Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • hoffman_

    nagyúr

    válasz Vasinger! #29012 üzenetére

    Az általam látottakhoz képest azért haladt előre. A hiányosságokat nem számolva van pár apróság, amin lehetne csiszolni, de jó lesz ez. A sehogy azért erős túlzás :) Hétvégére akkor rittyentek valami kompaktot a zárakhoz.

    "The time you enjoy wasting is not wasted time."

  • Str8 sk8r

    őstag

    válasz Vasinger! #29012 üzenetére

    ...nekem már ez a vázlat is sokban segít, így hát én csak pártolom az ötletet... :R ...

    ×o°”~`”°o× Jim ×o°”~`”°o×

  • venember83

    nagyúr

    válasz Vasinger! #29012 üzenetére

    Akkor jöjjön ide:

    Stílus helyett inkább típust írnék, szerintem kicsit szerencsésebb megfogalmazás.

    Dowhhill (DH): - Downhill (DH).

    150-240 mm-es rugóutak és duplavállas átütőtengelyes első villa - inkább 18 cm-nél kezdődnek, addig megy az enduro kategória.

    Enduro:

    Gyakori az összteleszkópos kivitel, jellemzően 130-150 mm rugóúttal. - enduro az 14-18 centi, kb. 14 centiig megy az all mountain. A Shimano grafika, amiből vettétek ezeket az értékeket már idejétmúlt, azóta a gyártók ráálltak a rugóútnövelésre, ami nem kifejezetten rossz.

    1.4 Milyen váltó való nekem? - nem váltót írnék, hanem felszereltséget, mivel itt alkatrészcsaládokról van szó. Lejjebb is nem váltókat tartalmaznak a képek, hanem termékcsaládokat, így azok esetében sem használnám a váltó kifejezést.

    Fox > Rock Shox > Marzocchi > Manitou > SR Suntour > RST - Nem írnék sorrendet, mivel az RST-nek pl. a F1rst családja nagyon jó, illetve a Suntour is jön felfelé, Epicon már bőven jó, és árban is nagyszerű. Inkább azt mondanám, hogy: "Elsősorban a Fox és a Rock Shox termékei ajánlhatók teleszkópokból és rugós tagokból, mivel ezek elsősorban a minőségibb, használhatóbb (és ezért drágább) termékek piacán képviseltetik magukat, de az alsóbb kategóriás Rock Shox termékek is használható minőségűek. A Marzocchi és Manitou termékekből ugyancsak ki lehet fogni jó darabokat, de a kevésbé jó szervizhálózat és alkatrészellátás miatt annyira nem tekinthetők jó vételnek. A piac folyamatosan változik, most már a Suntour is készít jó teleszkópokat, valamint az X-fusion is feltörekvőben van, de régebbi modellek nem tekinthetők túlságosan minőséginek. Érdemes lapozgatni a revomag és bikemag teszteket vásárlás előtt, tájékozódásnak nagyszerűek, és naprakész információt szolgáltatnak, ami egy első hozzászólás lehetőségein túlmutat."

    "A használható teleszkópok körülbelül húsz-harmincezer forintnál kezdődnek, körülbelül a Rock Shox Dart szintjén, aztán minőségi ugrás a Rock Shox Tora, ami már elég jól mozog, erős, de nehéz. Kicsit drágábban (negyven-ötvenezerért beszerezhető apróhirdető oldalakon) a Rock Shox Recon ami arany középút. Sajnos a Fox csak magasabb régiókban képviselteti magát. A Recon fölött már versenyzésre is használható teleszkópok vannak, ilyen a Rock Shox Reba, amely 8-12 centiméter rugóúttal rendelkezik, könnyű, merev és személyre szabható, a nagyobb rugóutas gépekbe a Rock Shox Revelation, Fox Talas szerelhető. Utóbbiak 12 centinél nagyobb rugóúttal bírnak, és sok esetben állítható menetközben a rugóútjuk, hogy könnyebb legyen mászni velük. Árban ezek fölött következnek a valóban versenyszintű teleszkópok, amik bőven százezer forint fölött szerezhetők be, ilyen az XC versenyzésre használható Rock Shox SID vagy Fox 32-es család, esetleg az álomkönnyű DT XRC." - Szerintem ennyi bőven sok, akit jobban érdekel, az majd utánaolvas.

    Tárcsafékek

    Tárcsaféknek két fő fajtája van:

    - Mechanikus: - ide jöhetne ilyesmi: "a fékpofával az érintkezőfelület nem a felni, hanem a kerékagyra rögzített féktárcsa, a fékpofákat pedig normál V-fékkarok húzzák bovdenekkel a féktárcsához. Sajnos ezekből sok olyan van, ami inkább csak kinézet miatt kerül a biciklikre, de fékteljesítményben nem hozzák egy jó V-fék teljesítményét. Határozottan ajánlott ezek közül az Avid BB5 és Avid BB7, ezek már megfelelően és megbízhatóan teljesítenek."

    Tárcsafék nagy előnye még a V-fékkel szemben, hogy nem befolyásolja a működését a környezeti hatások mint például eső, sár stb, mint a V-féknek ami kis nedvesség után is sokat veszít a fékerejéből. - Javítva, kiegészítve: A tárcsafék nagy előnye még a V-fékkel szemben, hogy nem befolyásolják a működését a környezeti hatások, mint például eső, sár stb, mint a V-fékek esetében, amik kis nedvesség után is sokat veszítenek a fékerejükből, és hamar el is kophatnak esőben. A tárcsafékek azonban hátulütővel is rendelkeznek, ilyen a bonyolultságuk (amit részben nélkülöznek a mechanikus tárcsafékek), a puha fékpofa esőben, nagyon homokos, vizes poros körülmények között hamar elkophat, illetve a tárcsafékek érzékenyek a minél kisebb nyolcassal rendelkező tárcsára.

    3.0.1 "Grammánia" - Van értelme?

    "Nincs, a grammok lefaragása inkább a szívet (vagy más szervet) melengetnek, de racionális értelme nincs, ha már grammokról, száz grammokról van szó. Természetesen sokat számít, hogy az ember egy 15 kilós biciklivel mászna fel a hegyre vagy egy 11 kilóssal, azonban a legfontosabb tényező az ember, aki hajtja, irányítja a gépet. Általánosan elmondható, hogy körülbelül középszintű (Shimano Deore, Sram X7) felszereltségtől kezdve már rendkívül jól használható bicikli építhető, ahol már nem a bicikli lesz a korlátozó tényező, hanem inkább az ember. Középszint fölött viszont nagyon drágán mérik a plusz teljesítményt és kisebb tömeget, így érdemes alaposan meggondolni, hogy mire adjuk ki a pénzt, mert könnyen meglehet, hogy több élménnyel fog szolgálni egy több napos kirándulás, mint egy új hiperkönnyű hátsó váltó vagy teleszkóp."

    Ugrás az alkatrészekhez.

    "Pótalkatrészt is célszerű vinni, talán a legfontosabb a belső tömlők, esetlesen láncot, ha hosszabb túrára megy az ember." - ide még hozzá kellene tenni, hogy ha nem is láncot, de megfelelő patentszemet és láncbontót érdemes vinni, mivel egy láncszakadás így könnyedén megoldható. Esetleg eleve olyan marokszerszámot venni, amin van láncbontó és imbuszkulcsok, valamint csillag- és laposfejű csavarhúzó.

    Ugrás az SPD pedálokhoz.

    3.0.5 SPD pedál vs. platform:

    "Az SPD pedálnak a lényege, hogy a speciális biciklis cipő alján van egy fémlemez (stopli), amit az SPD pedálba akasztva a bringás és a bringa összekapcsolódik, és sokkal jobban uralható a bringa, például lejtőn lefelé nem csúszik le az ember lába a pedálról, mászáskor húzni is tudja a pedált, így besegítve az éppen lefelé nyomó lábnak. Az SPD rendszer hátulütője, hogy megszokást igényel, mivel a ki- és becsatolás nem a lábfej fel-le mozgatásával történik, hanem a lábfej vízszintes síkban történő elmozdításával. Azonban ez a dokkolás hamar elsajátítható és reflexként működik pár SPD-s bringázás után. Sokak viszont nem érzik magukat biztonságban összekötve a bringával, nekik jobb megoldás a platformpedál (normál pedál). Egy másik probléma az SPD-vel, hogy érzékeny a sárra, tehát ha a cipőtalp megtelik sárral, nehezebbé válik a dokkolás, és előfordulhat, hogy meg kell állni megtisztogatni a cipő talpát a stopli környékén."

    Kilométerórákhoz

    3.0.8 Milyen kilóméter órát ajánlotok?

    "Kilométeróránál nem az árat, inkább a gyártót kell nézni. Amik a legtöbb árkategóriában ajánlhatók, azok a Sigma, VDO és Cateye termékei. Vezetékesből érdemes azt venni, ami tudja azokat a funkciókat, amikre szükségünk van, a márkán kívül másra nem is nagyon kell figyelni. Vezeték nélküli óráknál azonban érdemes minőségibb példányokat venni, amiknek a jeladói digitális kódolással továbbítják a jelet a fejegységhez, ezeket kevésbé zavarják meg a magasfeszültségű vezetékek."

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák