Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Izi_25

    csendes tag

    válasz Mintcar #5719 üzenetére

    Helló!

    Én a W 115-ösömben nemrég cseréltem hajtóműolajat, és a gyári szervizkönyv alapján a CASTROL TQ olajat találtam. Tökéletesen működik, és igen inkább automata váltókhoz van.
    A leirasaban viszont mint kivétel pontosan a Mercedes Benz 236.2 megjegyzés szerepel, mi szerint jó a mehanikus MB váltókba is.
    Elküldök egy linket is, nézd meg.
    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9020385&contentId=7037635

    Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981

  • Batman2

    őstag

    válasz Mintcar #5719 üzenetére

    Szevasz

    Nekem manuális váltóba valami Castrol konzerves olajat adtak !
    "Castrol getrieb oel", vagy valahogy így volt a felirat rajta, de még jóval korábban linkeltem is egy fotót ezen folyadékokról ! :K

    Amúgy ezen nagy vita folyik, a laikusok és a szekmeberek terén is, már ahogy a szakkönyvekből is látszik, mivel tényleg van ahol ATF II, de leginákább ATF III olajat írnak, máshol pedig valami más spécit a manuálisba ! :Y :F

    Én a Castrolt tettem bele.
    Ez egy igen híg olaj, a motorolajnál is hígabban folyó, egészen halvány sárga lötyi ! :U
    Konkrétan negatív tapasztalatom nincsen vele, lassan egy éve van a váltóban.
    Nem mondom, hogy nagyon olajozottan megy a váltó, szóval a csere előtt és után, gyak ugyanúgí viselkedik, néha kicsit mintha tapadnának egymáshoz az alkatrészek, nem csúsznának kellően és kicsit darabos a váltát, de különösebb probléma nincsen.
    A minuszokban ez is kicsit bedermed, persze lehet mozgatni a váltót, de érződik rajta, hogy nem ugrik magától, kicsit lassan mozog, és kicsit erő kell a mozgatásához, ha gyorsabban váltassz.
    Kb. 1,6L, de neme asszem kicsit több ment bele, vagy 1,8L, mert majdnem mindkét konzerv belement, mire a betöltő nyíláson csorogni kezdett kifele, vagyis te lett, szóval 2L kell !

    Kormány szervóba nem volt kérdés, az ATF II-t tettem bele. Nincsen vele semmi gond, jah és persze szűrőt is cseréltem a szervó szivattyúban (csak MANN márkában van!)(híg, valamivel sűrűbb, mint a váltó olajom, átlátszó piros). ha nem ürült ki teljesen a kormány mű rész is, akkor 1L elég, ha teljesen leürül a rendszer, akkor kell 2L.

    A differenciálban is cseréltem, oda pedig asszem 80w90-es hajtóműolaj került, ez elég sűrű, arany barna olaj (0,9L kell, egy flakon elég).
    Nincsen semmi gondom vele, fagyban szokott kicsit zajolni valami a hátsó futóműtnél, lehet valamelyik csapágy, vagy féltengely, de ha bemelegszik, akkor csendben van, a diffi csak enyhe susogást hallat 80-90-es körüli tempónál.

    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák