Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz Gargouille #51520 üzenetére

    Amikor én kissrác voltam, és rákattantam az akkukra, akkor végigolvastam az akkor elérhető szakirodalmat, ami ugye 10-20 évvel korábbi állapotokat is tükrözött.
    Nem meglepő módon már akkor is azon jajveszékelt mindenki, hogy hej, milyen nagy kár, hogy ilyen alacsony a kémiai villamos tárolók energiasűrűsége. Bezzeg, ha 2x, 3x, 10x akkora lenne, milyen királyság volna. Mer' akkor lenne villanyautó. Is. Mondjuk akkor 50 kW az autónak számított, és nem volt csak az elektromos fogyasztás kW nagyságrendű.

    Te itt csak a kapacitást nézed, de amikor az első NiMH akkukat piacra dobták, AA méret fölött nem lehetett gyártani, mert robbanásveszélyes volt.
    Amikor az első Li-Ionokat piacra dobták, akkor mindjárt visszahívás volt a vége, mert annyira tűzveszélyesek voltak. És aztán vagy 15 évig nem is adtak el magánszemélynek egyáltalán, cégnek meg védőáramkör nélkül.
    És akkor ne hagyjuk ki azt sem, hogy az első piacra dobott Li-ion akku előtt úgy 30 évvel már komolyan foglalkoztak a fejlesztéssel. Amit te a li-ionból látsz, az nem a fejlesztés, hanem már csak a legvége, amikor reszelgetik, finomítják. Ebben a technológiában ennyi volt, lehet még 10-20%-okat javítani, de a nagyságrendi növeléshez valami teljesen újat kell kitalálni. Pl. a fluoridos akkut. Amit amúgy már a '70-es években emlegettek. És onnan tényleg nincs tovább, a lítium-fluor elektrokémiai rendszernél nem létezik még elviekben sem nagyobb tárolóképességű. Onnantól magát a kémiai tárolást kell lecserélni valami jobbra.

    Ha a jelenlegihez képest 10x-es energiasűrűséget akarsz akkumulátorból, az kb. ott van, mint a benzin meg a gázolaj, amit tankolsz. Ha meglesz ( előbb-utóbb biztosan ), akkor majd jön az, hogy jaj, nem lehet elég gyorsan tölteni, jaj, ha gyorsan töltöm, akkor targoncával kell pakolni a töltőkábelt, mert olyan nehéz, meg jaj, az erőművek körül éjjel világítanak a transzformátorállomások és a távvezetékek, mert amikor megcsinálták, még nem volt teleszórva a város sokszáz kW-os töltőállomásokkal.
    Arról nem is beszélve, hogy mennyire vidám dolog egy benzintartálynyi energiát tároló akkupakkon furikázni, ami részben lítium, részben pedig fluor.
    És még olcsó sem lesz, mert egyik állam sem fogja feladni az üzemanyagból származó adókat holmi környezetvédelmi ürüggyel. Ha már sokan tankolnak villanyt, akkor az annyiba fog kerülni, mint a benzin meg a gázolaj.

    Lámpás oldalról, már most is legalább annyira szűk keresztmetszet a hűtés. Hiába lesz nagyobb akkud, több fényed nem lesz, csak hosszabb üzemidőd, alacsony fokozaton, ahol meg amúgy is elegendő.

    Az igények mindig addig nőnek, amíg valami szűk keresztmetszet nem lesz. Most az akku az, bár szerintem egálban van a hőtermeléssel.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák