Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cívis

    újonc

    Köszöntöm a szakma elhivatott képviselőit!
    Abszolút kezdő vagyok, ami egy rendkívül bosszantó, stresszes állapot.
    A fórum mégis optimistává tesz, hiszen azt bizonyítja, hogyha valakiben van érdeklődés, ez a szakma is elsajátítható.

    Adott egy Fanuc Oi-TC vezérlésű eszterga. ( A gépen az EAGLE-100 felirat díszeleg. ) A "measure" funkció nem használható, és a szerszámbeméréshez semmilyen segédeszköz nem áll rendelkezésemre. A szerszámot előzetes nullpontfelvétel nélkül szeretném bemérni, a pozíciókijelzések ( abszolút, relatív, gépi ) felhasználásával. Egyszer már felmerült ez a kérdés, de az én nehéz felfogásom egy részletesebb kifejtést igényelne. ( Az olyan részletek is érdekelnek, mint pl. a bevitt értékek érvényesítése, tesztelése stb. )

    A válaszadó(k) fáradozását előre is köszönöm!

    cívis

  • cívis

    újonc

    Köszönöm a válaszokat !

    Valóban, az "oktatáson" találkoztam ezzel a problémával. NCT-vel kezdtünk, az símán ment, aztán átmentünk a Fanucra, semmi magyarázat, majd nagy pofáraesés.

    Abból indultam ki, hogyha már felvettem a ref. pontot, a vezérlő érzékeli a gépi nullpontot, ami ugye adott. ( Klasszikust idézve: "a gépi nullpont egy olyan pont, amelynek referenciaponttól való távolsága fordítottan arányos a gép építőjének intelligencia-hányadosával", ....vagy valami ilyesmi. ) A mdb nullpont bemérése lényegét tekintve egy nullponteltolás. Ha a szerszámot úgy mérném be, hogy a szerszámkorrekció tartalmazza ezt a nullponteltolást, akkor felesleges lenne a külön nullpontbemérés. Eddig az elmélet.