- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- MIUI / HyperOS topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Micsurin #292540 üzenetére
A H1 nem polgári változata megvéd. Nem ok nélkül írtam h nem a civil kell. Páncél nélkül van 3.5 tonnás verzió - melyik civil izémizét érezné meg? De ha már akkor miért kellene páncél nélkül vaaaagy miért kellene nekem betonúton menni amikor mindenen is átmegy?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Micsurin
nagyúr
válasz bitpork #292551 üzenetére
Értettem, hogy a humvee-re gondolsz. Épp ezért írtam a H1.et mert az még mindig tűrhetőbb mint a humvee.
[link] én nem igazán ülnék benne még egy ráfutásosnál sem.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
simonjoe
őstag
Ezek e képek egy BMW és egy öreg Opel frontális "találkozása" után készült. A BMW-ből a fiatal srác épségben ki tudott szállni, az Opel-ben utazó két nő (anya-lánya) az ütközés pillanatában szörnyethaltak.
Joe
-
-
norbert1998
veterán
Nem adódik össze. Olyan, mintha 180-nal ment volna egy álló AUTÓNAK. Nem tárgynak. Álló falnak ment volna, akkor ugyanúgy 90, mint a szembe jövő 90-nel haladó autó. (Feltételezve a szimmetrikus kiterjedésű karambolt mind az autó, mind a többi dolog esetében.)
180-nál négyszer akkora mozgási energiád van, mint 90-nél. (tömeg[kg]/2*sebesség[m/s]*sebesség[m/s])
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #292548 üzenetére
Szerintem pont az ellenkezője van. Biztos hogy nyílik de az volt a rizikós, hogy gyújtás nélkül is beindult.
Olyanról nem hallottam hogy ne nyílt volna.⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
Álom...
⭐ Stella
-
nagyúr
válasz polonic #292563 üzenetére
Van benne logika.
Valahogy úgy adná ki a matek és iskolai fizika, hogy 1/2m(1)*v(1)^2=-1/2m(2)*v(2)^2
De hát vannak más tényezők is, alaktényezők, ütközési pontok, és az is, hogy nem feltétlenül nullára csökken a sebesség az ütközéskor, az energiából még jut a repülésre, forgásra, stb.
A gond, hogy a sebesség négyzetével (is) arányos lesz a kinetikus energia. Aztán elszaladnak a lovak.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
den89
tag
Sziasztok!
Milyen családi autót vennétek 8-8,5 millióig (max 2-3 éves 40-50 ezer km)? Van két kicsi gyerek, szóval kell a hely. Csak sedan és kombi jöhet szóba (sedan forma jobban tetszik), SUV-ot nem szeretnénk. Renault Megane Grandcoupe és Toyota Corolla (hibrid) tetszik. Prémium márkák kizárva (már csak a keretösszeg miatt is, de amúgy is), valamint Suzukit-Daciát-Opelt-VW-t-olaszokat (különböző okok miatt, nem lényeg) sem szeretnénk. Szóval eléggé leszűkítettük a kört.
Köszönöm előre is a tippeket, ajánlásokat!
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
den89
tag
Köszönöm, bocsi!
Dieselt már nem vennék, az volt 14 évig. De sajnos/nem sajnos már nem ez a jövő.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
A fal is tárgy és az autó is. Kérlek, értds jól, amit írtam, legyünk felnőttek.
Szerintem egyértelmű, miért írtam ezt, és miért nem mindegy, hogy 90-nel falnak vagy álló autónak mész.Egy teljesen szimmetrikus frontális ütközésben, ahol mindkét autó minden viselkedése és paramétere egyforma, és mindkettő 90 km/h-val halad a másik felé, az egy 90 km/h falnak ütközésnek felel meg. Mivel két autó érkezik, két irányban van 90 km/h eltérés a vonatkozási rendszerhez (talaj), de a gyűrődő zóna is kétszeres.
Nekimehetsz 180-nal egy falevélnek is, az is egy tárgy, mégsem lesz bajod. Specifikáljuk a tárgyat.
-
macilaci78
nagyúr
válasz den89 #292566 üzenetére
Kombit, főleg ha hosszú távon tervezel vele.
A szedán csomagtartó általában rosszabbul pakolható, hátul nincs annyi fejtér és a gyerekülésbe be-be kell hajolni.Suzuki Swace-nek adnék esélyt, kb Toyota. Kia Ceed kombi nekünk beválni látszik és újonnan 9 mFt a listaára, szóval a pénzed valóban friss autót kapsz jól extrázva.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Qru
MODERÁTOR
válasz norbert1998 #292571 üzenetére
Igen ezért nem tereptárgyat írtam és azért írtam, hogy kb 180.
Mondjuk ha fának mész az rosszabb, az kb ketté vágja a kocsit a kis felület miatt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
den89
tag
válasz BigBlackDog #292572 üzenetére
Változott is. Most már 80%-ban városban használom az autót. Korábban minden nap bejártam 30 km-re. Tudtommal az összes autógyártó le fogja állítani a diesel gyártást előbb-utóbb, legalábbis személyautóban. Adblue-val sem szeretnék vesződni, stb. Meg mondjuk ki fog megvenni egy Dieselt 10-15 év múlva, ha el szeretném adni? (hosszútávra veszek autót) Már most azt hallom mindenkitől, hogy biztos nem venne dieselt. Igaz, annak még ez a jelen-közeli jövő, aki sokat megy országúton, autópályán. Nyilván jó érzés, hogy 5,5 literes fogyasztással elmegy és a 60 literes tanknak köszönhetően elmegyek 1000-1100 km-t. Ez egy benzinessel csak álom marad, ezt én is tudom. Esetleg egy hibrid talán megközelíti ezt, pl Corolla.
Tudom, mindenki a kombit mondja. De nem tetszik a forma, ritkán látok olyan kombit, ami tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz den89 #292575 üzenetére
Vagy úgy. Milyen autóból ülnél át egyébként?
Szerintem egy modern benzinnel is van esély rá városon kívül, pl. lágyhibrid 1.5 eTSi alattam 5.9 l/100 km-t produkált 100e kilométeren. Városban mondjuk esélytelen, de ott meg egy hibrid Toyotával szerintem 4-4.5 l/100 km között is el lehet lenni.
Suzuki Swace-t én is felvenném a listára, kb. az emblémán és a lökhárítókon kívül nagy különbség nincs egy Corollához képest tudomásom szerint.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #292576 üzenetére
Szépen megkértük hogy a másik topikban beszéljétek meg
⭐ Stella
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #292577 üzenetére
Igen, den89-et megkértétek, hogy menjen át a másik topikba.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz den89 #292575 üzenetére
5,5 literes fogyasztással elmegy és a 60 literes tanknak köszönhetően elmegyek 1000-1100 km-t - Aki így használja a dízelt, attól nem szabad megvenni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
den89
tag
Oké, én átmennék és megyek is a másikba, de mindig ír valaki.
macilaci78: ezt most nem értem. Hogy hogy "így használja"? Mármint, hogy 80%-ban városban? Többek között ezért sem szeretnék már dieselt.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz den89 #292580 üzenetére
(nem autóválasztásos, hanem autós kontent, ezért ide)
Szerintem arra akart utalni, hogy modern üzemanyagrendszerrel megáldott autót nem fogyasztunk ki teljesen, mivel a tankban lévő üzemanyag hűtési feladatokat is ellát a magasnyomású rendszer eleminél. Legalábbis én így tudom a dolgot. Emiatt célszerű fél-negyed tank körül telerakni a bendőjét.
-
den89
tag
válasz BigBlackDog #292581 üzenetére
Nem is használom így, ezt honnan vette bárki? Én csak úgy értettem, hogy egy teletank ennyire elég. Ha a harmada és fele között van, én már megyek a kútra és telenyomom.
-
Vismajor01
addikt
Nem adódik, pont ellenkezőleg, kivonódik egymásból. Nem igazán, de érted.
Ezért igazából számít a sebesség, de a súly is. Olyan nincs, hogy mind a két autó egyforma, egy súlyú és ugyanannyival megy és tökéletesen találják el egymást.
Ezért van, hogyha a 2 tonnás suv 100-al megy, meg a c corsa ami 1 tonna szintén 100al megy, akkor a Suv 50 km/órára lassul a frontális ütközéskor míg a corsa hátrafelé kezd menni 50-el. Szal a suvosra 2G erő hat, amitől megfájdul a nyakad, a corsára meg 6, amitől meghalsz.
Most ez így nem tudományos meg semmi de tudtommal kb ez a lényeg.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
macilaci78
nagyúr
válasz den89 #292582 üzenetére
5,5 literes fogyival 1100 km-t elmenni 60 literes tankkal a pont üresre járás esete. Ha te negyed-harmad állásnál tankolsz, akkor egy ilyen autóval nem 1100 km a hatótávod, hanem csak 725-820 km.
1.9 PDTDI, 62 literes autóból ültem át 1.6 CRDi 53 literesbe. Kb 10%-kal kisebb a fogyi, de a tank kapacitása jobban csökkent és zavar a kisebb hatótáv. A fb-csoportban meg sokan büszkék arra, hogy 1000 km is megvan két tankolás között. Elfogadom, csak ha ez rendszeresen megvan, nyáron is, akkor ott bajok lesznek.
BigBlackDog-nak igaza van, az üzemanyag hűti is a rendszert kezdve a tankban lévő üzemanyagpumpával. A modern dízeleknél, de már a benzineseknél is az üzemanyag nagy nyomáson jut el az égéstérbe (akár 2000 bar), a felesleg pedig visszamegy a tankba. A felesleg persze a nagy nyomáson felmelegedett. A tankban lévő maradék üzemanyag hűti le a visszajövőt, ha nincs a tankban tömeg, akkor a hűtés is kevesebb. Rövid távokon, télen nem akkora gond, mert nincs ideje felmelegedni, de aki pályázik és rendszeresen kijárja az üzemanyagot, ott nagyobb a kockázat.
A melegedésen túl a tank alján lerakódott szennyeződést is könnyebben felszívhatja a pumpa, ami dugulást okozhat itt-ott, vagy felületi sérülést és olyan helyen is átereszt a rendszer, ahol nem kellene.
A 2-5 ezerért tankolók autója is ki van téve ennek.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
rbalint88
addikt
válasz simonjoe #292557 üzenetére
Ahogy a bandus altal linkelt cikkben is van, ilyenkor az a baj, hogy a sulykulonbseg miatt a mozgasi energiaja sokkal nagyobb az X5-nek, igy az csak 60-nal fog lassulni, az Opel viszont 120-szal (90-0 es elkezdi hatratolni a bmw), na ez az igazan para. A kamion es egyeb nagy tomegu dolgok is ezert veszelyesek, mert a sebessegednel sokkal nagyobb lesz a lassulasod
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #292583 üzenetére
Karotta ezt jól összefoglalta abban a már említett cikkben. [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #292581 üzenetére
1/4 tank alá nem célszerű menni főleg CR TDI esetén meg a magasnyomású direkt befecsis benzineseknél sem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #292586 üzenetére
Kivéve ha tele van a tank és mondjuk 100 km-erenként megy tankolni 2-5k-ért.
#nincsbennetarcsi
-
den89
tag
válasz macilaci78 #292586 üzenetére
Na így sem hallottam még gondolkodni senkit egy autó hatótávjáról. Értem a felvetést, de egy autónál ha a hatótávról beszél valaki a köznyelvben, akkor arról beszél, hogy egy teletankkal mennyit tud(na) elmenni. De akár a villanyautókat is úgy árulják gyártók és a köznyelvben arról beszélnek, hogy max mennyit megy el egy töltéssel, pedig azokat sem ajánlott 10-20% alá meríteni. Szóval jelzem újra, én úgy értettem, hogy mennyit megy(ek) el 60 literrel. 99%-ban én sem megyek még negyed alá sem. De számoljunk pl. azzal, hogy legalább 10-15 liter maradjon benne, akkor is 800-900 km a hatótáv a te gondolkodásmódod alapján. De ez alapján egy 7,5-8 litert fogyasztó, 50 literes tankkal rendelkező benzines, aminél szintén nem akarunk 10-15 liter alá menni, 450-500 km hatótávval rendelkezik. Így is meg lehet közelíteni a dolgot, igazad van.
Egyébként nem az volt a célom, hogy a dieselt hype-oljam, sőt írtam korábban, hogy már nem vennék azt. Csak nehéz lesz megszokni az 1000-1100 km hatótáv után a 600-650-et, kivéve ha esetleg hibridet veszek.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Bejött a 3. ajánlat is, azért szépen elmentek a karosszériás árak... balosív ugye hordoz egy szép kis pörsenést amit még kb alig látsz de tudjuk alatta már azért lesz na szóval annak, a jobbosívnek a preventív javítása (belül a peremen nagyon finoman látod) valamint a küszöbök preventív megnézése és javítása (belülről a hangszórókat kivéve már látni legalább erősebb felületit, de csak belül kívül még tiszta) olyan ~550 fényezve.
És még durván egy 50-es a bal ajtón az odacsapási nyom eltűntetése valamint a jobb A oszlopon a lakkhiba fényezése. Nem szar, rossz szakmát választottam.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Qru
MODERÁTOR
-
őstag
én komolyan elgondolkoztam rajta, hogy váltani kéne
van otthon egy kompresszorom meg egy 10 ezres pisztolyom, és szebb fényt fújtam a szomszéd gyerek sisakjára, mint egy fényező öcsém volt Passat-jára“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
macilaci78
nagyúr
válasz den89 #292593 üzenetére
Kolléga szintén egy 1.9 TDI Passatból ült át egy benzines Hyundai Accent-be. Egyfelől a fogyi is +30%, másfelől a tank is -30%. Nem boldog.
És igen, ezért bullshit a megadott villanyautós hatótáv, mert 0-100% akkuval számol, holott a legtöbb gyártónál a 20-80% a javasolt. Egy belsőégésű autót legalább büntetlenül teletankolhatsz. Sőt, kannát is vihetsz magaddal...
Ha van lehetőséged otthon tölteni, akkor egy plug in hibrid kiváló arra, hogy helyben elkóricálsz villannyal, városon kívül meg belsőégésűvel. Ha városon kívül nagy távot mész, akkor pedig a belsőégésű lehet dízel is.
Már a benzinesek nagy részén is ott a turbó, meg más okosságok, amik nem szeretik a hideg üzemet. Márpedig kell 6-10 km, mire üzemmeleg lesz a technika, városban meg ez gyakorta nem jön össze. Ezt kiváltja az elektromos üzem. Csak közben a belsőégésű rendszer minden eleme holt súly.
Ha nem jártok messzire, akkor egy tisztán elektromos is megfelel.Mi kimondottal dízelt vettünk a nyár végén, mondjuk, euro 6, adblue nélkül. Sokára lesz az, mire ezt kitiltják valahonnan és kikopnak az alkatrészek és autószerelők mögüle.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Bestbuy játékok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Politika
- OLED TV topic
- Gitáros topic
- Computex 2024: léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett (videóval!)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen