Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BaLee

    addikt

    Pár hete nézelődök már, mert van két öreg kocsi a családban és az egyiket le kellene cserélni. A cél egy nagy csomagtartóval rendelkező kocsi, lehetőleg biztonságos (légzsákok) és isofix rögzítési rendszerrel rendelkezzen a gyerekülés számára. További kritérium lenne a tempomat ill. szívó benzines kocsit szeretnék.
    Kombi vs. egyterű játszma még nem dőlt el, de egyelőre az előbbi felé húz a szívem.

    10-11 évnél idősebb kocsit nem szívesen vennék, árban 2 millió környékre a cél.

    Amiket eddig nézegettem:
    Mazda 5, 1.8-as benzines motorral. Ez ugye egyterű, de minden kritériumnak megfelelne, hatalmas a csomagtere. Hátránya, hogy szinte csak import autókat látok, amiket ha Ausztriából ill. Németországból hoznak be az már kapott kiképzést bőven lehet, hogy rohad, vagy rohadni fog. Mazdám van most is, nem félnék egy magyar vay épp olasz példánytól, az enyém most épp 21 éves és 1 éve látta először lakatos, akkor is csak a két hátsó kerékívet kellett megcsinálni rajta.

    Mazda 6. 2.0-s benzin motorral. Jó lenne a 2008 utáni széria, bár ezek inkább 2.2 körül vannak, a probléma, hogy nincs túl nagy választék, ami van ott meg sztem erős óratekerés gyanú van (egyik hirdetésben pl. a 168 ezerrel hirdetett kocsi műszerfaláról készült képen 197 ezer van), másik kocsin meg valami cégnek a logója, szerintem az sem 200 ezret futott 10 év alatt...

    Ford Mondeo gen4 (2007-). Itt a műszerfal kicsit oldschool de a kocsi hatalmas, viszont kizárólag rengeteget futott példányokat lehet belőlük találni (250k-350k körül). Dicsérik amúgy a hármas generációhoz képest sokat javítottak rajta.

    Ford Focus gen 2. (2008-2009) 2000-es motorral. Műszerfal hasonlóan a mondeohoz elég ódivatú meg rondán is öregszik (klíma gombjain már szinte mindenhol le van kopva a felirat). Fogyasztása sem kevés, 9-10l körül. Titanium ill. Ghaia felszereltséggel néztem, nincs túl nagy választék. Ill. árban is elég drágák (1.7-1.9 milla köröl vannak 200k körül futott példányok)

    Ford Focus 1.6TI-VCT (2011-) Ez utóbbi az egyik favoritom a Mazda 6 mellett, mert a 1.6os szívó 125LE-s motor állítólag egész kellemesen fogyaszt, az autó szép, beltér, műszerfal sokkal modernebb és már találni példányokat 2.1-2.2 millió körül.

    Franciát nem szeretnék, Subaruk, Hondák sajnos még drágábbak, Toyota is ár miatt nem játszik, Opel elég uncsi, VW meg kicsit túlárazott.

    Melyiket ajánljátok, nem ajánljátok? Esetleg érdemes külföldről behozatni kocsit valakivel? Az itthoni választék elég szűkös és drága plusz rutinszerű óratekergetéssel nem tudod mit veszel. Persze az ok, hogy állapotot vesz az ember nem km-re kell menni de azért jó belőni km alapján, hogy milyen kiadások várnak majd rá vásárlás után.

    Itt a nyugati határ szélén (Szombathely) pl. két érdekesebbnek tűnő kocsit találtam, egyik sem volt fent a megtalálásától kezdve 1 napnál tovább a hirdetési oldalon. Amúgy meg az általam állított kritériumok alapján semmi választék, legközelebb Székesfehérvár magasságában ill Budapesten, meg az ország másig végén. :)

  • BaLee

    addikt

    Mit a véleményetek a Ford 1.6 Ecoboost motorokról? Érdemes lehet 7-8 évesen 200k km környékén ilyet venni? Az tudom, hogy volt visszahívás, mert tűzveszélyes, mert elfolyik a hűtővíz, de az könnyen javítható.

    Kettős tömegű, ill. nagynyomású szivattyú. Ezek mennyit bírnak vajon?

    A sima 1.6 motoros is tetszik, de csalogató a takarékos 150le-s turbós motor, meg az, hogy ezek a titanium ill. champions felszereltségű kocsik jó pár olyan plusz extrát tartalmaznak amit a sima 1.6-osok nem.

    [link]
    [link]

  • BaLee

    addikt

    válasz vzsryl #177859 üzenetére

    Pont ezek az iszonyat drágán árult 3 éves autók miatt vesznek sokan inkább új autót. Anno én Dustereken lepődtem meg amikor még 3 milla alatt lehetett kapni (igaz fapad) új Dustert, a hahu-n meg tele volt 2.4-3.5 közötti néhol 7-8 éves kocsikkal, ráadásul a többség szintén fapad közeli. Ki vesz 6-7 éves kocsit 100k+ km-el 2.4-2.5 millióért amikor az új mondjuk 3.2? Szerintem nem sokan. Aztán az esetleg cseréledő kopó alkatrészek miatt az első átvizsgálásnál könnyen ráreppenhet még pár 100k...

    Más: Márkakereskedések többsége is el van szállva árakkal használt-autóknál. Tegnap néztem egy 6-7 éves Opel Astra-t egy Bp-i Ford kereskedésben. 10%-al drágábban árulták mint az átlag, gondoltam biztos oka van. Eladó szerint patika állapot, belül szalon állapot. A műszerfal esetleg. A bal és jobb oldali ajtónyitó fülön úgy volt lekopva a szürke festék mintha valaki lekapargatta volna, bal hátul meg volt húzva a kocsi, javítóval rá volt festve. Ugyanez jobb elől a lökhárítón. A pláne meg az volt, hogy a bal hátsó ajtó alul rozsdásodott, pedig nem volt festve. Persze magyarországi autó volt, ez ki kell emelni mindenhol, holott ez sokszor annyit jelent, hogy az első 2 évben amíg garanciás 2x meglátogatják vele a szervizt utána szomszéd józsi javítja. Gyorsan adtam is vissza a kulcsot.

    Átmentünk egy autókereskedőhöz megnézni egy osztrákból behozott Focus-t. Idősebb volt 1-2 évvel de az tényleg patika állapotú volt, jobb felszereltséggel, tényleg márkaszervizbe hordták kint és vezetve is volt a szervizkönyve. Természetesen az orrunk elől vitték el.

  • BaLee

    addikt

    válasz kisza25 #178332 üzenetére

    "Tudod amit lerendel azt ki is kell fizetni, lehet előbb el kell adni készletről, hogy rendelni tudjon, ha már nagy a készlet."

    Ez biztos így van, de ha én egyszer új autó vásárlásra adnám a fejemet és lenne egy elképzelésem akkor nem tudnának rám sózni egy raktáron lévőt, ha bármiben is kompromisszumos ahhoz képest, mint amit elképzeltem. Hiába olcsóbb. Használt autóknál amúgy is rá van kényszerítve az ember, hogy itt-ott engedjen az igényekből mert 90%, hogy pont olyat amit keres nem fog találni.

    Amúgy a márkakereskedésekről annyit, hogy 4-5 éve (akkoriban nem nagyon mentek az új autó eladások), mikor apám a vállalkozásba akart venni egy dobozos autót végigjártuk a szombathelyi márkakereskedéseket, első körben konkrét elképzelés nélkül, árban volt egy cél. Elsőként bementünk a Citroën & Peugeot márkakereskedésbe, nem foglalkozott velünk senki, egy köszönés sem hagyta el a látszólag nagyon elfoglalt kollégák száját, pedig ügyfél nem nagyon volt. 5 perc ácsorgás után inkább megnéztük a kiállított kocsikat, akkor sem jött oda senki, végül visszamentünk a pultokhoz és szóltam az egyik nagyon elfoglaltnak tűnő munkatársnak, hogy esetleg valakitől lehetne érdeklődni az új autókról, érdekes hangnemben visszaszólt, hogy meg kellene várni az értékesítő kollégát (akkor voltunk ott 15-20 perce). De hogy hol van, mikorra várható, ne adj isten szólna neki, hogy valami barom betévedt és lehet, hogy el lehetne adni neki egy autót, na azt nem. Nem vártunk az értékesítő kollégára inkább eljöttünk.

    Átmentünk a Renault kereskedésbe, amint beléptünk odaléptek hozzánk, hogy miben segíthetnek, elmondtuk, már jött is az értékesítő kolléga, átbeszéltünk mindent, kávéval kínált minket, fél óra múlva meg lett rendelve egy autó ami pár hét múlva érkezett és elég jó árat kaptunk rá...

  • BaLee

    addikt

    válasz ktr_lala #178727 üzenetére

    Én is így indultam neki, de végül elengedtem az egyterűeket. Ahogy előttem is írták egy kombi is bőven elég, főleg egy gyereknél és sok szempontból "autóbb", mint egy egyterű. Kinézet, vezethetőség stb.

    Az összeg kicsit karcsú lesz szerintem, elég sok kompromisszumot kell kötni.
    Én az 1.6os szívó benzines 2-es kombi Focusokat nézném meg a helyedben. Esetleg 1.6os kombi Astra-kat.

    Ha egyterűeknél maradsz még a Mazda5 is számításba vehető, de csak magyar példány, azt is alapos átnézés után rozsda miatt, meg az 1.8as és 2.0s motorok szeretik enni az olajat. Versot szerintem ennyiért nem fogsz kapni, C-max is jó lehet, ott is az 1.6os motor ajánlott meg ebben az árkategóriában már sajnos ott is lehet rozsdára számítani.

    Inkább azt döntsd el tényleg kell-e egyterű. Illetve, hogy árban tudsz-e feljebb menni, 1 milliót még ha rádobnál akkor évjáratban már sokkal fiatalabb gépek közül válogathatnál amivel akár még 10 évre is tervezhetsz. Egy 1.5 millás autóval ez inkább csak pár év.

    [ Szerkesztve ]

  • BaLee

    addikt

    válasz Drughi #180554 üzenetére

    Ne add fel, én kb. 3 hónapig kerestem 1.6os focust (nem turbósat), párat elvittek az orrom elől végül találtam magyarországit, leinformálhatót, mikor felhívtam a tulajt úgy kezdte, hogy ugye nem kereskedésként hívom? Ahogy felkerül a hirdetés a kereskedők rárepülnek, mivel a magyar kocsikért még többet tudnak kérni, mert ritkaságszámba megy, persze ha normál áron rakod ki akkor 10% körüli alkuval kezdenek, hogy majd ők rá tudjanak tenni jó 20%-ot...

    Mondjuk nekünk is kellett rugalmasság, mert amelyik kocsit kinéztem, arra várni kellett 1.5 hónapot és addig az eladó használta tovább. De végül (eddig úgy tűnik) megérte.

  • BaLee

    addikt

    válasz LuckyL #180801 üzenetére

    Plusz, ha olyan magánszemélytől veszel autót akinek hitel van rajta azt úgy tudod átíratni, hogy hiába te veszed meg azt előbb átírják a régi tulaj nevére utána a tiedre. Így egyből te leszel a 3. tulaja a kocsinak.

  • BaLee

    addikt

    válasz _q #180932 üzenetére

    Ha olyan a kereskedő és látja rajtad, hogy tényleg érdekel, oda fogja adni a kulcsot. Sőt, azt is pontosan tudja, hova lehet a kereskedés közelében kimenni a kocsival. Hiába csak ő vezetheti a P rendszámmal a kocsit, anno nekem az egyik odaadta a kulcsot, beült mellém és mondta, hogy menjek nyugodtan. Mindezt úgy, hogy egy elég biztosnak tűnő vevőjelöltje már úton volt.
    Bár a kocsi tényleg annyira jó volt, hogy ha nem vette volna meg a vevőjelölt én vittem volna.

  • BaLee

    addikt

    válasz F-ECT$ #180958 üzenetére

    Focus? Annak is van 150LE-s turbos benzin motorja és szerintem azonos áron abból frissebbet / kevesebbet futottat kapsz. Bár biztos nem is tarja annyira az árát cserébe te is olcsóbban hozzájutsz. :)

  • BaLee

    addikt

    válasz F-ECT$ #181118 üzenetére

    Mint írták előttem eredetiségvizsgálat legyen meg mielőtt mész a kormányablakba.

    Cascora nincs hatással a kötelező besorolásod, szóval azt köthetsz rögtön vásárlás után.
    Arra figyelj, hogy casco-nál amíg nem voltak szemlézni addig csak baleseti kárt fizet és szeretik elhúzni ezt a dolgot. Nálunk jó 3-4 héttel utána jöttek ki, ráadásul mikor megkaptuk a kötvényt ott volt a záradék, hogy mivel nem volt szemlézve az autó a casco csak baleseti kár esetén fizet. Hiába szóltunk azóta többször is, valahogy még nem "ért át a rendszeren" a szemle eredménye. Ráadásul a szemléről semmilyen dokumentumot nem adtak, még a szemle tényéről sem. Persze az első negyedéves csekk már megérkezett úgy, hogy mikor kibontottuk már két napja lejárt a fizetési határidő. Biztosítók... :W

  • BaLee

    addikt

    válasz Tin #181175 üzenetére

    Én egy valamin csodálkozok. Lassulnak az eladások, válságban az autóipar az árak pedig meredeken mennek felfelé. Amit tavaly 5 milláért meg lehetett venni az inkább már 6-7. A kifutó szériás turbo nélküli benzines kocsikért ölre mennek a vásárlók. Az új, bonyolult turbós, hibrid, elektromos autók pedig egyre drágábbak. A használt-piaci árak is inkább felfelé mennek.

    Itt tényleg előbb utóbb árcsökkenésnek kell jönnie, mert nem lesz ember aki új autót vesz. Persze nyugaton jobb a helyzet, de nálunk 5 millió alatt már nem sok használható alternatíva maradt 5 milla meg qrva sok pénz...

  • BaLee

    addikt

    válasz V.Stryker #181525 üzenetére

    Érdemes nézni a műhelypornó pár adását. Egy teljesen jó állapotban lévő kocsira is repkednek fél millió pluszos szervizajánlatok olyan hibákról amit átlag ember nem is biztos, hogy megcsináltatna. Én fizessem eladóként a szervizest, hogy kihívásnak érezze a feladatot és minden apró hibát megtaláljon és meg akarjon csináltatni a leendő vevővel?
    Ha az eladó azt mondja, hogy nem tud a kocsi hibájáról az simán annyit is jelenthet, hogy neki semmi nem tűnt fel használat közben és régen volt vele szervizben ettől még a szerviz egy vagon hibát megtalálna.
    A másik, hogy ha engem megkérdeznek, hogy mi a hiba a kocsimon lehet eszembe sem jutna olyan hibát említeni ami tényleg hiba de megszoktam és együtt élek vele napi szinten mert nem akarom megcsináltatni.

  • BaLee

    addikt

    Nem konkrét autóvásárlás kérdésem lenne, inkább véleményetekre lennék kíváncsi. Van egy 22 éves kocsim (Mazda 323f) ami idén megy műszakira április környékén. Viszonylag jó állapotban van, nincs különösebb hibája ami a napi használatot akadályozná. 181ezer km van benne, időszerű lesz rajta egy vezérműszíj csere, kuplung sem volt még cserélve (bár még nincs vele gond), olajcsere is most lesz, rozsda igazából ami volt azt megcsináltattam, az aljával nem vagyok tisztában, 2 éve még nem mondták rá, hogy gáz lesz, de valószínű hogy előjön még a műszaki előtti átnézésen pár dolog (fékek, gömbfej stb). Ha amúgy nincs gond a kocsival, meg szeretitek is, milyen összegig mennétek el amit még rá kellene költeni? Én reálisan még egy 2 évet adnék neki, mert azért nem rozsdamentes az alja.

    Az autó 3-400 körüli összeget érhet (lehet már annyit se) használati értéke nekem jóval nagyobb. Ilyen helyzetben ki mit tenne? Inkább megválnátok tőle és amit ráköltenétek inkább egy használtra költeni vagy mi az az összeg amit még 2 év használatért megérheti rákölteni? 2-2.5 milla környéki kategóriában nézegetnék.

  • BaLee

    addikt

    Köszi a tippeket mindenkinek, látatlanban én is 200k környéki határt húznék meg, bár egy vezérműszíj csere minden egyéb sallanggal (vízpumpa, tömítések stb.) már túlmegy 100-on, anélkül meg gondolom eléggé orosz rulett (90k a csereperiódus, anno 90k környékén SKF kitre cseréltettem a gyárit) járni vele. Elviszem egy állapotfelmérésre és meglátjuk mit mondanak. :)

  • BaLee

    addikt

    válasz Winne #183549 üzenetére

    Nagy maffia ez az egész biztosító de az a vicc, hogy ezt szabadon csinálhatják. Kárt okozol az összes biztosításodat megtolják ami a neveden van, de ha kötsz új biztosítást arra nem érvényes a bónuszod, mert az A0-ból indul. Akkor ha kárt okozol az hogy érvényes az összes többire? Mikor fizetniük kellene akkor avultatásra meg mindenre hivatkozva kevesebbet kapsz, mint ami elég lenne, meg lehetne még sorolni napestig.

    [ Szerkesztve ]

  • BaLee

    addikt

    válasz Qtya123 #183852 üzenetére

    Valahol vicces, hogy ez pörgeti fel az autóeladásokat, hogy az EU szabályozások miatt mindig jönnek az új, drágább technológiák és a régi készletet meg viszik az emberek, mintha nem lenne holnap. :)
    Jó ez persze valahol érthető, de kíváncsi vagyok mennyire fog beesni egyre jobban az új autó értékesítés és mennyire fog felpörögni a pár éves használt biznisz. Bár igazából már felpörgött, mert drágábban adják a használt kocsikat mint anno amennyiért újonnan lehetett őket megvenni.

  • BaLee

    addikt

    válasz Tin #184320 üzenetére

    Pont ezért nem vennék én jelenleg új autót saját részre. Inkább vadásznék egy pár éveset amiben még esetleg se kettős-tömegű, se dpf, se turbo...
    Bár az tény, hogy ezeket meg (pont emiatt) elég drágán mérik.

    Jó az új autó meg az 5-7 év gari, de hosszútávon az is elfogy egyszer és utána zsebbenyúlós lehet a történet nagyon.

  • BaLee

    addikt

    válasz Tin #184334 üzenetére

    Tény. :)

    Viszont aki olyan típusból akar válogatni amiből jelenleg már nem kapható szívó benzines akkor csak a régebbiekből tud szemezgetni.
    Mi inkább bevállaltunk egy 2 éveset nemrég a jelenleg kapható új ár kb. feléért és még nincs benne se dpf, se tudbó se kettős-tömegű.

    Újak közül én mondjuk szívó Corollát vennék. Vagy Mazdát de az drágább. :)

  • BaLee

    addikt

    Volt itt téma a prémium üzemanyagokról, ma alaposan meglepődtem. A Shellnél, az OMV-nél ill. gondolom a MOL-nál is a 95-ös prémium üzemanyag is E10-es. :Y
    Magyarul vedd meg a 100-ast paraszt a 10-20ft-al drágább prémium üzemanyag is E10es szóval jó 50Ft/liter felárad ha E5-öt akarsz.

    Végül találtam egy diszkont kutat ahol ~20Ft felárral volt 100as E5-ös benzin...

Új hozzászólás Aktív témák