Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Exodion

    aktív tag

    Sziasztok,

    Véleményeket szeretnék kérni. Vásároltam egy hazai kereskedőtől tavaly év elején egy drágább videókártyát gyártói garanciával (illetve ekkor még azt hittem). A videókártya meghibásodott, próbáltam is menni direktben az ASUS -hoz még ha nekem is kell kiküldenem Csehországba is meg lett volna 2hét alatt korábbi tapasztalatok alapján. Aztán jött a zuhany, hogy hát a kártyára nincs érvényes nemzetközi gari, csak beszállítón keresztül érvényesíthető garanciális igény, na de semmi gond mert a hiba amit leírtam nekik ismert. Adtak egy levelet amit el kellett küldenem a kereskedőnek, hogy ne tesztelgessék a kártyát küldjék kifele.
    Na azt kell tudni, hogy én távmunkában dolgozom és gépi tanulással is foglalkozom így videókártya nálkül dolgozni olyan mint érettségin puskázni.Ekkor még gondoltam nóóóóóóópara gyorsan meglesz az megy ki az ASUS -nak max 2hét és vissza is kapom.
    Teltek múltak a napok, aztán a hetek, majd amikor letelt 1 hónap már csak érdeklődtem az ASUS -nál gyáriszám alapján. Hát gyári szám alapján nem tudnak nekem segíteni, kellene az az RMA szám amit a beszállító kapott a Cseh központtól... Na itt már tikkeltem, irány a kereskedő, természetesen szervízzel csak emailen. Oké elment az email, 5órán belül választ is kaptam hirtelen meg is örültem amíg nem olvastam el a válasz tartalmát :N .
    Na hát az úgy vóóóót hogy elküldték a terméket a beszállítónak és 1hónap alatt még annyi sem történt hogy a beszállító bevizsgálta volna. Tehát 03.21 -én megkapta a kereskedő a terméket, most 05.07 -én ott járunk hogy a termék még be sem lett vizsgálva nemhogy jönne az értetlenkedés hogy hát ennek semmi baja mint ugye egy szikrázó táp esete ami 2hónapja van gariban. Most a kereskedő érdeklődött a beszállítónál hogy na mivan paraszt melyik út vezet budára, aztán anyád hogyvan így 1hónap után; és majd jól értesítenek. Mire közöltem a kereskedővel hogy ájjunkmármegegykicsit hát vettem a cuccost gyártói garival amiről kiderült hogy nincs is, én itt a munkámat kockáztatom egy lakáshitellel a nyakamban mert kerek 1db hónap alatt annyi sem történt, hogy a drága beszállító belátta volna hogy hibás azt továbbküldi. Megértem én, hogy szerencsétlen kereskedő nem tehet a csúszásról dehát én az adásvételkör vele kötöttem szerződést és nem a beszállítóval, miért én szívjak :( ?

    Na ugye van az a javaslat a törvényben hogy 15napon belül törekedni kell a javításra, de ugye felső korlát nincs megszabva. Rizikós hátteremre hivatkozva ha eltelik még 1hét és a beszállító nem ad választ, támaszthatok-e a bolttal szemben egy 7napos határidőt amit követően ha a termék javítása még mindíg nem történt meg javíthatatlannak minősítem és NEM kérem vissza az árát, hanem cseréljék nekem ki aztán majd ő leboxolja a beszállítójával hogy miért volt csiperkejózsika. :F

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Lackooo84 #20210 üzenetére

    Honnan gondoltad? Ja hát végülis volt pár egyéb hozzászólásom a gondokkal velük. Igen egyébként iPon.

    Igazából nem a kereskedő matyizik, hanem a két drágalelkem egyem meg őket beszállító. A kereskedő csak a tápegységgel matyizott 2hétig aztán visszaküldték, de az is vicces volt. Beküldtem egy SZIKRÁZÓ tápegységet ami két-három szikra után püff kikapcsol és áramtalanítani kell hogy vissza lehessen kapcsolni. A két hibát (mármint a szikrát meg hogy kikapcsol) <1perc alatt lehet reprodukálni. Két hét múlva visszajött egy ilyen levéllel, hogy a táp szuperfasza, semmi baja 500W terhelésig teszteltük, ja és hiányzik két kábel. A szemem majd kigúvadt, hogy hol a két hiányzó kábel, hát a doboz oldalán rá van írva képekkel hogy milyen kábelek vannak, már kiraktam a dobozra a kábeleket hát mondom mind megvan. Biztos én vagyok a szar, elvittem másik VÁROSBA hogy nem-e a mi villamos hálózatunk a szar, aztán fölvettem egy videót, hogy a táp szikrázik/kikapcsol. Aztán a táp visszament és ment egyenesen a beszállítós jóskához videóstól pontról pontra leíróstól, azóta semmi. Természetesen a tápot is gyártói garival vettem, de az iPon-os gyártói gari az... az. A beszállítónak van rá gyártói garija, az FSP nem fogadta a tápot hiába vettem a where to buy -os ipontól mert nincs rá érvényes gyártói gari. Küldjem a boltnak... na tehát 2hónapja nem lenne tápom ha nem számítottam volna 1hetes kiesésre és nem veszek az Alzától egy Seasonic -ot. 37eFt buktam ez van, de attól még csak 2hónapnál járunk mióta az a táp nincs is nálam :DD .

    Aztán jött a fekete leves, GTX1080TI Poseidon. Lehet a kártyának olyan hibája, hogy ha nem vertikális GPU adapterben van akkor ... megfő. Fölúszik 5-6perc Superposition alatt olyan 84-86°C -ra és throttle. Javaslat, az ASUS fórumról, a vagy vertikális elhelyezés vagy felpolcolod vagy visszaküldöd. Felpolcolva ment is egy évig a drága, igaz így is 80% fan speed -el, kezdetben 74C, később 76C így az 1éves mark-hoz közeledve meg 83C polcolva. Aztán az egyik venti feladta, ezt onnan vettem észre hogy meló közben szines pöötyök 98C -s kártyával. Püff meló lelő kártya hűlik... dehülye hangja van. Hát az első venti beindul berreg megáll. Videó, kártyáról minden fotó ASUS felkeres, hááááááát nincs rá gyártói gari... Még jó hogy azzal vettem... Nem nincsen, vagy hát lehet van de csak a beszállítón keresztül tehát küldjem a boltnak... :W
    iPon felkeres kártyáért jön futár, elviszi már.23 -án meg is kapták. Közbe ASUS ügyfélszolgálat szólt, szólt hogy küldenek egy levelet, mivel a hiba ismert a p11g -s szériával küldjem el a boltnak. Ebben az állt, hogy ne tesztelessenek, ne javítgassanak küldjék kifelé. Elküldtem az iPonnal aztán még jól örültem is hogy na milyen fasza legalább gyorsan meglesz. :N

    Hát nem, május.06 -án már csak érdeklődtem hogy naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, tehát nem az hogy minden héten mentem és osztottam az észt hogy anyám bíró apám rendőr adjad a pénzem. Jött is a válasz hogy hát a táp is meg a vidókártya is ottvan a két beszállítónál még nem történt semmi. Ekkor már 2hónapnál járunk a tápegységnél és több mint 1hónapja a videókártyánál. Mindkét terméknél úgy hogy elvileg gyártói garival vettem (5 és 3 év, a basic gari ugye 1év mindenre). És akkor jött az igéret hogy megkérdezték a beszállítókat hogy miért áll a folyamat meg hogy mivel az amúgy GYÁRTÓI garis cuccok a mentek a beszállítónak így az megnyújtja az ügyintézést de "ha jön válasz vagy lezárul az ügyintézés emailen értesítjük". Ja hogy közbe engem kiba**hatnak a munkahelyemről ha nem veszek egy másik Videókártyát is az kit érdekel? Majd leírom én a 403eFt -os árát a kártyának amikor május-szeptember között visszakapom.

    Tehát ésszerű időn belül kell elvégezni a javítást, dehát hogy mi számít ésszerű időnek arra nincs törvény által előírt felső korlát. Nem is érdekel ha a pénzt nem adják vissza, nem kell de legalább akkor cserélnék ki. De nem, mert ottvan a beszállítónál, majd ha az május-augusztus között megmondja hogy csere na akkor csere. Ha veszek egy másikat és cseréril akkor no pénz vissza. A fogyasztóvédelemhez mehetek, hát maximum adnak egy javaslatot amit elküldök az iPonnak, ők összegyűrik, kidobják és majd egyszer amikor már vettem másik kártyát is visszajön a táp is meg a kártya is (legjobb esetben javítva; mert ugye ha egy szikrázó táp visszajött hogy hibátlan akkor egy túlmelegedő kártyáról mi mást képzeljen el az ember). Szóval hacsak nincs olyan jogom, hogy élethelyzetre hivatkozva így 1hónap távlatából azt mondjam a drága iponnak, hogy 6napotok van vagy cserét kérek, asszem marad a blicc/pénzkidobás.

    Tanulságos helyzet, de az tuti hogy mégegyszer magyar kereskedőnél PC alkatrészt nem veszek, Amazon/Newegg nemzetközi garival az a tiszta.

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Lackooo84 #20212 üzenetére

    Naja lehet hogy ez talán így menne egy idilli világban, de mire esetleg a bíróság döntésre jutna is hónapok kérdése amikorra is megint ott járok hogy de hát mi már akartuk küldeni vissza hát márt lezárult a garanciás ügymenet. Na meg ugye ott a lakáshitelem amit fizetni kell, nem igazán van arra spórolt pénzem hogy még +1 ügyvédet is fizessek egy x hónapos kétes kimenetelű pereskedésben :F .

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Lackooo84 #20255 üzenetére

    Igazából szerintem erre gondolsz:

    (2) Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

    Bár ezt elég sokféleképpen lehet értelmezni :)

  • Exodion

    aktív tag

    Na azért tudom becsülni is az iPon-t hogy ne csak rosszat mondjak már. Szóval múlthéten a megfelelő Ptk -kra hivatkozva közöltem velük, hogy ha május.21 -ig nem kapom vissza a videókártyát akkor nem tartok rá igényt cseréljük. 2hónap szerintem pont elég idő. Olyan sebességgel kaptam is egy választ mint előtte még soha :Y . Közölték, hogy fölvették a kapcsolatot a beszállítóval, hogy ha múlthét péntekig nem tudják lezárni az ügymenetet vagy pontos infót adni a lezárás várható időpontjáról akkor visszafizetik a vételárat és a javított kártyát nem veszik át. Na itt már a beszállítót sem kellett félteni, másnap jött is az értesítő a bolttól: jön a kártya vissza további türelmemet kérik szépen!
    Na itt felkerestem az ASUS-t is mert vegülis lett egy RMA szám, dehát ők bár próbáltak segíteni nem nagyon tudtak, de megnyugtattak. Ha még mindíg nem jó a kártya visszavárják, hát mondom ja még 2 hónap alatt biztos nem vágnak ki mint macskát sz.rni :C . Na itt áll a dolog. Közeledik a 21. -e ami időpontot megjelöltem és bár még nincs vége a napnak tehát elvileg még ma feladhatják de semmi hír egyelőre :( .
    Jó most nyilván nem fogok szőrözni velük, szerencsétlenek nem tehetnek róla hogy a nagyker ül a terméken, meg nem sok kedvem volna lecserélni egy amúgy tökéletes kártyát; de remélem azért nem várok el túl sokat hogy egy 400eFt -os videókártyát ugyan már ne kelljen egy darab fával felpolcolni és feszgetni a pcie csatlakozót az alaplapon, hogy 80°C alatt marad. Szóval ha visszaér tanulva az alzás garanciából, csak és kizárólag kamerás kibontás és beszerelés és teszt lehet, hogy ha még mindíg túlmelegedik vagy neadjisten kapufa akkor nincs kedvem ISMÉTELT 2hónapos javításra várni.
    Hát meglátjuk mi lesz, mindenesetre becsülöm a próbálkozásukat, hogy 2hónap után nem azt mondták, hogy várjál csak még, nemtudjuk mikor lesz valami belőle de várjál.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Vismajor01 #20264 üzenetére

    Ja egy tápom is volt gariban náluk, az most zárult 2napja. Levásároltam az árát náluk, de azért titkon remélem hogy nem ugyanattól a beszállítótól jön aki ázsiából szállítja a cseh szervízből visszaküldött videókártyámat. :DD

  • Exodion

    aktív tag

    Na éppen időben visszaérkezett a kari így jópár hetecske után. Mondjuk ma pont be akartam menni az irodába mondván a feleségem majd átveszi, aztán Szolnok előtt csörög a telefon, nem adta oda neki. Jó szolnok visszafordul, GLS depóba besétál aláír hazahoz kibont, hudejól néz ki mintha új lenne még le is van fóliázva. Pihentettem egy kicsit hagy aklimatizálódjon gépbe beszerel 34foook :C . GPU Tweak II venti tesztel :C .... ja utánna elindítottam a Superpositiont :W
    Első futtatásra elérte a 82 fokot, második futtatásra 85 fok.
    Felpolcoltam ugye ahogy a hibajegyen is írtam. Első futtatás 80, második 80, harmadik, 80, negyedik 81, ötödik 81, itt abbahagytam.
    Hagytam egy kicsit lehűlni, telefon elő kamera bekapcs videó indít Superposition, első másodipercben azonnal 77fok, utánna meg sem álltunk 86-ig na ott kamera elfordít a kártyára, kártyát kézzel megemeltem, kamera vissza de 86-ról instant 76-on állunk. Elenged 84-85, feltol 74-75. Majd ezt egy párszor. Oke lefutott, mondom akkor már ha ittvagyok lefuttatom a Valley-t is. Na igen, csakhogy minden olvashatatlan :W . Mintha minden 5. sor pixelt eltoltak volna függőlegesen. DP kábel kihúz, visszadug, no signal. Mindkét porton no signal... monitor kihúz visszadug, no signal. Oké gép totál kikapcs, táp kikapcs monitor kihúz vissza, gép bekapcs yessss van kép! Hát akkor már csak nem a valley-t indítottam jöjjön a heaven. Hasonló eredménnyel zárult csak ugye az annyira nem főzi meg a dolgokat, kártya feltol 68FOK, elenged 79-80. Oké, ismét pihi na megint egy valley próba, most jó! Király! Ugyanaz az eredmény. :W
    iponnak reggel küldtem egy levelet hogy tesztelték-e (nekem mennyire kell tesztelnem), mondják teszteltük minden ok a ventivel. Hát igen, de én két hibával küldtem be :DDD . Szóval videók youtube-ra feltölt, ismét ipon, mondom nagyon szép tényleg rohadtól néz ki (amúgy sem volt csúnya :)) ) csak éppen ugyanúgy túlmelegszik mint március-ban amikor beküldtem :C . Most nem azt mondtam, hogy küldöm vissza hanem hogy nézzék már meg a videót és mondják már meg hogy én csinálok rosszul valamit?
    Nyitva van az ablak, le van véve a gépház oldala meg eleje, van 14cm hely a venti és a gépház alja között, frissen volt garanciáztatva. Hát lehet én vagyok a balf... de 0MHz OC -vel minden gyári beállítás ahogy megkaptam 20fokos szobahőmérséklet mellett nyitott ablaknál ennek akkorse kéne elérnie a 80fokot ha fejenállok. Szóval most megvárom mit mondanak, tök szivesen futtatok még egy jópár ilyen tesztet de tekintve hogy 86 fok után le kellett kapcsolnom a gépet nem szivesen akarom kisérteni a sorsom. Aztán majd megint jön a kövi 2hónap :DD

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Lackooo84 #20367 üzenetére

    És ez a legkisebb problémád egyébként. A gyártó honlapján kikeresed a "Where to buy" menüpont alatt a viszonteladókat, és ha nem rajtuk keresztül vásároltál a gyártó olyan gyönyörűen utasítja el a garis ügyintézésed mint a szél. Lásd Corsair és BestMarkt. Nem foglalkoznak vele mert a BestMarkt nem "authorized reseller".

  • Exodion

    aktív tag

    válasz MPowerPH #20374 üzenetére

    Normális levelezéssel 2éve Corsair H100i v2 eresztett rögtön dobozból, Corsair elutasította az ügyintézést BM számlával mondván "non-authorized dealer" Magyarországon, vigyem vissza a boltba. A bolt instant visszaadta a pénzt. Rengeteg ilyen problémát lehet találni redditen, tomshardwaren corsair fórumon, ticketben is meg lehet őket kérdezni. Ha mákod van talán átcsusszan, de nagyobb esélyed van hogy elutasítják és ezt Corsair ticketre kaptam válaszként. Magyarországon az egyedüli regisztrált viszonteladójuk az ipon.

    Egyébként ez le is van írva: https://www.corsair.com/ww/en/warranty
    CORSAIR provides a non-transferable warranty to the purchaser of CORSAIR hardware product purchased from an authorized CORSAIR reseller.

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    Sziasztok,

    Volt egy békéltető tesületi folyamatom problémás garis ügyintézéssel ahol végülis nekem adtak igazat és volt alávetési nyilatkozat is. Na most árnyalnám a képet de röviden ez történt:
    - garis ügyintézésre leadva
    - 45. napon érdeklődvén megkaptam hogy nem történt semmi
    - 55. napon megpróbáltam elállni a szerződéstől mert kezdett kényelmetlenné válni
    - 56. napon elutasították mondván kész a cucc jön vissza (nem jött erről becsatoltam a békéltetőnek a gyártó "igazolását" - már itt jogos volt az elállásom ezt megállapították)
    - 68. napon visszakaptam a terméket ami továbbra is hibás volt
    - jeleztem a boltnak írásban ismételten az elállásom a cucc visszament garira
    - 85. napon bebizonyosodott hogy valóban javíthatatlan a cucc a gyártó kicserélte de nekem ugye nem kellett azthiszem úgy fogalmaz a Ptk, hogy "Javításhoz és kicseréléshez fűződő érdekem megszűnt". Ekkor ismét jeleztem a boltnak, hogy na akkor maradjon náluk a csere nekem már van másik.
    - 99. napon csak kiküldték a cseredarabot miután már 2x emailen és 1x nyomtatott formában is leírtam hogy NE, indoklás az volt hogy hát ha vihetem magammal a békéltetőhöz akkor vigyem

    Itt ugye rögtön meg is mondták, hogy az a gubanc, hogy ez valószínűleg azért történt, hogy polgári jogi értelemben semmit ne tudjak csinálni, de a levelezést átnézve megállapították bő 1.5 óra alatt, hogy ja igen pénzt vissza. Addig ne küldjem vissza a terméket amíg meg nem indul a kommunikáció, majd kapok én is meg a bolt is hivatalos levelet a békéltető testülettől és attól fogva (?)14 nap áll a bolt rendelkezésére az árat visszautalni, vagy bíróságon megtámadni a határozatot, de igazából semmi értelme mert jogilag nekem van úgyis igazam max jól el lehet húzni.

    Itt akkor most keressem a boltot, hogy na ez az eljárás vége és akkor visszaküldeném a cuccot ami nem az enyém ha megkapják az értesítőt meg majd utalnak vagy hogy szokott ez működni? Elég szűkszavúak mióta elindult a békéltető eljárás ha megkapják, hogy nincs igazuk egyelőre bele se gondolok :F

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Exodion #20415 üzenetére

    Írtam az iponnak, 2óra múlva jön a válasz, hogy NE küldjem vissza a terméket mert a Hajdú-Bihar megyei békéltető testület nekik nem illetékes az ügyben (akkor minek tettek alávetési nyilatkozatot miszerint kötelezésként elfogadják a döntést HA az megfelelően indokolt, ez nem kötelező...) és hogy még nem történt írásbeli egyezségkötés.
    Nekem viszont a határozaton itt csücsül, félkövéren kiemelve, hogy küldjem vissza. Esküszöm ez sokkal jobb mint egy kabaréműsor mostmár :C :W :C :W :DDD :))

  • Exodion

    aktív tag

    Sziasztok,

    Na elrtük szükségem lenne egy kis jogi tanácsra. Az ipon levélben kérte a békéltető testületet hogy a kötelezést helyezzék hatályon kívülre mert nem találják elég pontosnak az indoklást. A fő ellenérvük az, hogy lejárt a termékre az 1éves kötelező jótállás és a hiba ezt követően lett jelezve. A garancialapomon 3év van feltüntetve, majd ezt követően mindenhol 12hónap bolti majd 2év gyári amit rajtuk keresztül érvényesíthetek. Ilyenkor is ők felelősek az ügyben?
    Értem ezalatt:
    Leadtam a cuccot 2 hibával abból az egyik szerintük nem volt hiba és csak az egyik hibával továbbították a gyártónak aki így nem is tudott a fő hibáról. Visszajött hibásan én elálltam a szerződéstől és visszaküldtem. Elküldték megint a gyártónak biznyítást nyert hogy nem javítható és cserélték de ekkor én már vásároltam más terméket. Szerintük őket nem terheli kötelezettség mert gyári gari és az 1év lejárt. 6napos volt az egész javítás eltartott 3hónapig.

    A békéltető testületnél nekem adtak igazat és kötelezést adtak nekik amit ők most hatályon kívül akarnak helyezni mert nem tetszik a döntés. Mivel hasonló ügyem sem volt még. Mi történik akkor most? Keressek egy ügyvédet és előlegezzem meg a költségeket aztán esetleg visszakapom 1-2év múlva?

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Attix82 #20433 üzenetére

    Hú de durca hozzászólásra sikeredett. Csak nem vagy érdekelt? Persze eladnám a boltnak vissza ahogy kell :) . Az érdekel, hogy most ennek a továbbiakban mi a menete. Keressek ügyvédet, vagy majd a békéltető intézkedik a továbbiakban. Tehát annyi tiszta hogy bíróságon kérhető a hatályon kívül helyezés, ide kell magamat is képviselni, vagy ez csak a békéltető és a kereskedő?

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz LuckyL #20435 üzenetére

    Hát nézd én is szeretném tudni. A határozatban ez szerepel amit tértivevényes levélben megkaptam:
    A bepanaszolt előzetesen, írásban úgy nyilatkozott, hogy a Testület határozatát kötelezőnek fogadja el.

    Majd a felsorakoztatott ellenérv:
    A tanács döntését kötelezésként elfogadjuk, amennyiben az megfelelően indokolt.

    Na ezt bogozza ki valaki. Habár le lehet ezt fordítani. Ha nekünk tetszik akkor elfogadjuk kötelezésként ha nem akkor nem. Amúgy értem én az emailen megküldött reakciójukat de komolyan. Csak kompett hülyeségnek tartom és ez az időhúzás és már csakazértse kicsit idegesít. Példának okául a mai napig nem ismerik el a hibát hibának noha a gyártó szervize nemhogy elismerte megjavítani se tudta. Írásban kétszer jeleztem elhúzódó ügyintézésre hivatkozva elállási szándékom, egyszer fizikai levélben 2019.05.31 -én a hiba leírásához csatolva hivatkozva a Ptk 6:154 1. bekezédésére, majd miután a gyártó megerősítette hogy javíthatatlan június.12 -én. Most a két fájó pont számukra az hogy:
    - balfasz vagyok programozó diplomával nem értek hozzá és az nem hiba - de az sőt megjavítani sem lehetett tehát nem értem az indoklást
    - és nem úgy van az a 36hónap jótállás mert az 12hónap. Ezzel meg végképp nem birok egyetérteni mert itt van előttem a jótállási lap rajta: Garancia időtartama: 36hónap.

    Alatta meg a jótállási feltételek között már 12hónap jótállás + 24hónap RAJTUK keresztül érvényesíthető gyártói jótállás. Hát nekem tökmindegy a 12+24 is megfelel ha:
    - vagy tudom érvényesíteni a garanciát a gyártóval - nem tudom csak bolton keresztül
    - vagy akkor nem szarakodunk ha leadom A hibával akkor továbbítsa A hibával és ne mondja azt hogy nem hiba utánna meg mint egy óvodában próbálunk kibújni a kötelesség alól

    És igazából ennyi. A többi érvelésük igazából csak arra irányul hogy a határozatban nem Ctrl+C -> Ctrl+V az idézetek és pontatlanok. Most írtam két Debreceni ügyvédnek, hoyg tök szivesen leülnék velük átbeszélni a sztorit hogy most én is meg a békéltető testület is kompett idióták vagyunk vagy sem :DD , de még várok az árajánlatra mert lakáshitel mellett nem igazán tudok kipengetni 50-60eFt -ot 1-2óráért amíg ezt átnyálazzuk.

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz LuckyL #20438 üzenetére

    Igen, ez bele is van írva: A határozat kötelezést tartalmaz, ellene a Fgytv. 34. § (2) bek. alapján fellebbezésnek helyen nincs, ... hatályon kívül helyezése kérhető a megyei bíróságtól.
    Merthogy ők ilyen kondícionális alávetési nyilatkozatot tettek. Ha tetszik az indoklás akkor kötelezés, ha nem tetszik akkor nem kötelezés :DDD . Olyan mint a garancia. 36hónap de ha ilyen ügyed van mint nekem akkor csak 12hónap.
    Hát nézd minden részlet ismeretében szerintem is nyert ügyem van. Gondolatom szerint nem létezik az a bíróság aki elfogadná a garis megjegyzésüket ilyen jótállási lappal. Fél lábbal a paradicsomban fél lábbal a biliben. Meg intézek is garanciát de kötelezettségem sincs, esküszöm mint az óvodában.

    Békéltető testületnél 08.05 -ig nem dolgoznak akkor meglátjuk mit eszközölnek utánna.

    Attix82: Áh már azt hittem hogy érdekelt vagy a hozzászólás alapján :). Tudod nekem sem volt időm egy 2perc alatt kipróbálható hiba esetén 45napos f**zpörgettyűhöz. Aztán üres igérgetéshez, majd a saját kondícionális igéretük totál semmibenézéséhez, hazudgáláshoz majd később hülyének nézésemhez. Van nekem egy gyönyörű diplomám nem közgazdász de programtervező informatikusi és van mögöttem 9 év szakmai tapasztalat ergó kicsit zokon veszem ha balfasznak neveznek és kompett hülyeséggel próbálnak érvelni hogy kibújjanak az egyértelműen őket terhelő felelősség alól. Az elején még viccesen álltam a dologhoz de mostmár őszintén fáraszt.

    Tegnap megküldték az ellenérveiket amire megküldtem a sárbatiprást immáron negyedik alkalommal de mint a 3 majom a filmek elején. Egyik vak, másik süket, harmadik néma. fellhúzták az egész védőbástyát arra a két indokra miszerint:
    - nem ismerjük el hibának (1)
    - nincs jótállási kötelezettségünk (2)

    (2) de van mert a jótállási jegyen 36hónap szerepel a termék neve mellett, de még ha el is fogadjuk hogy az alatta lévő jótálási feltételek szerinti 12hónap az igazi amiért én már be is záratnám őket mert akkor hány embert ba**tak át.
    (1) teljesen irreleváns, hogy ők mit ismernek el hibának ha (2) megállja a helyét ezt márciusban közölnük kellett volna de egy szó sem esett erről, másrészről meg a gyártó nem tudta megjavítani és kicserélte. Biztos azért cserélte és nem tudta megjavítani mert annyira nincsen semmi baja.

    Na ezt így ki kellett adnom mert még a végén bekülöm a Tékozló homárnak is :C

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Gyuri27 #20466 üzenetére

    9hónapos készüléknél ott nincsen szavatosság ott bizony a kereskedőt köti a 12hónapos jótállási kötelezettség csak lepattintotta a gyártó felé akinek viszont gondolom már csak termékszavatossági kötelezettsége adódott.
    Hát első körben mennék a bolthoz mert őket ha törik ha szakad köti a 12hónapos kötelező jótállás és akkor cseréljék ők. Ha ott nem - márpedig szerintem nem - akkor marad a békéltető testület vagy megtartod a 3hónap garis refurbished cuccot. De vannak itt tőlem okosabbak, majd ők megmondják a frankót :) .

  • Exodion

    aktív tag

    válasz asdf_ #20477 üzenetére

    Ezzel nem foglalkoznak... ha nem EVGA kártyája van és megbuherálja a matricát akkor ha gondja van megy a kártya a kiskerhez, ha még azon át is megy a nagyker vissza fogja dobni a kártyát hogy tovább nem garis, de próbálkozzon a gyártónál a gyártó meg majd küldi a kiskerhez. Van most egy alaplapom amin kiégett egy LED és megfeküdt, és nem tudok rá jótállást kérni, mert lepattanok a nagykerről.
    Ha valami csoda folytán kijuttatja a gyártóhoz legkésőbb ott úgyis ugrik a gari mert EVGA-n kívül minden gyártó jótállási feltételeiben bennevan hogy a matrica sérülése jogvesztésel jár. Vagy benyeli a jótállást, vagy nem piszka :)

    Ha érzi magában az erőt, fog egy lapospofájú fogót és azzal kicsavarja a csavarokat ügyelve hogy még vételtenül se karcolja meg őket. Mocsok egy húzás de a gari megmarad :DD

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Flixophobe #20480 üzenetére

    Az Amerikában van mi meg nem. De tök jól mondod. Megveszed az rtx2080ti -t 500.000+ ropogós magyar forintért, ráraksz egy vizesblokkot és már kis is vágtad a jótállásod az ablakon mert a kereskedő vissza fogja dobni, hogy buktad. A gyártóhoz meg csak akkor tudod küldeni ha megvan a nemzetközi gyártói jótállás - ha valaki tud olyan boltot ahonnan ilyet lehet venni fogadok tippeket, mert eddig minden bolt lokális garis ló....t adott el Romániába szóló terméktől Németországig. :C

  • Exodion

    aktív tag

    válasz pubos #20490 üzenetére

    Teljesen mindegy hogy hibás a készülék vagy nem, 14 napon belül elállhatsz a vásárlástól. Én is álltam már el vásárlástól azért mert hibás volt a cucc és nem volt sem időm sem türelmem a 2hónapos garanciáztatásra.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz anderledani #20497 üzenetére

    Ha sikerül nemzetközi garanciával megvenni a cuccot akkor direktben fogod tudni küldeni a cseh szervízközpontnak. Ha lokális garanciával kapod, akkor két lehetőséged van:
    - A lokális gari csehországba szól, és megint küldheted futárral a kártyát te magad
    - ha nem oda szól, akkor macerásabb mert akkor a nagykereskedés fogja beküldeni a szervízbe a kártyát.
    A lokális garanciájuk attól függ, hogy a tárgyországban van -e PC komponensekkel foglalkozó szervízpont vagy sem. Ha nincs akkor a lokális garis termékkel te nem tudsz csinálni semmit, ha van akkor intézheted magad. Ha szeretnél olyan kártyát venni amit a gyártóhoz tudsz küldeni akkor vegyél EVGA -t, ott nincs ez a limitáció.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz anderledani #20500 üzenetére

    PC komponensekkel foglalkozó szervízközpont Európában Csehországban van ASUS-éknál. Nemtudom hogy a SCAN milyen garanciával adja el a komponenseket, írsz az ASUS ügyfélszolgálatnak és rákérdezel, hogy milyen garancia van rá megmondják. Ha lokális Angliába akkor a SCAN-en keresztül tudsz intézni jótállási igényt az ASUS felé. Ha nemzetközi, akkor te magad beküldheted a szervízbe a kártyát, és kihagyhatod a SCAN-t a sorból.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Lackooo84 #20563 üzenetére

    Segítek egy kicsit, de ne akadj ki :DD . A gyártói jótállás nem létezik. Az kellékszavatosság. A termék gyártóját minden esetben kellékszavatossági kötelezettség terheli az arra vállalt időintervallumban. A magyar törvények 12hónapban szabják meg a kötelező jótállást, amitől kevesebbet az értékesítő nem, de attól többat az értékesítő maga vállalhat; aztán ha többet vállalt akkor majd kiseggel mögüle de az most mindegy. Ergó, ha jótállási időn belül te jótállási igényt szeretnél érvényesíteni azt minden esetben a kereskedő intézi akitől a cuccot vásároltad a saját feltételeivel. Ha pl van egy tápegységed a Corsair-től ami tönkrement és megsütötte a CPU, GPU, alaplap mindent, akkor nem jótállási igénnyel fogsz élni a kereskedő felé, hanem kellékszavatossági igénnyel a Corsair felé. Persze ehhez az kell, hogy a terméked ne *szürkeimportos* szar legyen és ugye a gyártónak is biztosítania kell ezt neked Magyarországon.
    Pl.: PC komponenst hhiába vásárolsz bárhol gyártó "garanciával" azzal te az ASUS-hoz se jótállási igénnyel se kellékszavatossági igénnyel nem tudsz fordulni mert minden pc komponens lokális garis és csak azokat tudod te intézni amire van hazai szervíz. Minden más a kereskedőn keresztül.

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Kobe #20627 üzenetére

    Én 3 héten belül visszakaptam a 20hónapos telefon árát 4hónappal a garancia lejárata előtt. Persze nekem a szervíz megfúrta a G6-os oldalát, és mivel előre küldtem nekik fotókat meg utánna is így semmi nem volt. Másnap jött a futár a telefonért meg a pénz is vissza. Nem kellett megvárni amíg visszaér a telefon meg 14nap, rögtön aznap.

    Írj nekik egy levelet veszteni nem vesztesz semmit. Amúgy tudom javasolni, hogy vedd videóra a hibát és küld nekik át a videót. Én is így csináltam a gyorstöltés nem működik problémával :).

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Lackooo84 #20680 üzenetére

    Ezt egyébként majdhogynem senki nem tartja be. Nem egyedi ez egy boltra sem, tisztelet a kivételnek. Egyedül a MediaMarkt-ot illetve az eDigital-t tudom akik 3 napon belül azonnal cserélnek duzzogás nélkül. Nekem is arra hivatkoztak az Aqua-nál hogy a törvény nem írja szó szerint hogy azonnal cserélniük kell. De legalább lezavarták 3nap alatt ahogy igérték amit becsülök.

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    Sziasztok!

    Nagyon úgy fest hogy én vonzom a selejtes termékeket :( . Szóval tavaly óta nem kellett sokat várni, megint egy elég kényelmetlen helyzetben vagyok csak most kicsit másképpen. Vásároltam az Auchan-nál egy Samsung kombinált hűtőszekrényt, ami ugyan hűteni hűt csak éppen a fagyasztással vannak némi gondok (mint a kutya vacsorája lámpaoltás után). Tavaly novemberben jeleztem a hibát a Samsung ügyfélszolgálatának, most február vége van az az előrehaladás 5Kg romlott csirkehús és 2Kg romlott hal, de a fagyasztó továbbra is csak amilyen kedve van.
    A szervíz szerint az teljesen rendben van, hogy ha beállítom -17C-re akkor csak -13-14C-re hűt illetve az is ha a -18C-t ahol ugye a fagyasztott dolgokat tárolni kéne akkor se éri el ha hermetikusan lezárom. Ellentétben az már rendben van ha folyamatosan megy, mert hát ugye megy is a drága csak fagyasztani nem akar.
    Nagyjából kicseréltek benne 2dolgon kívül már mindent természetesen ugye hiába vagy nem lennék itt... Mivel jótállás még bőőőőőven van rá, még az 1éven is belül vagyunk így ez meggátolt abban hogy kidobjam az egészet az ablakon de ehhez nagyon közel járok. Most megint rendeltek hozzá egy új alkatrészt és most megint várunk. Csak éppen nincs fagyasztónk itthon ami lássuk be elég kényelmetlen...
    Mihez lehet ilyenkor kezdeni, már azon kívül hogy kivágom az egészet, bebukom az árát és veszek egy nomális kombi hűtőt? A szervíz próbál egyébként segíteni mert cserélik becsülettel csak éppen november óta nincs fagyasztó és ránkromlott minden amit fagyasztani kellett.... plusz a villanyszámla ugye mert soha nem kapcsol ki.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Superhun #21279 üzenetére

    Igen, ezzel tisztában vagyok de mint Samsung termék és háztartási nagygépről lévén szó a szervzelést a Samsung végzi a helyszinen. Ezért is értesítettem őket, aztán csak várok-várok-várok mert lassan 4hónapja nincs egy normális fagyasztónk itthon, ami azért elég kellemetlen na. Felkerestem az Auchan ügyfélszolgálatot, azt mondták, hogy küldjek nekik emailt ... nem fűzök hozzá sok reményt amíg a Samsunk ki nem állít egy csereigazolást de elküldtem aztán meglátjuk.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Exodion #21280 üzenetére

    Hát ez kellemes csalódás lett végülis. A Samsung és a megbízott szervíz abszolút nem áll a helyzet magaslatán, hiába sürgettem meg a dolgot és hiába hívtam a szervízt arra se voltak képesek hogy visszahívjanak. Ahogy Superhun javasolta felvettem a kapcsolatot az Auchannal leírtam mi is a problémám és megegyeztünk egy cseretermékben. A csereterméket hozzák a hibás készüléket pedig elszállítják. :R

  • Exodion

    aktív tag

    válasz rasotamas #21329 üzenetére

    Az ASUS-nál USA-n kívül matriafüggő a jótállás. De végülis még ha nem is lenne az, a beszállítóról úgyis visszapattanna hogy akkor buktad a garanciát. Az ASUS és még sok más gyártó direktben a végfelhasználóval nem bizniszel. Szóval a matriamentes videókártyád a retail láncon garanciáztatható. Még ha az ASUS el is fogadná hogy a matria nincs meg (nem fogadják el nekem alaplap pattant vissza mire nagy nehezen ki tudtam küldeni, pedig arról nem is warranty void matria hiányzott) a beszállító úgyis szörözni fog ha gariztatni akarsz erre készülj fel. Nekem pl fizetnem kellett a kiküldés költségét máshogy a beszállító nem küldte ki a lapot.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Kaci84 #21409 üzenetére

    Arra szerintem nincs jogszabaly hogy hasznalt termekre nem cserelhetne, de a panzvissza igenyed is tamadhato:

    6:167. § [A kötelezett gazdagodási igénye]
    (1) Ha a dolog kicserélésére az elévülés nyugvása miatt a kellékszavatossági határidő jelentős részének eltelte után kerül sor, és ez a jogosult számára számottevő értéknövekedést eredményez, a kötelezett a gazdagodás megtérítésére tarthat igényt. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben e rendelkezést nem lehet alkalmazni.

    Ezalol persze kivetelt kepezhet ha az Aqua a garancialapodon nem 12+24honapkent hanem 36 honapos garanciaidot tuntetett fel. Mert ha az van akkor nem tud hivatkozni a 12honapos kotelezo jotallasra es a teljes vetelarat tudnad visszakapni. (Ezt sajat esetembol tudom polgarjogi ugyved altal az iponos esetemmel, mert az ipon a 12honapos kotelezo jotallasra hivatkozva akart kifarolni a BT-s kotelezettsegvallalasuk alol csak akkor nem kellett volna 36honapot vallalni a jotallasi jegyen aminek hala vegul visszakaptam a full vetelarat :DD) A cseret egyebkent ha jol tudom el tudod utasitani ha azt megfeleloen ala tudod tamasztani hogy neked miert nem jo a hasznalt kartya 3ev garival.
    En nem veszodnek vele ha a kartya egyebkent jol mukodik, kulserelmi nyom mentes, jok a homersekletek enyhe huzas mellett nincs artifact akkor gyari beallitasokon elszuttyog az 3evig.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Kaci84 #21413 üzenetére

    Ha 36honap van rairva akkor a kereskedo egyszoval megszivta mert akkor nincs 1ev utan igy meg ugy, akkor az 3ev. Mondom, nalam ugyanez volt a szituacio 1080Ti POSEIDON -nal az iponnal.
    14.honapban kapufa es le akartak pattintani azzal hogy dehat 12honap a kotelezo jotallas. Csak eppen a BT-nel ulesezo 2 fogyved ugyved szerint ez nem igy mukodik, egy polgari peres ugyved szerint sem igy mukodott meg a birosag szerint sem. Akkor azt kellett volna a garancialapra irni. Ugyanis ha szerepel a garilapon egy 36honap teljes, aztan hiaba ir barmi mast a magyarazatba a fogyaszto szamara kedvezobb feltetelek a mervadoak.

    Ezert is kaptam vissza a teljes vetelarat enis 20honap utan mert ugye 6honapig ment a huzavona mire lezartuk a garis ugyintezest. Megegyszer nem csinalnam vegig az biztos :W .

    A homersekleti gondokat eleg nehezen lehet viszont beadni problemanak mert rengeteg dologtol fugghet. Kerdes ugye hogy hany fok van nalad, hol van a g;phaz, milyen a gephaz, mennyi ido alatt eri elk a 85 fokot (ami amugy meg egeszsegesnek mondhato mert specifikacion jocskan belul van) stb stb stb.

    En pont homerseklettel gariztattam, es kb akkor tudod megfogni ha a kartya <1perc alatt 85fokon van. Ha fontebb viszed a temp limitet GPU Tweak II-ben a max 90-re es akkor is <1p alatt a 90-et is eleri akkor Thermal Module Defect es akkor nyert ugyed van.
    Ha szepen lassan melegszik csak fol teszem azt 5perc alatt, akkor szvsz ujra kene pasztazni amivel nem tusz elallni a szerzodestol mert ugyan hiaba nem csinalhatod meg magad, de jelentektelen a hiba es nem okoz meghibasodast max kenyelmetlenseget.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Itome #21417 üzenetére

    Ami a viddeon van az egy hibas ventilator, garanciaban kicserelik. Valoszinuleg meglazult a csapagy es amikor indul a venti akkor "imbolyog" a venti es ettol a berrego hang. Amikor felporog magassabb fordulatra stabilizalodik. Hosszu tavon nem egeszseges de a hibrid ventiknel eleg "gyakori" problema. A magyar ASUS-al hiaba is beszelnel mert mivel magyarorszagon nincs PC komponensekkel foglalkozo szerviz igy ok sem foglalkoznak veled. Csak a kereskedoi lancol keresztul elhetsz garancialis igennyel, vagyis erre ra kell bolintson a PCX is meg a beszallito is mielott kikuldenek neked Csehorszagba. Csak az EVGA es a Giga foglalkozik direktben vasarlokkal garis ugyintezesek kapcsan ha jol remlik. A tobbiek termeszetesen orbitalisan nagyon sajnaljak de menj a bolthoz ahol vetted.
    Javaslatom: Kapcsold ki a hibrid modot, hagy menjen az a venti folyamatosan, terheles nelkul 1000rpm (bar mintha nekem 800 -on porgott volna P bios-on az A8G) mellett ugyis olyan halk hogy semmit nem hallsz belole :D .

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Itome #21419 üzenetére

    Nem feltetlenul, nem nekem sem volt baja a Strixen a ventinek. A poseidonnal a venti megadta magat 12honap utan alacsony fordulaton bar ott nagyobb gondok voltak. Nem fogalmaztam pontosan. Jelen allapotaban ennyi gonddal en nem gariztatnam a jelen helyzetben. Hibridmod kikapcs (Q bioson vagy ezekszerint mert P bios mellett nincs hibrid mod a 2070S Strix-ek egyiken sem) -> atkapcsolod a BIOS kapcsolot a vidkarin, egy kis pocok a PCB ventik feloli oldalanak tetejen.
    Meg ne lepodjhogy ha ezt megcsinalod akkor olyan mintha soha nem latott VGA-t tennel a gepbe ergo drivert mindent ujra kell hozza telepiteni. Igy nem lesz hibrid mod, magasabb fordulaton meg elzotyog az a venti egy darabig, hatha amig rendezodik a jarvanyhelyzet, mert ha most gariztatsz akkor eleg sokat fogsz varni.... es meg a "megfelelo hatirdon belul"-re is nehezen hivatkoznal mert hogy ugy pandemic van.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz kispx #21427 üzenetére

    Ez sajnos igy van:

    45/2014 (II. 26) kormanyrendelet taglalja hogy mikor nem vagy jogosult elallasra. Ennek C pontja kimondja hogy:
    C) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

    Szoval igen, ha osszeszerelest kertel akkor nincs elallas, csak a garancia vagy ha csak nem dugtak valamit ossze akkor osszerakod magadnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz kispx #21564 üzenetére

    Nalam 1honapos futyihuzogatas volt az elhuzodo "javitas" es az volt a szerencsem hogy amikor rakerdeztem hogy megis mi a feszkes fene van mar leirtak hogy hat 3honap utan utan is "bevizsgalas alatt van". Persze bekertek a levelezest es 6honap volt mire visszakaptam a penzem. 15napot meg olyan egyszeruen kilehet dumalni, hogy eselyed se nagyon van. De meg utanna is eleg huzos a dolog. Nalam igy nezett ki:
    - termek bekuld feb. kozepen
    - majus elejen erdeklodtem hogy mi az abra, a valasz az volt hogy nem tortent semmi
    - BT eljarast megkertem de megvartuk a visszatero termeket mert meg ennyi ido utan is ketes lett volna a kimenetel
    - a visszajott termek ugyanugy szar volt
    - BT eljaras nekem kedvezett
    - tovabbra sem akartak fizetni
    - ugyved fogad ugyved mindent atnez ugyved kifizet
    - vegrehajtasi eljarast meginditottam
    - aug. kozepen visszakaptam a vetelarat

    Buktam az egeszen 25eFt -ot es soha tobbet vegig nem jatszanam :DDD .

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz kispx #21567 üzenetére

    Emailezes volt nekem is a garancia@ipon.hu -val. PDF-be exportaltam es elkuldtem a BT-s ugyintezonek. Meg vittem magammal a meghallgatasra is de igazabol nem kellett mert ok is kinyomtattak meg tele volt irkalva, szovegkiemelozve, alahuzgalva meg a fene se tudja mar.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz GZoli7 #21569 üzenetére

    Nem kerhettem vissza. Akartam de amikor errol kerdeztem az ugyvedet akkor mondta hogy ezek a koltsegek nem kerhetok szamon csak nagyon specialis esetekben de nem reszleteztuk a dolgot.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Lalikiraly #21592 üzenetére

    Én G6-ot adtam le javításra 2hónappal a garancia lejárta előtt. A szervízben megfúrták az oldalát... Voltak előtte képek amiket elküldtem nekik a telefonnal amikor beküldtem. Szó nélkül 3 napra a telefon teljes vételára a számlámon volt.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz MaxxDamage #21690 üzenetére

    Ittvolt az ideje :C .Igy mar nehezen lehet majd a 36honapos jotalassi jegy mellett arra hivatkozni hogy dehat 12honap a kotelezo jotallas :))

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Miertvansote #21759 üzenetére

    Lenyegtelen, es ez most eleg hosszu lesz:

    29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
    a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
    d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    h) *  - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
    (2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

    Amire ok akarnak hivatkozni az a 29/i) ami egyertelmuen leirja hogy mire is vonatkozik. Memoriakartya, elallasnal neked van igazad a teljes vetelar visszajar 14napon belul.

    Ahogy Dealer95 is irta, ha maganszemelykent vasaroltal. Szepen csatolsz nekik egy elallasi nyilatkozatot amit elkuldessz emailen es a csomagba is beleraksz egy peldanyt. Megadod rajta a szamlaszamot ahova a vetelar visszafizeteset kered.
    Ha nem kapod meg a teljes vetelarat kozjegyzonel fizetesi meghagyast kersz (itt mar tobb mint valoszinu hogy fizetnek is) de ha nem akkor automatikusan perre alakul a dolog amitol vagy megijednek es fizetnek vagy jo sokat varsz.

    Forras: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Kaci84 #21764 üzenetére

    Hat en pont ugy tudom hogy nem sajnos. Csak a behajtasi terheket latod viszont. A fizetesi meghagyas 8eFt amit nem kapsz vissza, azt te fizeted a kozjegyzonek. Ugyanigy az ugyvedi dij, a perkoltsegek is a te sajat viszont nem latod terheid. Amikor en kertem birosagi vegrehajtast akkor azt a talan 15eFt-ot soha nem lattam viszont. Lackooo84-nel a pont :DDD . Meg ha 20eFt -rol is van szo en nem kezdenem el. Egyszeruen nem eri meg.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Superhun #21769 üzenetére

    A gyartoi RMA az esetek 90% -ban megvan <1het alatt. Az hogy a magyar kisker gariztatas eltart 3-4-5 honapig azert van mert a vasarlo hulye es majd a kisker, a nagyker meg a beszallito mindenki tesztel es ha mindenkin atmegy csak akkor kuldik a gyartonak. A gyartonal eltolt egy par napot es mar megy is visszafele. Visszafele meg megint tesztel mindenki mielott megkapod.
    A masik oldalrol meg nem minden gyarto all szoba a vasarloval. Ha jol tudom csak az EVGA, a Giga, Corsair, Seasonic azok a gyartok akik PC komponensek eseteben a vasarlotol direktben fogadjak a hibas termeket. A tobbiek vegigzavarnak a retail lancon es ottvagy ahol a part szakad.
    Pont ebbol volt tavaly a szivashalmazom. A 400eFt -os VGA-mon ult 1hetet a kisker, aztan 3honapot a Ramiris, es 3napot az ASUS. Masodik alkalommal 1-1het + 3nap ismet az ASUS. Az itt a gond hogy a gyartonal majdnem minden esetben van RMA szolgaltatas csak nem a kisembernek szol; azt a disztributor tudja intezni. Sok esetben a gyartoval mar azt is nehez elintezni hogy toled direktben fogadjak a hiba leirasat, mert ugye a vasarlo hulye igy hiaba csatolsz te leirast a hibarol a gyartonak az hozzajuk NEM jut el. Oh a szep emlkekek amikor a Cseh ASUS-al kellett birkozni hogy adjanak mar egy kontaktot a szervizbe es nagy nehezen tudtam nekik konkret hibaleirast adni. :U

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Kaci84 #21779 üzenetére

    Hat szerintem egyreszt ok is tudni akarjak hogy nem loptad a cuccot hanem tenyleg megvetted az eredeti tulajtol, masreszrol meg miert nem szolsz annak akitol vetted hogy he bela irjunk mar egy adasvetelit mert a garanciaztatashoz kell? :U
    En is irtam mar Alza-hoz adasvetelit olyan embernek aki nem is tolem vette meg a cuccot hanem attol akinek en eladtam... Nem kell azt csupa nagy piros felkover betuvel beleirnod hogy penzt kapsz vissza :N .

  • Exodion

    aktív tag

    válasz ssgk #21802 üzenetére

    Visszaveszik es nem szoroznek mert kibontottad, visszautaljak a vetelarat. En egy kezi korfureszt vettem de butorlaphoz nem volt jo (ergo ugye kiprobaltam). Visszakuldtem ok meg utaltak a penzt, nem volt belole semmi gond hogy az ajendek fureszlapot is kibontottam hatha az jobb (nem volt).

  • Exodion

    aktív tag

    válasz pinnacle #21831 üzenetére

    A namesilo.com regisztralta a domain-t. Irhatsz nekik is az abuse@namesilo.com -ra. US hamarabb szokta tiltani ezeket, bar valahogy bizonyitani is kell hogy gebasz van. En anno a K&H-tol kikertem egy hitelesitett kartyakivonatot, meg egy nyilatkozatot hogy zaroltak a bakkartyam nem jovahagyott tranzakciok miatt (akkor meg nem volt naluk Virtualis tranzakcio teljes tiltasa 1Ft limit ide vagy oda), ez ment a HostGator-nak es toroltek is az oldalt a cirka 1het alatt. Gondolom akkor meg a tarhely szolgaltato is nekimegy mert ilyen celokra hasznaljak a tarhelyuket amit ugye nem szabad :U .

  • Exodion

    aktív tag

    válasz spileraaa #21940 üzenetére

    Teljesen biztos hogy az iponnal nem zajlik le 15nap alatt (foleg nem most), sot az asztalt is hiaba vered. Nekem 7honap utan sikerult a penzem visszakapni es akkor mar a birosagnal volt az ugy vegrehajtasra mire kotelnek alltak egy kotelezeskent elfogadott BT hatarozattal.

    Szoval kitartast :R

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Scaletta #22007 üzenetére

    Ismeros sztori nekem 7honapomba es 25eFt bukott ugyvedi dijba es birosagi illetekbe kerult mire visszakaptam a vetelarat toluk :U . Mivel nem jogot vegeztem ittvan hogy nalam mit talaltak a BT-nel meg egy jogasznal:

    - megnezed a jotallasi jegyed. A termek neve melle mit irtak? Ha 60honap akkor nekik van ciki (de majd probalkoznak arra hivatkozni hogy igen oda tobbet irtak de mint alatta az ASZF-ben is irjak valojaban az csak 12honap - torveny szerint kotelezo - jotallas). Gyakorlatilag meg nem mert ha a jotallasi jegyen ketes info szerepel akkor a vasarlo szamara kedvezobb a mervado ami esetedben a 60honap.
    - konkretan rakerdezel hogy hol jar a dolog. Itt ismetelten ha szerencsed van akkor esetleg megmondjak hogy hol matyiznak a cuccodon. Nekem konkretan leirtak hogy 3honapig porosodott a beszallitonal az meg sz@rt az egeszbe bele - bar akkor meg nem volt jarvany sem szoval... Na ha igy van akkor maris Ptk 6:160 es tersz is at a cserere/penzvisszara, amit persze nem fognak teljesiteni csak legyen nyoma elobb a BT kesobbiekben meg a birosag elott :D - nalam bekertek minden levelezest mindket helyen.

    - Hat ha nem mondanak semmit akkor a gyarto oldalan szokott lenni ilyen RMA status oldal ahol megadod a termek sorozatszamat es letudod kerdezni hogy a gyarto szervizebe mikor erkezett be a cucc es mikorra tortent meg a javitas. Szoval ha a gyarto 3nap alatt javit/cserel te meg vartal 2-3honapot akkor az mar eleg eros erv.

    Bar mivel juli.07 -en kezdted meg a hercehurcat a BT is turelemre fog inteni. En anno februar elejen kezdtem es majd MAJUS elejen erdeklodtem eloszor. Jo az meg mar a masik veglet volt es az tette fol az i-re a pontot hogy 4honap utan amikor visszakaptam a "javitott" termeket kiderult hogy tovabbra is selejtes mert amit leirtam hibanak az sem a bolt sem a beszallito szerint nem volt hiba. Kesobb 6honap amikor mar fuggetlenul jeleztem en is a gyarto fele (na ez is jo nehezen ment) azonnal kiderult hogy jaaa az igenis hiba. Szoval egy kalappal, de jo nehez szules lesz.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz mefistofeles #22012 üzenetére

    Az elsko kor a Bekelteto Testulet. Ha az NFH-hoz probalkozol ok azonnal atiranyitanak a BT-hez: "A hatóságok nem jogosultak egyedi fogyasztói panasszal kapcsoltban eljárni, így kialakultak más panaszkezelési lehetőségek, fórumok is." ... Hat ez van.
    Az NFH csoportos atveresekkel foglalkozik, cserebe a BT-vel szemben a cegek meg nem nagyon szoktak alavetesi nyilatkozatot tenni. Nalam tettek, utanna megprobaltak kitancolni alola mert nem tetszett a dontes. Vegulis fizettek de eh a lecket megtanultam. Magyarorszagon ugy veszek PC komponenst hogy arra jotallas nincs. :(

  • Exodion

    aktív tag

    válasz C64 #22179 üzenetére

    Persze hogy jogod van azt feltetelezni hogy szetszedheted a VGA-t de ez nem USA; igy fuggetlenul attol, hogy te ugy gondolod hogy szetszedtem es ha elromlott akkor jotallas keretein belul intezzetek meg ez nem fog megtortenni.
    Ugyanis meg ha hivatkozol is arra hogy az 1eves kotelezo jotallas keretein belul boltnak kell bizonyitania hogy a kartya a szetszedes nelkul is tonkrement volna (ehhez maris mehetsz BT-hez amit majd jol nem fogadnak el kotelezesnek, szoval utanna mehet a par eves pereskedes) es valami csoda folytan a beszallito kikuldi a gyarto szervizebe, a gyarto instant megvonja a termekre vonatkozo szavatossagot es nemhogy ugyanott vagy ahol a part szakad de meg meg is teritheted a beszallito szervizbe juttatasanak koltseget :U .

    Krisz:85: Az eredeti kerdesre valaszolva: Csak az EVGA es csak direktben allja a szavatossagi kotelezettseget a hutoborda eltavolitasa utan is. Az 1ev kotelezo jotallas ugyanugy elveszik amint kibontod de szavatossagi igennyel fordulhatsz az EVGA fele. Aki pedig csak abban az esetben fogadja a kartyad ha az oldaluk "Where To Buy" szekciojaban feltuntetett "Authorized Reseller" vagy "Authorized Distributoron" keresztul vasaroltad a kartyat, valamint ha eladod vagy masodkezbol veszed akkor ez is instant buko mert a szavatossag pedig nem szall at az uj tulajdonosra sem.

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Márton #22189 üzenetére

    6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
    (4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

    erre lehet hivatkozni es atterni masikra pedig a:

    6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra]
    A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

    De majd kijavit valaki aki jobban ert hozza :D. Dehat ezzel is vissza tud nyalni a fagyi, mert a bolt tovabbkuldte es mossa a kezet nem nala van o torekedett a legfeljebb 15 napra. Szoval onnan mar eleg nehez megfogni, de nem lehetetlen.

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz PapG. #22219 üzenetére

    Azert lett volna jobb hogy a telenorba viszed (aztan lehet total hulyeseget mondok, de akkor majd kijavitanak :U ), mert az 1ev kotelezo jotallasra a kereskedo a kotelezett. A gyarto az elso 2evben termekszavatossaggal tartozik feled.
    A ketto kozott meg ha jol ertelmeztem anno van az a csekely ambar nagyon lenyeges kulonbseg, hogy a mig a jotallasnal valoban a kotelezetten van a bizonyitasi teher adott hiba okan megtagadni a javitas;, a szavatossagnal ez immaron a te felelosseged, hogy bizonyitsd a rootolasod nem tette tonkre a keszulek gombjat.
    Zarojelben megjegyzem, en nem zarnak ki ezt ilyen gyorsan. Lehhet hogy hw szinten az ott 1db gomb, de mar a natur android rendszer is szoftware szinten alapbol mar 3 funkciot is rendel ahhoz a gombhoz. Ez ugyanaz az eset mint amikor szetkapom a videokartyam amikor az 1-ik csavaron van egy "warranty void if removed" matrica. Hiaba mutom ra vissza ugyis vissza fogjak dobni mert eszreveszik hogy mas rajta a hutopaszta. Hiaba kuldtem en tabcsatlakozo hibaval baxhatom. Majd ha az EU is illegalissa teszi a matricakat meg miegymast (sohanapjan kiskedden) mint az USA, akkor majd lesz eselyunk ilyen ugyekben :).

    Szerintem :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák