Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fred23

    nagyúr

    válasz aelod #182470 üzenetére

    Ha árt is kicsit, nem hiszem, hogy sok múlik rajta, és nálam kifejezetten hatásos az izomláz okozta fájdalmak ellen. Olyasmi lehet kicsit, mint a kávé; vannak előnyei és hátrányai is. Én tartósan fájni nem szeretek, a hideget viszont bírom, még fel is pezsdít.

    thomasvold: Én is lassan emelem a súlyokat, de sosem megyek el 15 ismétlésig. 5 vagy 6 ismétlést szoktam csinálni, viszont nem 3 vagy 4 sorozatot, hanem általában 6-ot. És a hatodik sorozatban -de néha már az ötödikben is- az ötödik ismétlés már sokszor bukás, ilyenkor az a szabály, hogy azt pótolni kell még külön. Sokkal nagyobb így az intenzitás, de kevesebb az ismétlésszám, és sokak módszeréhez képest az elvégzett teljes edzésmennyiség is. Viszont van eredménye, én is fejlődök, még így diétában is. Mondjuk én meg amolyan sokszori újrakezdő vagyok, és voltam már sokkal jobb kondiban is, mint most, ami nem elhanyagolható tényező lehet az izommemória miatt. A régebben elvégzett munka adhat nekem valamekkora segítséget a mostani izomépítésben.

    "Ahhoz, hogy bicepsznél mondjuk csak szabályos 4x5-öt csináljak, fel kellene mennem vagy 2x20 kilóig, ami nekem, mint kezdőnek, irreálisan soknak tűnik bicepszre."

    Én viszont a helyedben pontosan azt az intenzívebb 4x5-öt választanám, ha csak e kettő van (4x5 vs 4x10). De ha lehet -és miért ne lehetne-, beállítanék inkább egy 6x5-öt annyival, amennyi ezzel megy, teszem azt 18-19 kilóval. De ez persze csak egy módszer, és abszolút nem biztos, hogy jobb a Tiédnél izomépítésre. Viszont hiszem, hogy az én céljaimnak az ilyesmi jobban megfelel. Régen olvastam olyasmikről, hogy kell a nagy intenzitás is, meg kell az izomfeszülési idő is az izomépítéshez, amit a 4x5-nél több ismétlés tud csak megadni.