod + uralod,
el tudom képzelni, hogy milyen "bicikli feeling" lehet akár egy 600-as is...Pontosabban nem tudom elképzelni, mert én 500-asnál nagyobb motoron
még nem ültem, s az 500-ast is csak tanulómotorként (nagyon lightosan)
terelgettem... (Max. abból tudok kiindulni, hogy milyen lenne visszaülni* a
egy 50-es gépre? Sz*r. És ez csak 180-as, ami ~15s alatt van 100-on.)*: saját 50-es motorom sem volt soha. Béreltem egy kis robit, amivel anno
elpöfékeltem az oktatásra... Meg unokatesómnak volt egy DT50-ese, amit
gyerekként imádtunk, de kicsit idősebb fejjel fel nem fogtam, hogy hogyan
mentünk el mi azzal ketten (!) a kertek alatt Pátyig. Néha főúton, stb. LOL.akos3: nem véletlen mondom, egy próbát mindenképpen megér a dolog.
De úgy megvenni egy gépet, hogy nem tudjuk alkalmas-e a feladatra, necc.basszus, lehet jó lett volna venni egy motorkát
"Ha motorkán mész, legyen nálad hajtási,
Ne száguldjál, nem vagy te Talmácsi!Elbambulsz, meg is van a karambol,
Oszt' majd négy darabban húzunk ki a Garamból."[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
"Nekem először is nem tiszta, h robogót vagy váltós motort szeretnél. pakolhatóság miatt nem mind1"
Na, ez legfontosabb kérdésem nekem is: a váltogatással semmi bajom sincsen, szeretem, de az általam óhajtott felhasználásra kis utcai motor + doboz(ok), vagy egy nagyobb testű robesz lenne a kívánatosabb? Ha nem tévedek nagyot, sebességre, gyorsulásra a 125-ös robogók sem igazán vannak hátrányban az olcsó kis utcai gépekkel szemben, plusz ráadásul jön még némi kényelem, praktikum és pakolhatóság. Hátrány viszont rosszabb úton a kisebb kerék miatti instabilitás és a valamivel nagyobb fogyasztás.
Gondolkozzunk már együtt egy kicsit az én szemszögemből, rendben?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #33535 üzenetére
A kis kerék nem feltétlen instabilitással jár rossz úton, hanem ha pl. kifogsz egy
kátyút, nagyobbat üt. Illetve kisebb kátyúval is lehet nagyobb problémád, mint
egy rendes motoron, ami egy olyanon még simán átgurul meg kirugózza, stb.
Valahol az Ady Endre úton mentem egy sportmoci mögött, aki nagyon laza volt,
szóval simán bírtam a tempót vele: láttam, hogy átzökken valamin, de nem tűnt
nagy cuccnak: mikor meg én "ugrattam" keresztül ugyanott, hát szentségeltem.Kényelem szempontjából a robogó tökéletes a városban, hosszabb távon viszont
pont jó lehet, hogy néha váltogatni kell, mert baromi unalmas csak a gázt tartani.Más kérdés, hogy ha kismotorral megpakolva kifogsz egy komolyabb emelkedőt,
akkor rendesen kell visszapakolgatni a fokozatokat, tehát sz*rakodósabb: a CVT
meg alapból megoldja neked a dolgot, és ~nyomatékmaximumon tartja a motort.
Szóval ilyen szempontból nem hogy hátrányban lenne, inkább előnyben van...Pakolhatóság egyértelműen a robogó javára szól (bizonyos típusokon szuper a
csomagtartó), és a robogó is dobozolható... Amúgy egy rendes dobozszett ára
is horribilis tud lenni, ha mondjuk oldaltartó konzolok kellenek, meg "bőröndök".Mindenképp javaslom, ha van már elképzelésed, akkor próbát tegyél vele, hogy
hogy tetszik a dolog: voltam városon kívül a Majával 1-2x, nem túl nagy élmény.
A fogyasztással ne törődj, mivel elég keveset tervezed használni, így irreleváns:
akkora különbség biztosan nincs egy 125-ös váltós gép javára, hogy csak ezen
egy szempont miatt megérje. Max. ha futárkodsz + saját zsebből tankolsz. -
zack
nagyúr
válasz DigitXT #33534 üzenetére
Úgy kell elképzelni, hogy 9-10000-ig olyan egy 600-as sport, mint egy átlagos motor...lyenkor a noob felteszi magának a kérdést, "ez csak ennyit tud?", áhh ez simán vezethető, "minden f@sza maradj laza". Aztán jön a meglepi amikor 10000-11000-től oly hirtelenséggel megindul mint akit pics@n rúgtak. Ez a veszélyes a méregzsák 600-as sportmotorokon. Az 1000-es meg 6000-7000-től olyat tol, hogy leszakad a kezed, és egyenletesen jön meg a nyomaték (9000 környékén van nyomatékcsúcs), és ritkán forognak tiltási tartományon belül 11000-nél többet.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #33536 üzenetére
Köszi szépen, ezt szépen összefoglaltad!
A Maya 125 "kasznija" megegyezik a Te 180-asoddal, vagy kisebb? Csomagtartó, pakolhatóság, kerékméret, stb.) A kis Burgmanról rengeteg adatom van a netről, de például a Majesty-ről szinte semmi. Nincs egy gépkönyved pdf-ben véletlenül róla?A kis keréktől csak azért félek, mert ha kicsit bámészkodva, nézelődve az országúton (tudom, hogy ezt nem lenne szabad, de azért szerintem mindenkivel megeshet) elbambulva véletlenül belelépek egy kátyúba, akkor szerintem biztosan eldobom a vasat. Váltós mocinál meg ott van ráadásul a lábam között a tank, amibe lehet "kapaszkodni". Vagy teljesen rosszul gondolom? (Életemben nem ültem még semmilyen robogón, de akit kérdeztem, szinte mindenki meg van vele elégedve, bár ők csak városban használják)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zack
nagyúr
válasz Bogyó bá' #33538 üzenetére
Itt a kulcs:
"de akit kérdeztem, szinte mindenki meg van vele elégedve, bár ők csak városban használják"
Nagy előny a nagyobb kerékméret. Ahhoz hogy kivágja a kezedből a kormányt ahhoz azért nagyon nagy kátyú kell. Persze nem egy Vespa-val.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
akos3
addikt
válasz Bogyó bá' #33538 üzenetére
Nekem is nagyobb biztonságot ad az, h ott a tank, amit lehet szorítani néha A nagyobb kerék mindenképpen előny sztem és a váltás is izgalmasabbá tesz egy túrát. De sajnos be kell látni a robogók jobban pakolhatóak, nekem néha még a doboz is kicsi egy hosszabb tórán a cbr-el, de nem kéne egy robogó ezért max kevesebb cuccot viszek
Én váltósra szavazok (nyilván, mert az van ), de ha nagyon nem tudsz dönteni, akk próbáld ki őket. -
Bogyó bá'
nagyúr
Ez nagyon OFF: Yamaha YBR-125-ösön tanultam, annak a "pakolhatóságáról" annyit, hogy az "A" elsősegély-csomag az oktató kocsijában volt, mert a motoron nem volt hová tenni. Vizsgán ott mutattam meg a vizsgabiztosnak! Ja, meg valamelyik órán volt pár szem eső is, és én úgy sz*rrá áztam, hogy ihaj. Robin, plexivel ez nem lehet annyira vészes, gondolom...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zack
nagyúr
Pont a CBR-t akartam ajánlani neki. Mentem a kicsivel is, és egész jó kategórián belül. 100-110 tudja, csak kérdés, mennyire lesz szokható egy nem fiatal, több tíz éve nem motorozó fórumtársunknak.
Azért ott az ülőhelyzet jóval sportosabb...Vagy ott van még az Aprilia kis sportmocija az RS125. Na az betyáros kategórián belül, de az még sportosabb mint a kis CBR.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Bogyó bá'
nagyúr
A kis CBR-eket én is nézegettem (bár túl vannak a pénztárcám keretein), na abban a testhelyzetben az én öreg, reumás tagjaimmal nem járnám be Erdélyt, az tuti. Fél óra múlva daruval vennének le róla...
(OFF: fiatal koromban volt négy laza végtagom, meg egy merev. Na, most pont fordítva van... ) Az Aprilia RS meg nem is fér bele az A1-be, ha jól tudom. Amúgy is kétütemű, nem az én világom.szerk: [link] ??? Vagy ez már "bohócmotor"? Mondjuk ennyim sincs rá, sajnos...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zack
nagyúr
válasz Bogyó bá' #33543 üzenetére
Ezért sem írtam eddig. Fiataloknak való az.
A1-ben van Lóerő korlátozás vagy csak ccm? Mert ha csak ccm, akkor az RS-nél nem fogsz jobbat találni ami kellően erős is. 2 ütemű, azért is megy úgy, ahogy, de ez csak fogyasztásban fog megmutatkozni maximum.
Én úgy saccolom 5-6L-nél nem több, cserébe nem kell különbözetit letenned, ha nincs LE korlátozás.Ez a Virago bohócmotor, ahogy tetszik írni. De még az 535 is.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz SzlobiG #33545 üzenetére
Nagy önsúly ráadásul, és csak 10LE. Ennél még egy 250-es emcsettó (ETZ250) is jobb.
(#33546) bogyo112
Akkor ha motorozni akarsz idén, próbálj a kis CBR felé orientálódni. Ezen kívül nincs olyan ami alkalmas lenne arra, amire tervezed ilyen paraméterekkel.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ez a legolcsóbb, aminek vannak papírjai is, de belekergettek 50 ezer kilométert, és valami rettenet "sportkipufogó" van rajta. Nálam ez kizáró ok túrázáshoz... ... a békés tájban andalogni, miközben üvölt a gép. Robogó lesz az, meglássátok! (Bár némelyik azok közül is elég hangos tud lenni, pont a variátor jóvoltából)
Az összes olcsóbb vagy "50 köbcis", vagy összetörték, de még a fáradságot sem vették, hogy kijavítsák legalább.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
jFox
őstag
válasz Bogyó bá' #33548 üzenetére
Ne hagyd, hogy elvegyék a kedved! Motorozni jó dolog! Akármilyen mocival, akármilyen távolságra.
Azt viszont javaslom, hogy ha most szerezted meg a jogsit, akkor ne Erdélyel kezd a túrák sorát. Először kisebb célpontokat szemelj ki, és szokd meg a gépet! Más mint az autó.
Az meg, hogy mivel lehet túrázni tényleg csak rajtad áll, hogy akos3 is mondja. Mindenképp próbálj ki többféle motort, mielőtt vásárolsz, hogy melyik a legkényelmesebb neked.
Én is gondolkodom a B125 jogsi megszerzésén. Most egy kis 50-es Piaggio Free-vel rovom az utakat. Egy barátommal szoktunk néha "túrázgatni" is. Miskocról Eger,Szilvásvárad, Bogács, Aggtelek már megvolt.
Egy nagyobb géppel ezek nem komoly túrák, de mi nagyon élveztük/élvezzük.
Amúgy én is Jawa Mustanggal kezdtem annó. Jó kis gép volt az a maga idejében.--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
SzlobiG
félisten
Ma jöttem haza a városba megint megtalált egy darázs berepült a pulcsiba és szét csipkedett a rohadék. Gyorsan félre is álltam azt levettem a ruhát és a csuklómnál mászott ki persze még ott is megcsípett gyorsba, aztán szét tapostam a férget. Mindég megtalálnak engem egyik nap a bukóba repült be egy gyorsan felnyitottam menet közbe azt kivitte a huzat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen