- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Milyen okostelefont vegyek?
- iOS alkalmazások
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Soulfly842
addikt
Sziasztok!
Mivel céges autóm volt a korábbi munkahelyemen az örgebbecske Seat leon-om a garázsban pihent, most viszont lassacskán megérett a cserére. Párom pl. még kifejezetten kötődne hozzá, s nincs különösebb baj se vele (s nem is vagyok az az autóörült, aki könnyen vált megszállottságból) de tekintettel az új munkakörnyezetemre szükségszerű lesz a váltás (KKV és esetenként nagyvállalati szegmenssel folytatok tárgyalásokat), s valljuk meg őszintén ehhez már szükséges a csere
Most kezdtem el a nézelődést, cél lenne, hogy minél kevesebbet fogyasszon, s mindezek mellett legyen egy megfelelő "Business look". ehhez, amit áldozni szeretnék 1,5-1,9M, de elképzelhető, hogy frissebb gyártási év miatt 2,2-2,3-ig is fentebb mozdulnék (minimum 2011-2012, de ha ettől újabb talán én is megyek fentebb). Ettől fentebb nem azért nem akarok mozdulni, mert nem bírnám el, hanem ez lélektani határ is egy nem autó megszállottaknak (az ár aránya pl. más nem 'kopó', 'fogyó' dolgokhoz képest (pl. ingatlan ár))
Mivel nem vagyok mégsem egy autó-megszállott (nagyon nem, számomra csak egy céleszköz, ami eljuttat A-ból B-be), így nem is igazán vagyok képben, illetve segítségre is szorulok
Öregebbecske Seat-nál szerettem azt, hogy Nyíregyháza tele van jó áron futó német bontókkal, VW bontókkal, bár itt majd minden gyártóra van megoldás.... Autókereskedések, sufni/ócó'/alkatrész szempontbjából főváros. régebbi kocsinál ez még szempont volt, de újabbaknál ez működőképes, ha bármi húzósabb elromlik? vagy mivel újabb modellek szükségszerű az új alkatrész is? (bár a seat-ba szerencsére hatalmas beruházások nem kellettek).
Röviden, ami fontos lenne nekem:
1, 'megfelelő business look'
2, Költséghatékony fenntartás (mind fogyasztás, mind alkatrész)
3, minél újabb modell megfelelő ár/érték aránnyal
4, 'élhető', normális belső
5, nem szeretnék túl nagy jószágot sem. Engem még a Leon méret is kiszolgált (de ettől kisebbet sem már azért, de lényegesen nagyobbat sem...)A tényleges kocsi szemlére vinnék hozzáértő ismerőst is. Nem akarok zsákbamacskát.
2-3 napos projekt, éppen csak elkezdtem a nézelődést laikusként.
Eddig Ford-okkal, Skodákkal, és Opelekkel ismerkedtem. Utóbbi kettőnél jónak tűnik az ár-érték arány (Laikusként!), húzna a szívem az ázsiai kocsik irányába. Azért skoda, s nem VW, mert egyszerűen nekem nem tetszenek.Nézegettem alternatív jószágokat is, hibrideket, stb... de csillagos áron vannak... egy-egy öregecske Prius-ba meg már nem mernék belefektetni... ki tudja milyen állapotban van az aksi... pl... hogy megéri-e... Tudom, hogy kinézetbe van áldozat, de az olcsó fenntarthatóság még akkor is meggyőzne
Előre is köszönöm, ha valaki elolvasott, s ne adj egy ilyen laikusnak, mint én még tanácsot is ad A segítség mindenesetre jól jön, nekem végeláthatatlan a modellek száma, a hozzákapcsolódó információk mennyisége, s azért ez egy olyan éra, amiben tényleg jobb a tényleges tapasztalatra, mint a spekulatív elképzelésekre hagyatkozni
[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
válasz Soulfly842 #183122 üzenetére
De ha azt mondjátok, hogy nem kell addig menni árban/évben valamilyen modellből, vagy hogy egy javasolt modell pl. régebbi, de megbízható(bb), akkor arra is nyitott vagyok
-
Soulfly842
addikt
válasz molnarpeter #183127 üzenetére
Általában inkább a megyén belüli mozgás lenne. Tárgyi napon 50 km reggel, több kisebb vezetési szakasz pár km-kel, majd ismét kb 50, ilyenből havi legfeljebb 2-4 alkalom (de lesz évi 3-4 hónap amikor még ezek sem lesznek jellemzőek)
Városon belüli vezetés rengeteg kicsit megszakítás erre egész hónapra kivetítve kb 50 km.
néhány 12-30 km-s táv, oda vissza 25-60 (havi 7-8 alk)
Éves szinten 1-2 Bp-i út, 1 (oda vissza 460 km), max egy balaton csúszik hozzá, bár az elmúlt kb 10-12 évben túl sok balaton volt. Valószínű inkább, hogy dél európa lesz helyette.
Külföldi utakon nem ezt a kocsit használnám, jellemzően inkább az adott helyszínen bérlek inkább a mai repülőjegy árak mellett.
Így havi 900-1200 km mellett mondjuk Bp-i utat számolva, egy-két hétvégén kicsit nagyobb utazást számolva sem hiszem, hogy évi 13-15E-nél többet menne. A legjellemzőbb napi mozgás viszont városon belül lenne,
[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
válasz Soulfly842 #183128 üzenetére
Kicsit jobban átgondolva: Bár a városon belüli 50-et elsőkörben kicsit alulbecsültem, több lesz az(100-120+), de az a teljes számokon nem módosít jelentősen
[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
A Lancer meglepett, hogy milyen jó áron van.
Még amin elég erőteljesen elkezdtem gondolkodni. 2,2-2,6 körüli hibrid gépeken.
Ebben az árkategóriában 2010-11 utáni Prius, Auris, de akár még egy Yarison is. Bár több helyen azt olvastam, hogy autópályán azért már bizonytalanabb a teljesítmény.
A fogyasztás az egy olyan dolog, amivel meg lehet győzni, hogy többet fizessek, s a Toyoták felé is húz a szívem. Gondolom itt az aksi a veszélyes pont, de ezeket megfelelően be lehet mérni, be lehet vizsgáltatni vásárlás előtt, igaz?
Amin leginkább elgondolkodtam: TOYOTA Prius 1.8 HSD (SOL/NAVI/Premim) Prius egész jó állapotba, egész jó felszereltségűek vannak, s méreteiben is teljesen megfelelnének nekem.
- Takaríthatok meg egy keveset, ha németo-ból jön (Nyh-n a fél város kijár, ahogy írtam is használtautó főváros ), vagy nem éri meg ezzel bajlódni?
- Ktg-t tekintve mennyibe kerül egy teljes feltöltés és az kb hány kilométert szolgál ki?
- bármilyen egyéb tapasztalat érdekel.[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
-
Soulfly842
addikt
válasz Tothgera30 #183137 üzenetére
Inkább úgy mondanám, hogy nagy a szórás a kereskedők között... van aki abszolútprofit mindenmástle.sz.r, átnyomjuk,foltozzuk,eladjuk oszt'jónapot (sőt, ebből van brutális mennyiség), de nem mindenki ilyen és itt is sokat jelent, ha van megbízható/hozzáértő ismerős... akivel akár együtt megyek megnézni, elhozni.
De akkor a lényeg ugyanaz, hogy ott is meg van azért az oka a miértannyinak'.
Köszi a tippet, rájuk nézek!
Köszönöm az információkat neked is! Igazán értékesek, hogy ne szaladjon bele az emberfia egy emberes pofonba
@ Cifu
@Tothgera30Milyen motor az ajánlott, vagy melyik típusoknál, ami kevésbé időzített bomba, mint a Prius 1.8 HSD?
[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
Köszönöm szépen! Szerintem ez lesz a vége... látni elég korrekt km-seket is, hozzáértővel nézem meg és eszerint fogok eljárni. Ahogy írtam is nem fognak olyan félelmetes km-ket (évi ~15E) menni és nem évtizedekre tervezek, brutális futásra tervezek. Egyelőre még házvásárlás lesz előtérben, de szerintem 3-5 év múlva elképzelhető még egy szintlépés kocsi terén is.
_q, Tin, dj79, molnarpeter, Tothgera30, rbalint88, Dare2Live
(remélem nem hagytam ki senkit )Köszönöm a véleményeket, hozzászólásokat! Szerintem okosabb lettem így, mint több napos vakon olvasgatás után!
Írtátok, hogy a fekezési energiát használják fel ezek a gépek.
Lehet egy olyan nagyon hülye és abszolút laikus kérdésem, hogy ha nekem olyan a vezetési kultúrám, hogy lendületes vezetés mellett szorgosan és temperamentumosan van használva a fék, akkor az itt az előnyömre válna? Csak hogy megtudjam magyarázni az asszony'pajtásnak is, hogy miért érkezek úgy a kanyarokba, kereszteződésekbe[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
válasz molnarpeter #183503 üzenetére
Engem abszolúte meggyőzött a srác és szívesen ajánlom másnak is. Prius közösségben rengeteg kocsi származik tőle - s mindenki elégedett vele! - csupa jó gépet, jó áron biztosított a vevői számára. Amikor érdeklődtem ott, akkor rengeteg elégedett vevő talált meg, mind ott, mind privátban.
Végeredményképpen könnyen meglehet, hogy tőle veszem majd meg - abban a kategóriában amit kinéztem (Prius P3, 160 E-220E km, jól felszerelt) több százezres megtakarítás átírással mindennel... s egy garantált minőség, egy jól szervizelt megbízható gép lesz a 'jutalom'.
Ami hátrány, A, ő hozza haza, de akkor a díját ki kell fizetni, B, gyűjtőkamion (kedvezőtbb), C, ami talán jobb megoldás: Te is hazahozhatod (ha kimennél érte) kapsz ideiglenes holland, erre a célra szánt rendszámot, minden papírt elintéz... ennek a legalacsonyabb a ktg-e) Minden megoldás a magyarországi árak alatt jöhet ki, egy szépen szervizelt Prius-val.
Minél többet olvasok a Priusokról egyébként, annál inkább beleszerelmesedek (ahogy korábban írtam nálam sűrűek a városon belüli mozgások, a 20-40 km-ek, töltésre lesz szerintem lehetőségem, vezetési szokásaimnak megfelel... s nekem tényleg csak annyi szükséges, hogy egy megfelelő belső komfortú kocsi, ami biztonságosan, stabilan, költséghatékonyan eljuttat A-ból B-be).
Nekem azt hiszem végleg eldőlt Prius lesz a vége. Gyűjtögetés elindult, de ~2 hónap múlva lesz a vásárlás Sokat olvasva ledöbbentett, hogy még a 3-400E km-s taxisokat is milyen hűen szolgálták ezek a jószágok
(#183503) molnarpeter, egyébként köszönöm neked a privát ajánlást is, felkeltette az érdeklődésemet, de inkább a fenti szempontoknál fogok maradni
Akit még rajta kívül erősen javasol a Prius közösségben mindenki:
Juhász Jenő, Elit autó:
[link]Minden apróbetűs turpiságát ismeri a priusoknak, ha nem nála veszed meg, de Bp környékén célszerű hozzá vinni egy átvizsgálásra...
[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
Nézegettem őt is, korrektnek tűnt - bár még kisebb a 'brand' mögötte (az árak korrektnek tűntek). Juhász Jenőn érezni a tapasztalata és a keze által kiadott színvonalból fakadó extra árrést. Ez valahol az elismertségéből és a nívójából is fakad ott szerintem. Sok kocsi fej van ott és mégiscsak elismerik...
Kocsikhoz hülye vagyok, bár prius ügyben most próbálok ez alatt a rendelkezésemre álló két hónap alatt 'olvasott' és 'okos' lenni, de ezt nem értem, hogy mit jelent: "az avb már fuzionált valamilyen szinten"
Ezt olyan laikusba is megköszönöm
Ha mo-i autót veszek, akkor van olyan szerencsém, hogy olyat vihetek magammal, aki Toyota márkában dolgozott szervizesként - csak nem lövök így mellé
[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
válasz molnarpeter #183531 üzenetére
Nem tudom, de az opelektől engem kiráz a hideg.. lehet indokolatlan, de húz a szívem a toyota felé (lehet pont a kockázati tényező, ami meggyőz). Kezdem elvetni a Plug-in-t, helyette inkább jobb felszereltség és kevesebb km lesz (szigroúan 2010-11 utáni). Próbáltak meggyőzni, hogy magasabb km is megbízható Priusoknál (megerősítik a sok-sok-sok km-t ment priusok tömege, a probléma nélküli taxisok, stb),de ez valahol nekem mégis cél maradt. Még akkor is, ha csak 15-20E km -t fogok menni egy évben. A nagyobb hatótáv nem feltétlenül indok arra, hogy meggyőzön, a nagyobb táv viszonylag ritkább, de nagyon sok lesz a napi 5-10 km is. Kötetlen a munkaidőm ,s többször kell telefonon tárgyalnom is, ilyenkor többször lehet beállok valahova töltögetni majd egy kávézás, vagy egy üzleti ebéd mellett (ahol van mozgásterem a helyszínben). Bár bízom benne, hogy kellőképpen 'okosan', aksi barátan tudom felvenni a vez. szokásait is
Úgy is ~ 5 évre tervezem a P3-t.
(#183532) dj79 Soulfly842 (#183530)
Erről le is maradtam, hogy ilyen szintű az együttműködés.
[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
válasz molnarpeter #183534 üzenetére
Akkor sem... nem befolyásol semmit. Meg kell tanulni oksovezetninekijena'
A pár km-t ha sokat vezet az ember városban összehozhatja.. és a városi fogyasztás már önmagában is meggyőz. Olyan felára van azért, ami nem győzött meg.
-
Soulfly842
addikt
-
Soulfly842
addikt
Nekem a ktg-k elbírják, szervizeket nem látogatják tömegesen, megbízhatóak. Nekem tetszik a belseje is.
ha évi 20E-t megyek vele és átlagosan megtakarítók pl. 4 litert (sok a város), akkor 5 év alatt 100E km-nél (1000*4)*400Ft az már nem kevés különbség üzemanyag ktg-ben sem... kb úgy is úgy tervezem, hogy egy öt évet kihúzok vele.
-
Soulfly842
addikt
Rengeteg igen, de a sok várossal lazán meg is lehet.
Ezeknél valós lehet ez a futás?
Kíváncsiságból megnézem szerintem ezt is dél körül, itt van tőlem pár percre. P2-ben még úgysem ültem. Kíváncsi vagyok rá, de szerintem tuti p3 lesz. Csak úgy az érdekessége miatt
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Formula-1
- World of Tanks - MMO
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- EAFC 24
- További aktív témák...