Hirdetés
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Kickass #181528 üzenetére
A csepeli KwikFitben az én Golfomnál se találták meg a futóműben a kopogást okát, de legalább kicserélték már az összes szilentet, és állt kétszer három napig náluk az autó...
Én végül Budaörsön találtam olyat, aki tudta hol keresse a problémát...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #76896256 #181538 üzenetére
Szép utasteret 5-ös Golfnál fenntartásokkal kezeld. Az összes háttér világításos kapcsoló (fényszóró, ablakemelő) csúnyán kopik, középen a rádió gombjai és a gombok környezete tud szenvedősen kinézni. Négy felnőtt vállalhatóan tud elférni benne, ha az elől ülők 185cm-nél nem magasabbak.
Az 1.4 75 ló benzines nem egy erőgép, de vállalható ha A-ból B-be akarsz eljutni, a vezérlést kell nagyon korrekten (100e-ként) cserélni, meg a trafókat (60e) és a gyertyákat (120e) felejtik el cserélni benne. Kb. 7-7,5 litert fogyaszt átlag (nem vadulós / nem full város, de nem is tojáshéjon való vezetés).
Az 1.6 102 ló, az előbbinél jobban mozog, hasonlókat lehet elmondani róla. A fogyasztása 7,5-8 liter körül eszik.
Az 1.4 FSI-ket szerintem kerüld.
Az 1.9 PD TDI-t én nem vállalnám be, de sokan eszküsznek rá.@MunezXBK: Az 5 ajtós változat van itthon, 3 felnőtt, egy kutya és 3 bőrönd meg az aprólék ment idén le Horvátországba benne. Nem egy Pullman, de elfértünk benne. A húgom használta korábban, két kis gyermekkel jött-ment. Mondjuk a babakocsiból olyat kellett választania, ami elfért összecsukva a csomagtartóba.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MunezXBK #181544 üzenetére
Egy Toyota Yaris vagy Opel Corsa esetében igazat adnék. De egy 5 ajtós Golf Mk.5 egy 4 fős családnak kb. az alsó szint, ami már vállalható.
Nyilván tényleg kényelmesen elférni és pakolni egy kombi VW Passat, Ford Mondeo vagy Citroen C4 Picasso szintű autóban lehet. Csakhogy a T. kérdező kifejtette, hogy alsó-közép kategóriában nézelődik. Ott az Mk.5 már a kategória felső szintje.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MunezXBK #181546 üzenetére
Minden viszonylagos. Egy Corsához, Fabiához vagy Yarishoz képest a Golf tágas, főleg széltében.
Ha a Peter_56 azt írta volna, hogy jól pakolható, tágas nagy autót keres, nyilván a Golf ki lenne húzva. Ha csak két ember lenne, plusz csomagok, akkor egy Yaris sem rossz választás.
A kérdésre visszatérve: amúgy nagy a választék, például érdemes ránézni a Skoda Roomster-re (1.4 16V), az Octavia és Octavia kombira (1.4 16V vagy 1.6 16V inkább). Az 1.2 és 1.4 FSI, TSI motorakat kerülni, illetve én a diesel-t se merném ajánlani.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
nagyúr
@Yiggdrasil: A korábban felsoroltakon túl esetleg Honda Jazz.
@janos1988: Ízlések és pofonok, ha neked nem hiányoznak az extrák, nem zavar, hogy izomból tekered a kormányt, és tényleg jó állapotban van, akkor esetleg. De személy szerint akkor már inkább egy többet futott, érvényes műszakival bíró, aktívan használt autót keresnék.
@kisza25: Benne van a pakliban. Láttam én is olyat, amiben igen szépek voltak a kapcsolók, de abban fele annyi volt, mint az enyémben.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz janos1988 #181563 üzenetére
Nem vagyunk egyformák, de pláne ha hosszabb utakra mész, akkor szerintem egy fapados Astra nem egy ideális eszköz. Én például ABS nélküli autóba azért már nem szívesen ülnék, hiába van a hátam mögött több, mint fél millió km és 24 éves jogsi.
De alapvetően állapotot veszünk, és ha tényleg nem egy rozsdaboglya, nem ereszti az olajat, nem kotyog a futómű, nem pattog, stb., és tényleg tetszik, akkor ülj bele. Hozzátenném, hogy én inkább néznék egy Toyota Corolla-t vagy Skoda Octavia-t ilyen árszinten, amiben azért az alapvető kényelmi dolgok adottak. Persze a hazai használt autó piac tényleg valahol egy sötét középkor, és ha záros határidőn belül kell jármű, akkor a keresgélésre fordított idő, energia és pénz egyszerűen sose fog megtérülni.
@tboldi: Ennyire gáz lett a piaca (felment az ára)?
Pár éve 1,2-1,4 millió körül nézetegük őket, nem mondom, 10-ből 1 volt vállalható, de ez nagyjából bármelyik típusnál elmondható.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz molnarpeter #181570 üzenetére
Én eBay-ről vadásztam egyet, de a csomag a Királyi Postának hála némi várakozás után lendületből vissza is ment Kínába, amiért persze az eladó jól elküldött melegebb éghajlatokra. Ez némileg demotivált, hogy őszinte legyek.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ma már minden turbós, részecskeszűrős, kettőstömegű vagy hibrid, persze sokkal jobb kibocsátással és fogyasztással, de kötelezően előre kalkulálandó ráfordításokkal (turbó felújítás, kokszosodás tisztítás, részcskeszűrő és kettőstömegű csere), és persze sokkal-sokkal bonyolultabbak, agyon-elektronikázottak, amiben ha elromlik valami, otthagy.
Például Mazda és Toyota van szívó. Nem az út szélén cserben hagy sorozat azért. A Mazdánál mondjuk az alvázvédelemre oda kell figyelni.Nem bérelheted ki egyszerre a belső sávot egy egy generációval ezelőtti, aszfaltszaggató 5-ös Bömbivel, amit jó áron vettél, fogyaszthatsz 5 litert százon, és felejtheted el a költséges szervizeket. Legalább egyről, de inkább kettőről le kell mondanod.
Esetedben az a ciki, ha jól értem, hogy te a német autópálya belső sávjában is akarnál 250-el menni, és a városi dugót is megúszni 10 liter alatti fogyasztással. Na ezt a párost észszerű anyagi keretek között tényleg nem lehet abszolválni. Mondanám a Toyota Camry-t, de ha a Corollát említetted, akkor gondolom az már árhatáron felül van...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ja van a Toyotának, ilyen Yaris szinten.
Jó lesz az Corollának is.
Mazda meg - bocs hogy ezt mondom - vagy 5 évvel késett "csak" el a SkyActive motorjaival. Szép, jó, de egy letűnt kor motorjának tökéletesítése. Már kopogtat az elektromos hajtás, a hibridek kora jött el, a "régi" motorokra pedig mindenki turbót rak. A Honda is beszállt a turbóba már mikor. Eljárt a Mazda technológiája felett az idő.
Már bocs, de óriási blődséget sikerült összehordanod. Jártam 250 ezret futott Skyactive motoros Mazdával, motorikusan nem volt gondja, nem kellett nagyon szórakozni vele. Melyik turbós motor csinálja ezt utána? Ha hibát keresel benne, akkor rohad az alváz, de ez Mazda betegség, sajnos. Gyakorlatilag vásárláskor élből viheted alvázvédőzni .
Elektromos hajtást meg hibridet pedig nem kapsz például 5-6 milliós árszinten. Az inkább 7-8 milliós áron kezdődik.
A Camry meg Sedan.
Szóval akkor felállítasz egy olyan elváráslistát, amibe nagyjából semmi se fér bele, és ezért ez a csúnya világ a felelős?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Pttypang #181634 üzenetére
Én most egy új Toyota Corolla kapcsán vakaródzom ez ügyben. Listában 86 ezer forintos tétel a teljes értékű pótkerék, kemény egy ezer (1000) forinttal kevesebb a mankókerék. Ebben benne van az emelő és a kerékkulcs. Ami amúgy egyébként 5-6 ezer forintért megvásárolható külön (most néztem éppen). De itt is alul van a pótkerék a csomagér alatt, kívül.
Eddig egyszer volt defektem, de az cirka 25 éve volt, egy Skoda 120LS-el, és úgy rá volt gyógyulva a kerékanya, hogy a sima kerékkulccsal le sem tudtam szedni, szóval végül segítséget kellett hívnom (pre-mobilkorszak még, csak hogy még élvezetesebb legyen így visszanézve).
Szóval most sakkozgatok magamban, hogy ezzel is mi legyen. Rizikózzak, hogy úgy se nagy baj, ha meg lesz, akkor meg egy mobilgumis megoldja majd...
(Szerk.: ajvé, közben rájöttem, hogy ez nem az a topic, és elmentük totál offtopicba, részemről off... )
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kisza25 #181678 üzenetére
Ez se hülye ötlet, de ugye ott kezdődnek a gondok, hogy nem belül, hanem kívül van, alul, a csomagtér alatt, illetve félek itt se adnak alapból rögzítőszemet, tehát ha nem kérsz pótkereket, akkor nem is tudod felhelyezni.
Amúgy akkor már a korábban javasolt acélfelni + 4 évszakos gumi élhető kompromisszumnak hangzik, 5-6 ezer forintért pedig láttam Toyota emelőt és kerékkulcsot.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Atomgeszi #181710 üzenetére
Nagyok az igények, és sok a lutri.
Toyota Avensis, talán. Mondanám a Skoda Octavia kombit, de benzines automata csak elvétve akad, és visszalépés egy V40 után. Passat kombiból akad pár, de orosz rulett.
Ekkora keret esetén engedni kellene vagy az automata váltóból, vagy a V40 szintből...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SaNyEe #181734 üzenetére
Saját javaslat:
Írtok egy egy A4-esre ráférő Megállapodást, amelyben lefektetitek, hogy a Vevő megvásárolja, az Eladó pedig eladja Z összegért az ABC-123 frsz. gépjárművet. A Vevő átutal az Eladó részére X összeget, amely előlegét képezi az adásvételnek. Az Eladó vállalja, hogy a járművet a teljes összeg kiegyenlítéséig nem adja tovább harmadik fél részére, és a Vevő vásárlási szándékát tiszteletben tartja. A Vevő a vételár hátralévő részét XXXX.YY.ZZ határidőig készpénzben kiegyenlíti, amely után a két fél adásvételi szerződést tölt ki és a gépjármű gazdát cserél. Amennyiben a Vevő nem egyenlíti ki határidőn belül a hátralévő vételárat, az Eladó visszautalja az előleget a Vevőnek, és az adásvételtől eláll.
Mindketten aláírjátok, két tanú letanúzza, egy-egy példány jár neked és a vevőnek. Esetleg még az utalás bizonylatát mögé csatoljátok.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
@Crytec210: Megoldhatod úgy is, hogy kinyomtatod, te aláírod, két tanúval aláíratod (akár utólag), majd a fazon aláírja. Vagy ha tud hozni egy tanút ő, akkor egy-egy tanú mindkét oldalról (a te oldaladról akár előtte). Persze, az ideális az, hogy egy légtérben van a két aláíró és a két tanú, de ez nem mindig kivitelezhető, és teljesen normális, hogy egy szerződést akár utólag tanúztatsz le.
@8th: Függően a körülményektől nem biztos, hogy a te megoldásod a legjobb. Ha a kialkudott ár az eladónak is szimpatikus, és elege van abból, hogy jönnek a telefonok olyan magasröptű nyitásokkal, hogy "és tesókám, mennyit engedsz a feléből?". Meg elege van abból, hogy jönnek a vevőjelöltek, akik tesztutat szeretnének, meg folyamatosan fikázzák az autót, időt és pénzt égetve az eladó oldalán, illetve plusz fejfájást okozva.
Illetve nem bánja, hogy csak két hét múlva lesz a kezében a pénz...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz knoxhu #181747 üzenetére
Amit még nem ártana tudni illetve tisztázni:
-A kocsi vételára felett mennyi keret lesz még, hiszen a vételáron felül is lesznek költségek (az átíratás, biztosítás, szükség esetén egy olajcsere, gumicsere, esetleg vezérléscsere, ha bizonytalan, mikor volt utoljára, stb.)? Ha tényleg csak 1 misi a keret, akkor inkább max. 7-800 ezer körül nézelődj, és legyen némi tartalékod.
-Az oké, hogy 80-20 az arány, de mi hány km? Napi használat (gyerek iskoláva vitele, majd vásárlás, stb.) vagy időszaki? Fogyasztás mennyire tényező?
Én mondjuk Toyota Corolla Wagon, Skoda Octavia Combi, VW Golf IV Combi szinten nézelődnék...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kekigyu #181798 üzenetére
Ha ezeket beállítod a Hahu-n, akkor relatíve nem sok opciót dob fel. Ami nekem beugrik ebből az a Suzuki Swift, Opel Astra, Ford Focus, Skoda Fabia. Én inkább a szívó benzineseket nézném.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kekigyu #181802 üzenetére
Én azért nem hoztam fel, mert hátha derogál a gyártó.
Minimalista munkába járó autónak szerintem is tök jó lehet.Innentől viszont igények kérdése. Ha teheted, nézz meg egy Swiftet, Astrát vagy Focust, aztán egy Sanderot. Ha a beltér nem kedvtelenít el, minden működik és van rajta még műszaki is, akkor simán...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ezért mondtam, hogy üljön bele a delikvens egy hasonló árú, de azért igényesebb autó után. Ha az ilyen részletek nem veszik el a kedvét, akkor nem hinném, hogy a célra rossz választás. Három napig jártam Dacia Logannal. Volt egy súlyos pszichológiai hatása a beltérnek, de a feladatát ellátta és miután feldolgoztam a szituációt, illetve elkereszteltem öszvérnek, már egészen elvoltam vele. Azért megkönnyeztem a Citroen Xsara belterét, mikor utána visszaültem bele...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
richies: A használt autó vásárlás mindig kérdőjelekkel teli, csak úgy szabad egyáltalán megnézni egyet, ha alaposan utánaolvastál az adott típusnak, tudod mik a potenciális problémák, és fel vagy készülve ezek ellenőrzésére. Vagy viszel magaddal egy megfelelő szakit, avagy elviszed egy szervizbe átellenőriztetni. Ciki, nem ciki, ha a legapróbb gyanú is felmerül, hogy az adott autóval valami nem kóser, ott kell hagyni.A Duster jó autó, ha nem zavar a kevésbé igényes beltér, teljesen jó választás.
batai15: Nesze neked megbízható márkától fiatal autó ....
Én meg fosok egy e clastol ..
Lassan ott tartunk hogy úgy mérjél venni autót , még lassan újat is hogy a zsebedbe legyen még pluszba az autó minimum vétel ára ...Ez sajnos ilyen játék, van benne bőven kockázat. A piac pedig beárazza ezt, ezért is drágábbak a megbízható típusok.
Én például ledöbbentem azon, hogy édesanyám 4 éves, 70 ezer km-et futott, újonnan vásárolt 1.0 Ecoboost motoros B-Max-ában kikönyökölt a kuplung (nem csúsztatja a kuplungot, nem vezetői hiba). Gari már nincs rá, hajrá...
A húgomnak a hasonló korú Passatját a megvétele után fél évig hordozgatta a Porsche Budába, mert a központi kijelző nem mindig éledt fel. Most, még mindig 100 000 km-en innen pedig megadta magát a generátor, amit elsőre nem akartak gariba cserélni...6 éve van nála ez alatt durván 30 km tekert bele , mert csak hétvégén van használva, kb 50km távon, hét közbe neki van céges.Ezért is eladó.
Ez a sok állás nem igazán tesz a kocsinak jót vagy tévedek?Ez nem sok állás, hiszen minden hétvégén használta. Az a sok állás, amikor télire letámasztja valaki az autót, és hónapokig be se indítják...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz batai15 #181839 üzenetére
Saját vélemény: hiába csak 1 az eddigi tulajok száma, ha külföldről hozták be. Vagy van valami bizonyíték, hogy a mostani tulaj vásárolta anno újonnan az autót (az L-es rendszám alapján ebben finoman szólva kételkedem)?
Emiatt a km állás sem biztos, hogy annyi, amennyi.Tudom pro és kontra sok példa volt és van, de ahány ismerősöm eddig 10+ éves német presztízsautóba ült, mind megbánta...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz richies #181842 üzenetére
A minőség a felszereltségtől is függ. A legfapadosabb kiadásban a Dacia és a Tipo például még magasságban állítható vezetőülést sem kap...
Az új Tipo-ban még nem ültem, de olcsó (viszont már nem fapados) Dusterben igen. Nekem lehangoló a beltér minősége. Már ránézésre is olcsó anyagok és megoldásokat látni. Az a Duster egy telekjáró volt, arra a célra tökéletes volt. Ha nekem kéne napi használatra egy autó, én inkább egy használt, de minőségibb autót vennék. Csak a használt autó meg nagy lutri...
De erre az a jó megoldás, ha elmész egy Dacia / Renault szalonba, és megnézed a saját szemeddel, és megteszed egy egy Fiat szalonnal is. Neked kell dönteni, mi maximum a saját véleményünket mondhatjuk el. Mondjuk a saját tapasztalatom az, hogy bemutató és tesztautó mindig csak jól felszerelt változat van. Abból pedig nem tudod meg, hogy milyen lesz egy olcsóbbra bekonfigurált jármű...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dare2Live #181862 üzenetére
Hasonlót játszottam én is el. Sajnos még a használt Toyota Avensis-eknél is olyanokat láttam, hogy a szemem keresztbe állt. Már érzésre kotyogós futómű, láthatóan olajevős motor, stb. Meg mutogatják az állítólag németbe lepecsételt szervizkönyvet, majd mondom jó, de én egy hivatalos szervizben szeretném megnézetni. Arra neki nincs ideje. Fordultam is sarkon élből.
Összesen 7 autót néztem meg, abból egyik sem volt olyan, hogy elhoztam volna. Egy nyolcadik lett volna (igaz az Corolla volt), már ránézésre is más eset, de az annyiba került, hogy akkor már inkább egy kevésbé felextrázott új autó lett a vége...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Pttypang #181864 üzenetére
Az összefoglalóban lévő tanácsokat nézd át. A karosszéria rohadását alaposan nézd meg, küszöb, kerékjárati ív, ajtó alja. Fogdosd meg, hogy anyagot vagy rozsdát találsz. Ha csak néhány folton rozsdás, még nem biztos, hogy reménytelen, de ugye költeni kell rá. Nézd meg a gumikat, DOT számot, futófelületet, meg a fékeket.
Az ilyen árkategóriában (mert gondolom nem kérnek horror összeget érte) a lényeg, hogy van-e rajta műszaki, menetképes-e, nincs-e komoly baja.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dare2Live #181867 üzenetére
Egy Toyota Corolla Sedan 1.6 M/T. Szerettem volna hibridet, de ugye most az Outlet akciós árak a padlót jelentik, alkudni semmit sem lehet már ebből, én meg nem akartam még nagyobb törlesztőt fizetni. Lehet belefért volna, de nincs varázsgömböm, hogy mi lesz 3-5 év múlva. Így is tovább nyújtózkodtam, mint racionálisan kellett volna.
Valószínűleg egy blogbejegyzés majd lesz részemről, de csak egy tömör összegfoglaló a tapasztalatokról.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kisza25 #181868 üzenetére
Cifu: tévedés, a legalacsonyabb felszereltségnél is van a tipoban állítható ülés, 4 irányban állítható kormány, elektromos tükör, klíma...+ 165eFt-ért 16"alufelni, sötétített hátsó üvegek+ ködlámpa+ kanyarfény
Akkor ne nekem mond, hanem a hivatalos képviseletnek, ugyanis a hivatalos katalógusban ez van (összevágtam, hogy lehessen látni az oszlopok tetejét):
A fapad (minden nélküli) Tipo-ban nincs. Az összes csomagban már van.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SaNyEe #181878 üzenetére
Egy 5 éves 3 milliós használt autót max papíron érdemes összevetni ezzel számok szintjén.
3 millióért egy 5 éves autó biztonságos lesz, kényelmes lesz és felextrázott lesz (kiváltképp egy loganhoz mérten). Ha beletenyerel két kézzel a használtautópiac mélyére a polgár, akkor költenie is kell majd az autóra ez való igaz, DE!
Én pont nemrég 3 millió körül néztem használt autókat. Egyiket se mertem megvenni, volt olyan, ahol csak a gyanú volt meg, hogy vannak / lesznek bajok, volt olyan, hogy a szervizben mondták, hogy nagyjából egy jó milliós javítási tétel van még benne, így gyors átnézésre. Elment bruttó olyan 80-100 óra a net túrásával, utánaolvasással, telefonos egyeztetésekkel, megnézéssel, leautóztam szerintem nagyjából két tanknyi üzemanyagot és akkor az aprólékot nem is veszem. Ezek is forintosítható tételek. Az egésszel járó pszichológiai lenyomat már nehezebben.Én elhiszem, hogy a használtautó-kereskedelem kötött fogású szakértői fél nap alatt már átíratva előálltak volna egy patika állapotú járművel, de ez engem nem vigasztal, nekem nem lesz jobb.
El kell fogadni, hogy különféle nézeteket, különböző értékrendű emberek vagyunk, ami neked tökéletes, az lehet, hogy nekem vállalhatatlan, és fordítva...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz batai15 #181933 üzenetére
Én főleg benzineseket néztem, de arra kell ügyelni, hogy az olajcserét azért a korábbi gazdik ne lébecolják el. Olyat is láttam, hogy felrakta a német szervizkönyvet a joautok.hu oldalra az eladó, ahol látszott, hogy a végén már igencsak 30 000 km feletti kihagyások voltak az olajcserék között. Volt egy személyes megnézésű, ahol az utolsó beírás 38 000 km-el korábban volt. Meg olyat is, hogy az olajcserés matrica szerint 10W40-es olajat raktak bele, holott a gépkönyvbe 0W30 vagy 5W30 olajat ajánlottak. Az ilyenbe én már nem mertem beugorni, nekem is évi 20 000+ km futásteljesítményre kellett megbízható autó, és hiába Toyota a Toyota, azért itt sem örökélet plusz egy év, amivel számolhatsz.
Törődni kell(ene) a sebváltóolaj-cserével is, sajnos olyat is láttam, hogy arról se volt bejegyzés.
Illetve nézd meg a Toyota Klub D-4D topicot, hátha találsz benne valami hasznosat.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz diegho #181952 üzenetére
Pont most vagyok túl a hibrid vs. nem hibrid matekon, nagyjából 1 millió forint a hibrid felára egy azonos szinten felszerelt, azonos futásteljesítményű, azonos kasznijú autó esetén. Egy Corolla vagy Auris esetében nagyjából 100 000 km alatt hozza be ezt a felárat az én számításom szerint. Aki legalább 30% város szinten, annak biztos megéri, nem véletlen, hogy a taxisok például imádják.
Egy 6 millió hibridet viszont nem egy 3,5 milliós autóval vetsz össze, ott a futásteljesítmény, szolgáltatások, stb. terén is bőven lesznek eltérések...
A hibrid az elektromos autók fejlődésével egyre értelmetlenebb lesz, de persze mindig vannak, akik megmondják, hogy az a legjobb, mert csak.
Hogy a jövő mit hoz, az egy más kérdés. De mi a mában élünk. Jelenleg pedig az elektromos autó még mindig kompromisszum és magas a felára. A hibrid pedig egy nagyon vállalható középút annak, aki városban is közlekedik és kis fogyasztást akar.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Citroware #181958 üzenetére
Saját vélemény:
-Enged el a 2014-es évszámot ilyen összegeknél. Nem a gyártás éve és a futott km, hanem az állapot legyen a fő szempont.
-Az A3-asban az a felár, hogy Audi. Ha tetszik, akkor szubjektív ok, de ebben egy topiclakó sem fog tudni segíteni. Azért készülj a drágább a szervizelése szerintem...
-Nagyon nagy a szórás árban. Döntsd el mennyit szánsz rá, és persze legyen némi tartalék, hiszen kelleni fog téli gumi (esetleg felnistől), meg bármikor beüthet ilyen szinten egy drágább javítás.
-Adott célra, adott feltételek mellett amúgy viszont már nézelődhetsz keveset futott szalonautók terén is, 3-3,5 millió körül Renault Clio, Peugeot 208, Ford Fiesta, kicsivel drágábban Toyota Yaris is opció. Itt nyilván az a kérdés, mi a fontos számodra, inkább jobban felszerelt, esetleg nagyobb autó, vagy kisebb, de új.
-Én a Mazdák terén mindehol extrém rozsdásodást látok, ha Ausztriában ingázol vele, mindenképpen egy extra alvázvédelmet kalkulálj az árba, illetve ha veszed, alaposan nézd meg, mennyire rohad. A Skyactive motorjaik az eddigiek alapján megbízhatóak, tartósak, szóval a célra egy Mazda 3-as nem rossz választás.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz diegho #181959 üzenetére
De ő 6 milliót adott ki érte, és mint írtam, Toyotán belül is nagyjából egy millió a hibrid felára azonos kaszni / felszereltség terén.Tehát egy 5 milliós másik autóhoz lehet mérni akkor a 6 milliós hibridet.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz szőröscica #181988 üzenetére
Négy autó, három osztály. A Fiesta és a Corsa racionális döntés, az Insight nem rossz, az A osztályt viszont szvsz kerüld. Drágán fenntartható...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz LuckyL #182017 üzenetére
Especiel az 1.4 D-4D Corolla, ha nem taposták szét, akkor pont nem az a kategória, ami hetekig áll majd a szervizben, meg random 200-300 ezreket kell beleönteni, hogy tovább guruljon.
Hogy a véleményedet leírod, egy dolog, de a stílusod bicskanyitogató.
Meg lehetett volna ezt fogalmazni kulturáltabb keretek között is....[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz V.Stryker #182067 üzenetére
A kérdés leginkább az, hogy mi a cél. Ha olyan autót keresel, aminél nem akarsz nagyon belenyúlni, akkor a Saab nem tűnik rossz választásnak, a fennmaradó 400e Ft-t pedig tarcsiba lehet rakni turbo meg hasonló meghibásodások kezelésére. Ez tehát ilyen formán egyáltalán nem rossz felállás, én is felvállalnám (bár én egy időben nagy Saab rajongó voltam... ).
A másik oldal az, hogy azért az ember szeretne egy olyan autót, ami tetszik is neki. Ha innen közelítjük meg, akkor szebb a fonák, mert egy 200e km alatti futású 308-as vagy Fóka, ha jobban tetszik, még talán jobb vétel is lehet.
Szerk.: ha meg megbízható autó kellene, és tetszik a Corolla, vagy egy [Auris], akkor igen, megint más a leányzó fekvése. De én az AAAautót kerülném...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz batai15 #182143 üzenetére
Függően attól mekkora vagy.
Én 196cm, és az Avensis-t nézegettem pont a belméret miatt. A Corolla és az Auris szűk egy kicsit.Hozzáteszem hajdan volt E100-as Corollám, de ott mögöttem nem fért volna el senki...
Egyébként elég ciki a piac, láttam olyan Avensis-t, amelynél 38 ezer km-es olajcsere-periódusról árulkodott a szervizkönyv. Az úgy nem volt túl bizalomgerjesztő...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz grizlisandor #182155 üzenetére
Nekem teljesen hátratolva plusz hátradöntve az ülést jó volt. A japán mérnökök amúgy (legalábbis akkor) tényleg megálltak kb. 185cm-es magasságnál, e felett szerintük nem létezik ember. Ez így volt a Carina E-ben és a Corolla E100-ban is. Szóval nem lepett meg az Avensis esetében is ez a póz. Tény, hogy egy Passat kényelmesebb...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kisza25 #182158 üzenetére
A Toyota Hilux esetében is. A vezetőoldalon is van az ajtó felett kapaszkodó. Merev fajta. Ha terepen megyek vele, olyan gyönyörűen vág fejbe, hogy csillagokat látok. A harmadik ilyen után az lett a megoldás, hogy bal kézzel a kapaszkodót fogom, jobb kézzel vezetek és váltok...
A Golfban is határeset amúgy, teljesen le kell engedni az ülést, hogy elférjek. Ez annyira meglepi az amúgy a típust ismerőket is, hogy volt, hogy a szerelő beülve rögtön azt mondta, hogy ebben eltört az ülés...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SaNyEe #182159 üzenetére
Függően attól, milyen esetről van szó. Ha cégről, akkor feketén akar kereskedni, a haverom így vett Yaris-t, utalni akart, erre közölték vele, hogy csak készpénz... 2,5 millió forint kp, aha, hát az végül is a tiszta üzlet jelképe (másfél millió felett nem lehet egy szerződés alá eső dolgot készpénzben számlázni)...
Hogy ez most jó vagy rossz, az döntsd el magad. Ránézésre meg kell mondjad, hogy a fazon becsületes-e, avagy sem. Én mondjuk az ilyeneknél sarkon fordultam...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz tibbike01 #182230 üzenetére
A fóti AAA telephelyel kapcsolatban én személyesen két esetet ismerek, ahol átvágták a vásárlót, az egyiknél 200 ezerrel tekerték vissza az órát, a másiknál pedig egy hengerfejes motorral bíró autót melegítettek rá a vevőre...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz V.Stryker #182272 üzenetére
Ha az adásvételin nincs megemlítve a hiba, akkor sem feltétlenül biztos, hogy adott esetben neked adnak igazat, ha bíróság elé kerül az ügy. Azért nem egyértelmű, mert ugye sokat futott autó, és csak akkor egyértelműen szavatossági probléma, ha az autó elhasználódása az eladáskor számításba vehető mértéket jelentősen túllépi.
Azt írtad, hogy jelezted már a hibát az AAA-nak, megsürgetheted a dolgot, várd meg a válaszukat. De kétlem, hogy ez szavatossági problémakörbe belefér, ha csak nem volt a kocsi leadásakor is megemlítve a hiba (ez esetben az AAA tudott róla, csak a logika alapján akkor az adásvételin is fel lenne tüntetve, hogy bevédjék a hátsójukat)...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz V.Stryker #182296 üzenetére
Mert ha megveszik és tényleg kipróbálják, kiolvassák, ami szar azt megcsinálják, ahogy az hírdetik magukról, akkor ha tudott hiba volt is ki kellett volna derüljön. Ergo, nincs semmiféle átvizsgálás.
Ez azért nem ennyire egyszerű, ugyanis ha az apósod tudott a jeladó problémáról, akkor miért nem világított a visszajelző lámpa nálad, mikor megnézted az autót? Kettő megfejtésem van erre:
1.: Az apósod az eladás előtt kiütötte a hibakódot. Az AAA átnézette, de nem ugrott ki a hiba.
2.: Az AAA ütötte ki a hibakódot, és reménykedett, hogy egyhamar nem fog visszatérni.Olyan, hogy "ami sz@r, azt megcsinálják" nagyjából sehol sem jellemző. A maximum, amit ilyen téren én személy szerint láttam, az az volt, hogy az autón feltöltették a klímát. De ezt sem maguktól, hanem azzal a "nepperdumával", hogy van benne klíma, csak azért nem működik, mert fel kell töltetni. Erre a vevő, akit kísértem azt mondta, hogy nem alkudozik az áron, de ha tényleg csak egy feltöltés kell a működő klímához, akkor azt oldják meg. Ha a klíma nem működik megfelelően, nem ír alá semmit. Megoldották, hogy tényleg elég volt-e a klímafeltöltés, vagy más is kellett hozzá, azt már nem tudom...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen