Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #07400704

    törölt tag

    válasz kukulec #106028 üzenetére

    Aki át állt XLR-re az váltig állítja, hogy márpedig sokkal jobb, na persze akkor az egész rendszernek valós balancednek kell lenni, és tuti kábelekkel.
    Jómagam nem hallottam akkora különbséget, hogy megérje a többletet kifizetni az XLR csatis eszközökért.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kukulec #106028 üzenetére

    Egyetértek az első felével. Nekem ebben a technológiai verseny tetszik, a fejlődésre ösztökélés, a saját magára is rálicitálás (meg másokra). Ez nekünk nagyon jó. :K

    Ugyanakkor Topping ide vagy oda, szeretnék egy Matrix Audio X-Sabre Pro-t hallani, na. Meg egy Gustard X16-ot is. Mola-Mola sok, őt nem. Meg talán egy Okto DAC 8-at, de nem a sztereót, hanem a 8-csatornásat, azzal igen "poén" (max négyutas) sztereót lehetne kreálni, digitálisan elváltva. Sokáig lehet nyújtózni, kérdés, akarsz-e tényleg 300-al menni. :N Mert egy ideig jó, de másfél órára én inkább a Maybach kényelmét választom. A gond akkor van, mikor annak a V12 biturbo-ja is meglépi a 300-at. :)) De amúgy ha német pálya és nyugis, én 180-200 hívő vagyok, nem kell több.

    XLR téma: nem kell az erősítőnek tudnia. Nem rossz, ha tudja, ergo belül ő végig balanced, mert a közös módusú zajkioltás itt is jótékony nyilván, de főleg kábelnél, kisjelű interkonnekteknél lehet érdekes, és még így is hoz a konyhára, amikor egy "átlag" single ended erősítő bemenetén - összegzik a jeleket. Kapnak egy jó combos amplitúdót, míg a közben felszedett zajok meg kiütik egymást. És ez a jel megy immár az előfokozat fele, további erősítésre.

    Az XLR-RCA téma azért is nehéz, mert jelen kontextusban (legalábbis ahogy én értem) kis távon használunk XLR-t, klasszikus módon. Összehasonlítást nem végeztem RCA-val szemben így 1-másfél méteres interkonnektként. Nem is lenne alma-körte, mert Audiophonics-tól kellene akkor az ugyanilyen márkájú RCA párt is berendelni.

    Viszont tervezek egy olyan szoba konfigot, ahol DAC középen, XLR-el megy az analóg jel jó hosszan a hangsugárzókhoz balra-jobbra el, és a végfokok ott vannak, mindössze (jó esetben) fél méter hangszórókábellel. Ez már egyértelműen kihozna egy XLR előnyt, annyit felszedne egy RCA kapcsolat 4-5 méteren, pláne, ha színpadon 10-20 métereket képes XLR mikrofonnak is áthidalni, nemhogy 2V-nyi jelnek. (Persze ma már vezeték nélküli a miki, de azért a hőskorban gyönyörűen megoldották XLR-el).

    Volt már amúgy hosszú analóg RCA interkonnektem halálgagyi, de jól árnyékolt kábelből és síri csend volt. :U De azért a fizika működik, és minél közelebb van a hallásküszöbhöz a zaj, annál rizikósabb, hogy egyszer áttöri és óh jaj. Szóval jó azt lent tartani, amennyire csak lehet, ezért vagyok elvi síkon is tökéletesre törekvő, az ésszerűség határain belül.. (eszembe nem jutna egy jó DAC-ot plussz pár dB-ért lecserélni), és ezért is szeretek 2.5 turbo-val 130-at pályázni, nem az 1.2-vel előadni ugyanezt. Meglépi utóbbi is, csak mire eljut oda.. ! Ugye a tranziensek lol :)) na jó ez hülye hasonlat, hagyjuk, elment az eszem :D :D

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák