Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • andorra

    őstag

    válasz donpe #41160 üzenetére

    Egészen más a helyzet most, amikor a szólásszabadság direkt módon, "csak" a közmédiumokban van korlátozva (egyelőre) -- igaz, ott viszont maximálisan -, mint volt azokban az időkben, amikor a legkisebb szalmaszálba is kapszkodni kellett, hogy valamiféle kritikát ki lehessen mondani, vagy legalább érzékeltetni lehessen. Ebben a művészet szerepe ma már erősen háttérbe szorult. Alföldy dícséretére legyen mondva: a kiemelkedő művészek közül, csak nagyon kevesen emelik fel a szavukat a (már erősen eltorzított) demokrácia védelmében, pedig sokan félelem nélkül megtehetnék. Ez rendkívül szomorú.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz donpe #41160 üzenetére

    Magát a rendezői koncepciót lehet majd szeretni vagy nem szeretni és az erre hivatott fórumokon sokféleképpen elemezgetni, meg hogy Stohl túljátszotta-e, Feke aluljátszotta-e, Tompos milyen szépen énekelt, miben volt szerencsés vagy kevésbé szerencsés az újrahangszerelés..., de én (teljes mértékben egyetértvén a velem való egyetértéseddel) azt hangsúlyoznám leginkább, hogy számomra az volt a legfontosabb, hogy végre valódi színdarabbá, drámává vált a mű, a szerepek most nem transzparensek, nem jelszavak, nem (nem csak) operettkarakterek voltak, hanem emberek, emberi beszéddel, emberi gondolatokkal emberi helyzetekben, azazhogy beköltözött a valódi emberi dráma a műbe az eddig látott-hallott didaktikus példabeszédek helyett. Nem voltam eddig biztos abban, hogy benne van-e ez a lehetőség a műben, de most bebizonyosodott számomra, hogy az István, a király című "rockopera", ha jó színészek jó színészvezetés mellett játsszák el, akkor a legjobb rokon művek mellé odatehető, most lett számomra egyenértékűvé a Who Tommy-jával, Bernstein West Side Story-jával, Waters The Wall-jával, a Forman rendezte Hair-rel... Ezért mondtam Perempének, és mondom Auratechnek is, hogy úgy érzem, a jelen esetben "megért annyit" a dolog, hogy a némelyeknél mutatkozó hangi hiányosságok ellenére is éppen ezek a színészek, éppen ezek az emberek játszák el, éljék meg a drámát. Ez az első olyan István, a király előadás, amelynek "befogadása" során valóban bele tudtam élni magam az adott történelmi helyzetbe, az emberi helyzetek élén Géza fejedelem (és szelleme) helyzetével - lásd még Széchenyit Döblingben, lásd még Kádár utolsó beszédét '89-ben az MSZMP KB előtt, lásd még Deák kiegyezése vs. Walesi bárdok, lásd még IV. Béla és a tatárjárás, lásd még a Károlyiak 1711-ben majd 1919-ben, lásd még Görgey-Görgei 1849-ben...

    (#41156) andorra és (#41162) andorra: Márpedig "y" betű nincs a magyar nyelvben, ergo hogi vagi; Alföldi; ...

    [ Szerkesztve ]

  • Ear001

    addikt

    válasz donpe #52951 üzenetére

    Felraksz a Minire egy olyan hangeditáló programot, ami tudja a RIAA konverziót és azt küldöd az M-DAC-ra. Veszel egy A/D-t és azt dugod az M-DAC-ra.
    Szerzel egy bemenetválasztót és azt rakod a CA és az M-DAC után.
    Még tippek? ;]

    [ Szerkesztve ]

  • Ear001

    addikt

    válasz donpe #52953 üzenetére

    Igazán egy rendes előfok. Egyik bemenetre rádugod az M- Dac- ot, a másikra meg a phonót, vagy azt használod, ami benne van.

Új hozzászólás Aktív témák