Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyantusz

    tag

    válasz #65675776 #494 üzenetére

    Én személy szerint most lövészszállítóra gondoltam, de természetesen igazad van, hiszen a visszaható erőt nem árt a talajnak nem koncentrált, hanem megoszló erőként átadni.

    Zenty: #495 Lévén anno a lengyelektől is vettünk (általuk gyártott) T-72-eseket, így ez nem lehet probléma. Daa-raa meg írta, hogy alapvetően a toronygyűrű egyforma, így elvileg nem lenne gond. Az már egy más kérdés, hogy gyakorlatilag az egész felépítmény teljesen új a toronnyal együtt. Ha megnézed ezt a képet, itt is jól látszik (magától a gyártótól).
    Csutkára elég az alvázat adnunk, a többi az ő dolguk. Gyakorlatilag egyébként is kibeleznék az egész teknőt. Felfüggesztéseket át kellene kalibrálni, lévén eltérő impulzusok érik azt a két g.ágyú tüzelése során, mint mikor a 125 mm-es 2A46 tüzelt. Teljes - repülős szlogennel élve - D-check-et kap így is-úgy is a kocsi. Azaz ipari szintű nagyjavítást: az utolsó alkatrészig szétszedik, alkatrészeket átvizsgálják és újra összerakják, majd bekalibrálják. Jelen esetben új felépítményt kap és teljesen új tornyot, ami akár lehet egyedi, lengyel méretű is (bár igazából nem árt, ha valamelyik STANAG szerint szerkesztik, már ha van ilyesmire NATO-Egységesítési Egyezmény, abból a ~4500 db-ból akár lehetne is).

    Egyébként utánanéztem a Haditechnikákban:
    Márkus Ferenc: A Magyar Honvédségben rendszeresített T-72-es harckocsik típusváltozatai - 1998/4. 25-30.
    Márkus Ferenc: A T-72-es harckocsi legújabb változatai - 1999/1. 29-33. o.
    Péter Zsolt: T-72-es harckocsik a magyar honvédségben I. rész - 2003/2. 25-28. o.
    Péter Zsolt: T-72-es harckocsik a magyar honvédségben II. rész - 2003/3. 78-82. o.
    Péter Zsolt: T-72-es harckocsik a magyar honvédségben III. rész - 2003/4. 76-79. o.

    Ezekből kitűnik, hogy voltak/vannak csehszlovák, lengyel, szovjet/orosz és fehérorosz gyártású hk-jaink is. Most le nem írom az eloszlásokat. Egyébként tömegben is eltértek és felszereltségben is. Sima T-72 (SZU, cseh, lengyel), T-72M (lengyel), T-72M1 (lengyel), T-72A, T-72AV (utóbbi kettő a fehérorosz).
    Péter Zsolt szerint 238 db-ot állítottunk hadrendbe a típus különböző alváltozataiból (I. rész).
    Az, hogy a most aktív 15 db melyik sorozatból van, vagy miket adtunk át az irakiaknak 2006-ban(?), ill. hogy adunk-e/adtunk-e át az afganisztániaknak, azt tudja a fene. Ha vannak ilyennemű információitok, adjátok közre.
    Ezek szerint legalább 150 db-nak M(ozgósítási)-készletben kell(ene) lennie.

    Van Der: A sima 29-est kétüléses UBT-re átalakítani azért nem kis meló. Kell neki pár új törzskeret, ill. orrész. Az a harcászati többlet, amit az UBT bírtokol, az szinte lótúró. Ami nekünk kellene vadászgép - bár Te csapásmérőnek akarod - az légi rendészeti célokra kellene, tehát BVR (Beyond Visual Range, azaz látóhatáron túli) képességekkel kellene rendelkeznie. Ami jelen esetben orosz rakettából csak az R-27ER/ET/AE változatok képesek kétséges hatásfokkal. Viszont ehhez normális fedélzeti rádiólokátor kell, ami kiszolgálja pályakorrekciós jelekkel (AE esetében elvileg nem kell), ami az UBT eseténben (Osa-2) nem áll fenn, ráadásul földháttérből támadó cél esetén megfő, mint a répa (hatótávolsága se oké - ld. Repülős topic-ban már tárgyaltuk). Ami épeszű, az a Fazotron Zsuk-"xy" radarjai és a Szu-27-be (és 29-esbe is) aplikálandó Tyihimorov-féle BARSZ (van angolja is). India a Zsuk mellett döntött, 67 db Fulcrumját modernizálja az RSZK MiG.

    A Sri Lanka-i eset: Nem tudom, annak az országnak gyak. a nulláról kell építenie a légierőt (ld. tamil tigrisek), ráadásul India orosz kapcsolatai épp kapóra jönnek nekik.

    Románia 4 db Heculese (C-130B): 2006-ban Kárpáti Endréék voltak tán Constanca-n egy repnapon és látták, hogy az amerikai "inygyért Herculesek"-ből csak 1 db üzemelt, a többi kannibalizmus áldozata, azaz alkatrésznek jók esetleg... Nulla utánpótlás.
    Szóval, kell ez nekünk?

    [ Szerkesztve ]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák