- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android szakmai topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Küszöbön lehet végre a Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition megjelenése?
gp A Sony rendszerében már látható, hogy kapott egy frissítést a játék, valamint a trófea rendszerét is aktiválták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
No igen, én meg azt nem tudom sokszor elképzelni, mire jó a képstabi (mivel normál telét nem használok soha)
"tapicska az e-m5-ön is van"
Van hát. Egy év múlva visszatérünk rá, ha azonos ársávba kerülnek. Egyébként tényleg a tapicskára épül az egész, emiatt nem is kényelmetlenebb sokkal, mint a GF1, lévén a zanzásított jobb oldalhoz ritkán kell hozzányúlni. Esküszöm eszembe jutott ma, hogy a GF1-et "kettősíteni" kellene.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
"de gondolom ezt az OMD-n korrigálták..."
Ebben én nem lennék biztos De reménykedjünk, hátha!
Mit összeremeg a kezetek! Nem isztok ti eleget Kézből, kirakaton keresztül 45/1.8 ETC módban. Te tudod, mi az ETC, de másnak egy kis kép róla, mennyit vág ki a képből.
-
madgie
titán
válasz hegyimorc #9604 üzenetére
Engem csak az zavar nagyon a G3-ban, hogy már 30 másodperces záridőtől is összefossa magát (alapérzékenységen is), ha nem kapcsolom be az utólagos zajszűrést (tehát csillagfotókhoz továbbra is a GF1-et marad).
Ezt bezzeg senki nem vizsgálgatta sehol, csak az izócsilliót
-
madgie
titán
Viszont most nézem, a 45/1.8 tök kulturált lett a G3-on, nem rekeszelget ész nélkül (Oly-Pana szokásos bug), gyorsan és precízen áll élesre, AF-C-vel is szépen teszi a dolgát. Baromi zavaró, amikor a régebbi Pana vázakon a kompozíciónál is rekeszel, OVF érzésem van, hogy tippelni kell a háttérmosást
-
madgie
titán
Oly-nál ott van a menüben, hogy ki/bekapcsnál végtelenre húzza-e magát az obi, úgyhogy azt be kell lőni és meg van oldva
Fényerőből minél nagyobb, akár az objektív rajzának kárára is a kitnél. Minél nagyobb fényerő, annál rövidebb záridő/kisebb érzékenység, de ami fontosabb :a csillagokból is több látszik.
Parci: jó kis BW, köszi
-
madgie
titán
válasz Gondwana #9713 üzenetére
No igen, a multiaspect nagy-nagy találmány Most lehet dobálni, de a G3 tök jól bevált a mindennapokban: gyors, tapicskás, a híresztelésekkel ellentétben nem fordul ki az ember kezéből. Pofás kis gép lenne, csak éccaka gyengélkedik, meg mindig váltanám a képarányokat, de kivágással nem sok értelme van
A GF1 viszont egy állat. Múltkor két éjszakai fotózást végiglőttem vele egy szem akkuval, a tegnapelőtti fotómnál is úgy volt, hogy előtte napokig használtam és úgy mentem ki vele éjszaka: a másfél órás kép végére esett egy csíkot a töltöttség, fagypont körüli hőmérsékletnél. Ezt az új, karcsúsított akkuk szerintem nem bírnák...
-
madgie
titán
Nem, nem hidalható át. Van olyan éjszakai képem, ahol az előtér pont úgy volt jó, ha mondjuk 3:2-re raktam a GH1-et. Ha belezúmolok vagy odébb megyek, akkor nem ott van a fa két oldalon ahol kéne (és nem takarja az egyik a távoli utca egyik lámpáját), illetve középen a kápolna sem akkora.
Szerintem az sem feltétlenül igaz, hogy csak nagylátóhoz jó. Fektetett porténál sokszor a szűkebb kivágást szeretem, akár 21:9-et is. Sokkal jobb natív 16:9-cel dolgozni ilyenkor. Vagy ott a panorámázás: állított (valós) 16:9-cel fordulva lesz a legtöbb információd. Rengeteg helyzetben jól jött a multiaspi és tényleg hiányzik (tudom, nem is kell mondani: miért vettem akkor G3-at? )
szerk :a videóról nem is beszélve, ott meg aztán óriási előny a multiaspect.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
És kinek kell 14-150? A 14-42-t is megvettem Messertől első pánikomban (a 14-45 eladásakor), kell a zoom, kell a stabi, mer' videó, mer' ez, mer' az. Aznap felraktam, mikor megjött, azóta ott áll a polcon.
Zoom azoknak való, akik nem tudják, mit csinálnak (csak hogy kötekedjek, nehogy komolyan vedd)
Ui: a G3 igenis jó ám. Bár egy kihajtható seggű GX1, vagy akár GF1 (vagyis inkább GF2 a tapcsika miatt) is elég volna nekem, úgy érzem.
Kicsi legyen a gép, gyors AF-es, tapicskás, bírja a hosszúexpót, meg ne fix seggű legyen... nagyjából ennyi kell nekem (multiaspi opció is jól jön persze). Képstabi, Oly jpg, ISO 51200 le van sz*rva, ISO 6400-nál legyen vállalható képe, meg a LR ismerje fel, ennyi. Szomorú, hogy úgy tűnik, nincs ilyen gép... persze lehet az OM-D változtat ezen, főleg, ha bírná az éjszakai futamokat (a multiapsit meg lenyelném). Tényleg, valamelyik GH2 tulaj csinálna nekem egy letakart obisapkás ISO 160/60" rawot kikapcsolt zajszűréssel? Érdekelne, szemetel-e az is.[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
14-150 jöhet, de fix f2-vel. Vagy lehet f2-2.8, az is vállalható Ja és ne másfél kiló legyen (árban sem). Amíg ez nem adott, addig maradnak a fixek
szerk: ezért kell két váz amúgy. éles helyzetben egyszerűbb előkapni a táskából a másikat, mint obit cserélgetni
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Mr.Csizmás #9741 üzenetére
Á, már a végén vagyok, tényleg szállít az anobo. A kérdés az, hogy melyik testrészemet szakítja le tőből az asszony, ha megint hazaállítok egy új géppel. Anyagilag nem lenne nagy bukta: a GF1 eladható 45-ért, a 14/2.5 is 45-50-ért.
Meg merjem lépni a G3 után egy héttel?
-
madgie
titán
Nem rendeltem le, banki utalással akar fizettetni. Életemben kétszer utaltam német eladónak, mindkétszer ráfáztam. Jó, tudom, egy ekkora cég valszeg nem lépne le a zsetonnal, de ez egy árulkodó jel... üljek meg a seggemen
FEDman: nagyon jó a tapicsku
Update: sajnos néha meghülyül a 45/1.8 + G3 kombó is, lerekeszel, mint a fene, komponálásnál is. Kikapcs, obi leszed, visszarak, bekapcs és néha jó, néha nem. Kár
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
A kép rendben lesz, csak komponálásnál csinálja. Sajnos ez fordítva is áll, a Pana obik az Oly gépeken hasonlóan hülyék Biztos, hogy nem csak nálam csinálja, illetve három Pana vázon járt már a 45/1.8-am, mindnél csinálta (azt hittem ,az újabb Pana vázaknál már nem jön elő)
andersen10: E-PL1et kösz, nem, valahogy úgy vagyok vele, mint Parci a G3-mal. Úgy néz ki, mint egy ősrégi C-3030 és még lassú/megbízhatatlan az autofókusza. Ezért tuti nem adnám oda a GF1-et.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Nincs, madzagost vegyél, bármelyik utángyártott ócsó jó.
Más: kíváncsi bokeh-huszároknak három tegnapi 45/1.8-as nyitott rekeszes kép (hopsz, az első f2 ) Az elsőn semmi nem látszik a bokeh-ból, a második pont rossz példa, a harmadikon meg nem sok részlet van. Nembaja
FEDman: jaja, minden gépen nyitott rekesszel mér fényt hálistennek A gond az, ha olyankor is lerekeszeli a nézőképet, mikor nem kéne. Mondjuk a G3 ebben is jó, többet látni vele a sötétben, mint a régebbi vázakkal
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz andersen10 #9761 üzenetére
Épp' ez az: nem csak akkor csinálja, mikor a napba fotózok spotfényméréssel. Akkor persze hogy rekeszel a 14/2.5 meg a 20/1.7 is. Olyankor is csinálja, mikor semmi szükség nem lenne erre, mondjuk a harmadik linkelt képnél, ahol 1/800 lenne a záridő. Ritkán ugyan, de csinálja. Egyébként tényleg nem gáz, együtt lehet élni vele, csak néha zavaró. (egyébként f8 körülire rekeszel a 45/18 olyankor)
-
madgie
titán
Szvsz egy ideje ugyanolyan gagyik, mint a belépő canonok. És most a D800 külsejét is képesek voltak "ellufisítani", a D700-hoz képest úgy néz ki, mintha valami photoshop kezdő a liquify-ban játszadozott volna a push ecsettel.
Régen markáns dolgokat csináltak, egy buta D50 is mennyivel különbül nézett ki, mint egy 350D. Szerintem a D40 óta formailag meg funkcióilag is (AF motor ugye) szembeköpik az olcsó kategória vásárlóit. Mondjuk a Canon se panaszkodhat, a 7D-n kívül évekig csak a seggüket meresztették... persze az nem alsó kategória. Abban ott van az azt se tudom hányszázdé, ami akkor se kéne, ha kihalnának a milcek
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Na végre, hasonló őrült
Azt írtam is, hogy minden 4/3 gépnél úgy jó, ha egy perc alatt maradsz, akár annak a kárára, hogy emelned kell kicsit az érzékenységen. Csinálj jó sok képet, a startrails.de oldalon lévő progi ingyenes és szépen összerakja a képeket.
Gondwana: teljesen jó az a 7D, bár la tszik, hogy nem mai csibe: pont tegnap néztem a dpreview-n, a G3 szenzorát simán oda lehet rakni mellé (ami a méretkülünbség miatt nagy szó, no meg azért mert pár éve még a Canon volt az istencsászár a CMOS piacon... Hiába, azóta más szelek fújnak)
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz andersen10 #9789 üzenetére
Szép cucc! A 45/1.8-at szokni kell, nekem is fura, rövidebb gyutávhoz vagyok szokva, nem találom még néha meg vele az összhangot. A 20-assal és a 14-essel már akkor tudom, hová kell állni, mikor még ki se vettem a gépet a táskából. Majd belejövünk
Ja, más! Még jó, hogy nem vettem meg a GF2-t. Tegnap este olvastam, hogy lespórolták a távkioldó csatlakozót róla Szép lett volna csillaghúzásra megvenni...
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
A második expóra valószínűleg lehűlt a gép Nagyon sokat számít a környezeti hőmérséklet, fagypont körül sokkal hosszabb időket lehet exponálni, mint nyáron (nem véletlen, hogy a profi csillagfotós cuccokat külön hűtik).
45 mp-s kattintgatásra van egy jó módszer: távkioldó rögzítése (mintha B záridőre készülnél), majd a gépet rakd sorozatfelvételre. Ilyenkor egymás után lövi az X másodperces képeket, míg ki nem "akasztod" a gombot.
-
madgie
titán
Pedig de. Öcsám haverjának évek óta az van, folyamatosan én tisztítom, javítom, ha valamit elállít az állatja (fotóztam is eleget vele). Egy fokkal nem jobb, mint a G3, sőt. Az öcsém is annyit mondott, hogy egy ok, hogy ne Nikonra váltson az Oly-ról, ha egyszer meghal az E-330-a (ami messze nem egy szépség ugye). A D40 egy kis felfújt játéklufi... lehet ettől szeretni, használni, de messze nem kéne olimposzi magasságokba emelni. A lejtő kezdete Nikonéknál, már bocs. Mind ergonómiában, mind szolgáltatásban (vagy ezt már mondtam? )
PRO-peller: nem akarok én senki lelkivilágába belemászni, amúgy is ahány ember, annyi ízlés Annyi, hogy szerintem a Nikon már pár éve nem igazán az a Nikon. Jó, szenzorilag igen, meg profi kategóriában is. A kezdők meg le vannak sz*rva, kapnak Canon ergonómiát, keresőt, kezelhetőséget, meg vegyenek motoros objektívet. A D800 is elk*rvult külsejű lufi lett, sírok, mikor egymás mellé teszik a D700-zal.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Haggyadmá', a Pentaxnak belefér minden vázába az AF motor? K-r, K-x, elég belépők? Ne Canonban gondolkodj, náluk természetes, hogy sz*rt adnak olcsóért. Ha meg már ilyen kialakítás, meg kis méret, akkor a pöcsnyi Oly E-4XX legalább stílusos (ami a D40-ról nem mondható el).
Tudom, hogy ez ügyben soha nem fogunk egyetérteni, úgyhogy szerintem hanyagoljuk. Én ezt mantrázom, te azt, van ilyen
-
madgie
titán
válasz andersen10 #9864 üzenetére
A G3-nál azért nagy előny, hogy a tapicska miatt alig kell a gombokhoz nyúlni. A tárcsája amúgy a GF1 mellett borzasztó, alig lehet benyomni, nincs rendes nyomáspontja. Az Fn1-re az AE-Lock-ot raktam, a kettőre a Preview-t, de lehet meg fogom cserélni, preview főleg csak éjszaka kell, akkor is kevésbé, mert a régi vázaknál világosabb keresőképet ad a G3.
Tényleg, Wasabi! Rendeljük, vagy ne rendeljük?
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Mr.Csizmás #9904 üzenetére
-
madgie
titán
Bracketingnek tényleg nincs sokszor értelme, főleg régi vázakon, ahol max 5 kép és 2/3 Fé-s ugrás állítható be. A G3-on viszont tök jó, 7 kép, egy egész fényértékenként ugrálhat és beállítható úgy, hogy sorozatba lője, tehát távkioldónál rátenyerelsz, gyorsan csattog hetet és otthon már csak össze kell rakni a pöpec HDR-t (nem mintha szükség lenne rá az esetek 90%-ban a mostani szenzorok dinamikatartománya pont elég)
-
madgie
titán
válasz Messer22 #9929 üzenetére
Szerintem az 5100-ra értette ,hogy LV, meg nem fix LCD
Egyébként nem értem, mi demagógia abban, hogy nem tetszik, hogy belépő kategóriánál az AF motor hiányával büntetnek az amúgy is korlátolt kezelhetőség mellett (ami természetes). Nincs ebben semmi Windows 3.1, meg hasonlók, nem lesz érdemben kisebb egy váz attól, hogy kiszedik, a legtöbb helyet az SLR felépítés maga foglalja el (tükörakna, pentatükrök), nem egy pöcsnyi motor.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
A D80 szvsz teljesen jó gép volt, legalábbis én a D300 ellenében (!) szívesebben fogtam meg, mert kényelmesebb volt (akármilyen hülyén hangzik is ez). A mátrix meg nem nagy kaland, jobban az adott AF ponthoz volt kötve, de hát ki mert egyáltalán a középsőn kívül mást hasznlni éles helyzetben?
#9943: D90-nel bavallom kevés tapasztalatom van, de a D80 + 105/2 DC kombót egyszerűen imádtam ( jó-jó, ott pont a váz volt majdnem mindegy, a kis DC gyönyörűen rajzolna a D40-en is... ha lenne vele AF )
[ Szerkesztve ]