- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tabaga
tag
válasz Vesztor87 #14740 üzenetére
Kép alapján nem tűnik vészesnek, de a szálszakadás elég alattomos dolog.
Az előbb pótkerék helyett télit írtam. Szóval hiába öreg a pót, ha nincs vele ilyen baj akkor inkább az. Hol volt tárolva eddig? Ha a csomagtér fedél alatt, akkor egy fokkal azért jobb a helyzet, legalább nem kapta sót, sarat az évek alatt.
Szerintem minimum el kellene menni egy ottani gumishoz, megmutatni neki a kerekeket (pótot is), vázolni a szituációt. De én ezzel nem kockáztatnám meg a családdal való hazajövetelt. Akkor inkább a pót + venni egy még használható gumit, aztán szép óvatosan hazagurulni vele.Amúgy elég fura, hogy mindkettő első ilyen. Felnin nem látszik valami? Hátsók is ugyan ilyen fajta gumik? Belső oldalukat akkor érdemes lenne megnézni.
-
tabaga
tag
válasz focvis #14746 üzenetére
Ha az illeszkedés rossz, akkor ha megnyomogatná elvileg ugyan olyan ellenállással kellene találkoznia.
A legbiztosabb, ha ránéz egy gumis.
Ha a többiek tanácsára mégis ezekkel a gumikkal vágsz neki az útnak, én óvatosságra intenélek és arra, hogy bizonyos időnként szemrevételezd őket, nem növekszik-e a "hupli".Vesztor87: akkor esélyes, hogy valami kátyú okozta. Felniken nem látszik semmi? Ha a pótkerék jó, azt én mindenképp feltenném előre.
[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
válasz FIREBLADE78 #15296 üzenetére
2 hónapos, szinte új autóra én is a téligumit javaslom.
Külön felnire akarod tetetni? Mert akkor a TPMS is játszik, kivéve ha indirekt a rendszer (ennél a típusnál nem is merem a módit) -
tabaga
tag
-
tabaga
tag
Jó kis Infinity gumik
Via facebook
-
tabaga
tag
Hogy minőségben ott van a toppon és biztonságos a használata hosszútávon is!
Egy gumis töltötte fel a képeket, én csak érdekességként tettem be.
Én is láttam hogy teszteken a friss gumik jól szerepelnek, sajna arra már nem térnek ki a tesztek, hogy 2-3 év múlva hogyan teljesítenek.[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
-
tabaga
tag
válasz szuszinho #16430 üzenetére
A szezon előtt a legolcsóbbak a gumik: nyári esetén január közepétől kb február közepéig, téliből pedig szeptember. Ilyenkorra már általában piacon vannak a friss minták is.
A Hankook K125-t szintén tudom ajánlani, de ilyen kevés futással próbálkozhatsz a Vredestein sportrac 5-al, ami kicsivel puhább keverék.[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
Itt van még pár értekezés az erősített oldalfalu gumikrol. A másik fórumban is megy a foteltudomany, de itt méginkább, szóval érdemes néha átnézni 😉
Xeon.Szabi esetében sem az XL jelölés lesz a változás eredője, hanem hogy egy eco gumirol (amelyek vékony oldalfallal rendelkeznek) vált sport gumira.
-
tabaga
tag
válasz xEon1337 #17370 üzenetére
A gyári szerelesu k425 sokszor nem az a keverék, amit itthon kapsz: keményebb keverékkel rendelkeznek, hogy a járművek teljesíteni tudják a normákat. Ezek ismervei, hogy nem made ín Hungary. Hankook oldalán el is vannak különítve.
Amúgy én is a K125-t javasolnám helyett, ha ez a kiszemelt márka.
-
tabaga
tag
Tőle vetted a gumit? Mert ha igen, akkor az újnak az árában be volt építve az az összeg, így át kellett volna vennie, ha pedig máshol vetted, akkor pedig nekik lett volna kötelező átvenni.
Amit fentebb idéztél az meg inkább már az ökonometria mezsgyéje, mint a statisztikáé. Tényleg érdekes lenne valami nagy elemű minta, ahol lehetne vizsgálni a különböző változók magyarázó erejét, de félek, hogy ilyen nem elérhető, ha csak nem dolgozol valamelyik gumigyártó tesztközpontjában.
Én nem tudom, hogy ez a 2mm vízréteg (tételezzük fel, hogy tényleg annyi volt) mennyire számít nagynak, de szerintem annyira nem. Én itt látom a teszt egyik gyengeségét. Lehetett volna még azt emelni, bár félő, hogy akkor kijön a mintaárok mélységének jelentősége, és nem ezt a konzekvenciát lehet levonni.
Amúgy azt még sajnálom, hogy az egész magyar autós újságírásban nincs egy ember, aki csak egy kicsit érdeklődne az abroncsok iránt Ide is ezt a közel félkegyelmű Göbölyöst küldték, aki még csak le sem tudta fényképezni a budget kategóriás abroncsot, nemhogy még felismerni a CC-t.
Apropó CC, a TC-s tesztben sugallt eredmények és az - itt nem annyira szeretett- Autonavigátoros gumitesztben kapott vizes eredmények azért egybe hangzanak.Az viszont érdekes, hogy a Michelin nem lobbizik a minimális kopáshatár növelése érdekében. Lehet, tényleg ráfeküdtek erre, hogy 3mm alatt is jól teljesítsenek az abroncsaik.
-
tabaga
tag
válasz DeFranco #19633 üzenetére
Ebben lehet igazságod, hogy a kutatás függetlensége nem ökonometriai kérdés, azonban még e feltétel teljesülése sem jelenti azt, hogy a kutatás érvényes eredményekre juthatott. Tegyük fel, hogy teljesülnek a kutatásmódszertani kritériumok, de a modell úgy van beállítva, hogy a szignifikancia szint relatív magas, így biztosan kiszórják a modellből a gumi kopottságot mint változót.
Sokat elárulna a kutatásról, ha ismernénk a modell paramétereit, de félő, nem fogjuk,Én nem tudom, hogy a Michelinre ez a jelző mikor ragadt rá, de ezt én nem nagyon hallottam, inkább az ellenkezőjét, hogy nem kopik.
A CC+ is a keményebb keverék irányában mozdult el. Ezért is érdekes, hogy itt egy gumigyártó, akinek a népszerű abroncsai egyik tulajdonsága kopásállóságuk, és akkor jön egy ilyen bemutatóval, ahol azt bizonygatják, hogy hiába ment el már az energy savered 70-80e kilométert, de van még rajta 2-2,5 mm felület, nyugodtan használd a kopásjelzőig.
Hogy másként is értelmezem az általad megfogalmazottakat, azt feltételezed a Michelinről, hogy kiszámolták, és többlet profitot eredményez számukra, ha ezzel a tulajdonsággal különböztetik meg a terméküket, mint az ha 3mm elfogadása mellett lobbizva, majd azt el is fogadva jobban pörögne a gumivásárlás.
Bár ez az üzenet akár a másodpiacnak is szólhat, és akkor az újdonsült Michelin vásárló abroncsait a jövőben nagyobb eséllyel fogják jó áron megvenni.Én amúgy egyetértek az üzenettel, szerintem is használja nyugodtan mindenki az abroncsait a kopásjelzőig, ha minden más tulajdonsága megfelelő, nem kell a szemetet termelni feleslegesen, főleg, hogy amilyen környezetterhelést okoznak a kidobott abroncsok az messze nincs beépítve az újkori árukban itthon.
-
tabaga
tag
válasz DeathAdder #19783 üzenetére
Én úgy tudom, hogy az új felnikkel kombinálva van relevanciája a pontoknak, ahol a felnin is van ehhez hasonló jelölés, így a kettőt kombinálva meg lehet spórolni pár gram súlyt felszereléskor.
-
tabaga
tag
válasz Tomics #20732 üzenetére
alienpapa:
Én inkább a Continentalra szavaznék.
Nokian régebben csalt a teszteken, plusz volt egy szériája, ami hajlamos volt a szálszakadásra.Ha a jármű gyári végsebessége ≤ 190, akkor nincs semmi teendő, ha pedig nagyobb, akkor ilyen gumi esetén a törvény szerint el kell helyezni a vezető számára jól látható helyen egy matricát, mely felhívja erre a korlátozásra a figyelmet. Azt hiszem, téligumi esetében megengedőbb a szabályozás, ott nem kell semmi.
-
tabaga
tag
Meg nem sérvet senkiet, de komolyabb autóknál is létező probléma [link]
Szürkénél talán a legnehezebb összehozni a kettőt.
-
tabaga
tag
válasz Motion_Blur #28059 üzenetére
Szia!
Itt még szerintem elég olcsó a Kleber Krisalp HP3 abroncs [link] - 14 500 Ft + 750 Ft a szállítás /darab
-
tabaga
tag
válasz Motion_Blur #28070 üzenetére
Szívesen!
Várható volt, hogy az árukeresőn hamar reagálnak az árak, hiszen az ottani webshopok nagyrésze hasonló üzleti modellben működik, így az árazórendszerük sem lehet nagyon más.
Érdemes az autoalkatresz.hu-ra is ránézni gumikereséskor, van, hogy olcsóbb - mint a jelen példa is mutatja.
-
tabaga
tag
válasz SPeti1984 #28080 üzenetére
Én a kérdező által említett méretben rendeltem pont innen bf-goodrich gumkt a család autójára, csak ajánlani tudom őket, ha ezt választaná: ugyan Maglódon, de van személyes átvétel, kedvesek, rendesek, a gumik dotja pedig 3218, egyike pedig 3318.
Szerk.: Fulda szerintem hamarabb öregszik, mint a többi általad ajánlott gumi, a Hankooknak pedig most valtoztattak a kevekereken elvileg, a régi is jó volt, de nem volt annyira eltalalva, mint a ventus Prime (k125) kategóriájában.
Motion_Blur: Örülök, hogy segithettem
[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
Magyar oldalak hozzák rá a 175/70-et, mint gyárit, de külföldieken egyiken sem láttam.
Váltóméretként elég határeset, 2,42% a különbség, valamelyik kalkulátor szerint mehet, valamelyik szerint nem. A legjobb az lenne, ha megnéznéd az autón: ajtók pereme, b oszlop alsó része, vagy tanksapka nyílás. -
tabaga
tag
válasz gabor9991 #28687 üzenetére
Ez a marketing gumicsont nem tudom mire érv? Nem az első cég, aki rajatszana a konteosokra.
Abban én egyetértek, hogy a mai gumik jobban vesztik a teljesítményüket, de ez egyrészről nem jelenti azt, hogy a veszített teljesítménye nem jobb, mint egy 15 évvel ezelőtti gumi új teljesítménye.
Az öregedéshez az is hozzájárul, hogy ma már nem használhatják ugyanazon alapanyagokat, amiket régen. Környezetvédelmi okokból.
Amúgy pont az újonnan belépő, alacsonyabb áron kínált gumigyártók abrocsaival szokott több gond lenni öregedés terén, a nagy gyártók, akik pedig osszeeskudhetnenek, jobbak ebből a szempontból.[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
A tervezett avulás nem egy új keletű dolog, a gyártóknak akkor már bőven a 2000-es években pár év alatt elavuló gumikat kellett volna gyártani. Szerintem a mostani helyzet mögött az állhat, hogy részben a gyártók függetlenedtek a természetes kaucsuk felhasználásától (éghajlati kitettség), részben pedig kötelezve vannak rá, hogy könnyebben újrahasznosítható, illetve gyorsabban lebomló abroncsokat gyártsanak.
-
tabaga
tag
válasz Tibko8 #29429 üzenetére
Szia!
Ha sokat megy, akkor lehet valami olcsóbb alternatíva is ([Debica Frigo HP2], amely frissen még jó a tesztekben [link], de az idő elteltével már nem feltétlen teljesít jól.
Kicsivel drágábban még van: Fulda Kristall Control HP2 [link]
Esetleg BFGoodrich G-Force Winter 2 [link] - ennek kb ikertestvére a Kleber Krisalp HP3.Itt van két idei teszt, amelyben a fentebbiek és a Hankook is szerepeltették magukat: [link], [link]
Itt pedig egy tavalyi, ami a keresett méretben zajlott: [link]
Ha szűkös a keret és tényleg max 2-3 telet van fent, akkor én megmerném venni a Debicat, ha van rá pénz, akkor Fulda, BFGoodrich, Kleber tengelyen nézelődnék, ami szimpatikus.
[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
válasz tabaga #29466 üzenetére
Sajnos kifutottam a szerkesztési időből, de Debicat találtam olcsóbban: [link], sőt Fuldat is: [link]
Ha mindkét esetben tényleg HP2-es verziók, akkor érdemes lenne inkább közülük választani, főleg hogy a szállítás is a barátibb 990 Ft, de van személyes átvételre is lehetőség a honlapjuk szerint. Én ebben az esetben megrendelném a Fuldát. -
tabaga
tag
-
tabaga
tag
Érdemes a Kornél által belinkelt teszt kommentjeit isolvasni, ahol valaki arra panaszkodik, hogy radikálisan romlott az abroncs teljesítménye a használat során. Továbbá a felhasználói vélemények sem túl elismerőek.
Árukereső szerint +5 ezerért már FK510 van, ami azért másik liga. -
tabaga
tag
Segítség azoknak, akik nem tudják hová tenni a Linglong gumikat:
"A gumik tipusa : Ling Long Winter HP (Kínában gyártott Michelin)"
Forrás: [link]
-
tabaga
tag
Sziasztok!
Egy kicsit off kérdésem lenne, de nem találok egy webshopot.
Múlthéten nézegettem a gumikat, és akkor találtam egy viszonylag jó árakkal rendelkező webshopot (talán telephelye is volt). Már évekkel ezelőtt is ráakadtam egyszer, de végül nem onnan rendeltem gumikat.
Szóval a webshop kinézete világos volt, talán fehér alapon világossárga dizájn. Amiről felismerhető, hogy ilyen excelszerűen átlátható módon listázza a gumikat, vagyis nincs róluk kép, hanem csak név, adatok, ár egy sorban. 3 szakaszban adta ki őket: akciós, ajánlott (?) és végül minden egyben.
Remélem valakinek ismerős. Próbáltam megtalálni újra, de sajnos nem jött össze, árukereső tuti nem listázza, böngészési előzményekben nincs, mert privátban keresgettem, hogy ne gumi reklámokkal bombázzon hetekig a google
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest