Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz hemaka #73743 üzenetére

    Nem mondanám, hogy halott, de az elég valószínű, hogy lejtmenet és lemorzsolódás jön.
    Vázak terén, amiről a videó nagyobbik része is szól, szvsz ott szúrták el, hogy pl Oly esetében az EM5 sikerén megülve elkezdték lassan adagolni a techet: ott volt a zsír stabi EM5-ben, ahhoz jött a hibrid-AF EM1-ben; de az EM5m2 már megint csak CDAF. Nem előre-, hanem visszalépés; közben a Sony az A6000 és most A6300 követő AF-jével elhúzott, pedig ők se jobb helyzetből indultak. A Fuji is a kezdeti fájdalmas szintről felküzdötte magát, és ott is alap a hibrid-AF. Súlyos szereptévesztés, ők a nagyok (Canon-Nikon) kihívói, nem részsikerek babérjain ülni kell, hanem tovább innoválni, nagyobb nyomást gyakorolni.
    Most kijöttek a 300-assal, ami a crop factorral kiváló lenne elkötelezett (elborult) sherpa nélkül természetjáró madarászoknak, vagy nagyon elhivatott hobbista sportfotósoknak. Igenám, de van egy 1. generációs hibrid AF váz pár évvel korábbról, amire akkor is az volt a vélemény, hogy iránynak, kezdetnek jó, de a dSLR-eket nem veszélyezteti, a tracking AF helyett inkább a 4/3-os obikkal való kompatibilitásban van haszna. Közben kijött még 3 OMD és 2-3 PEN, mind hibrid AF nélkül, egyikkel sem igazán használható pont arra, amire a legtöbb értelme lenne. Közben a Sony kijött kb 8 vázzal, ennek felében hibrid AF-fel, ami látványosan javult is közben.
    S ez csak AF, a videót már meg sem említem.
    Pana szvsz ezek miatt hosszabb távon jobban áll, annak ellenére, hogy az eladások nem ezt mutatják: náluk megvan a videós tapasztalat és technika, és az AF-ből is többet tudtak kihozni, hogy erős videós hibrid vázak felé el tudjanak menni; meg a mini (GM) vonalra is jól ráéreztek. Ott mást rontottak el. Pl. marketing; vagy árazás: magas kezdőárak, így kevesen vették, amíg frissek voltak a fejlesztései, újításai; majd az alacsony eladásokat látva később nagy vágásokkal kiszórták, így már jó deal volt, de nem a legújabb fícsörök. Kimaradtak vagy később kerültek be fícsörök (pl. IBIS, vagy az Oly makró-sorozata). Régebben a jpg sem volt erősségük. Meg részemről egyik vázuk sem volt igazán rákívánós, nincs az a dizájn és a brand, nehéz megfogni, de nem az a "masszív, anyagból lévő, megbízható, régivágású fényképezőgép" feelingje van, mint pl. egy OMD-nek, hanem egy "kommersz műanyag, digitális-kori szórakoztatótechnikai tömegtermék", mint egy Sony.

    Obi fronton az új Oly obik (40-150, 7-14, 8, 300, bár a vonal talán már a 12, 75, 12-40-nel elindult) nem "népobik", mint a korai 17 f2.8, 20, 45 darabok, hanem nagyok, nehezek, drágák, kevesen engedhetik meg maguknak. Persze, a rendszer presztízséhez kellhetnek ilyenek IS; de itt nem IS, hanem CSAK ilyenek jöttek, miközben még mindig vannak betömetlen lyukak a rendszerben (nagyobb tömegeknek egy közepes átfogású korrekt alapzoom, pl. 12-60 f2.8-4; néhány népszerű / alapnak tekinthető rétegtermék, pl. UWA fix csillagozóknak, T-S épület-fotósoknak).

    Amiért én még tervezek egy ideig maradni a rendszerben:
    tájfotózáshoz nem kell sem bokeh sem villám AF, ellenben vannak hobbistáknak is elérhető árú penge éles obik (9-18, 20, 25, 45 helyett most már talán inkább a 42.5 áll élesebb hírében?, ill. a Sigma 60), s ezek mind kicsik és könnyűek. Valamint itt van csak olyan váz, ahol egyszerre jelen van számomra sok fontos tényező (korrekt szenzor, EVF, IBIS, e-shutter, távvezérlés, időjárás-állóság), hobbistaként ~kb lenyelhető áron. S az egész kit elfér egy nagyobb övtáskában.

    Ami engem megingatna:
    - ha Oly végre kijönne egy Sony 1" Exmor-RS-szenzoros, fényerős, optikailag korrekt ekv 24-70-es obis TG-x strapakompakttal, kapna jó stabit, gyors kiolvasású e-shuttert, lenne rendesen állítható rekesz, és megmaradna a raw -- így meglenne a (kabát)zsebben elférő, mindenhova cipelős, minden-álló viharban nem-sajnálós kisgép;
    - és Sony csinálna végre egy jó A7m3-at, benne új és jobb 24-30 Mpx szenzor gyorsabb (legalább 1/60 s) kiolvasású e-shutterrel, AA-szűrő nélkül vagy az RX1Rm2-es vari-LPF, tovább reszelt IBIS, jobb ergonómia, értelmes menü, A6000-szintű hibrid AF fókuszpont-választó joystickkel, A7r2 és A6300-szintű A-mount és EF obi fókuszálási sebessség, és lossless-compressed raw. Meg ha már bili, akkor jobb videó (nekem fHD is elég, csak legyen jobb kodek, bitráta), valamint egy új kitobi 24-85 átfogással, korrekt optikai minőséggel, a 28-70 és 24-70-nél nem sokkal nagyobb méretben.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák