- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Mobil flották
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
veterán
Magura HS11-hez fékkart hol lenne érdemes keresni?
Csak kar kellene (bukás után megrepedt, majd el is törött a bilincs tövénél), maga a féktest nem sérült. Egyben tudnának hozatni, de valami 40k-s áron, ami szerintem masszív nonszensz...
Illetve gondolom akármilyen tárcsás fékkar nem jó abroncsfékhez, right...?
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz venember83 #1463 üzenetére
Kösz, találtam is egyet, éppen csak a modellév kérdéses - barátomnak szerintem 2005-ös van (nem 100%, mindenesetre így néz ki)... remélem csak a dizájnon variáltak, jó lenne ha passzolna....
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz Napfénysüti #6760 üzenetére
Ennyi pénzért montiban szerintem leginkább váz alapján kell dönteni. A többi cucc gyárilag úgyis olyan, hogy gyűröd amíg bírja, aztán amikor cserélni kell akkor már tapasztalatból tudod hogy mi volt az amiből elég lesz hasonló kategória is, és mi az amit megéri jobbra cserélni.
Ebből a szempontból a Treket csak ajánlani tudom - ez például ennyiért elég jó vételnek tűnik.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz Manitou #6764 üzenetére
Úgy marha egyszerű lenne a választás - 100k az pont egy Epik 50.*
(Egyébként tavaly próbáltam azt is röviden, de az a váz - nekem - valahogy nagyon összedobottnak tűnt. Ahoz képest a 4300as ami lett végül maga a masszívitás, és a linkelté is csak egy fokkal gyengébb annál, ezért mertem ajánlani... )
*hopp, látom a sok multitaszkolás alatt ezt már lelőtték
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz Manitou #6777 üzenetére
Nem vagyok hegesztőmester, szóval simán elképzelhető az is hogy felültem az igényesebb eldolgozásnak, bár valamire csak adhatják azt a garit... fenetuggya. Egyébként itt látszik pár olyan megoldás, ami kevésbé bizalomkeltőnek tűnik, de én is aláírom hogy ezeknek vagy van tényleges jelentősége vagy nincs.
(Tavaly voltam egy nyomdában tolmácsolni pár napot, na az üzem melletti biciklitárolónál elgondolkoztam hogy nem tévesztettem-e pályát - mindig akadt persze egy-két szakadtabb bringa is, de általában ilyen Kelly's Magic, Cube Attention, meg hasonlók sorakoztak. Na, ott láttam először élőben 8000-t, hát nem egy csúf jószág...
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
-
veterán
Ha sima (nem CLIX rendszerű) gyorszárról van szó, akkor esélyes hogy simán leszedheted magát a szorítókart, és a fém henger ami körül az eredetileg mozgott megmaradhat anyának.
(Nekem a nyergemet vitték el csövestől, azóta le is szedtem azt a kallantyút a bilincsről...)
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz rétisün #10783 üzenetére
Én alaposabban csak az északi partot ismerem, de az tényleg kritikán aluli. 8345638 közvetlenül kemping-, nyaraló-, és strandbejárat előtti szakasz, láthatatlan felfestés az út szélén, stb. - és ez csak a közlekedési oldala a dolognak, az útminőségről civilizált körökben inkább hallgatok.
Legalább Veszprémet idén egész tűrhetően telenyomták bicikliúttal - persze kell még idő, mire mindenki megszokja, hogy figyelembe is vegye...
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz sanzi89 #11987 üzenetére
Downgradelni nem biztos, hogy érdemes, legfeljebb ha valahogy nagyon gombokért meg tudod oldani - nekem egy nyolcas rendszerem van (XCC T102 hajtókar, asszem HG40 lánc, PG830 sor), és hát 4300km után úgy beleesik az 1% mint annak rendje és módja, valamint a hátsó fogak is eléggé hegyesednek.
(Szerintem én ezt már rááldozom így ahogy van a téli trutyiszezonra, aztán tavasszal teljes hajtáscsere... )
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Felvetném az ötletet hogy esetleg rosszul közelítitek meg a kérdést.
"Egy barátom is kedvet kapott a tekeréshez a bringavételem kapcsán."
Tehát kezdő, vagy legfeljebb újrakezdő. Innen szerintem nem azt kellene nézni, hogy milyen gáz az az Alivio (bár ennyiért kicsit az), vagy hogy a Fox az mégis csak Fox, hanem hogy tkp. mennyit menne a srác, milyen terepen, stb., és ahhoz keresni jó vételt - urambocsá' akár olcsóbban is.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz CoolBoy323 #12959 üzenetére
Bp? Mert akkor a zárt tároló sem feltétlenül garancia; öcsém STX-es lomiszökevényét pár hónapon belül megpattinták egy alagsori tárolóból...
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Különösebb kifogásom nincs ellene, csak pl. elég jól behatárolja a gép korát, és ezáltal egy átlagtolvaj szemében képviselt értékét. De ha úgy jobban tetszik, akkor a Quadra 21est emelem ki erre a célra és akkor majd más köthet bele.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Bádog Kalácsot az uraknak!
Valaki nem tudja véletlenül, mekkora a top swing / bottom swing első váltók bilincse között az eltolás? Tehát (azonos váltótípus esetén) amikor a váltókeretek egy síkban vannak, hány mm-rel esik fentebbre a BS verzió bilincse, mint a TS-é?
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz anaqer #14947 üzenetére
Erre a váltókérdésre valakinek tippe? Sehol nem látok neten katalógusadatot...
Illetve lenne még két új hasfájásom:
- jól gondolom, hogy nyolcas koszorúra mehet kilences lánc (csak fordítva gáz)?
- egy Deore vagy SLX első váltó működne EF50 fékváltókarral?[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Asssztamegveszekedett... jövő héten akartam volna bringabutikból hajtókart meg elsőhátsó váltót rendelni, erre ami eddig 42k lett volna most hirtelen 52k. Ilyenkor tudnék nagy piros gombokat nyomogatni szilárd meggyőződéssel.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz Xantomas #15404 üzenetére
Megnéztem, de ez sem olcsóbb és néhol meg teljesen összevissza van be árazva: Deore hajtókar 157k, LX hátsó váltó 27k, egyéb vicces dolgok... ilyen szintű igénytelenségre mondják azt, hogy "azéesztnemkéne".
Ilyenekről lett volna szó egyébként: FC-M542, FD-M660, FD-M662 de ezek után úgy néz ki, viszlát SLX...
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz anaqer #15408 üzenetére
Nohát, bocs ha unjátok, de még mindig ezzel az upgrade dologgal szenvedek - most pl. azon agyalok, Deore és SLX váltók között mennyi különbség lehet...? Úgy számolom, egy FC-M542, RD-M591, FD-M590 trió még beleférne a keretbe...
Jelenleg Alivio / C050 dolgozik (nyolcas sorral és fékváltókarral - ezek egyenlőre még maradnának is). Állítólag az első váltóknál nincs akkora difi egy bizonyos szint felett, viszont hátul érdekelne, hogy a sima Deore pl. mennyivel jobban feszíti a láncot, mint mondjuk az Alivio? (Az ugyanis alig, és enyhe terepen is elég hamar elkezd csapkodni a lánc...). Néztem a testbike értékeléseket, de annyi egymásnak ellentmondó vélemény van (meg egy rakat ifjú titán aki egy érthető magyar mondatot összerakni nem tud...), hogy nem sokkal lettem tőle okosabb...
Illetve ha hagyom egyenlőre az egészet, használom tovább a jelenlegi cuccokat amíg bírják és inkább telefont veszek - a sportstracker és társai esetében kb. mekkora átlagos adatforgalommal lehet számítani?
Kösz minden tanácsot előre is
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz Doki-HUN1978 #15438 üzenetére
Elég vegyes - aszfalton is elég sokat, de jellemzően erdei csapások, turistautak, ilyesmik. Viszont semmi ugrálás vagy gyors ereszkedés, és pl. tökig érő sárba sem nagyon megyek.
Ja, erről a gépről lenne szó egyébként.
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Köszönöm a tanácsokat - úgy tűnik akkor az új hátsó váltó (ebben a felállásban) eleve felesleges lenne, elsőt/hajtókart meg inkább elhordom még egy darabig, aztán majd egyben az egész hajtásláncot amikor meglesz a keret rá.
( Egyébként is: a köszörűköves téma kapcsán eszembe jutott, hogy az előző Altusos, 23"os - talán 170(!) lehettem akkor, de hát az volt éppen akciós, és mit tudtam én még méretezésről meg ilyen úri passziókról - Schwinn Blackwoodsomat vagy 14 éven át egész vidáman hajtottam, most meg finnyázok itt mindenfélén... )
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz venember83 #16741 üzenetére
Sznob.
Komolyan - értem én, hogy olcsóhúsnak meg minden, de azért egy "nem fos, csak szar" szintű teló (mint ami a linkelteken van) is egészen más komfortot ad, mint a merev villa. Nyilván nem fogja bírni a komoly igénybevételt (ebben az árkategóriában amúgy a többi cucc sem), meg kell majd vele molyolni időnként, de szerintem ezeknek is bőven van létjogosultságuk, és nem csak parasztvakítóként.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Nem, ez még nem adatott meg. De tekertem 6-7 éven át merev villával is, most egy "ratyi" RST Gila van, és súly ide vagy oda, nem mennék vissza. Tudom, confirmation bias bejátszik - de pl. az sem mindegy, hogy egy vészfékezésnek garantált endo lesz a vége, vagy behuppan a teló aztán max. rúg egy nagyot utána...
Mindettől függetlenül #16729 alapján esetleg érdemes lenne inkább trekkingben gondolkozni.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz hoffman_ #16781 üzenetére
"De ha most monti vásárlásra adom a fejem(az SS mellé, remélhetőleg még idén), akkor előbb veszek egy használt gépet Reconnal, mint egy újat Gila-val, vagy hasonlóval."
Ez egy kövér pluszegy - nekem nem úgy jött le, hogy a srác használtban is gondolkodna, de ha igen, azzal tényleg más távlatok nyílnak meg.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz KaraDani #16787 üzenetére
Kislexikon szerintem nem indokolt, használunk azért szavakat tágabb értelmezésben is.
Értem, hogy miért nem tartjátok praktikusnak az alaptelót, jogos az a megközelítés is - arra próbálok rávilágítani, hogy a kérdezőnek esetleg másféle szempontok lehetnek fontosak, mint az itteni kemény magnak... pl. karbantartás-igény és hibalehetőség szerepe a leírt felhasználási területen rögtön drasztikusan csökken. (És továbbra is: ha már praktikusság, nem biztos, hogy oda MTB a legjobb választás.)
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Alapvetően az egész eleve meddő kérdés ha tényleg újban gondolkozunk, mert ugye hol kapsz merev villás gépet amúgy használható szettel?
De elvi síkon kitárgyaltuk a témát - én személyesen látok értelmet egy viszonylag alap RST/Suntour/etc. telóban is, sokan meg nem, nincs ezzel gond.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
És még ha ez csak kerékpáros/autós/járműves probléma lenne...
Az emberek 90%-a akkora ívben szarik rá, hogy esetleg más nem az ő szottyatag tempójában haladna, hogy az elkeserítő. Járdán is mindenhol teljes szélességben kettesével, hármasával, kutyával, stb. haladnak - vagy ha egyedül is, de akkor is MÜNDÉG KÖZÉPEN... ehh. NULLA közlekedési kultúránk van, de tényleg - még az olaszoknál is van legalább egy primitív "erősebb kutya baszik" szabály, de itt az sem működik, mert itt szinte csak a szerencsén múlik, hogy épen eljutsz-e végül A-ból B-be...
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz DemonDani #17656 üzenetére
BBB Mountain High (vagy aminek éppen hívják) - ez sem éppen könnyű darab, de olcsó és elég masszív.
szerk: az ottani árat ne nézd, én tavaly novemberben drága helyi bringásboltban vettem ennek majdnem feléért.
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz ludsimon #17664 üzenetére
Lehet... talán egy kicsit túlabsztraháltam a gyalogos tapasztalatok beemelésével. Járműves forgalomra legalább szabályok vannak, de hogy még egy bőven túlméretezett járdaszakaszon is állandó problémákat okozzon a köznépi fogalmatlanság, na az felbasz. Két lábon járni nem olyan rohadt nehéz, még ha egyszerre többen is teszik azt egy adott környezetben...
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Androidos Sports Trackernél hol találom a GPX exportot, vagy valami force sync opciót? (Wifin nem akarja automatikusan megcsinálni, mobilnet meg most egy darabig nem játszik.)
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz ludsimon #18540 üzenetére
Köszönöm, de nálam eléggé máshogy néznek ki a dolgok... (szerk.: most nézem, a tiéd Symbianos, nem?).
Megnyitott workoutnál pl. csak olyan van, hogy Sharing Options:
Itt ez eredetileg Friends-en volt, de végül azzal, hogy bepipáltam az Everyone-t (majd miután így már feltöltötte, kiszedtem), megoldódott a dolog. Nem egy kézenfekvő procedúra, de lényeg, hogy sikerült.
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz bajtokarpi #19485 üzenetére
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!