Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Már megkezdtem a PH!-s Canossa-járást, most a Ford totyik van napirendi ponton. :D

    Szóval (ideális esetben) mostanában lenne esedékes az első autó megvétele. A keret elég szűkös, uszkve 6 kiló, amiben már benne van az átiratás is - persze, ha egy pártízezerrel kevesebbre jön ki, az csak jó, mert úgy marad egy minimális tartalék a következő hónapig. Ennél többet amúgy sem lenne érdemes költeni, ez is bőven sok egy olyan jármű megvételére, ami gyakorlatilag tanulópénz és jó eséllyel kapni fogja a "szeretetet", annak ellenére, hogy vigyáznék rá. Viszont nyilván roncsot se akarok, sem attól hidegverejtékezni, hogy bármikor az útszélen maradhatok.

    A legracionálisabb választás természetesen egy Szuszka lenne, mert olcsó, keveset fogyaszt, igénytelen, egyszerű, mint egy faék, kivisz a világból és még az alkatrész is szotyi árban van hozzá. Találtam is egy nagyon szép kis háromajtós darabot (2001-es, 1000-es motor, minden elektromos, két légzsák, szervo, állófűtés, pohártartó, kutyafüle, vezetett szervízköny, minden dokumentáció, kevesebb, mint 70 000 km). Szóval nátyon patika és 450 pénz. Eléggé buzerálja a logika relét. Viszont Szuszka, amiért azért annyira nem rajongok. Az agyamnak kedves, de a szívemnek nem.

    Éééés...

    Ugyanennyiért találtam egy '89-es Ford Sierra 1.6 GL szedánt. Gyerekkoromban volt egy coupénk, és nagyon szerettem, szóval a Sierra képe tulajdonképpen mindig ott mocorgott belül. Mármint, hogy egyszer majd kell egy (ugyanígy vagyok a kétütemű Wartburg 353 Touristtal). Nem az ultimate álom, de azért jó lenne. Feeling. Csípem, pedig semmi világrengető. És akkor itt van ez: elvileg 102 ezer kilométer, garázsban tartott, kívül-belül tip-top (legalábbis a képek eléggé bizalomgerjesztőek itt is; tökéletesnek mondott ajtókeretek és küszöb stb.), minden mechanikus rajta - de legalább van tolótető, ami eléggé juhuhú. Igaz, hogy ennyiért már van Mondeo is, de egyrészt az valószínűleg olyan is, másrészt meg az nem csigáz fel, egy kicsit sem. A Probe már más tészta lenne, de abból nem túl sok van kishazánkban..

    A felhasználás amúgy a következő lenne: heti 1-2 alkalommal munkába járás (oda-vissza ~50 km, jórészt autóúton), helyi ügyek intézése, bevásárlás - meg alkalom adtán random térképre bökés után kis túrázás, mert gurulgatni jó.

    Adják magukat a kérdések: általánosságban mennyire megbízhatók a Sierrák (különös tekintettel az 1.6-os benzinesekre)? Mire érdemes nagyon figyelni vásárláskor? Milyen az alkatrész-ellátottsága/szakik létszáma? Mennyire költséges fenntartani (pl. a Szuszkához viszonyítva) - egyelőre zéró autószerelési tapasztalattal? Igaz, hogy 7-10 liter között ki lehet vele jönni (9-10 városban)? Érdemes belevágni?

    Próbálnám az érzelemdús megközelítést egy picit racionalizálni. Segítsetek. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz kcsa #16793 üzenetére

    Ugyan. Nagyon erősen függ attól, hogy mennyire/hogyan tartották karban. Meg aztán vannak olyan típusok, amik már 10-15 évesen (vagy korábban) lépten-nyomon vergődnek valamivel, állandóan csak viszik a pénzt, meg olyanok is, amikbe (költői túlzással) olaj meg víz kell a folyamatosan kopó alkatrészek időszakos cseréjén kívül (ami bármilyen autó esetében fennáll), oszt kivisz a világból. Csak van egy általános megbízhatósági indexe a típusnak. : S

    Ez egy olyan dolog, hogy egy viseletesebb, 25 éves Szuszkába verejtékezés nélkül beülsz, míg egy megvigyázott 25 éves Oltcitbe inkább nem. Ilyen értelemben kérdeztem - általánosságban.

    És ha tényleg nem rohad? :D Ürge azt írta, hogy folyamatosan garázsban tartották, 5 évvel ezelőttig egy szintén garázsos belga papáé volt, azóta meg kb. 3000 km-t ment évente. Jó, könnyen lehet, hogy mese habbal, de első blikkre akár még hihető is.

    -----------------------------------------------------------

    (#16794) molnarpeter: Köszi. Írtam neki.

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz kcsa #16796 üzenetére

    Hát, az "álom" inkább a 930 Turbo (Convertible)/Testarossa/C4 Corvette/X180 Esprit Turbo Bermuda-négyszög ének környékén keresendő. Mondjuk úgy, hogy a Sierrát defaultból csípem, a Szuszka meg tényleg jó-jó, de meh. :D

    Hát igen, csak jó lenne a lehető legjobban leredukálni a rémálom esélyeit. : >

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz flymi #16803 üzenetére

    Családi autó?

    E34 B10 Touring, by all means. : >

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz flymi #16805 üzenetére

    Youngtimer Alpina kombikat nem biztos, hogy az a réteg vezet.

    Ellenben mindig autóról beszélünk, nem vezetőről.

    Amúgy családi másodiknak egy '89 Sapphire RS Cosworth is jöhet. ;]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz molnarpeter #16801 üzenetére

    Pár utcával arrébb pont volt egy eladó A3 6 kilóért egy elég igényes tulajtól, de arról sajna lecsúsztam.

    Most éppen arrafelé dől a mérleg nyelve, hogy ócóér hozatok be németből egy 2 literes Probe-ot (a kasztnin kívül gyakorlatilag egy (MX-6-os) Mazda) egy jóbarátom ismerősének révén, és akkor még maradna bő 1-1,5 kiló a honosításon felül a vásárlás után esedékes kopó alkatrészek cseréjére.

    Amúgy nagyon tetszetős járgány, csak úgy üvölt róla a '90-es évek - és szívesen, elégedetten (egyelőre legalábbis) gurulnék benne.

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Tényleg, amúgy a (2 literes) Probe-ról van itt valamiféle konszenzus?

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz kcsa #16902 üzenetére

    MX-6. A második generációsra gondoltam, bár elfelejtettem specifikálni.

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz kcsa #16906 üzenetére

    :U

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

Új hozzászólás Aktív témák