Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hegyimorc

    senior tag

    válasz Véreshurka #103791 üzenetére

    "Egyébként itt olvastam róla, hogy ugyan szerették a srácok a piniont, de voltak vele gondjaik..."

    Ezt régebben én is olvastam, de érdemes azt if figyelembe venni, hogy mikori az amiről írtak, mert közben fejlesztik is. (pont a hajtókar változott az útjuk közben is, ha jól emlékszem)

    Sok cikk pl a 18-as rendszer tömegét hasonlítgatja máshoz, holott közben eltelt pár év és lett 12-es ami könnyebb, majd a még könnyebb C változat. A 12 kevésnek tűnhet annak aki 3x10-hez szokott, de nekem pl a másik bringámon a SRAM 3x10 gyakorlatban is használható - tehát nem összevissza keresztbeváltott - fokozatai kb a 12-es pinion fokozataival egyeznek. (Csak a Pinionon ez teljesen egyenletes lépésekben van, a 3x10-en kevésbé)

    Nekem egyetlen problémám volt az első 10e km alatt, egyszer elszakadt a váltóbowden. Nem teljesen, csak pár szál, az begyűrődött és már nem lehetett váltani. Ha ez terepen történik mintentől távol, akkor 4 imbuszcsavart kitekerek, leveszem a váltóról a fedelet, kiszedem a bowdent, és egy imbuszkulccsal még így is tudok váltani. Beállítom valami közepes fokozatra és váltóhasználat nélkül hazatekerek. (Szerencsém volt, a közelben szakadt el, simán hazatkertem abban a fokozatban amiben maradt)

    Egyébként erről jut eszembe, hogy a bowdenezés is változott. Az első változatban egyetlen nagyon hosszú - kb sehol sem kapható - bowdent kellett használni, a későbbi változatokhoz két, bármilyen falusi bringaboltban is kapható bowden van.

    Szóval aki ezekről próbál infohoz jutni, figyelje azt is, hogy mikori a cikk, mert a Shimanoról sem a pizicionálatlan SIS váltókról készült barlangrajzok alapján alkotunk véleményt :)

    Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

Új hozzászólás Aktív témák