- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
gp A franchise legújabb részében visszatérhetünk a Sera felszínére egy régi ismerőst irányítva.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz Bagira01 #1308 üzenetére
Hát, sok sikert hozzá. Kapd ki a középcsapágy csészéit, és mérd meg az átmérőket, menetemelkedést.
Eddig 4 féle középcsapágyba futottam bele a HVZ-knél.Olasz menet a pályaváznál.
A fecskénél, meg a touristnál menet nélküli, angol menet, és egy olyan, amibe semmilyen középcsapágy nem passzolt, még a Peugeot féle francia sem.Szedd ki, mindkét oldalt mérd meg a csészének a menetátmérőjét, de a legjobban úgy jössz ki, hogy kicseréled a tengelyt négyszögesre, meg a csapágygolyókat újakra, és arra teszel négyszöges régi országúti hajtóművet.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #2459 üzenetére
Miért lenne az?
Nekem 19-es felnin van a 2.25-ös gumi.Gyárilag is ilyen mérettel szerelték az első 29er bicajokat, és a 26-nál is bevett szokás az ilyen súlycsökkentés, szóval nem gond.
Kicsit nagyobb nyomáson (fél bar, plusz, mint amit megszoktál) kell használni, és akkor tuti nem tud kanyarokban sem lefordulni."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #2464 üzenetére
Elvi hibás, de a gyakorlatban működik. Egy alkalommal volt vele bajom, mikor, első kerékre defektet kaptam, nem vettem észre, lassan kiment a levegő, és kanyarban elhasaltam.
A mai napig nem tudom, hogy lefordult-e a gumi, vagy csak, a már túl alacsony nyomás miatt volt a zakó.Ha már 1.5 bar van a gumikban, akkor nincs velük semmi baj, max felütöm sziklákon (ilyenre már rég volt példa)
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz superecneB #2497 üzenetére
Akkor legyen egy másik vélemény is a témában:
Bowden:
Rozsdamentes, köszörült. Teljesen mindegy a gyártó, minőségben nem tudnak egymástól különbözni. Max abban, hogy a boltban verik át az embert, és köszörült bowden helyett nem köszörültet adnak.
A teflonos borítású bowdeneket felejtsd el! Egy idő után felgyűrődik rajta a teflon, és megszorul a bowdenházban, amit ki sem tudsz belőle mosni.Bowdenház:
Ha mechanikus tárcsafékhez kell, ráadásul végig a teljes hosszban házban fut, akkor a legjobb, a teflonos belsejű, szilikonzsíros változat. Ebből mindegy a gyártő, általában Aligator, és Jagwire van a boltokban (ha van nekik, és nem tagadják le, viszont, ha azt mondják, hogy hosszanti szálas bowdenház csak váltóhoz van, akkor oda ne menj vissza, ott lesznek még problémák a jövőben). A szettben kapható készletekben a fékbowdenház is általában hosszanti szálas.
Mechanikus tárcsánál nagyon sokat számít fékerőben, és adagolhatóságban is a hosszanti szálas ház.Ha v-fékhez kell, akkor a gyártó mindegy. A kritérium csak annyi, hogy teflonos bélésű, és szilikon zsírozott legyen. Ide felesleges a hosszanti szál, lehet a hagyományos spirálozott is. Shimano, Jagwire, Aligator majdnem ugyan azt a minőséget gyártja ebben a kategóriában. BBB nem játszik, nekik nincs zsírozott bowdenházuk. Úgyis van annyi nyúlása a V-féknek, hogy a bowdenház spirálozásának tömörülését alig érzed.
A zsír kell bele. Egyrészt, mert megóvja a bowdent a beázástól, nem kezd oxidálódni, másrészt, a teflonnak is kell a kenés, nem igaz, hogy nem. Idővel lehet pótolni a kenőanyagot, a bowdenház végére való 1-1 csepp sűrűbb láncolajjal, de ez nem gyakori, csak ha érzed, hogy picit szorul. Ilyenkor úgyis a bowdenház végein jelenik meg oxid réteg, mert a bowdenház végzáró alatt elcsúszik a műanyag borítás. Ha igényes akarsz lenni, akkor olyan végzárókat veszel, amikben van tömítés, de felesleges. Olcsóbb időnként újrahúzni a bowdent, mint plusz pénzt ölni a zárókba.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz superecneB #2503 üzenetére
A Jagwire gyárt, a BBB csak gyártat, és forgalmaz, kb mint a Bike+, és a BTS. Kínai, és egyéb OEM gyártók termékeit árulja, vagy náluk gyártat saját tervek alapján, saját márkanévvel.
A BBB bowdenházak, ha jól tudok, akkor Saccon gyártmányúak.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Robo sapiens #2570 üzenetére
Az újabb slx jobb. A Shadow rendszer messze jobb váltáskomfortot, láncfeszítést ad.
"valamelyik görgőhöz nincsen rajta csapágy, vagy valami műanyag akármin fut csak"
Ezt hívják csúszócsapágynak. A lánckerék felőli oldalon jobb is ez a fajta csapágyazás, mert enged oldal irányú mozgást is, ami kell a lánc átdobásához."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz TESCO-Zsömle #2720 üzenetére
Mivel most már mindenki a Shimano rendszerét használja, így kompatibilisek egymással.
Régen voltak 68mm-es cserélhető betétek is, de azok kihaltak teljesen, évek óta nem láttam sehol, de ugyanúgy passzoltak a többi helyére, csak rövidebb volt.Viszont 2 rendszer van forgalomban. Országúti, és V fékes. Erre kell csak figyelni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz spanyoll #2730 üzenetére
képet!
Ha nem durva a deformáció, ki lehet húzni belőle. Ha nem, akkor marad a felni csere. Vagy használt kereket nézel hozzá, ami azért elő-előfordul az apróhirdetésekben, nem kell mélyen a zsebbe nyúlni.plusz mi van írva ETRTO gumira méretnek?
(622, 630, 635 ?) Ha utóbbi kettő, akkor az nehezebb buli lesz."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz spanyoll #2735 üzenetére
Képet, inkább a felniről. Csak tojás ment bele, vagy a felni szélei fordultak ki oldalra?
bowdenvég: Ha elfér a fékkarban, akkor mindegy. Kivenni lesz majd csak maceraHa 635-ös is, lehet hogy még van annyi plusz a fékben, hogy elvigye a 622-es kereket (értsd ez alatt, hogy van annyi benyúlása lefele, hogy még tudja annak is fékezni a felületét) akkor érdemes lenne modernizálni.
[link] pl ezzel.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Elvileg igen, gyakorlatilag pedig csak akkor, ha olyan a papucsod, ami ezt támogatja.
Régi fajta, előre nyitott, csúszó, lemez papucs, amin megvan a fül a csavaros váltóhoz, és a csavar lyuk, vagy a papucsba való félhold alakú betét, ami rögzíti, hogy ne csavarodjon el a váltó.Miért akarsz ilyen régi, sérülékeny, és rosszabb minőségű váltót feltenni?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Addig ok, hogy a 11 éves "megarange" váltó bizonyított (ami mellesleg a tourneynak a TX, TY, TZ szériája), de azóta a shimano ebben a kategoriában kb minden alkatrészt lecserélt műanyagra.
A SiS csak annyit jelent, hogy pozicionált váltáshoz van, nem fokozatmenteshez.Pár helyen még kapni a régebbi, a nem full fekete, teljesen fém TZ-50-es szériából, füles verzió. Az egész megbízható, viszont dög nehéz.
Viszont, ha jó, és olcsó váltót akarsz, akkor az m430-as Alivio már olyan konstrukció, ami szintén sokáig fogja bírni, igaz, nem egy árkategoria a kettő.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #2806 üzenetére
Hát bizony, átestél a túloldalra. Nem baj, mindenkivel megtörténik, Ludsimon is kezdi kinőni
Ezeknek az adatoknak, csak pszichikai ereje van, a gyakorlat mást mutat, mert egy idő után a kopás következményen gyönyörűen megváltozik minden tulajdonsága. Egyszerűen az emberi szervezet ennyire rugalmas, hogy onnantól, hogy megszoktad, nem fogod érezni a különbséget, csak akkor, mikor frissen váltasz egyik alkatrészről a másikra.
Ha a sokadik ilyen-olyan könnyített, számítások alapján nagyon is előnyös gumit próbálgatod, egy idő után úgyis ott kötsz ki, hogy a defektek elkezdenek zavarni, és kínodban teletömöd defektgátló folyadékkal a belsőt, vagy teszel bele még egy plusz szalagot, felfújod még jobban, hogy ne üssed fel, vagy váltasz tubelessre, vagy szingó, és a bokrok mellett varrod a kiszakadt oldalfalat.
Ugrik a kényelem, ezt kompenzálod másik nyereggel, másik markolattal, elkezdesz játszadozni a telóban az olajak viszkozitásával, és a végén elveszik a bringázás szeretete, mert ki lesz a micsodád azzal, hogy ráz, kemény, kopik, defektet kapsz, meg különben is, minden autósnak a könnyű erkölcsű mesterségű anyukáját.
(#2805) Cathfaern: Azért ez nem igaz, mert felfele, pláne minél meredekebbre, nem egyenletes sebességgel mész. Minél könnyebb a kerék, annál többet veszít a lendületéből, mikor nem hajtod, és emelkedőn, bizony nem sokan tudnak teljes köríven azonos erőt leadni, spd pedálban, ergo, negyed-negyed fordulatnyi, összesen fél fordulaton adod le impulzus szerűen a nyomatékot, ami az alkatrészek életkorának sem tesz jót.
Felfele sokszor én emiatt érzem előnynek a 29-es kereket, a 26-os ellenében a felfeléken, pláne terepen, mert ott hatványozottan érződik az, hogy az akadályokba nem akad bele, nem veszt a lendületéből akkorát, mint a kisebb, könnyebb kerék.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz evilskati #2818 üzenetére
biciklizni 26-oson kell megtanulni rendesen, utana johet a 29, de vigyazz, elluatulaz rajta. Csak mesz, lesz@rod az akadalyt, ugyis atmegy rajta, ha jo a gumi, jo a fek, mivel jobban tapad, a fektavra se kell gondolni, ugyis megall, stb
csaloka egy szemet joszag tud lenni a 29er.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #2827 üzenetére
mobil, sype féle kiegészítés... Ez nem olyan mint az Apple féle, hogy értelmes, csak nem oda illő szavakat rak be, hanem totál értelmetleneket
elluatulaz -> eltunyulsz akart lenni, aztán azt ellustulsz lett kiválasztva. A vége ez lett.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz superecneB #2867 üzenetére
ha meg vah huzva, akkor nem. Nem lelezul, hanem kepes kitepni az acel kullo, az alu hiplibol a menetet, plane, ha tul van huzva, es nem passzosan lett osszeillesztve. De nem tul gyakori.
Ezert is szokas ugy fuzni, hogy a niplik olajban allnak. Behajtaskor passzos lesz, szepen a helyere ul, a meghuzas is konnyu lesz, az olaj meg par het utan kiporog teljesen, csak annyi marad ami attol vedi, hogy ne rohadjon ossze a ket fem a kontaktpotencial miatt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz gyuszaa #2916 üzenetére
Szerintem, ha nem szilikon gumi a szimering a villában (gyárilag nem az) akkor a hagyományos gyógyszertári glicerin is tökéletes annak az ápolására. Újabban én is néha megkenem. Érezhetően szebben mozog, és a becsúszószáron sem jelenik meg az olaj.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Kb semmitől. Általában bontott, új alkatrészeket árul.
Mondjuk nekünk pont sikerült megfogni nagyon olcsón egy XCR villát, meg hozzá egy 16-os Csepel Adrenalin vázat. Alig volt drágább a kettő együtt, mint máshol maga a váz.MOD:
viszont konkrétan szar a váz, legalábbis az én 100 kilómhoz... hányszor megfogadtam, hogy az S-bendes vázakat messze el kell kerülni, mert a V fék széttolja a támvilllákat. A barátnőm alatt nem vészes, de alám konkrétan gyenge ez a fajta konstrukció, kell a fékmerevítő patkó, szóval ha valaki lát boltban, ne habozzon megosztani, hetek óta nincs sehol, a Neuzernél meg állítólag nincs raktáron.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Hmm, tegnap 20km-t tekertem le lyukas outi hátsóval, nagyon óvatosan menve, bár néha úgy is felkoppintva. Teljesen kellemes tempóval, azt hittem, hogy úgy átlag 10-12km/h lesz.
Nem szoktam trackelni, kb évente egyszer, mikor kiváncsi vagyok, hogy merre mentem, ha vissza akarok menni pl fotózni, mert olyat láttam.
Meglepő volt, hogy 19,8km/órás átlagot mentem.(bicikli útról le kellett mennem, mert egy öregasszony sétált a bicikli úton, mellette a kisunokája biciklivel, aki össze vissza kacsázott, és elöttem gondolta, hogy kitér teljesen oldalra.
Ahogy kiértem a fűre, egyből üveg, defekt, szövetvágás, spriccelt a zöld lötyi mindenfele. Jó 7-8mm-es hosszon elvágta a Rigida Syrinx külsőt.
Még velem kiabált az öregasszony, hogy összekoszoltam az unokájának a ruháját. Mikor közöltem vele, hogy mibe fog fájni nekem új külsőt, és belsőt venni, és igazából simán kötelezhetném a megtérítésére, akkor megegyeztünk, hogy nem neki van oka kiabálni, hanem nekem."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #3746 üzenetére
Nem érted a lényeget
felnin mentem, lapos gumival, óvatosan, mindenre figyelve, hogy ne vágjam el a felni szélével a külsőt. Azt hittem, jóval lassabban megyek, holott másnak ez az átlag tempója.Ennek ellenére megy a kukába. Egy év után elkezdte gyűjtögetni a defekteket, és nagyon nem tűnik kopottnak. Egyszerűen úgy néz ki, ennyit bír az anyaga, de a szövet sűrűsége se egy nagy was is das.
Ok, olcsó gumi, de nem gondoltam volna, hogy ennyire rossz lesz egy év után, viszont első évben semmi defekt."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #3780 üzenetére
Ehh, leírjam szájbarágósan is? Kivágta a külsőt egy üveg. A szövetet is. A vágáson kikandikál a belső, ha felfújom. -> magyarán kuka
Totál felesleges foltozni, a lyukon minden szutyok bemegy, és idővel kidörzsöli a belsőt, ami megint csak defekthez vezet.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #3782 üzenetére
A felnin is lassan az, el van fékezve a fékfelület, plusz terpeszt is kifele a pereme azért nézegetek komplett keréknek valót, mert az agy csészéi is már elkoptak, ill amikor széttört benne egy golyó, akkor rendesen megszántotta a pályát.
Kb 4 év alatt amortizáltam le. Azért egy 1500 ft-os BikePositive SingleSpeed agytól, meg egy 2000 ft-os Remerx felnitől nem rossz
Kezdem érteni miért lett közösség építő
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #3784 üzenetére
Jó, hát városi rohangálósba már más kategoria. Nem fogok rá költeni, max amire nagyon kell, így semmi se kuka
Viszont nagyon pedzegetem bringában a folding kategoriát. Ha tényleg vidékről fogok bejárni, akkor a fene fog fizetni a kerékpáros díjért a vonaton, plusz a hajtogatós bringát lehet vinni BKV-n is, ha úgy alakul.
Ugyanakkor nézegetem, de nem lehet venni ésszerű darabot. Se újonnan, se használtan- Marad a Csepel camping tuning.(#3790) ludsimon: Ahha, csomaggal együtt 100 kilóval, 622-23-as gumival 2-3 bar. Kb annyit ér benne, mint a szentlélek lehellete Annyi volt is benne, azt még megfogta a defektgátló, ezért is nem fordult le a külső a felniről, minden kis kanyarakában de arra már nem elég, hogy eltartsa a felnit a földtől bár a sárhányó belseje tiszta zöld gedva, szóval szökött ott még ki rendesen levegő.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #3863 üzenetére
Hehe, ezt reggel én is néztem. Annyira nem adja
Pláne mikor felkap a gumi 1-2 kavicsot, vagy netántán egy királydinnyét és megy a pofák közé.
Plusz ebben a melegben ráülni a zacsira is, egy huppanó után. Bele se merek gondolni.(#3868) Tigerteam
A 7 sebességes kazetta az keskeny, ott kétféle rögzítési módis van. Olyan ahol a legkisebb lánckerék a kontra, ami fogja, és olyan is, ami a mostani rögzítést használja. A 7 sebességes láncot fel lehet tenni a 8-9 sebességes kazetta testre 2 db 9sebességes shimano hézagolóval.A 8-9 sebességes kazetta ugyan olyan széles.
A 10 sebességes kazettákat ugyan arra az agyra rá lehet tenni, mint a 8-9 sebességest, de a 10 sebességes az 1mm-rel keskenyebb mint a 8-9 sebességes, így oda egy 1mm-es hézagoló kell. Nincs külön 10 sebességes agy.
A 11 sebességeshez már új agy kell, az megint szélesebb.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #3871 üzenetére
Nem, mert fagyban, a hideg hatására behúzódik az alhasba, ergo nem tudsz ráülni, de a 40 fokban már más a helyzet. Ott biza megy a lengő teke.
Jááj, pláne egy prosztata védős, középen kivágott nyereg, ahova be is tud csusszanni
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Doki-HUN1978 #3881 üzenetére
Szandál-Zokni
Legmenőbb mezitlábas házibuli viselet."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #5494 üzenetére
Csak Kara, és a saját nevemben tudok nyilatkozni.
Lehet mondani, hogy nem volt időnk, mással kellett foglalkozni, de a valóság az hogy: Mert lusta disznók voltunk edzeniPlusz az idei 10m^2 / csapat féle terület felosztás elég gusztustalan dolog. Ez kb annyi terület, hogy leverjük a sörsátrat, ami alá be lehet dobni a bringát, ha esik az eső, meg 2 sátor. Nah, ez 6 főre, plusz oldalbordákra nem elég. Ha több hely kell, dupla nevezési díj.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Bedobom ide is:
Rendeltem magamnak egy Selle Italia X2 Trans AM Flow nyerget. [link]Nekem nem jó, túlságosan keskeny, adatok alapján jónak tűnt, de pont beesik a nyereg a két ülőcsontom közé, és mindent nyom, amit nem kéne. Egy Bp-Érd távon próbáltam, reménykedtem hogy csak rosszul ülök rajta, nem jó a beállított szög, de nem sikerült belőni.
Az előző nyergem szélesnek találtam, az 150mm-es mért szélességű, megpróbáltam ezt, ez papíron 135, de mérve 130.Akinek kell vigye, 20euro volt, 5e-ért vihető, Pestiek, Érdiek előnyben.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
-
-
Xantomas
őstag
válasz madmike #10416 üzenetére
Úgy tudom ismerősöm lótifuti bringája.
Kijöttek a bunkók a Morisonsból, nem kaptak pin..., nagyon erősek voltak, és míg taxira vártak, meggyepálták. Elrepedt a váz is, tönkrevágták a lakatot (telenyomták ragasztóval, meg apró vasdarabokkal), inkább otthagyta, ahhoz, hogy elvigye erővágó kell.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ---Lasali--- #10799 üzenetére
Sőt!
Üvegszilánk által lyukasztott gumit se foltozunk, mert szakad, akármilyen jól van ragasztva, és azt a tip-top se fogja meg.Ugyanakkor, forró, tűhelyű forrasztópákával áttolva a lyukat, és utáncsiszolva már ok a dolog, mert "eldolgozza" a sérülést, és nem tud tovább repedni, de lutri. Én akkor csinálom, ha nincs más megoldás, mert bezártak a boltok, és nincs hibátlan pótbelső, és másnap reggelre kell egy biztosítéknak.
D.Orion ez a videó nagyon adja. Nem tudom miért, de nem tudtam megállni a nevetést, mikor már a második, utána repülő bringást láttam, pedig tudom hogy nem kéne kárörvendőnek lenni, és sejtem, hogy mennyire fájhat, de az ilyenek miatt van rajtuk a "páncélzat"
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
SKS raceblade: Video
(#11857) Hasaggymeg Ha mellette dohányzik az ember, akkor teljesen mindegy. Kb olyan állapotban van a tüdőm egy városi lihegős bringázás után, mint 2-3 szál cigi után.
Egyik se egészséges, dohányról le lehet szokni, a szmog meg ilyen. Városban már nem lesz jobb a levegő, max, ha egy nagyon durva szemléletváltás lesz, és kitiltanak minden belsőégésű járművet, és a helyüket trolik, valamint villanyautók veszik át.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Mi a drága? Ha a 3. szart használod, ami pár hónap után lerohad, nyikorog, szenved, lelopják, vagy egy normálisat több éven át, kb míg a bringa adja meg magát?
Alkalmanként szokott lenni Zefal Shield Road is, de egyből elkapkodják, mert ugyan ezt a minőséget adja, csak harmad annyiért.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Runner_fxr #14900 üzenetére
Ok, de mi van azzal, aki szimplán csak rohant, és nincs nála pumpa, vagy elhagyta menet közben?
Jártam már úgy, hogy úgy indultam egyet tekerni, hogy egyszáll szütyővel, benne defektjavítóval, szerszámokkal, személyivel, bankkártyával, és defektet kaptam. Belső ki, megcsináltam, de a pumpát valahol elhagytam, és későn kaptam észbe. Eltotyogtam spd cipőben kerékpárboltba, mondtam, hogy szeretnék kérni egy pumpát, hogy felfújjam, de csak pénzért (KP-ért) ők fújták volna fel, pumpát nem adtak, holott elég látványosan ott volt a pumpa tartója a vázon. Apró nélkül meg pislogtam, és inkább toltam tovább, szerencsémre találtam egy benzinkutat, ahol szigszallag segítségével fel tudtam fújni a prestás belsőt.Megjegyzem Pest, és hétvége, mikor nincs is nyitva szinte semmi. Pedig, ha akkor fújhattam volna, lehet azóta már több hétvégi gyors rapid kerekezés esetén vettem volna ott valamit, mert éppen eszembe jut, hogy kellett volna.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz -=RelakS=- #14925 üzenetére
Azért ez is rablás. Bemész egy Panton boltba, és ötöd ennyiért megveszed ugyanezt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Xantomas #20515 üzenetére
De szemre valamelyik taiwani gyártó PLCC-4-es tokozású LED-je lesz. (szokták 3528, 1210 méretnek hívni , de lényeg a 4 pin) viszont fura, mert ezt a tokozást az RGB LED-eknél szeretik alkalmazni, nem gyakran látok közös anódos, de azonos színűt. Itthon kb beszerezhetetlen, Farnellnél van pár ilyen, de ez a típus tuti nincs.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Krisz79 #20523 üzenetére
Az élethosszig tartó garancia az nem az, hogy örök élet, hanem, az, ha eltörik, és még forgalmazzák, akkor kicserélik, ha nem, akkor bizony buktad.
Nem szerettem volna ehhez a szálhoz hozzászólni, de ez már évek óta megy a topicban, és főként minden tavasszal előjön.
Minél több anyag van a vázban (ergo vastagabb a csőfal a hegesztés környékén), minél alacsonyabb hőmérsékletű a hegesztés, és a töltőanyag amivel a hegesztést végzik, a legkevésbé különbözik a cső anyagától, és minél kevesebb épül be a védőgázból, és a végeztével minél jobb a végleges hőkezelés, annál jobb lesz a váz tartóssága.
Az optimális hegesztés drága, az alsó szegmensben utóhőkezelés lényegében nincs, így egyszerűen ezek a vázak össze vannak hegesztve, és csókolom. Jobb esetben porfestve vannak, és a festék ráégetésekor némileg kap egy hőkezelést, de ez még nem az igazi.Lehet variálgatni ezzel-azzal, de komoly, napi sportolásra alkalmas bringát nem árulnak 300e alatt.
Kompromisszumokkal igen, hétvégi kocabringásoknak hétvégénként 20-30 km megtételére az említett Rockrider megfelel egy évig, de utána a karbantartására, hogy funkcionálisan újra ugyan olyan állapotú legyen mint újkorában, többet kell rákölteni, mint az eredeti bringa ára.Többen felvetették már régebben, hogy a "SIS" váltóval szerelt 20 éves bicikli a mai napig tökéletesen teszi a dolgát. Igen, de az a 20 éves TY, TZ széria, ami csupa fém volt, minőségben, tartósságban ugyan ott van, mint a mai Alivio. Meg is hálálják a folyamatos karbantartást, 100km-kénti olajozást, a lánc kopásakor a lánc cseréjét.
Jobban nem is szeretnék belemenni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
Xantomas
őstag
Az m760-as xt kozepresze megvan miota bele raktam, bar fel évente lekapom a gumi tömítést, kimosom petroleumos brigeciolban, atmosom vizzel, es ujrazsirozom. Ahogy neztem tavasszal, nekem mar haldoklik, de meg nem kattog, de kézzel érezhető, hogy kezd kotyogni, a zárt csapagyon nem igen lehet hézagot allitani.
Apumnak viszont evi egy megdöglik, bár ő tobbet is hajtja.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz kovsol #31913 üzenetére
Bowdenház: Aligator hosszanti szálas, <- (ez a fő lényeg, hogy hosszanti szálas legyen)
Bowden: Shimano köszörült,
Fékkar: FR5így ennek a hármasnak a fék mellé iszonyatos ereje lesz, nagyon pontosan adagolható, és nem lesz nyúlós.
Betétből pedig BBB, ha Shimano tárcsákat használsz, ha mást, akkor Aligator, vagy eredeti Avid. Minőségre ugyan az, árban nem mindegy.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Nyah, eljutottam oda, hogy az első szériás 29-es Dart3-am nem bírja a súlyomból, és a tárcsafékből fakadó plusz terhelést, és gyönyörűen csavarodik, kotyog, már a második persellyel is, aminek a következménye a fékerő csökkenés is. (a betét is homorúra kopik ) A szimmeringek viszont jók, azokat tavaly cseréltem..
A becsúszók eleve csirkék, anno nem volt ezekkel kb senkinek se tapasztalat, hátha újabban több a 29-es a topicban.
Mindenképpen 32-es becsúszón filózok, belépő kategorián, így a Rockshox XC32-es szériájával szemezek. Ez valahol a régi Dart, és a teflon perselyes Tora közt van.
Viszont nem tudok dönteni, hogy rugós, vagy levegős. Karbantartást tekintve ellustultam, a sajátommal már nem is foglalkozok, csak másokét szervizelem, így nem akarom félévente szétszedni, pucolni olajat cserélni, így a rugós fele húz a szívem, csak alkalmanként használom a 29-est, minden másra a városi rohangálósra ülök fel.Előnyökkel, hátrányokkal tisztában vagyok, inkább az érdekel, hogy van-e olyan, aki ezeket használja, és mi a tapasztalata.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz 313313 #35010 üzenetére
Manapság már mindenben ami kevés elemet/akkut használ, abban egy step up/down DC-DC konverter van, ami a bejövő feszültségből, a neki szükséges feszültséget állítja elő, szóval kb mindegy, hogy 1,5V, vagy 1,2V, inkább a kapacitása a mérvadó.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Tothgera30 #35013 üzenetére
Súly? Hát, csomaggal együtt 100 felett Súlyos terepet évek óta nem láttam, inkább mászok. Lusta is vagyok menni terepre, barátnőm is aggódós fajta.
Amit az olcsóbb RS villákból hiányolok, az a helyzetfixáló lock. Ott lockol a villa, ahol éppen van. Ezt már a belépő olajpatronos Suntourok is tudják.
Nem tappered a vázam, így a Niner karbon villája kiesik.
Karbon villából a Ritchey Pro Carbon villáját próbáltam, ami van már-már klasszikus méterben, az nem jött be, az árát is sokallom. (vagyis nem sokallom, csak annyit nem adnék ki villáért)
Még az első nagyszériás sorozatgyártott 29es vázak között van (2010-es Superior 929, de már a 2008-as széria is ezt a vázat használta) [link]Bikecomponents kuponnal, 120 euro lenne a Solo air XC32, szóval árban verhetetlen.
A Foxért nem rajongok, se újonnan, se használtan. Nem tudom megmagyarázni miért, de nem.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- ÚJ brutális elektromos roller BOYUEDA S3-11 - 5600 watt, számla
- Vadonatúj Quickwheel MAX Urban elektromos roller, 500 watt, 30 km/h, 45km,15Ah akku, számla
- Remek áron vadonatúj brutális elektromos roller Quickwheel EXPLORER - 5600 watt, számla
- Moonswatch Mission on Earth óra
- Hasbro Marvel Animated Series Venom bontatlan díszdobozos
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen