Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz rii #49268 üzenetére

    A tiltásnak nincs értelme, csak feszültséget kelt. Nem érdemes egyik csoportot sem hergelni, mert nem vezet jóra. Nemrég linkelt valaki egy londoni fejkamerás videót ahol egy kissé ideges autós vágott be a bringás elé, kiszállt és megsimogatta az arcát. Több londoni ismerősöm is hangoztatja, hogy az autósok akkor lettek különösen rohadékok a bringásokkal amióta nekik behajtási díjat kell fizetniük a belvárosban, de a bringásoknak nem. Negatív diszkriminációt vélnek felfedezni a történetben.

    Inkább a CM-hez hasonló, alulról, demokratikusan szerveződő kezdeményezéseknek van értelme. Megértetni az emberekkel, hogy nem kötelező autóval járni és nem csak a drága benzin miatt, hanem amúgy sem. Nyilván ez sokkal lassabb és kevésbé látványos, mint egy jogszabályt alkotni, de sokkal kifizetődőbb. Ezt hívják a kultúra fejlődésének. Én ezért becsülöm a CM-et meg a többi békés kezdeményezést. Szerintem még 15-20 éven belül sem lesz igazi bringás közlekedési kultúránk, de legalább már a kerékpár népszerűsége nő.

  • válasz rii #49268 üzenetére

    Ebben egyet értünk. A legjobb mondjuk a térkő. Azért mert nemcsak az ízületeidet vágja haza, de felnyomja az idegedet is, a kerékpár meg kimondottan szereti, hogy röcög.
    De ez ilyen. Néha én is a kijelölt kerékpárútra kotródom, de sokáig nem bírom, -5-10km/h a tempóból, +az előbb felsoroltak. Sokan nem veszik az adást, hogy nem kirándulok, hanem bemennék Pestre ami nekem innen 30+km, onnan meg még haza is szeretnék jönni. Nehéz ügy az már biztos.
    Dániában volt király, egyszer a híradó utáni műsorban csináltak valami vita paryt, amiben azt mutogatták, hogy a városhatártól 30km-re eltűnik a kerékpár sáv... milyen dolog az ilyesmi... ja mondom akkor jól van. ;]
    Nálunk meg az volt egy időben a normális, hogy a "sárga festék" kerülgette a villanyoszlopokat. Pl ami a csepeli gyorsforgalmin van az már alakul (jó, épp beszakadt, nagy ügy... ki lehet kerülni, csak a fele vastagságú a luk az útnak és mivel középenb van így a két oldalán lehet kerülni :U ), bár én az itt is látható félmagas padkás kerékpár utakra szavaznék,de az a bilibe lóg kategória.

    re: (#49273) Stauffenberg
    Normális PR kellene (nem itthon, itthon inkább bringa út kellene előbb) és akkor nem történnének ilyenek. Amiben elmagyarázzák a két dolgot. Pro és kontra, miért hoznak ilyen törvényrendeleteket, miért működik így valami és miért lenne érdemesebb x-y helyzetben kerékpárt választani automobil helyett.
    Dániában nem kérdés, ha jobra kanyarodsz autóval akkor szépen megvárod, míg elhúznak mellőled a kerékpárosok, majd csak utána indulsz. 2,5 év alatt egyetlen incidensem volt Dániában, az idősödő hölgy nem tudta mi az, hogy jobb kéz szabály. Ennyi. De, hogy autós beszólt volna vagy bármi egyéb. Semmi. Pedig minden áldott nap ültem kerékpáron. Minden nap! Munka miatt napi min 6órát, egyéb elfoglaltságokból meg min 1-2 órát.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

Aktív témák