Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Xirtam

    veterán

    válasz -Mike- #41928 üzenetére


    -Mike-

    A legjobban úgy tudom ezt neked szemléltetni, hogy csináltam egy képet. Ez csökkenő sorrendbe van állítva. F2012 (2012) > F150 (2011) > F10 (2010) > F60 (2009). Azért csináltam és azért fentről vannak ábrázolva az autók, mert az egyik legszembetűnőbb változás így vehető észre.

    2009 volt a változás nagy éve, hiszen rengeteg új változást talált ki az FIA? volt akinek sikerült elkapnia jól a változásokat. pl.: Brawn GP (Honda), Red Bull, Toyota és voltak akiknek a régi hagyományokkal nehezebb volt szakítani. McLaren, Ferrari, Renault. Ezek voltak azok a csapatok akik az akkori formulát tökéletesre fejlesztették míg a másik 3 csapat sehol sem volt.

    McLaren és a Ferrari folyamatosan szenvedett. Mind a 2 csapat legszívesebben kitörölné a történelméből azt a bizonyos 2009-es évet. A Brawn GP (Honda) #Az autó már kész volt mikor Brawn megvette a csapatot# gyorsaságát a dupla diffuzornak köszönhette. Ezt a Red Bull ügyesen lemásolta szinte csak nekik sikerült megfelelően. De ezt 2009 végén betiltották. Csak időközben a Red Bull már dolgozott a fúj diffuzoron.

    Egy szó mint száz, 2009 óta folyamatosan radikális szabály módosítások vannak az F1-ben. 2009 előtt nem voltak évről évre, melyek az autó teljesítményét ilyen mértékben változtatták volna.

    Red Bull jól elkapta a fonalat. Mert 2x is olyan tényezőkre építették az autót ami piszkosul gyors lett. Az látszódik a képemen, hogy a Ferrari nem mert radikális lépéseket elérni. Folyamatosan arról szólt a Ferrari VB címe, hogy tényleg FORMULA autókat gyártott évről évre. Viszont azért 2009 óta változtak ezek a dolgok, nem elég csak teleaggatni az autót aero elemekkel. AMIT BETILTOTT A FIA. Egyre jobban trükközni kell. Na most pont ez látszik a képen. Hogy a tavaly augusztusi csapat változások eddig (külsőre) jó hatással lettek az autóra. Hiszen egy teljesen más koncepció az idei modell. Persze egy ilyen radikális változás után nehéz egy autót kiismerni. Hiszen teljesen máshogy viselkedik a pályán míg az F10/F150 szinte egyformák voltak, ami az autó hátsó traktusát illeti. Így ha nem is maximálisan de a SETUP-ok fele és az adatok egy része megegyező volt, hiszen az autó meglehetősen együtt mozgott előző társával.

    Azért itt a telemetrya adatokon kívül rengeteg dolgot tárol és összegyűjt az autó. Hiszen nagyjából 2km kábelt tartalmaz egy autó. Na most egy teljes világbajnoki szezon alatt megközelítőleg 1 TB bőven meghaladó mennyiségű adatot képesek a csapatok összegyűjteni. Ha volt egy koncepciód. RB6/RB7/RB8 amit folyamatosan finomítgatsz. Akkor az előző autók adatait nagyobb %-ban vagy képes felhasználni. Általában egy nagyobb konstrukcióban 2-3 évet szoktak jósolni.

    Na így, hogy regényt írtam. Tény eddig az autó nem azt produkálta amire számított a csapat. Vannak részei az autónak amik jól teljesítenek és 2 éves problémát képes volt küszöbölni. Még pediglen a gumimelegítést. Természetesen a PR-nek ez egy jó indok arra, hogy megmagyarázzák a gyenge szereplést. Viszont Luca ezt már nem türi tovább. A szezon végén a Ferrari volt az első aki hazament. Hatalmas fejmosást kapott az egész csapat.

    Sokan akik nem látnak bele úgy a dolgokban úgy gondolják Domenicali tehet erről az egészről. Meg, hogy nem elég motivált a csapat. Tudnotok kell, hogy Luca már kiválasztotta az új csapatfőnököt. Stefano helyére. Így Massa és Stefano-nál is rezeg a léc az idei évben. Ezek közül talán Stefano az aki már 100% . Csak utóbbiról nem csámcsognak az újságok. Mert nem lett még kikürtölve.

    [F2012 (2012) > F150 (2011) > F10 (2010) > F60 (2009)]

    Ha néhol nem értelmezhető, vagy nagyok a téma váltások azért van mert folyamatosan megzavartak. :)

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák