- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- iOS alkalmazások
- Számháborút nyerne az Ulefone Armor 26 Ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Magisk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
PlayStationre és Xbox-ra tart a Horizon Chase 2
gp A folytatás a tervek szerint május végén debütál az újabb platformokon.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az AI felé fordul az IKEA is
ph A vállalat a magyar felhasználókat is megcélozza az IKEA Kreativ nevű, mesterséges intelligencia technológiát is használó szolgáltatásával.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vimre
tag
válasz kisspista #9199 üzenetére
A calibratefix így működik:
1. A Primo indításakor (ha a sys.txt-ben a calibratefix=1) elindítja az esc.exe programot
2. Az esc.exe az esc.nfrun-ban leírt parancsokat futtatja, először a SLEEP parancsot, ami egy várakozó utasítás (a megadott ideig ms-ban)
3. Közben (amíg az esc várakozik), a Primo elindítja a készülék kalibrációját.
4. Megjelenik a kalibrációs képernyő
5. Lejár a várakozási idő, az esc továbblép a következő parancsra, ami egy szimulált ESC billentyű lenyomás (ezt kéri a kalibrációs képernyő a kilépéshez)
6. Kilép a kalibrációból, és befejeződik az esc.exe futása is
7. Folytatódik a Primo betöltéseEzért a SLEEP értéket akkorára kell választani, hogy a készüléknek legyen ideje megjeleníteni a kalibrációs képet, és csak utána következzen az ESC billentyű "megnyomása". Ha a SLEEP túl kicsi, akkor az ESC billentyű "megnyomása" még a kalibráció elindulása előtt megtörténik, így hatástalan lesz és nem lép ki a kalibrációból.
-
Tomasek
csendes tag
9128 sz. hozzászólásomra valakinek esetleg van ötlete?
[ Szerkesztve ]
-
gpsr
csendes tag
A múlt héten teszteltem a Primo 1.2 179499-t. + GJ-AK v.3.91zz2 // diMka WA P.1.3.2 Nappal CsL
kb 1800 km. Magyarország-Ausztria.
A készülék 400MHz, 64MB RAM.
A memória problémás, így kézzel kell indítani a WinCE-ből és sajnos a domborzati fájlt is el kellett vennem előle mert néha elszállt "out of memory"-val.
De rájöttem nem is kell az nekem, se az épületek.A térképek mondhatni hibátlanok voltak és a tervezett utak is jók voltak. /Volt gyors, rövid, zöld mód is/
Problémák / hiányzó funkciók:
-Országonkénti autópálya használat megadási lehetőség (már mások is írták)
(esetleg országonkénti sebességhatár átlépési figyelmeztetési értékek)
-Zöld út tervezéséhez a fogyasztás megadásának több lépcsője. (város, országút, autópálya, vagy még finomabban, mert országonként eltérhet a város, országút maximális sebesség)
-Alagút előtt (vagy közben) a következő manőver bemondása, amennyiben az rögtön az alagút után következik (mielőtt a GPS vétel helyreállna). Ebből majdnem egy nagy eltévedés lett, még jó hogy azért megnéztem milyen fő városok felé haladunk és átváltottam humán módra
-Ha gyorsabban halad az ember, akkor már kijövök a körforgalomból mire bemondja hányadik kijárat. Figyelembe kellene vennie a haladási sebességet és nem a megengedettet.
-A második manővert csak akkor tegye ki ha az mondjuk 1km-en (300m,500m) belül következik.
-Ha közelítünk a köztes célhoz, majd a távolság folyamatosan nő (még sem térünk le), akkor esetleg ajánlja fel, hogy törli a köztes célt.
-Megérkezéskor lehessen neki megmondani, hogy igaz nem értünk a betáplált célhoz, de bizony megérkeztünk és kérjük az összegző infót! (van, hogy tudom hová megyek, de nem tudom a pontos címet ezért csak a várost ütöm be)
-Elkerülésnél egy egész ország elkerülése (persze leszedhetem a térképét, de lehet pár nap múlva kell)Illetve arra lehetőség (gyors ki-be kapcsolással), hogy normál'-ba mutassa az utat vagy nagyon ráközelítve, hogy az ember ránéz és tudja, hogy mekkora kanyar fog következni, mert amúgy nem látja be a saját szemével és az lehet hajtű is amit 30-al kell venni, vagy mehet nyugodtan tovább 60..80al.
Hirtelen ennyi jutott eszembe
-
zezoka
őstag
Kanyart vedd annyival, amennyit belátsz! Mert a lerobbant kamiont, stb-t nem mutatja az IGo!
Én meg inkább visszatettem egy régebbi 1.2-t, kiirtottam a TTSt, cserébe van gyönyörű domborzat, és vannak épületek! 64Mega, majdnem 500MHz, 800x480, kínai.
Nekem csak dísznek kell, mert általában tudom hova megyek, és csak az utolsó 5 percben kell a navi! Sőt, mostanában van hogy csak azért viszem, hogy ne a fiókban álljon. Splitbe készülök pár héten belül (illetve Bracra), az se túl bonyolult (Siófokon pálya, Zágrábnál pályaváltás, Splitnél pályáról le), ott is csak dísz lesz a navi, pláne, h már voltam párszor!
[ Szerkesztve ]
-
zezoka
őstag
Egy off kérdés (és warez annak, aki csinálja): hogy lehet hogy nincs Igo Androidra, és mégis van? Az olyanokat ki csinálja, és ha meg tudja csinálni, miért nincs hivatalosan?
-
kisspista
senior tag
A 64 MB memória tényleg kevés az Primo 1.2-nek, nem csak a TTS hangnak.
A GPS kommunikációs sebessége (baud) erősen befolyásolja a manöverek alatt bekövetkező, bemondás eltolását. Sokszor nem megfelelően van beállítva a GPS vevő sebessége.
Az útvonalak kizárása + köztes pont beszúrásával maximálisan megadhatod a Primo-nak, merre vigyen, és merre teervezze meg az útvonalat.
Összegző információk készülnek az utazás alatt: statisztika, ami mindent logol menet közben! Érdemes indulás előtt nullázni az értékeket.A köztes pont részletes kijelzését is ellenőrzését én is hiányolom a megjelenítésből, remélem ez benne lesz majd a skinben, valamilyen formában!
-
gpsr
csendes tag
válasz kisspista #9217 üzenetére
Sajnos most a 64-ből kell gazdálkodni. Ha annyit mennék, olyan sok hasznos funkció lesz akkor veszek majd másikat.
A bemondás késését 3 különböző készülékkel is tapasztaltam. Tény, hogy dinamikusan megyek és volt már, hogy a "következő lehetőségnél fordulj"-nál már a kereszteződés közepén voltam. Ha lassan megyek, akkor semmi gond...de sietni nem nagyon lehet vele.
Az elkerülés köztes ponttal, meg útvonal kizárással nem feltétlenül adja az optimális útvonalat, ezt gondolom neked (követem a hozzászólásaidat, kísérletezéseidet) nem kell magyaráznom
Meg lehet így is csinálni de nem ez a megoldása a problémának.Igen a statisztikát láttam, de kényelmesebb lenne egy megérkeztem gomb
-
kisspista
senior tag
Várjuk ki a skin újítást, reménykedjünk lesznek javítások és sok-sok újdonság benne!
Én köztes pontokkal (akár 10 db-al egyszerre) "rajzoltam meg" az útvonalat, amin haladni szerettem volna. Ilyen esetben nagyon csekély a felülbírálásra az esély, mivel sok variáció nincs (ilyen esetben mindig a legfőbb útvonalakat kell kiválasztani)!Engem ami a legjobban zavart: autópályán megjelöltem az egyik benzinkutat köztes pontnak, hogy azon a töltőállomáson tankoljak. Levitt az autópályáról, megtankoltam, eddig nem is volt baj, hanem amikor visszahajtottam a pályára, akkor vettem észre, hogy egy 10 km-es kanyarral (köv. lehajtón le, majd át a pálya alatt és vissza) vissza akar vinni ugyanahhoz a kúthoz, mert a köztes pontnak megjelölt PONTOS KOORDINÁTÁN nem haladtam keresztül. Ez gyakori hiba, amire oda kell figyelni!
/Köztes pont az épület tetejére mutatott, közben a töltőállomáson mellett 35 méterre haladtam el!/
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Dilemmában vagyok.
Lecseréljem-e a 2010.Q4 térképeket a 2011-Q1-re??
A 2011-es térképek között több is kisebb méretű mint a 2010-esek.
Például:
BosniaHrz 2010 Q4[101213].fbl 5.0MB
Bosnia Herzegovina_83_NQ_2011.Q1_110405.fbl pedig CSAK 534.5KB.Hogy van ez a méretekkel? Az újabbaknak más a tömörítése vagy tényleg visszafejlődés történt??
[ Szerkesztve ]
-
kisspista
senior tag
válasz csferke #9222 üzenetére
Mindenképpen ajánlom a friss térkép cseréjét. Ne törődj a mérettel, a térképgyártók pontosan tudják, hogy mi miért annyi, amennyi!
Ha nem bízol magadban, akkor tedd fel az újat, teszteld szimulációban, s ha nem válik be, akkor tedd vissza a régit. Veszteni nem tudsz, csupán tapasztalatot szerezni, ami igenis fontos e téren![ Szerkesztve ]
-
Jaki2000
aktív tag
válasz csferke #9222 üzenetére
Kispistának igaza van, de ekkora különbség nem indokolt. A 2010 Q4-es valószínűleg TopMap, a 2011 Q1 pedig Navteq. Valószínű, hogy te NQ, vagy TA térképre frissítettél. A 2011 TopMap Q1 is 4,9, tehát van eltérés ott is. És mivel a Kelet-Eu térképek esetében jellemzően a TM-nek jobb a lefedettsége, így valószínű, hogy a 2010-essel jobban jársz. De még így is lehet, hogy bizonyos helyeken, nagyvárosokban a jóval kisebb méretű NQ térkép a jobb.
Tudod, amikor sok kis kínait látsz, egyformának tűnnek. Én az emberszabásúakkal is így vagyok, és nem akarok kilógni a sorból.
-
m.jeno
senior tag
válasz csferke #9222 üzenetére
Egy kicsit összekeverettél a térképekkel, mármint a térképgyártókat keverted meg, ugynis
BH térképet a 2010-ben Navteq Q4_110205 sorozatban 539 kB nagyságú jelent meg, míg a 2011-ben kiadott NTQ1_110405 sorozatban megjelent mérete 534,5 kB ez valóban kissebb
Top Map utoljára 2010-ben Q3-as sorozatban adott ki BH térképet 201007100805 jelzéssel 4.9 MB nagyságút a 2011.Q1-es térkép 2011.03.110511 jelzéssel nem változott a mérete 4.9 MB.
Ha megnézzük, akkor a Navteq által kiadott 2010 Q4-es Magyarország térképe16,2 MB, a 2011-ben kiadott Q1-es mérete 15.18 M, de az összes többi ország térképe is kissebb lett, valószínű valamit rendeztek a meglévő anyagban, vagy jobban tudták süríteni, vagy valami..
Ezek alapján Te a TM-es térképet akarod lecseréllni NT-re.Jaki2000-nek igaza van.
[ Szerkesztve ]
Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg. (Boccaccio) Hajszolom a tudást, de ő a gyorsabb.
-
m.jeno
senior tag
válasz csferke #9227 üzenetére
Kelet európában általában a TopMap térképek bizonyultak jobbnak, nyugat európában a Teleatlasz térképek a jobbak, de van aki a Navteq térképekre esküszik.
A NT és a TA teljes eura gyárt térképet, míg a TM csak kelet eu 22 országára ad ki és a térképeket helyi térképekkel foglalkozó cégektől szerzi be mint, Navingo, Epsilon, Monolit, CarteBlanche, stb.., ezért feltételezhetően pontosabbak, mint a másik kettő cégé.Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg. (Boccaccio) Hajszolom a tudást, de ő a gyorsabb.
-
hovajk
tag
válasz csferke #9227 üzenetére
Tapasztalataim szerint ha kelet európára felteszed a TopMap térképeit azok mellé ugyanabba a map könyvtárba felteheted a TA térképeket nyugatra igy nem lesz gondod a határoknál , vagy van egy jobb megoldás (bár ennek nagyobb a helyigénye kb 7GB) , ha térképcserélőt használsz , és ahol gondod van az egyik térképpel ott átváltasz másikra , hátha az neked jobban megfelel .
-
m.jeno
senior tag
Nem tudom mióta próbálkozom a gyorshajtási sebességhatárt átszabni, de valahogy nem sikerül, sem %-ban sem sebesség értékben beállítanom úgy, hogy vezetéskor ezt figyelembe vegye, mindig a megengedett sebességet veszi figyelembe és nem az általam megnövet 15 %-os vagy +10 km/h - értéket, lakott területen 51-nél már piros minden, holott beéállítottam, hogy csak 60-nál jelezzen.
Nálatok mi újság ?Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg. (Boccaccio) Hajszolom a tudást, de ő a gyorsabb.
-
m.jeno
senior tag
Majdnem igaz amit írsz, csak mégse.
Nem kell térképcsrélőt használnod, ha nem akarsz, egyszerűen a map mappa alá bemásolod a célországok térképeit és kész is, elméletileg kompatoibilisek a különböző térképgyártók térképei, esetleg a határoknál nem, akkor nincs szerencséd, mert kerülőutat tervez. (a TM és TA 100 %-ig kompatibilis, a NT-nél előfordult már, hogy a határál nem találkozott az útvonal, de szerintem ez már javítva van és az is kompatibilis mindegyikkel)Ha szeretnéd a Mo TM térképet menet közben kicsrélni Mo NT vagy TA térképre, akkor kell térképcsrélőt használnod, leírását a utulity mappában megtalálod.
[ Szerkesztve ]
Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg. (Boccaccio) Hajszolom a tudást, de ő a gyorsabb.
-
kisspista
senior tag
Megjelent a Primo frissítése:
iGO Primo 9.2.1.185801(Nem tudok róla többet, csak olvastam másik fórumon, hogy ez Ausztrál Primo frissítés, de ezt sem erősítette meg senki!)
-
axelbox
tag
9.2.0.191493 --- 11.May 2011 - PNA
9.2.1.185801 --- 29 .Mar 2011 - ALDI PNA AUSTRALIAha igaz a fentiek alapján régebbi a 9.2.0-nál
-
istvan20806
csendes tag
válasz gyurmagyuri #7401 üzenetére
A WayteQ által gyárt Royaltek TMC vevőhöz a sys.txt-be a kövekező kell:
[tmc]
saved_config_available="1"
saved_config_classname="NMEA_GPSTMC_ROYALTEK"
saved_config_portname="COM"
saved_config_port="4"
auto_tuning="1"
saved_last_frequency="948"
saved_last_tuning_mode="1" Ezzel müködik köszi a segitségett -
m.jeno
senior tag
válasz istvan20806 #9238 üzenetére
Elég időben válaszoltál, és ha nem szúrod be a leírást, akkor hülyén fogunk meghalni , a keresővel rákerestem itt a topikban veled együtt épen 16 az az tizenhat hozzászólásban írtuk le ezt a beállítást
Csak megjegyzem 2011.05.02-án volt a hozzászólás amire válaszoltál, és nem is a TMC vevőre volt kiványcsi, hanem működő sys.txt-re.
[ Szerkesztve ]
Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg. (Boccaccio) Hajszolom a tudást, de ő a gyorsabb.
-
nemcso
senior tag
Nálam +10% van megadva, de ugyanúgy mint Nálad, nálam is már 1km/ó túllépésnél pirosba megy át, 10% felett vörösül be.
Szerintem a "pirosozás" a figyelmeztetés, hogy már a túllépési tartományban mész, a "vörösülés" már ennek a túllépésére figyelmeztet.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
m.jeno
senior tag
Mondjuk azért, mert ki szeretnéd próbálni, hogy melyik mire jó, mert mint Stancy is irta legjobb nincs, pl. én városokban a TM-et használom, de ha hosszú távra megyek TA-os térképeket, mert a sebességhatár jelzése 100x pontosabb.
Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg. (Boccaccio) Hajszolom a tudást, de ő a gyorsabb.
-
Noxy
veterán
"TA-os térképeket, mert a sebességhatár jelzése 100x pontosabb".
Lol.
Az útvonaltervezés már nem is lényeges, csak pontosan jelezze a 30, 50, 100, 130, sebességhatárokat.
Érdekes elgondolás a navigációról.''Habár egyszer annyit észrevett, hogy valami megfertőzte magát a Nod-ot is''
-
m.jeno
senior tag
Hosszútávra, azonos feltételekkel minden térkép ua. utvonalon visz szerintem, de cáfolj meg, viszont az roppant bosszantó, hogy a TM térképpel mondjuk a 8-as úton elmész egy falu mellet, ahol a közigazgatási határon belül van az út, akkor folyamatosan közli veled a megengedett 90 km-es sebességnél, hogy túl gyorsan mész, mert ő a kozighatáron belül 50 km-et fogad csak el.
Jobb megtenni és megbánni, mint megbánni, hogy nem tettem meg. (Boccaccio) Hajszolom a tudást, de ő a gyorsabb.
-
-
formasu
tag
Nálam +10% van megadva, de ugyanúgy mint Nálad, nálam is már 1km/ó túllépésnél pirosba megy át, 10% felett vörösül be
Én még mindig az 1.1-et használom PLajos által publikált utolsó Skinnel, / abban minden jól működik / és itt amit beállítok sebességet, csak fölötte pirosodik ki. Ott sikerült megoldani, akkor biztosan az 1.2-ben is meg lett oldva, vagy hamarosan meg lesz.A tapasztalat jó iskola, csak a tandíj magas.
-
stancy
tag
válasz kisspista #9249 üzenetére
én is az esetek 99%-ban navteq-el megyek, egész europában, és nem visz el az erdőbe.
és tudjátok miért a legjobb (szvsz) a navteq. mert az összes nagy navi proghamhoz van térképük, (tomtom, garmin, google maps) így 100x több a felhasználójuk van, és igy 100x több hiba bejelentés is érkezik hozzájuk, könnyebb jót, pontosabbat csinálniuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Tilos a warez és az ezzel kapcsolatos segítségnyújtás!
- 4. - 6. generációs i7 / xeon Mini Tower gépek RAM 8-64 Gb, ssd/hdd, akár 8 Gb VGA kedvező áron
- T Phone Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- CAT B30, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! HP Elitedesk 800 G3 SFF asztali számítógép - i7 7700 16GB RAM 500GB SSD Intel HD Graphic
- BESZÁMÍTÁS! Optiplex 7080 Micro asztali számítógép - i5 10500T 16GB RAM 256GB SSD 630 IGP Win 11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest