Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomsolo

    őstag

    Walltext, játékélmény:

    Na lepergett a Divinity: Original Sin 2 credit.

    Összességében nagyon tetszett, sok dolog még jobb lett, mint volt az első részben. A történet sokkal komorabb - ami jót tett neki, bár ilyen Larian féle poénok itt is vannak - és akcióban egyáltalán nem lesz hiány. Nagyon jók lettek az alap karakterek - a 6-ból 4-el tudsz egyszerre játszani, nekem a törpés, élőhalottas kimaradt, de lehet hogy egyszer neki esek így is. Az is tetszett, hogy nem könnyű eldönteni a játékban, hogy mi a fekete vagy fehér ráadásul jó magunk se vagyunk, leszünk makulátlanok (ez mondjuk egy adott fejezet végén leegyszerűsíti az XP szerzés módját, de ennek lesz majd azért ára.)

    A harcrendszer változásához - pajzsok főleg - kicsit fura volt hozzászokni, de többé-kevésbé jól és koherens módon működött. Azért vannak furcsaságok, itt kiemelendő példának a menekülést tudom hozni amit elég furán működik: ha le tudsz lépni egy TB alapú harcból, akkor a menekült karakter simán visszatud csatlakozni miután feltápolta magát - lévén akkor már nem kötik a kör alapú korlátok - ráadásul magas initiate-tel nemcsak egy plusz támadáshoz jut hanem akár kettőhöz is. (Mivel ez lényegében egy csít, ezért ezt nem is használtam, vagy legalábbis csak a hagyományos módon.)

    A többi kevésbé piszkos taktikák, viszont továbbra is eredményesek: ellenség felmérése, stratégiai pontok elfoglalása, környezet előkészítése, lesből indított támadások etc, jól megválasztott skillek, fegyverek etc.

    A levegő alapú skillek lettek sztem a leghasználhatóbbak, gondolok itt a teleportra vagy a helycserére, de a többi is azért hozza amit elvársz. Talán warfare az ami kicsit gyenge lett a többihez képest, nagyon keveset használtam, bár mondjuk a földalapú, mérgezéses támadások se valami hatásosak a legtöbb esetben. Új skill faként a polymorph egész használható volt, pláne kombinálva, na meg a summoning is király volt pláne kimaxolt idézett lénnyel.

    Az AI néha egész okos, néha nem annyira, voltak durva bossok, akik saját butaságuk áldozati lettek, de volt olyan is akit egy másik ellen karakter gyakott le, hiába hitte hogy ő a Jani (el lett csalva a szentem). :) A barikádokkal továbbra se nagyon tudnak mit kezdeni, ha az elpusztíthatalan, vagy magas "HP"-val rendelkezik, bár volt egy harcom egy undorító törpével aki csak kivágta magát, szerencsére addigra már magára maradt. (Hint: érdemes gyűjteni a díszes, csak kulcsra nyíló kincsesládákat.)

    A nehézség jó kérdés, sztem alapvetően még tactician módban se borzasztó nehéz a játék, bár sokszor tényleg így fogjuk érezni köszönhetően, hogy az elején tényleg nagyon hurkalék vagyunk, na meg legtöbb harc azért mégis úgy alakul, hogy az ellen már stratégiailag jobb helyzetből indul. A harmadik sziget közepéig direkt egy nagyon tróger csapatot terelgettem, akiknek nagyon kevés pont és skill lett szétosztva - a hiányt főleg a cumók által adott plusszokból pótolgattam - és még így is boldogultak én meg örültem. :) A végére ez nem lett volna már elég, mert az utsó sziget nagyon bedurvul, na meg hogy a statok kb logaritmikusan növekednek, így tactician módban a hasonló szintű ellenfél kb 2-szer magasabb értékkel rendelkezik, a bossok meg akár a 10-szeresével.

    Szóval aki szereti a harcos TBS-t annak tudom ajánlani(nincs szükség az első részre, mert szinte nem sok köze van hozzá.)

    [ Szerkesztve ]

    Uplay: tom.solo | Steam: tomsolo | Hivatásos zsákbamacska-nyerészkedő

Új hozzászólás Aktív témák