Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stevve

    nagyúr

    válasz WonderCSabo #11290 üzenetére

    Olyan, mintha bugos lenne a szinkronizáló mechanizmus, de az is lehet, hogy mindig elveszti a szinkronirtást a monitor (vagy nem pontosan 24 fps film sebessége). Legalábbis olyan, mintha az ugrálna, mert hol begyorsít, hol meg visszalassít. Elvileg a Present at nearest vsync meg kellene, hogy oldja.

    A zöld vonal a kép kirajzolásának, megjelenítésének a kezdete, vagyis amikor bekerül a VGA memóriájába és az megjeleníti a keretet. Ennek általában (ideális esetben) Target sync offset távolságra kell lennie a pirostól.

    A piros a vertikális szinkronizálást (vertikális szünetet) jelenti. Alapesetben egy a vertikális 0 értéken áll és egyenes.

    Az idő minden keretnél lefelé mozog, vagyis úgy kell nézni, hogy amikor amikor végrehajtásra kerül a keret megjelenítése, akkor Target sync offset ms idővel korábban kiküldi a lejátszó a képet, mint a vertikális szünet kezdete.

    A kék függőleges csíkok a vízszintes tengelyen 25 keretenként helyezkednek el, míg a függőleges tengelyen 1 ms a távolság a jelölések között.

    Ha nem teljesen egyenes a piros vonal, akkor a megjelenítés kezdete kicsit közel van a vsync kezdetéhez. Ilyenkor érdemes lehet az EVR Sync-et használni és játszani az eltolással 12-16 ms általában elég.

    Ha túl közel van egymáshoz a megjelenítési idő kezdete és a szinkronizálás (vagyis a két vonal) - egybe is esik, akkor kiesik a kép a szinkronból és ugrálni kezd, ami ahhoz vezet, hogy kimegy a kép még mielőtt a szinkronizálási szüntetet (időt) elérné, erre a megjelenítő begyorsít, de a köv. keret megint rosszkor jön és így tovább... Ez elég szép juddert eredményez.

Új hozzászólás Aktív témák