- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
it Az életkorhitelesítési intézkedések miatt kezdenek vizsgálatot a britek az OnlyFans ellen.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz RootRulez #19585 üzenetére
Szia!
Jár ide olyan akinek 5000 Ft-ot ér a kerékpárja és olyan is akinek ennek százszorosát.
Van aki 100 km fölött megy naponta, van aki évente 2x ül kerékpárra, de nem teszünk különbséget egymás között a kerékpár értéke ill. a megtett km-ek függvényében.Ha tudunk segítünk...
Mire szeretnéd használni a bringát?
Mennyi pénzt szánsz rá?[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
félisten
válasz RootRulez #19585 üzenetére
Ha 50k akatt keresel bringát, akkor a használt piacot javaslom, hiszen ez alatt csak elég gyenge minőségűeket találsz újonnan.
Országúti: [link]
Terepre: [link]
Túra: [link]
Városi: [link]
Üdv: bici
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz RootRulez #19588 üzenetére
Én -személy szerint- de azt hiszem a hozzáértő közönség nagy része is, óva intenélek az ilyen nagyáruházi kerékpárnak tűnő fémhalmazoktól!
Ha csak maximum 20000 Ft-od van kerékpárra, mindenképpen egy használt,jó állapotú darabot keress!
A teleszkópos, tárcsafékes gépeket felejtsd el!
Ezért a pénzért csak olyat kapsz, aminek sokkal rosszabb a minősége,hatásfoka mint egy közepes V-féknek.[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Cathfaern
nagyúr
válasz RootRulez #19588 üzenetére
"Olcsó bicikli" kategóriában a tárcsaféket nagyon messzire kerüld. Egyrészt mert az olcsón kaphatóak fékhatása rosszabb, mint egy hagyományos féké, másrészt mert a tárcsaféknek rendszeres karbantartási költsége van.
Továbbá ahogy írták előttem is, a nagyáruházi bicikliket célszerű elkerülni. Legtöbb szervíz pl. nem is hajlandó ilyenekkel foglalkozni, mert lehetetlen beállítani őket normálisan.Amúgy 50k alatt nagyon jó használt bicikliket lehet találni, korábban felsoroltam pár helyet amiket érdemes átnézni. Szerintem nézz körülj és linkeld be ide amelyik szimpatikus, aztán biztos lesz valaki aki tud rá mondani okosat
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
venember83
nagyúr
válasz RootRulez #19764 üzenetére
A Scott High Voltage ugrálós bicikli, nem városi, nem túrázni való. Ezért kényelmetlen hosszabb távra vagy akár 15-20 perces városi közlekedésre is. A 38 ezer forintos biciklit inkább felejteném, nem jobb semmivel, mint a Mars, ráadásul jó nehéz, a legalapabb alkatrészekkel, nem ér bő kétszer annyit. Ha ezek közül kell választani városi és túrázós biciklit, akkor egyértelműen a 28-as kerekű Mars Alu trekkinget választanám. Idővel majd, ha kikoptak, lehet kereket és hajtást cserélni, de amúgy használható.
-
dqdb
nagyúr
válasz RootRulez #19773 üzenetére
Az a baj vele, hogy újonnan is túl olcsó volt, csak a legalapabb belépő kategóriás alkatrésszel szerelték, amik nem igazán állják ki az idő próbáját. A legjobban egy drágább, de öregebb bringával járnál, venember83 fenti véleményével tökéletesen egyetértek.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz RootRulez #19775 üzenetére
Az akkori árához számold hozzá az inflációt is, mindjárt nem lesz az annyira olcsó. Ami ma újonnan 44000 forint, abba sajnos tényleg csak a legalapabb alkatrészek férnek be, és nem a tartósságukról* híresek.
Update: ja, most nézem, hogy félreérthetően fogalmaztam. Szóval egy újkorában drágább, de öregebb, és most már a kívánt árkategóriába "lecsúszott" bringával járnál a legjobban.
* tartósság alatt a karbantartás hiányával szembeni igénytelenséget is értem
rétisün: a szembeszél része finom volt, de vészesebbre számítottam, ellenben az oldalról érkező lökéseknél nem volt őszinte a mosolyom, végig keményen kellett tartani a kormányt, hogy maximum 20-30 cm kilengéssel tudjak "egyenesen" haladni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rii
nagyúr
válasz RootRulez #19778 üzenetére
szia!
biztos mondták már, de hátha nem
apro.bikemag.hu
bringapiac.hu
http://kerekparpiac.hu/piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
MarioAna
senior tag
válasz RootRulez #19800 üzenetére
Ki lehet fogni jókat, ha folyamatosan nézi az ember . Én bikemag apróról vettem tavaly januárban a Focust ilyen állapotban. Azóta igaz, hogy a váz kivételével szinte mindent cseréltem rajta, de nem feltétlen használhatatlansági okokból. 25-ért megvettem és mehettem vele, nagyjából rendben volt vele minden.
hoby36: képet![ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz RootRulez #21212 üzenetére
Hogy ha nem kicsi az a vázméret neked akkor jó belépő szintű citybike.
Persze, hogy találni fogsz.
Hú azok a váltókarok nem tűnnek olyan hűde jónak.
Vagy csak váltókar mániám van.
Szeretem a jó, pontos váltókarokat.Legelső karbantartás alkalmából érdemes egy komplett bovden újrahúzást csinálni rajta, újrakenni a dolgokat, agy, középcsapágy, fékek forgópontjai, stb.
Érdemes egy szervizbe elgurulni vele ahol kérni egy teljes generált.Akkor valószínű 1-2 évig használattól függően gondozásmentes lesz a dolog.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz RootRulez #21212 üzenetére
Mennyiért nyerted meg?
Egyébként igen, ez a váz "korszerű" is, szóval nem lesz gond, van rajta váltó fül, 1 1/8 colos a fejcső stb. Szóval fejleszthető.
53 at amit itt villám árra ír, annyit szerintem csak akkor ér ha új állapotú.ludsimon
Shimano marok váltó van rajta, az még a használható kategória.
Bowdenezést ha megfelelően működik a váltó meg a fék, akkor nem kell bántani, nem egy olyan kategória ahol van értelme a 100% os működésre törekedni, mert azt úgyis meggátolja a többi alkatrész minősége.
Többivel egyetértek.[ Szerkesztve ]
-
RootRulez
félisten
válasz RootRulez #21230 üzenetére
Áááh, kicsúsztam.
Szóval hallottam, hogy lehet a bicókba GPS jeladót rakatni és azt webes felületen követni, ha megtörténne a baj. Ilyen van? Ha igen milyen áron és kik foglalkoznak vele?
(visszakanyar a lakathoz)
Ez az Abus Catena 685 Shadow lakat jó lenne?[ Szerkesztve ]
═════════════════════════════════════════
-
senior tag
válasz RootRulez #21212 üzenetére
Szia. Átvetted már a bringát? Ha nem ,alaposan nézd át, próbáld ki mindenét hosszasan.
Én is tőle vettem kb. 1 hónapja a bringámat, de bár ne tettem volna.
Akkor még abszolút kezdő voltam ezen a téren, nem értettem hozzá és kipróbálni sem nagyon tudtam . Azóta kiderült hogy:
- a váltókat cserélni kell mert nem működnek normálisan és beállítani sem lehet őket
- az első telo nem a sok állástól szorul hanem egyszerűen szar
- vettem egy igen lelakott bringát kb. 2x annyiért mint amennyit ér
Mondjuk azóta már megbarátkoztam vele, majd szépen lassacskán feljavítgatom ahogy lesz pénzem.
Egy szónak is száz a vége, jól nézd át.Szerk.:
Most nézem hogy az én értékelésem óta már ketten is ugyan pozitívot adtak, de írták hogy nem tökéletes a gép amit vettek.
[ Szerkesztve ]
Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz RootRulez #21272 üzenetére
Teleszkópnak minden állítóját kipróbálni, és egyben megnézni hogy változik-e az állított tulajdonság. Aztán behúzott fékkel előre hátra mozgatni, és közben a becsúszót a szimeringhez fogni, kotyog-e. Oldalról átvizslatni nem-e ugrottak vele egy csőröst és a fejcsőhöz képest hátrafele áll a teló láb. Ha tárcsa fékes, felülről belenézni, hogy a tárcsa oldal nem-e csavarodott hátra.
Drágább teleszkópnál megnézni nem-e szívta szét a nap a szimeringet, repedezett-e a gumi, alul a nyomórúd imbuszai mennyire vannak szétszakítva.
Fékhidat körbe törölgetni a becsúszók mentén, nem-e repedt.
Megnyomkodni, mozog-e, köpi-e az olajat vagy a dzsuvát, esetleg felfordítani, folyik-e belőle a rozsdás víz, rotyog, recseg, kattog-e.
Aztán folyamatosan ráterhelni, akadozva indul-e meg.Kereket.. felnit megnézni, mennyire kopott a fékfelület, jobb előre tudni hogy azon a felnin van-e gyárilag kopás jelző luk, vagy csík, hogy az eltűnt-e, de lehet érezni, ha a felni nem vastagodik meg a fékfelületnél egy picit akkor valószínűleg nagyon el van fékezve. Nincsenek-e durva sávok fékezve a felnibe elkopott fékpofa miatt.
Aztán nincs-e felütve, padkázva.
Továbbá.. összes küllőt kettesével kicsit össze fogni, nincs -e közt nagyon laza vagy nagyon túl húzott.
Küllő anyák közt nincs-e olyan aminek a feje el van nyalva.Aztán ki kell venni a kereket, és megnézni a tengelyt, megtekergetni kézzel, hogy darálva fut-e vagy lötyög, vagy esetleg meg meg akad ami görbe tengelyre adhat okot.
Vázat sem árt megnézni, hátsó kerékre állítva hanyatt dönteni és megnézni az alsó cső - homlokcső hegesztést, letörölgetve, nincs-e megrepedve.
Váltók forgáspontjait lehet kicsit megcsavargatni, mennyire van szétkopva, mennyire lötyögnek. Váltókart úgy lehet, hogy behúzod vele a bowdent közbe pörgetet a hajtóművet hogy oda rakja a láncot, aztán álló helyzetbe vissza gangolod, ilyenkor fel lazul a bowden, megfogod a bowdent ahol kilóg és újra behúzod a karral, és akkor érzed hogy húzza-e normálisan a bowdent, be akadnak-e a sebességek, a racsnyi mechanikája mennyire van szét kopva. Rugói töröttek-e. Ha szép a hangja akkor jó.
Nah meg azt sem árt megnézni hogy a váltókar karjai mennyire kotyognak fel le.Kormány csapágy ugyan az mint a teló, behúzott fék előre hátra tornáztat, teló nyak meg váz közt a kéz, tapintani hogy kottyan-e.
Hajtókart több állásba a vázhoz képest megfogni, meghúzni megtolni a váznak oldalirányában, kottyan-e a csapágy. Hajtómű tányérokat megnézni jól, van-e bennük 8 as.
Aztán a láncot a lánctányéron elhúzni középütt egy ponton, ha nagyon el lehet húzni mondjuk 1 centire, akkor valszeg halott a lánc. Lánckerekeket ellenőrizni, nem-e cápa fogasak, vagy nagyon U betű alakúak a fokat közti részek.Hát ilyenek..
Aki ért hozzá, az is belefut simán olyanba, amiről szétszedéskor kiderül hogy szívás.. -
senior tag
-
dqdb
nagyúr
-
-
ludsimon
veterán
válasz RootRulez #21370 üzenetére
Nincs/nem volt olyan hely ahová 2,5 év alatt ne tudtam volna odazárni ezzel...
Kapualj korlátja, 4 féle különböző bicikli tároló korlát, villanyoszlop (ez elég extrémnek bizonyul ) többre nem emlékszem, de mindig sikerült oda zárnom ahová épp be kellett mennem.
Csak úgy látszik korlátoltak a lehetőségek egy U lakattal.
Egyáltalán nem.Az, hogy biztonságosabb relatív.
A fenti videón láthattad semmi sem biztonságos. a 25k-s Abus sem.
De egy U lakatot nem fognak átvágni kombinált fogóval, vagy egy kis erőkarral rendelkező erővágóval ami kabát alá befér (szerintem).[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
dqdb
nagyúr
válasz RootRulez #21775 üzenetére
Esti kerékpározásnál (városban) kötelező és meg is büntethetnek azért, ha nincs rajtam láthatósági mellény?
Nem, lakott településen kívül kötelező.Esetleg ki lehet váltani valamivel? Pl. ilyen lábra rakható fényvisszaverő szalagokkal?
Szalaggal nem váltható ki, de egy fényvisszaverő anyagú dzsekivel simán. Ettől függetlenül rakd fel azokat a szalagokat, rengeteget számítanak láthatóságban (ha több is van belőle, akkor egy piros színű a nyeregcsőre is kerüljön a bilincs fölé, az kiválóan visszaveri a fényt hátra és oldalra is).Első-hátsó lámpa, hátsó prizma és küllőprizma gondolom, hogy alap nálad. Ez kivételesen nem a KöHÉM rendeletben szerepel, hanem a KRESZ-ben:
54. § (6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
ludsimon: ha kedved van hozzá, menjél, ne zavarjon, hogy esetleg profik is indulnak. Egy MTB maratonon sem zavarja a profi versenyzők jelenléte a többieket, ők elhúznak, a többiek pedig jól/kevésbé jól/szenvedősen érzik magukat (ráadásul a többféle távval még jobban oszlik a mezőny).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz RootRulez #21782 üzenetére
Közbe eszembe jutott, hogy pumpám még nincs is, pedig bármikor kellhet.
Akkor már pótbelső és gumileszedő sem árt mellé. Egy pumpával nem sokra mész defekt eseténGondolom létezik vmi fényvisszaverő levonó, amiből egy pirosat ráragaszthatok a hátsó sárvédőm hátra néző részére?
Létezik, én alapos alkoholos tisztítás után ragasztanám fel, de úgy sem biztos, hogy sokáig tartana. Valami ilyesmire gondoltam így felhelyezve, hátsó prizma helyett tökéletes.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!