- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- OneSport OT05 - finomhangolás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Hatalmas külső kijelzővel és akkumulátorral érkezett meg a Honor Magic V Flip
- iPhone topik
Hirdetés
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #5715 üzenetére
A 24,0V az már lemerült állapot, a névleges rendszerfeszültség csak névlegesen 24 volt, valójában 25,4 - ha teljesen fel vannak töltve az akkuk.
Volt már 4 akksis rendszer több gyártónál is, ahol 2 akku felelt az indításért és 2 spirálcellás akku a kényelmi fogyasztókért, amik független rendszert alkottak. A Volvonál az a legnagyobb probléma, hogy a világ legegyszerűbb és legjobb akkutöltési mód helyett ők megpróbáltak csinálni egy jobbat ami nem sikerült.
Normál autóknál ( Scania,MAN,Iveco,MB ) a generátor diódahídja vezérli a töltést és amikor eléri a 25,4-6Voltot akkor leáll a töltéssel. Ha kell tölt, ha nem kell nem tölt.
A Volvo rendszerében kalibrálni kell az akkut, a Volvo kiszámolja mekkora lehet a kapacitása Ah-ban és ehhez állítja a töltőáramot és amikor a saját számítása szerint elérte a feltöltött állapotot akkor leáll a töltéssel. Nem értem miért hagytak ki egy sima feszfigyelő kontroll protokollt, ami ilyenkor lefutna és ha nincs meg a 25,4V akkor töltene tovább.
A Volvoval az a baj, hogy amint új korában berakod az akksit és elindítod, na onnantól kezdve sosem lesz az akku rendesen feltöltve
Aztán ehhez írtak egy mesét a kapacitásváltozás és a hőmérséklet függvényéről meg hasonló bullshitekről. Amik valós dolgok, de sehol nem okoznak problémát csak az ő okos rendszerükben. Ez a vedd ki a kulcsot, meg rádió állásban csak 2 órán át van áram és hasonlók ez valami agyf@sz. Egy vonórúddal kellene agyonverni azt aki kitalálta.
A 3 és 4 akksis rendszerekről már tavaly nyár óta van hír, már láttam képet a 4 akkus rendszerről még valamikor ősszel. Gyárilag beépítette a Volvo a 220V-os külső töltőt és az akkuregenerálót!Az előző munkahelyemen mi azért várakoztunk rendesen a vámon és a kikötőben és gondolkoztunk milyen rendszert kellene építeni, amivel keveset kellene járatni az autót és mégis jó lenne - pl bírna az állóklíma egy műszakot nappal is (mondjuk fekete autónál az halott ügy volt).
Ha a pótkocsira tettünk volna egy akkudobozt 2db 225-ös akkuval és átvezettük volna a töltést akkor a 4 akkuval már majdnem kihúztunk volna egy hétvégét indítás nélkül
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kés topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...