Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Misály #5920 üzenetére

    Akkor oszd meg másokkal is, hogy jön össze a Normandy rész. :) Ne légy önző és ne csak magadnak tartogasd a katarzist... :P

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • AthlonXP

    őstag

    válasz Misály #5920 üzenetére

    Na, így is fel lehet fogni a játék végét! :)

    (#5922) Furkoo Igen, ez is benne van. Mondjuk én eleve a jó oldalon voltam végig, de ha majd meglesz a magyarítás, lehet csinálok egy rossz Shepardot is! :)

    [ Szerkesztve ]

  • Televan74

    nagyúr

    válasz Misály #5920 üzenetére

    Jó neked.

    Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

  • L4mie

    veterán

    válasz Misály #5926 üzenetére

    Szerintem a hossz az lényegtelen,
    de elég sok variáció állt fenn, ki hal meg ki marad, a vége meg relatív.

    Ha például úgy veszed, hogy a ME3 egy nagy egésznek a vége, akkor igencsak sokféle vége lehet és kb 30-40 órás (mégis itt az a fránya hossz) :) de ha csak a ME3 végét vészed akkor 4 féle vég van...csáááá.

    Ha az ME2 végét veszed, akkor meghal ez, meghal az, meghalsz te, csapat megmarad csapat fele elveszik, van egy érzésem, hogy tudod te ezt, csak......mindent le lehet egyszerűsíteni. Másik hogy a 2 nél is volt sok elégedetlenkedő, hogy ugyanmár milyen befejezés ez, akkor ment a szöveg, hogy ez nem vég...a 2 csak egy átvezető rész.

    Én amikor végigjátszottam a 3-at nem voltam elégedetlen, meghatódtam, tetszett.
    A legnagyobb problémám a Normandy paradox....többit teljesen el tudom fogadni, megvan a saját verzió a saját fejemben csók.
    De azt is megértem aki az egésszel elégedetlen, a hatalmas vergődést viszont nem értem meg, nem is támogatom, viszont az ebből adódó meme-k, vicccek, fanartokat élvezem mint állat. :DD

    *oké megint saját kis ugrálós gondolatmenetemet írtam le :) sorry ha nem egyértelmű.

    [ Szerkesztve ]

    Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Misály #5926 üzenetére

    A te érved sokkal jobb... Majd a dlc után megérted... ;] No offense, de ez még rosszabb, mint ha csendben maradtál volna...:D

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • Malachi

    addikt

    válasz Misály #5926 üzenetére

    na ne viccelődj már, miután bejelentetted, hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter, oszd már meg velünk, hogy mit sikerült összeraknod fejben. istenbizony, komolyan érdekel. miután ez megvolt, elkezdődhet valami párbeszéd, mert az eddigi teljesítményed csak trollkodás.

    érvek nélkül? nyilván lusta voltál végigolvasni a korábbi néhány ezek hsz-t, ha nem így lenne, nem írnál olyasmit, hogy nem hangzottak el érvek.

    szóval várjuk a NAGY MEGFEJTÉST.

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Misály #5932 üzenetére

    Nem állítottam ilyet, sőt még csak fel se vettem a trollkodásod. ;]

    De úgy válaszolni egy kérdésre, hogy majd meglátod, miközben az érvelés hiányát hozod fel, elég gyenge...

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • Malachi

    addikt

    válasz Misály #5932 üzenetére

    hát, elolvastam a teszt topicos párbeszédet. akkor maradjunk ennyiben. minden elméleted - mert elméleteid vannak, a saját elképzelésed alapján, amik nehezen nevezhetők érvnek - elhangzott itt is, meg a BW fórumokon is mások szájából, és minden elméletedre létezik olyan kérdés, cáfolat, ami a játékban történtek alapján megfekteti.

    ezzel nem megyünk semmire. szuper, hogy neked tetszett. nem tudok mást mondani, eddig is ezt mondtam.

  • nanorambo

    őstag

    válasz Misály #5920 üzenetére

    Jah még ezek után is itt tartunk?

    Érveket szeretnél, hogy miért kaki a vége? Linkelhetnék ide legalább 600 oldalt ahol írók fejtik ki véleményüket a befejezéssel kapcsolatban. Linkelhetném az én cikkemet ahol szintén elég szépen kifejtem hogy mi a probléma. Érvek vannak.

    Inkább csak kettőt linkelnék:
    [link]
    [link]

    Félre ne érts! Semmi probléma azzal ha valakinek tetszett a vége. Én csak azt nem szeretem, ha valaki lenézi azokat akiknek nem tetszett és ennek hangot is adnak... :R

    [ Szerkesztve ]

  • Malachi

    addikt

    válasz Misály #5936 üzenetére

    de nincsenek tényszerű érveid. ezt értsd meg. elméleteid vannak. olyan következtetésekre jutsz, amik nem illenek a játék addigi menetébe. legyen az ME világa bármilyen összetett is, az elejétől fogva világos volt a főhős, Shepard célja, a küldetése és az is, hogyan tudja ezt elérni. le kell győznie a Reapereket, és ezt csak és CSAK úgy érheti el, ha összefog az egész galaxis, az ellenségekből szövetségesek lesznek és elpusztítják a fenyegetést. és ennek érdekében minden árat meg kell fizetni. hullanak a barátaid, több százezer batarian pusztul el az Arrivalban, te is tudod.

    aztán a harmadik részben kibékíted a getheket a quarianokkal, EDI az AI igazi személyiséggé válik, a kroganok a salarianok mellé állnak, minden tökéletesen halad a végkifejlet felé. a felé a végkifejlet felé, amire ha az első résztől játszottál, lassan 100 órája készülsz.

    és akkor jön AZ. hm. és kiderül, hogy igazából tökmindegy, mit csináltál, nem számít. mindegy, ha paragon, vagy renegade voltál, nem számít. kb. mindegy, mennyien állnak melletted, nem számít. jön egy mindenek felett álló valami, ami elmondja, mi van - ráadásul a mondandója ellentétes mindennel, amit addig csináltál - és ad egy totálisan karakter és játékidegen lezárást.

    na mindegy, nem számít. ezerszer leírtuk már itt, meg mindenhol leírták. de nyilván te tudod jobban, mert bele tudsz magyarázni olyasmit, ami igaz nem áll meg a saját lábán, de - de az nem számít.

    ja és a DLC, amire hivatkozol - abban sem lesz semmi olyan, amiről írsz. nem lesz világosabb tőle a befejezés. csak a csúnya, méltatlan hibákat javítja majd ki, azokat a hiányosságokat, amik történet összefüggőségét borították fel. ezek a plot hole-ok, tudod. kiderül - talán - hogyan került Anderson előtted a Citadelre, miért kaptál végtelen lőszert, mit keresett ott és hogy került oda az Illusive Man, végül is ki élte túl a csapatodból, JOker miért hagyott faképné a legnagyobb csata hevében az egész legénységeddel együtt, egyáltalán hogyan volt képes átvágni oda-vissza a Reaper flottán, hogy kerültek a hajóra azok a társaid, akik veled harcoltak és eltrafálta őket a Reaper halálsugár...

    ja, még valami. nem is tudom, volt-e már szó róla: ha a Normandy-t szétszedte a színes lökéshullám, akkor a többi hajóval mi van?

    még valami: "Meg mindig nem kaptam meg az pontos valaszt hogy hany vege van a sorozat elso ket reszenek, de segitek: osszesen 4, osszidobe jo, ha kitesz 1 orat." - és mindez marhára nem érdekel senkit, mert mindenki tudja, hogy egy trilógiát az utolsó résszel fejezünk be, nem az elsővel és nem a másodikkal. ENNEK ELLENÉRE ezerszer többet ért az első két rész bármilyen befejezése, mint a harmadiké.

    [ Szerkesztve ]

  • nanorambo

    őstag

    válasz Misály #5945 üzenetére

    Na az amiből a legújabb rész is nagyon bejött! Kedvenceim közé tartozik a Dead Space és a Dead Space 2 :)

  • nanorambo

    őstag

    válasz Misály #5947 üzenetére

    A Rage-t az EA adta ki? Mondjuk mind1 sok beleszólásuk nem volt a dologba... Az ilyen kisebb címeknek (Mint dead space, alice madness returns) nincs milliós fan base -ja nincs akkora múltja és nem adnak el milliókat belőle, nem úgy mint egy Battlefield-ből, vagy egy Mass Effect ből, ezért nem korcsosultak még el :)

    [ Szerkesztve ]

  • Malachi

    addikt

    válasz Misály #5942 üzenetére

    Nem láttam a DLC-t, de pontosan leírták, mi lesz benne. épp tegnap, ott a link valahol lentebb. először én is örültem neki, de aztán már nem. miután színt vallottak. VÉGRE.

    a következőre - oké, én értelek, elvileg ez rendben van, de nem lehet olyat csinálni, hogy egy történet 100 óráig építkezik valami felé, és a végén kukába vágjuk az egészet, hogy behozzunk valami teljesen mást. vagyis lehet, de annak ez lesz a vége. csalódott játékosok hada. az írók egy történetet meséltek el nekünk. adott volt a feladatuk. ezt a feladatot rosszul oldották meg. személy szerint úgy gondolom, nem vagyok hülye. 34 évesen már a hisztis koromból is kinőttem. érteni is vélem azt, amit olvasok és látok. meg valamennyire a történetmesélős szakmában is benne vagyok. nem a játékosok a hülyék. ezt a BW rontotta el. az Inception meg egy vicc, azzal nekem ne gyere. túlértékelt, középszerű - csak azért, mert fél percnél tovább tart felfogni, hogy mi van benne, még nem lesz kifinomult. csak a mai korban számít annak, a valóságsók korában. egyébként tök átlagos.

    a másodikra - oké, neked megáll, de csak úgy áll meg, ha az utolsó 10 percet veszed alapul. a korábbi 100 órát meg elfelejted. szerintem ez egyértelműen hibás megközelítés. visszafelé építkezve ki lehet logikázni valamit ebből, de ha elejéről nézed a sztorit, nem fog menni.

    a harmadikra - a gépezettel kapcsolatban igazad van. fut a program, és ennyi - én valamiért mondjuk intelligens programnak tartottam, ha már létrehozta a Reapereket és ilyen tervet eszelt ki a ciklusokkal. mondjuk ez elég nagy baj megint csak, hogy ez a kérdés egyáltalán felmerülhet, hogy végül is mi a kék szellemalakba bújt valami. és - innen kezdve spekuláció - mivel intelligens program, nem kellett volna semmi, csak egy paragon párbeszéd lehetőség, amivel meggyőzöd, hogy hibás az elmélete. a Gethek miatt. EDI miatt. és úgy zárul le az egész. ennyi kellett volna és semmi más. dühítően egyszerű. és akkor neked is igazad lenne, nekem is, mindenki azt kapja amit akar és hurrá. 10/10 pont, évtized trilógiája, sallala.

    te jöttél ide azzal, hogy nálad a bölcsek köve, mindenki más meg hülye és várja ki a DLC-t, az majd a buta szájába rágja azt, amit eddig nem értett meg. nem tudom, ezek után mit vársz.

  • Malachi

    addikt

    válasz Misály #5957 üzenetére

    hagyjuk a játékot, soha nem jutunk dűlőre.

    nekem is tetszett az Inception, csak azt furcsállottam utána, hogy mennyien istenítik és hogy sokan mennyire bonyolult meg összetett filmnek állítják be. persze, nem faék a sztori, rendben volt, de semmi extra. nekem itt kezdődik a jó film. és az igazi tragédia az, hogy nem tudnék neked tavalyról 5 filmet mondani, ami legalább annyit ért volna. az Inceptionre legalább emlékszem. de ez már itt nagyon off.

  • nanorambo

    őstag

    válasz Misály #5957 üzenetére

    Ismétlem magam. Itt egyáltalán nem azzal van a baj, hogy van egy elméleted és neked bejött a játék vége. Itt az a probléma, hogy elég lenézően közölted ezt, majd utána csodálkozol, hogy mások megszólnak érte. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Zoli133

    őstag

    válasz Misály #7940 üzenetére

    Nagyjából ez fogalmazódott meg bennem is az EC-ről, szvsz ez atoknak készült akiknek nincs képzelőerejük továbbgondolni hogy vajon a cselekedetünk milyen követekeményekett hordoz magával.
    Akinek tényleg baja volt a véggel most is elégedetlen akik meg nem voltak és most azok, szvsz csak a tömeg után mentek.
    MIndenesetre szerintem jó a befejezés, nyilván nem tökéletes, de teljesen renden van, szerintem.

    "It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Misály #7940 üzenetére

    Végül is, ehhez hasonló nyilatkozat, mikor leközölték burkoltan megfogalmazva, hogy aki nem érti az endinget, az hülye, az indította el azt a hatalmas shitstormot, ami miatt rákényszerültek az EC megcsinálására...

    Egyébként a felvetésed nem igazán illeszkedik a képbe. Logikátlan befejezést logikával kisakkozni, hogy mi is történhetett, ez elég gáz. Valamint nem is feltétlen a játékos feladata lenne kitalálni, hogy ugyan mi is lett a csapattal, meg a világgal.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • Malachi

    addikt

    válasz Misály #7943 üzenetére

    az első sincs rendben, és ez sincs rendben, de legalább kapott egy normális lezárást a sztori.

    de ebbe veled én nem bonyolódnék bele mélyebben, hisz már régóta tudjuk, hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter. most is sikerült kvázi az egész közösséget lehülyézned, amihez utólag is gratulálok.

    tudod, van olyan, hogy az ember rendelkezik logikai érzékkel is, meg józan ésszel is, de mellette nem egy akkora érzelmi nulla, mint te vagy. nekem ez jött le belőled, meg az, hogy a világon semmit nem fogtál fel abból, amit napokig, egy tucatnyian próbáltunk a szádba rágni.

    ja és ez nem volt személyeskedés, csak egy megállapítás, miután megint sikeresen belefingottál a nulláslisztbe. örüljél.

  • Spectrum

    aktív tag

    válasz Misály #7940 üzenetére

    Valóban ugyanaz lett a vége, aminek én mondjuk nem örülök. Az epilógust bepótolták, de ez a fő részen semmit sem változtat. Akinek ez megnyugvást hozott, annak tényleg problémái vannak. És sokan vannak, már istenítik bioware-t, visszaszerezte a bizalmat, szép munka, gondolt ránk, megint fan lettem, újból vásorolok tőlük stb stb. Tipikusan azok, akik nem értették elsőre a dolgot. Most már tényleg értik, vagy csak azt hiszik, de nem látnak tovább.

    A játék logikájába pedig továbbra sem illik bele, esetleg nagyvonalakban, nagyon távolról nézve. Márpedig ha eddig mindent részletesen tárgyaltak benne, a fajok élettartamától és párzási szokásaitól a történelmi események politikai következményein keresztül a hajók ágyújának becsapódási energiájának pontos meghatározásig, akkor nehogy már pont a végén tekintsünk el az eddig megszokott lépésköztől.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Misály #7943 üzenetére

    A játék logikáját követve nem ilyen befejezésre jutottak volna. Mind a 3 részben pontosan tudod, hogy melyik döntésednek milyen következménye van.

    Mikor meglett az ending, kicsit olyan volt, mintha pillanatképeket, rövid részleteket látnál egy filmből. Egyszer csak előkerült a citadella a földnél, valami space magic által, előkerült a már megborult elméjű TIM is csak úgy a semmiből, aztán jött a csillag gyerek a kapásból légből kapottnak tűnő lehetőségekkel, majd láttál egy színes robbanást, meg láttad társaid lezuhanását, akik valahogy visszakerültek a hajóra és valahonnan menekültek. Aztán itt megint vágás, jött a nagypapi a mesével. És ennyi.

    Szóval visszatérve a kiinduló gondolathoz, ME1 és 2 befejezése egy jól felépített, végig követhető eseménysor volt, akár csak a 3 rész single kampánya. Ehhez képest a 3. befejezése annyi logikai hézagot tartalmazott, hogy több órás videókban elemezték, aztán páran meg felépítették azt az idióta indoc. teóriát is, mert mindent bele lehetett magyarázni a végébe.

    Az EC pedig igenis több az eredetinél. Belevitt egy adag érzelmet is a végébe, valamilyen szinten elbúcsúzhattál a csapattól és a hajótól, láthattad az ő reakciójukat a halálodra, tettedre. Állítom, hogy az ME széria a valaha számítógépen játszott legjobb játékok egyike, megérdemelt egy legalább ilyen véget, mint amit az EC hozott be.
    Itt nem arról van szó, hogy kinek van kevesebb képzelőereje, vagy kit nem zavarnak a megmagyarázatlan space magic dolgok, történeti lukak, itt arról van szó, hogy a játékos kötődik a karakterekhez, a sorsukhoz, egyszerűen nem lehet egy nagypapis mesével lezárni a sztorit valami fehéres bolygón, hogy majd kitalálod, mi történt...

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Misály #7948 üzenetére

    A játékban egyfolytában Commander Shep. néven mutatkozott be főhősünk, valamint így nem kellett 2* annyi felvételt csinálni, mert ugye lehet két nemmel játszani.

    Joker dolga persze kitalálható volt, az nem nehéz kérdés, csak furcsa volt a megoldás, meg azt feltételeztük többnyire, hogy a Sol relét használták, nem az FTL hajtóműveket.

    Az érzéketlenség kapcsán meg, hát lehet, hogy egy Vulkáni (startrek) vagy, akinek a logika az első. ;] Komolyra fordítva, aki beleélte magát a 3 rész történetébe, annak Liara és társai nem egyszerű NPC-k.
    Mikor játszottam az ME1-el először, természetesen nem olvastam el, hogy mi fog történni, hogy egyszer majd választani kell, ki halljon meg a csapatodból. Totál felkészületlenül ért ez a döntés kényszer, és pont azt a két karaktert vittem magammal addig társnak, szóval elég megrázó volt otthagyni az egyiket meghalni. Ilyesmi után ezek többek lesznek, mint egy NPC egy átlagos játékban, és ezért érdemelnek meg pár extra képsort az endingben.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • Spectrum

    aktív tag

    válasz Misály #7948 üzenetére

    Oké, tehát szerinted az rendben van, hogy a mellékszálak részletesek, a főszál meg egyszerűsítve van. Annak ellenére, hogy eddig a fő részek is explicit voltak előadva. Szerintem ez nincs jól, de mondjuk ez csak tágabb értelemben vett belső logikának mond ellent.

    A játék logikája lényegében nem különbözik a mi világunk logikájától, szándékosan úgy építették fel az első résztől kezdve, hogy "hihető" legyen. Természetesen felállítottak újabb szabályokat, amik csak ott léteznek (pl. element zero), amiket következetesen használnak is. Például amikor a fegyverek töltényrendszerét bevezették a pórnépnek, vették a fáradtságot, hogy ne mondjon ellent az eddigieknek.

    Most eltekintve technikai ellentmondásoktól, az elvi következetlenség a problémám. A Catalyst a következőket állítja:
    - Ő az eddigi összes faj kollektív intelligánciájának megtestesítője.
    - Organikus és szintetikus biztos konfliktusba keveredik, mert a teremtett a teremtője ellen fordul, mert számukra az organikus lét káosz és nem értik meg.
    - Szintetikusok minden organikust elpusztítanak.
    - Organikusok techológián keresztül, szintetikusok megértésen keresztül keresik a tökéletességet.
    - Szintézissel mindenki megkapja amit akar, top level tökéletesség, nincs konfliktus ezen okból.

    Ennek ellenére ME1-ben Sovereign azt mondja: a reaperek függetlenek, mentesek minden gyengeségtől, ők az létezés és evolúció csúcsa, az organikusok a káosz. A kipusztulásunk elkerülhetetlen. (Nem a konzerválásunk.)
    Ha káosznak vél minket, akkor Catalyst definíciója szerint nem tökéletes még. Ha szükséges irányítani őket ("I control them"), akkor egyrészt van gyengéjük, másrészt nem függetlenek és nem szabad akaratukból cselekszenek. Ha az eddig begyűjött fajokból épített reaperek egyetértenének a "megoldás"-sal, akkor maguktól is csinálnák, kontroll nélkül. Lásd közelgő Leaviathan DLC, lázadó reaper.
    Van egy szerencsétlen AI, aki nem tudta megoldani a konfliktust ezért kétségbeesésében inkább megelőzi azt, mindenkit beszippantva, hátha majd azokkal többre jut és nem hagy esélyt senki másnak a megoldásra. Egyáltalán nem mindentudó, sőt elég korlátolt is, (organikusok többre képesek, mint gondoltuk) de mindenképp az ő megoldásaiból kell választani.

    Igen, végülis bele lehet passzintani a játékba, ez a része nem hágja át a kódex szabályait. Ettől még rettentően nem illik bele, mert az összes eddig történt eseményből az következne, hogy egy furmányos módon kiiktatjuk a gyereket és a reaperek felszabadulnak. Vagy ehhez hasonló, találó megoldás. De ezt szerintem már számtalanszor leírták előttem is. Tulajdonképpen egy autóba is be lehet ültetni egy tevét, csak nem arra való.

    A technikai ellentmondások viszont részemről megbocsáthalatlanok, amikor valakinek látomását mindenképpen be akarják varrni a történetbe. Például Normandy a dzsungelben, sugárhoz futás lézerek között, Harbinger szembenéz. Ezeket biztos be lehet rakni, de nem ilyen formában. Ezt majd később kifejtem.

    (#7956) WonderCSabo
    Ahogy írtam feljebb:
    A Catalystet egy kapcsolattartónak alkották, a két különböző életforma közé, hogy megoldja a "konfliktust". Ahogy ő is mondja, erre képtelen volt, ezért inkább megelőzi a konfliktust. Mindkét felet elrakja konzervbe kussolni. A saját alkotóival kezdte, akik szerint sem jó megoldás ez ("they did not approve").

    (#7958) Vinyard#:
    A szintézissel megáll az evolúció a gyerek szerint, de ez sem garantálja a konfliktusok nélküli életet. Ugyanúgy kitörhet háború bármilyen más okból, simán talál egy másik indokot a szintetikus faj az összes organikus kipusztítására vagy fordítva. Ugyanolyan ideiglenes megoldás, mint amit mi értünk el a játék folyamán. Csak 1 okot semlegesít így, a meg nem értést.

  • Spectrum

    aktív tag

    válasz Misály #8011 üzenetére

    A rachni a laborban egy fogvatartott értelmes, organikus lény, akin kísérletezni akarnak és ezért menekülne. A gyerekei pedig irányítás nélkül csak vadállatok, ezért támadnak mindenkit.

    A krogan konfliktus abból eredt, hogy nem adtak elég lakható bolygót nekik, amikor elkezdtek a jólét miatt szaporodni. Túl korán segítették őket ki az űrbe, értelmileg nem felkészültek a galaktikus közösséghez.

    Getheknél van teremtett és teremtő, de a konfliktus nem ebből ered, hanem puszta önvédelemből. Ahogy egy csorda állat is megvédi magát ha támadják, semmi köze nincs a teremtővel való szembenálláshoz.

    Shepard pedig gyakorlatilag meg lett gyógyítva egy súlyos sérülésből, itt szintén nincs teremtésről szó.

    Hiába látod bele utólag a mindenbe az "alkoto vs alkotott"-tat, attól az még nincs ott. Ennyi erővel lehetne még egy tucat véget írni, majd keresgélni, hogy mi utalt rá eddig. Hiába van rá utalás, a fő cselekmény nem erre épít, semmiképpen sem a fő gerince. Ha valaki ennyire nem tudja kifejezni a történetében a lényeget, akkor az egy szar író. Bioware-nél nem ilyenek ülnek.

    [ Szerkesztve ]

  • Spectrum

    aktív tag

    válasz Misály #8017 üzenetére

    Ha ekkora műértő vagy, akkor mit keresel még itt? :) Nem tudom látod-e a topic nevét, "Mass Effect 3", egy hátulnézetes akció-szerepjáték, elsősorban xboxra fejlesztve. Nagyon valószínűtlennek tartom, hogy ennyire elnézték volna a célközönséget.
    Azért elárulom, hogy nem, nem vagyok műértő, viszont adok nálam jobban hozzáértő véleményére. Tucatszor linkelt cikk, eddig senkit sem láttam cáfolni, mégis újra és újra előkerülnek, akik ennek ellenére bizonygatják az igazukat.

    Vinyard#:
    de hát a Crucible-t, nem a végén húzták el a kalapból, mint a fehér nyuszit! A probléma megoldásának eszköze nem volt ismeretlen, nem hirtelen került elő...az ott volt már kezdetek óta.

    Ugye most viccelsz?

    Na és ez miért baj?
    Mert az utolsó percekben történik, nem tudunk azonosulni a céllal. Lásd metagames cikk.

    [ Szerkesztve ]

  • Spectrum

    aktív tag

    válasz Misály #8027 üzenetére

    Nem személyeskedés. Mások érveivel pedig mi a probléma?

    Ebbol kifolyolag nem tartok igenyt masok elemzesere (ami ahany ember annyi fele, foleg ha egy irodalmi murol van szo) ami azt taglalja, hogy miert szar az egesz amikor elveztem a tortenetet.

    Tehát el sem olvastad. Tipikus emberi magatartás, amikor a mi véleményünktől eltérőt nem is hallgatjuk meg. Megsúgom, hogy a cikk nem szarozza a játékot, hanem objektív irodalmi elemzés. Miért szeretjük műalkotásokat és mik a jó művek jellemzői.

    Te nem tudsz azonosulni vele de akartal, en nem is akartam azonosulni vele pusztan vegigneztem, ateltem.

    Akkor miről beszélünk? Nem sikerült az írónak úgy megfognia, hogy azonosulj a céllal, nem neked való.

    csak a vegen tudatosulhat, hogy egesz vegig ezert jatszottal...
    Most más szavakban leírtad, ami a probléma. A jó művekben ezt nem így oldják meg, ismét metagames cikk.

  • Spectrum

    aktív tag

    válasz Misály #8035 üzenetére

    az empatia nem az erossegem

    Azt hiszem mindenre megkaptam a választ. A művészet pont erre hat(na). Ennek hiánya amúgy elmebetegségnek számít.

    Nem mellesleg egy kis onellentmondas

    Nincs ellentmondás, nem írtam, hogy ahol nem így oldják meg az automatikusan szar.

    [ Szerkesztve ]

  • MichaelSD

    őstag

    válasz Misály #8035 üzenetére

    "Nincs objektiv irodalmi elemzes, csak szubjektiv letezik hisz az irodalom az asszociacios keszsegunket hasznalja."

    Ez nem igaz, minden műfajnak megvannak az elemei amitől az ami. Legyen az dráma, vagy hollywoodi akció film. Pontosan ezeket lehet objektíven elemezni. Ha nincsenek meg, akkor az annak nem jó. Az ME3 semminek nem jó.

    A moziban általában a művészfilmek rúgják fel ezeket a szabályokat. Ez jó vagy nem más kérdés.
    Ha azt mondod, hogy a ME "művész játék" lett, akkor a Bioware vezetését, úgy kellene kirúgni a részvényeseknek, hogy a lábuk nem éri a földet. Hogyan gondolták, hogy ebből nem lesz baj? A másik, hogy művészinek a játék 99%-át nem lehet nevezni (egyiket sem, de a ME3-at pláne nem). Azért mert kinyírják menet közben a társaimat és csinálnak egy művész (ami szerintem nem az) véget, még nem lesz komoly darab a játékból. Pláne, hogy az első két rész teljesen más stílusú volt, a történet teljesen más irányba ment.

    Ha azt mondod, hogy az ME klasszikus elvek szerint épül fel, akkor a cikk pont leírja, hogy nem és miért nem. És tegyük hozzá, eltekintve az alapvető logikátlanságoktól a játékban, hogy nincs jól megírva. Sem mint dráma, hősies eposz, giccses szappanopera nem állja meg a helyét. Egyszerűen túl sokat kevertek össze.

    Elhiszem, hogy lehetett volna akár jóis az ötlet, de ahogy megcsinálták úgy pocsék ahogy van, és ezen az EC sem segít. Akkor inkább lett volna egyszerű vége: győztünk, hazamegyek a nőmmel, a gonosz idegenek meg hallottak. Még ez is jobb, mint ez "a nem tudom igazán mit akarok" jellege a játéknak.

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Misály #8011 üzenetére

    Mivel szerintem az egész vita nem más, mint vihar a biliben, így csak egy részt ragadnék ki:

    "elvegre onszantukbol lettek felig szintetikusok"

    Ez borzasztóan nagy tévedés, hiszen az fajok nem ezt akarják. Ez egyedül Shepard döntése.

    Egyébként arra, hogy a fajok mit szeretnének, meg mit nem, elég sok utalás van. Az összefogás nem azért születik meg a reaper-k ellen, hogy közös létformaként éljenek tovább.

    Pl. ha Talival jöttél össze, az utolsó éjszakán erről is beszélgetnek...

    S: "Is it how we survive? Adopting?"
    T: "To a cold, or inter-species contact, yes. To the reapers, no."

    Vagy maga Shepard is arról beszél chilsucker-nek, hogy az eredeti formájában szeretnének megmaradni. A galaxis akaratáról csak a kontroll/reaperek kiírtása opció esetében beszélhetünk, ekkor marad meg a szabad akaratuk a külső fenyegetés nélkül.

    Rájuk lehet sütni, hogy a fától nem látják az erdőt és nyilván magasztos eszme és nemes gondolat a szintézis, de mindenre meg kell érni és elfogadni. Mint lehetőség nagyon jó, de ugye minden játékosnak egyedül kell mérlegelnie.
    Nem biztos, hogy mindenki kér az örök életből és más egyéb nyalánkságokból.
    Szerintem ez az univerzum nem készült fel erre és egy ilyen evolúciós ugrást soha sem szabad kikényszeríteni, de ofc ez csak az én választott utam.

    [ Szerkesztve ]

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

Új hozzászólás Aktív témák