- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi Mi A2 - fejlődött is, meg nem is
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Mobil flották
- iPhone topik
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
WD40
aktív tag
Még a hangkártyából alacsony szintű jel jön ki (jelszintű kimenet), addig az erősítő fejhallgatókimenete már az elő és/vagy végfokra van kötve, így tudod a füles hangerejét, színét stb a "normál" hangerőszabályzóval állítani.
Ha a hangkártya kimenőjele túl nagy (pl. maximumra húztad a csúszkát windows hangerőnél), akkor ezt a jelet erősíti fel Marantzod, és torzítani fog, nem lehet a végtelenségig minden gond nélkül erősíteni. Megoldás lehet, ha a számítógépen veszed kicsit lejjebb a hangerőt, és utána próbálgatod, hol szól még tisztán.Az analog világ utolsó (?) harcosa.
-
sinci01
aktív tag
Akkor lehet elengedem ezt a CD projektet. Csak kíváncsiságból vágtam volna bele, hogy szól egy régi Pioneer CD a mai modern media lejátszókhoz képest. Sztereózásra is egy régi Denon erősítőt (PMA-860) vettem, mert a házimozi erősítő a nyomában sincs a régi nagy vasaknak. Esetleg egy új DAC?
-
preludium975
tag
A kifagyás is user error, de ja, biztos a SoX-ban lesz a hiba. Ha picit is értenél hozzá, látnád, hogy sokkal pontosabb spectrogram-ot készít a SoX. De biztos nem ezért használja minden kompetens ezt spectrogram elemzésre Spek helyett, és használja mindenki ezt hydrogenaud.io fórumon
-
preludium975
tag
Milyen látványosságról beszélsz, mit hiszel, mi a fontos spectrogram elemzésnél, hogy ne legyen részletes és pontos a spektrum analízis? Megnéztem még iZotope RX-ben, és Audition-ban is, azok is azt mutatják, hogy 20kHz-ig van hang kb. Nem keresel még valami hasonlóan szar programot, ami csak 16kHz-ig méri le a hangjaidat?
[ Szerkesztve ]
-
fehér_ember
addikt
válasz borix #101651 üzenetére
Nyílván az előbbi csak a feldobott labda visszapassza volt.
Amíg valaki nem eléggé elégedett a rendszerével addig úgyis mindenhogy reszelgetni próbálja.
Ha meg valakinek teljesen jó az amit kap (függetlenül attól hogy az mennyire drága vagy mennyire elég jó) a saját rendszerétől az úgyis tesz az ilyenekre.Szóval nem az számít hogy mi mennyire jó abszolút értelemben. Hanem az hogy ki mennyire elégedett.
Amúgy természetesen ha valakinek sokat számítanak a kényelmi funkciók, és ezért akar áldozni rá, hát tegye. Végülis az is egy elégedetlenség miatt lesz.
Amúgy a Roon az már nem úgy van hogy egyszer megveszed egy nagyob összegért és utána már nem kell többet soha költened rá?
-
perempe
addikt
válasz borix #101651 üzenetére
Egy Magyar Rádió Zenekara koncert[link] után nagyon megtetszett a Franck szimfónia. Egy ajánlóban[link] találtam meg Cantelli felvételét, ami fenn van a YouTube-on is. Lehet, hogy nem szól jól, de sokak számára zeneileg ez a legjobb. A nagy nevektől se kell hasra esni: az A-dúr szonátát először hallgatói koncerten hallottam, az utolsó tétele annyira megragadott, hogy le tudtam volna utána kottázni a dallamát.
A 'rádiós' koncert is nagyon jó volt.
* Brahms: 4. szimfónia *
-
Ear001
addikt
válasz borix #101661 üzenetére
Lehet, hogy neked komolytalan, de az egyre újabb kutatások bizonyítják, hogy a 20 kHz feletti hangokat érzékeljük, feldolgozzuk, hatással van ránk és a zenei befogadásra, értelmezésre is. Ez egy béna fordítás, de a lényeg benne van.
-
Ear001
addikt
válasz borix #101663 üzenetére
Én nagyon szívesen veszek bármiféle orvosilag-biológiailag vett cáfolatát a cikkben összegyűjtött dolgoknak, de én pont másirányú haladást látok. Ahogy egyre jobb eszközök kerültek a kutatók kezébe, úgy nőtt a hallás határa, a Flercher-Munson görbék is igen sokat változtak, ahogy a frekvenciaátvitel egyre szélesedett, a monó jel helyett jött a sztereó stb.
Annak viszont érdemes lenne utána nézni, hogy mit jelent az MQA, meg az hogy akár 384 kHz az miből jön, és miért használnak ilyen magas bitrátát/mintavételezési frekvenciát a felvételeknél.
-
nagyúr
válasz borix #101663 üzenetére
az megvan, hogy itt mintavételezési frekvenciáról van szó (avagy a minták másodpercenkénti gyakoriságáról), nem olyan frekvenciáról, amit hallasz?
Az egy dolog, hogy mint ember, nem hallasz 20 kHz fölötti hangokat, de ha egy 20 kHz mintavételezésű felvételt hallasz, az olyan lesz, mint egy sokol-rádió minősége...
Minél nagyobb a mintavételezési frekvencia, annál folyamatosabbnak hallod a hangot, annál jobban közelíti az analóg hangot a digitális hang...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
orbano
félisten
válasz borix #101672 üzenetére
A hangmérnök lesz*rja, hogy te hogyan kapod meg a felvételt. Csak neki ne kelljen vacakolnia keverésnél a headroommal, meg a mindenféle numerikus artifaktok kerüljenek ki a hallható tartományból. Ez akkor is fontos, ha a felvétel nem megy 20khz fölé.
Megvan képfeldolgozásnál a supersampling mint koncepció? Pl. valósidejű (vagy épp offline) képszintézisnél, képszerkesztésnél, videofeldolgozásnál. Vagy épp időjárási rendszerek szimulációjánál, amit akarsz.(én ettől függetlenül úgy vagyok vele, hogy ha a CD-n lévő anyagot a rendszerem az általam elvárt minőségben vissza tudná adni, azzal életem végéig ellennék, így pont nem érdekel, hogy mi lenne, ha gammasugarakat is tudna a hangfalam lövellni magából)
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz borix #101684 üzenetére
jó a roon player bekaphaja, 700 dodóból összerakok egy jó transportot, meg egy ilyen árú rendszerben a PC mint forrás még bőven elviselhető, ha jó a DAC. az állványom a Dynokhoz azt hiszem olyan 7e forint volt, és designban és hangban is ölég jó
A vér nem válik VAZZE!™
-
#92251648
törölt tag
válasz borix #101679 üzenetére
"Miért van az, hogy egy Remaster verzió jobban hangzik de hosszabb távon zavaró hallgatni (már akinek), ellenben az eredeti első digitalizált CD verzióval?"
Melyik kiadvány, melyik CD, melyik remastered verzió? Szerintem Te is sejted, hogy általánosságban nem lehet ilyesmit kijelenteni. No meg az, hogy " jobban hangzik" nem egy egzakt jellemzés.
-
Mathiask
senior tag
válasz borix #101679 üzenetére
"egy Remaster verzió jobban hangzik de hosszabb távon zavaró hallgatni"
Én is hasonlóan vagyok vele. Szerintem két oka is van.
1.: Megszoktuk az eredetit, ehhez kapcsolódnak az emlékek, élmények, stb. A remastered meg pont annyira más, hogy kizökkent.
2.: A remastered hangzása nem autentikus. Gondolok itt arra, hogy egy 2020-as hangzással idegen egy 50 évvel azelőtti Black Sabbath pl. Egyszerűen szerintem koronként más hangzás a "divatos", vagy elvárt, megszokott. És furcsán hangzik mai köntösben egy más korban felvett zene. -
Ear001
addikt
válasz borix #101839 üzenetére
"Vannak akik arra esküdnek, hogy a DSD formátum (konténer) most a legjobb tárolási forma." Hogy mi? A DSD nem olyan konténer, mint a Flac, hanem nagyon nagy mintavételi frekvencián, MHz-es tartományban működő, egy bites kódolás, alapvetően archiválási, meg az SACD-n való használatra.
Persze, sok mindenből lehet ilyennek kinéző valamit gyártani, de a legtöbb konverter közben PCM-é dekódolja, mind lejátszásnál, mind szerkesztésnél.Az, hogy a D-osztályú erősítők is hasonlóképpen, egy bites kódolást, nagy mintavételi frekvenciát használnak, az még nem jelenti azt, hogy oda-vissza a két technika ugyan az lenne.
-
Mathiask
senior tag
válasz borix #101862 üzenetére
Mai napig.
Ha tisztán analógra gondolsz, akkor kb a 70 évekig szerintem.
De szerintem ma is olyan minőségű digitális fileból gyártasz lemezt, amiből akarsz(kis túlzással), persze pénz kérdése is. Elhatározás/pénz kérdése. (Úgy tudom Ákos LP-je pl 96kHz/64bit float -ból készült) -
GTVili
tag
válasz borix #101862 üzenetére
Szerintem tudnák most is,ha akarnák..... De nyílván az eredeti masterről kéne nyomni, nem pedig valami remastered felvétel alapján újravágni...
Évekkel ezelőtt kaptam egy Jacko lemezt.... olyan furcsa volt, konkrétan mintha CD-t hallgatnék....
Nem tudom, hogy egyáltalán ki lehet-e szűrni ezt valahogy..... én ha tehetem, inkább jó állapotú, régi lemezt veszek.
-
#92251648
törölt tag
válasz borix #101867 üzenetére
"A mostaniak már nem az a minőség mint 30-40 éve."
A zenei kiadványok megszólalása, formátuma, illetve a fogyasztók elvárásai sokat változtak az évtizedek során. Más keverési arányokat, felvételi és sokszorosítási technológiát, no és persze más lejátszó berendezéseket alkalmaztak a különböző korokban. Ezek között nyilván van különbség, de a minőségi sorrend nem azonos azzal, hogy neked melyik tetszik. A szubjektív hangminőségre nincs mértékegység és bizonyosan nem azon múlik, milyen hordozón adják ki az anyagot, ez maximum egy előítéletként vesz részt a vélemény alkotásban. Az objektív minőség néhány paramétere mérhető, de nincs sok köze a népszerűséghez, tetszési indexhez. Ízlésről, prekoncepciókról nem lehet, nem érdemes vitázni.
Szintén nem érdemes elfelejteni, hogy a kiadók üzleti vállalkozások, nem szeretetszolgálatok. A zenekiadás profitérdekelt tevékenység, következésképpen tömegigényeket próbál kiszolgálni olcsón, vagy valamelyik rétegközönséget szolgálja ki drágán. Ha a saját elvárásaidhoz találsz még néhány millió potenciális vevőt, biztosan lesz, aki kiszolgál benneteket és minden kéréseteket teljesíti. Ehhez viszont olyan egyetértés szükséges a vevők részéről, amire még soha nem volt példa.
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz borix #101880 üzenetére
Úgy érzem ez ugyanaz az analóg romantika, ami a kétezres években lezajlott a fényképezőgépeknél. A film volt az atyaúristen a digitális érzékelők gyenge dinamikájával, "digitális" zajával és harsány tónusgörbével. Persze mára már hülyére veri minden szempontból a digitális az analógot, de van akiben még bent ragadt a romantika, amit egyébként pár filterrel lehet reprodukálni, észre sem veszed.
Tudtommal ugyanez lement az audio technikában is, egy korai digitális rendszer gyaníthatóan rosszabb volt mint egy analóg, de könnyebb volt vele dolgozni, ami ahogy Fapaci is írta, elég fontos szempont, mert pénz szeretnének a stúdiók keresni. Mára meg lemész a sarki boltba és olyan hangot kapsz, ami körbekocsikázza a legprofibb "NASA-grade" mágnesszalagot is. Ergo teljesen mindegy, hogy analóg vagy digitális forrásból nyomják a bakelitet, a lényeg, hogy sanszos, hogy trehányul, rossz anyagra, stb. Ez simán a tömegtermelés hozadéka.
A vér nem válik VAZZE!™
-
#92251648
törölt tag
válasz borix #101880 üzenetére
A 90-es évek óta gyakorlatilag nincs analóg rögzítés és feldolgozás (néhány apró kiadó pár száz darabos kiadványaitól eltekintve). A mai LP-kre is digitálisan rögzített és kevert anyag kerül. Lehet nosztalgiázni, lovagolni a régi analóg felvételek minőségén, meg hogy "bezzeg régen minden jobb volt...", de teljesen szubjektív kérdés, hogy kinek mi tetszik jobban. A zeneiparnak sokkal praktikusabb, gyorsabb és olcsóbb a digitális technika, ráadásul olyan távlatokat nyitott meg az alkotók előtt, ami az analóg világban elképzelhetetlen volt.
Igen, ugyanez lezajlott a fotógráfiában is. Ott is megvannak a megcsontosodott analóg hívők, akik szerint "bezzeg az analóg film...", de mire mennek a vegyszeres negatívjaikkal és a papír képeikkel a mai online világban?
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz borix #101886 üzenetére
Attól, hogy a digitális felvételeket rommá _lehet_ komprimálni, attól még nem lesz rosszabb a digit technika az analógnál. Vagy az insta filterek megjelenése is egyértelműen azt kéne jelentse, hogy egy Sony Exmor szenzor inferior egy analóg kisformátumú filmhez képest?
A vér nem válik VAZZE!™
-
#92251648
törölt tag
válasz borix #101886 üzenetére
Az elmúlt években velőig lerágott csontokat kaparsz elő a hamuból.
A dinamika komprimálásnak teljesen logikus oka van, az embereknek a színesebb, több, hangosabb tetszik jobban, továbbá egyre zajosabb környezetben élnek és hallgatnak zenét. Itt most ne az otthoni, leülős, odafigyelős zenehallgatásra tessék gondolni, mert azt a zenefogyasztók 1 %-a sem műveli. A túlnyomó többség háttérzenél, autóban, munkahelyen, telefonról hallgat rádiót valami gagyi hangsugárzón át. Nekik pedig kimondottan tetszik, hogy csökkent dinamikájú anyagokat hallhatnak, hiszen így "nem maradnak le semmiről".
Előadod, hogy lóháton szívesebben közlekedsz, mert élménydúsabb, szagosabb, menőbb a buli. Igazad van, de ez nem változtat a tényen, hogy az emberek többsége szívesebben mozog autóval, bármennyire is embertelen, bűzös, zajos. A tömegtermelés a tömeget szolgálja ki, nem a kisebbséget. Márpedig a hifisták alig kimutatható kisebbségben vannak a zenefogyasztók halmazában, a zeneipar pedig tömegtermelésre állt rá évtizedekkel ezelőtt.
Az már csak hab a tortán, hogy a dinamika komprimálás nem a digitális technikának köszönhető, már az analóg felvételeknél is alkalmazták, szóval erre hivatkozni kicsit kapufa.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz borix #101895 üzenetére
"A minőség az ne szubjektív dolog."
Korábban szubjektív és objektív minőségről írtam. Előbbi véleményezhető, utóbbi mérhető. Az, hogy szerinted X lemez jobban szól Y-nál, az szubjektív vélemény, hiszen objektív tényekkel nem tudod bizonyítani. Ha Te és én meghallgatjuk ugyanazt a 10 lemezt, garantáltan nem ugyanazt a minőségi sorrendet állítjuk fel köztük.
Hangmérnökként egy ideig megszállottan gyűjtöttem a visszajelzéseket kiadványokról, koncertekről, amikhez közöm volt. 25 év alatt egyetlen olyan eset sem volt, amikor a vélemények teljesen megegyeztek volna, sőt általában teljesen ellentétesek voltak. Hogy beszélhetnénk objektív minőségről ilyen esetekben?
Lehet támadni a kiadókat, fejlesztőket, mérnököket, hogy csak a profitot hajtják, amiben van igazság, de emellett ma sokkal többen hallgatnak zenét sokkal jobb minőségben, mint pár évtizeddel ezelőtt.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz borix #101897 üzenetére
"El kell dönteni minőséget csinálnak vagy népszerűt."
Ezt így könnyű leírni, csak éppen nem megyünk vele semmire. Sem szabvány, sem előírás nincs arra, hogyan kell szólnia a felvételnek. Ha van konkrét javaslatod, szívesen olvasom. A JÓ nem objektív jelző.
Ha a zenei kiadványokon, filmeken, rádióadásokon holnaptól kikapcsoljuk az effekteket, kompresszort, mindenféle beavatkozást, a hallgatók 99 %-a garantáltan reklamálni fog. Most akkor jót tettünk, vagy rosszat minőség tekintetében?
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz borix #101897 üzenetére
Nem tudod mérni az emberek ízlését, vagy legalábbis fölösleges. Ehhez kellene valami pszichológiai profil az emberről, hogyan nőtt fel, milyen akusztikai környezetben, milyen volt a szülei hangja, mennyire kötődött hozzájuk.
Aztán kéne tudni az agyi felépítést, hogy a hallókéreg mennyire van bedrótozva az agy többi területére. Az embereknek csak bizonyos százaléka lesz pl csak libabőrös zenétől, vannak emberek akiknek ilyen nincs, mert máshogy épül fel az agyuk.
Akkor nyilván kellene tudni a koponya átvitelét. Ez mondjuk mérhető.
És akkor innentől már csak 3 gyógyszeripari óriás anyagi kapacitása kéne emberkísérletekre, hogy statisztikai analízissel kimérd, hogy a különböző egyenetlenségek a frekimenetben, bizonyos akusztikai hibák milyen tetszést váltanak ki az emberekből, ezek hogyan korrelálnak a fenti emberi profilokkal. Gondolom vannak ezirányú ismereteink már, amikel a hangmérnökök tisztában vannak, de ez még kb.a dedó szint ahhoz képest, amilyen mélységei lehetnek a pszichoakusztikának. Csak nincs aki mindenzt pénzelje. Ezért marad az, hogy elfogadod, hogy a te percepciód a jó zenéről teljességgel szubjektív és feladod az objektivizálását, mert időpocsákolás.A vér nem válik VAZZE!™
-
#92251648
törölt tag
válasz borix #101915 üzenetére
"Nagyrészt még igazad is lenne de a lényeget ,hazudod el!"
Talán magadtól is sejted, hogy ebben a stílusban velem nem fogsz tudni beszélgetni.
Vannak emberek, akik a saját véleményüket tekintik megingathatatlan igazságnak, pedig az is csak egy vélemény a sok közül. Úgy tűnik, Te is közéjük tartozol.
-
perempe
addikt
válasz borix #101907 üzenetére
amit a YouTube-on találtam, az alapján minimalista, ami nem ajánlott tesztelésre.
Ez állítólag pl. egy nagyon jó felvétel, én csak a Seherezádén érzem, hogy helyenként unalmas Ormándy Jenő miatt, aki túl visszafogott helyenként. Koncertre menet zenei témájú könyveket olvasok, Anshel Brusilow koncertmester Shoot the Conductor könyve miatt is érdekes számomra, betekintést enged a Philadelphia Orchestra életébe.
* Brahms: 4. szimfónia *
-
L4D1K
őstag
válasz borix #101915 üzenetére
Vagyis azon felül, hogy bizonyítottad az ismerősödnek, mennyire vacak rendszere van, még azt is tudtára adtad, mennyire vacak zenét hallgat...
Milliónyi meg egy olyan stílus van, ahol a lehetőségek (pontosabban anyagiak) miatt nem készült el, a te olvasatodban minőségi felvétel. Pl egy '94-es death metal album. Rossz master, gyenge felvétel, mégis rongyosra hallgatam. Nálam nem szúl jól, nálad meg borzasztóan fog, mert a létező összes hibát beletolja majd az arcodba. Ettől függetlenül hallgatom tovább, mert nincs belőle más kiadás És attól mert beteszel nekem egy 1.5GB-os DSD feltételt, nem fog megváltozni a véleményem
# ANTAL Tuning #
-
#92251648
törölt tag
válasz borix #101922 üzenetére
"Az MQA esetén pl hány nagy szakember posztolt, hogy mennyire jó dolog, mennyivel előnyös, most már sokan nem igazán esnek tőle hanyatt..."
Idézhetnél néhány ilyen posztot valódi szakemberek tollából. A kereskedő és a gyártó képviselője ugye nem tekinthető szakembernek. Én még nem találkoztam olyan szakmai ajánlással, ami az MQA használatát szorgalmazta volna.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- 3D nyomtatás
- Formula-1
- Max
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Xiaomi Mi A2 - fejlődött is, meg nem is
- Sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen