Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz WiZARD #22847 üzenetére

    Az egyik legjobb példa a fent említett Model 3 eset, amikor az egyik autós magzani tesztelői hívták fel a figyelmet, hogy bizonyos körülmények között az autó fékei a kategória átlaga alatt teljesítenek. Ez egy olyan probléma volt, amelyet korábban sem a Tesla, sem a több tucat másik teszt nem vett észre. A szoftvert 1 hét alatt átírták és egy OTA – over the air – azaz vezeték nélküli frissítés segítségével a teljes flottára kiküldték.

    Ezzel kapcsolatban annyit tennék hozzá, hogy a fékek (és sok más komponens) több hónapos tesztelés után kerülhet csak gyártásba. És nem egyszer több hónap, hanem több prototípus szériánként több hónapos kiterjedt tesztelés értendő ez alatt.

    Ha egy biztonsági berendezésen változtatnak akár "csak" szoftveresen is, ami a kalibráció miatt egyáltalán nem jelentéktelen változtatás, mivel kihatással lehet fizikai jelenségekre is a fékrendszerben, akkor ott elég lazán veszik a tesztelés súlyát és következményeit.

    Értem, hogy a vevő tipikusan letojja, hogy mit kell tesztelni, de ennyire agilisan változtatni én csak a beépített játékocskákon mernék vagy egy nem biztonsági kockázatot jelentő ikon grafikáján. Vagy, hogy miként jelezze ki a rádióadó nevét a kijelző. De menetdinamikai vagy biztonsági berendezéseket nem változtatnék meg egy hét alatt.

    Ettől függetlenül üdvözlöm, hogy lehet frissíteni a kocsi rendszereit és azt is jónak tartom, hogy törődnek vele. Csak teszteljék le rendesen, mielőtt kiküldik a vevőknek.

  • ncc1701

    veterán

    válasz WiZARD #22847 üzenetére

    Az fasza, akkor ez nem jött nekik össze. Mondjuk jó nagy bódé.

    Más, hétfőn megjött a uzuki. Igazából kb 200km van benne, de a yaris 5.2 körüli fogyasztása helyett ez jelenleg 3.9-en van, és ugyanúgy használom. Kicsit durva. Majd pár tank után meglátom, mi lesz belőle. :)

Új hozzászólás Aktív témák