- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Google Pixel topik
- Volt olyan piac, ahol mindezidáig egyetlen IP69 minősítésű telefon sem volt
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Honor 90 - modellalkat
- iPhone topik
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
Hirdetés
-
Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
ph A 2 TB memóriát kezelő modell nem csupán a szemnek kellemes, és USB4 Type-C-ből, 10 GbE LAN-ból, illetve hangkodekből egyaránt kettő van rajta.
-
Elden Ring - Túl a 25 millión
gp Nagyon sokan beszerezték a játék a megjelenés óta, alig egy hét múlva pedig végre befut a várva várt DLC is.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #51520 üzenetére
Amikor én kissrác voltam, és rákattantam az akkukra, akkor végigolvastam az akkor elérhető szakirodalmat, ami ugye 10-20 évvel korábbi állapotokat is tükrözött.
Nem meglepő módon már akkor is azon jajveszékelt mindenki, hogy hej, milyen nagy kár, hogy ilyen alacsony a kémiai villamos tárolók energiasűrűsége. Bezzeg, ha 2x, 3x, 10x akkora lenne, milyen királyság volna. Mer' akkor lenne villanyautó. Is. Mondjuk akkor 50 kW az autónak számított, és nem volt csak az elektromos fogyasztás kW nagyságrendű.Te itt csak a kapacitást nézed, de amikor az első NiMH akkukat piacra dobták, AA méret fölött nem lehetett gyártani, mert robbanásveszélyes volt.
Amikor az első Li-Ionokat piacra dobták, akkor mindjárt visszahívás volt a vége, mert annyira tűzveszélyesek voltak. És aztán vagy 15 évig nem is adtak el magánszemélynek egyáltalán, cégnek meg védőáramkör nélkül.
És akkor ne hagyjuk ki azt sem, hogy az első piacra dobott Li-ion akku előtt úgy 30 évvel már komolyan foglalkoztak a fejlesztéssel. Amit te a li-ionból látsz, az nem a fejlesztés, hanem már csak a legvége, amikor reszelgetik, finomítják. Ebben a technológiában ennyi volt, lehet még 10-20%-okat javítani, de a nagyságrendi növeléshez valami teljesen újat kell kitalálni. Pl. a fluoridos akkut. Amit amúgy már a '70-es években emlegettek. És onnan tényleg nincs tovább, a lítium-fluor elektrokémiai rendszernél nem létezik még elviekben sem nagyobb tárolóképességű. Onnantól magát a kémiai tárolást kell lecserélni valami jobbra.Ha a jelenlegihez képest 10x-es energiasűrűséget akarsz akkumulátorból, az kb. ott van, mint a benzin meg a gázolaj, amit tankolsz. Ha meglesz ( előbb-utóbb biztosan ), akkor majd jön az, hogy jaj, nem lehet elég gyorsan tölteni, jaj, ha gyorsan töltöm, akkor targoncával kell pakolni a töltőkábelt, mert olyan nehéz, meg jaj, az erőművek körül éjjel világítanak a transzformátorállomások és a távvezetékek, mert amikor megcsinálták, még nem volt teleszórva a város sokszáz kW-os töltőállomásokkal.
Arról nem is beszélve, hogy mennyire vidám dolog egy benzintartálynyi energiát tároló akkupakkon furikázni, ami részben lítium, részben pedig fluor.
És még olcsó sem lesz, mert egyik állam sem fogja feladni az üzemanyagból származó adókat holmi környezetvédelmi ürüggyel. Ha már sokan tankolnak villanyt, akkor az annyiba fog kerülni, mint a benzin meg a gázolaj.Lámpás oldalról, már most is legalább annyira szűk keresztmetszet a hűtés. Hiába lesz nagyobb akkud, több fényed nem lesz, csak hosszabb üzemidőd, alacsony fokozaton, ahol meg amúgy is elegendő.
Az igények mindig addig nőnek, amíg valami szűk keresztmetszet nem lesz. Most az akku az, bár szerintem egálban van a hőtermeléssel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- MediaTek lapkával érkezhet a következő Samsung csúcstablet
- Rendszergazda topic
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen TV-t vegyek?
- HDMI topic
- Autós topik
- Windows 10
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!