- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Netfone
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
it Sürgős hatósági beavatkozást sürgeti a NOYB, ugyanis június 26-tól a személyes bejegyzéseink, privát képeink és online követési adataink alapján is tréningezné az AI-t a Meta.
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
Mobilarena
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kormoskandur
tag
Életemben először egy speciális PC kiegészítőt meghirdettem és eladtam az ebay-n USA-ba. (eddig vásárlóként voltam jelen) sajnos vesztemre.
Aki megvette és megkapta, már kezdettől több requestet beadott, küldött nekem több fotót a csomagolásról, hogy szerinte sérült, ki se bontotta, állította, hogy nincs benne a cucc (műszaki termék + guide booklet). Sérült volt, kilógott belőle a booklet, de nem nyitotta ki. Írtam neki, nyissa ki, fotózza le belülről, mérje le, stb. Nálam van a gram evidence feladóvevény, stb. Ez nem történt meg. Ezt előterjesztettem az ebay-nak is. Most itt tartunk:
This case is now closed
Hi Miklós,
We reviewed this case and decided to issue the buyer a full refund.
The buyer claimed that the item didn’t match the description.
A refund of US $100.00 was issued on Dec 9, 2021 to the buyer. The refund includes the purchase price plus original shipping.
The refund amount will be recovered from you by eBay.
Hi Miklós,
This is a notice to inform you that we will be debiting EUR 83.85 from your bank account ending in 0000 to cover the outstanding fees and expenses.
We will process this transaction within 3 business days. If your pending and available funds become sufficient to cover any or all of this amount before you are charged, we will debit your pending and available funds and then deduct the remaining amount from your bank account. If you prefer a different payment method, you can update your payment preferences.
You’ll see this charge recorded by your payment provider similar to the following:Szóval fizessem be az összeget. Ők az USA-ból le tudják vonni az összeget, és ha ellenállok, valami úton-módon behajtják? A Bankom: Takarékbank, erre nem is válaszolt.
-
Topikgazda
válasz kormoskandur #83601 üzenetére
Természetesen beterhelik, aztán a bank ha van fedezet elutalja ha te önként nem teszed meg, lényegében amikor a bankszámlát hozzáadtad akkor közvetlen beszedésre is engedélyt adtál az eBay-nek.
Ha sérült volt a csomagolás akkor miért vette át, de az indoka az hogy nem felelt meg a leírásnak amit megkapott, azt kellett volna bizonyítanod hogy azt kapta meg amit megvásárolt. -
kormoskandur
tag
köszi a választ.
volt fotóm, amit termék leírásban is megadtam, de a jövőben in-boxing videot fogok csinálni.
Hogyan jobb rendezni, ők húzzanak le a HUF számlámról, vagy fizessem bankkártya revolut? -
Topikgazda
válasz kormoskandur #83603 üzenetére
Milyen bankszámla van az eladói díjak fizetésére hozzáadva a fiókhoz? Ha forintos akkor nem jó a Takarékbankos árfolyam, de hogy tudod a refund kifizetését a Revoluttal megcsinálnia azt elképzelni sem tudom. Eleve € -os az eBay elszámolásunk így bármilyen €-os számla lenne jobb és akkor arról menne a 83.85 €, mert ennyivel terhelik a számlát.
-
Topikgazda
Másnak is van olyan tapasztalata hogy az eBay új fizetési rendszerében hosszabb ideig ülnek a pénzünkön?
December 2-án rögtön fizetés után törölte az eladó a vásárlást, a pénz PayPal-ról ment és azóta semmi nyoma annak hogy jönne vissza. -
Bacusuz
őstag
Sziasztok! A cuccom Kínából már nagyon közel van
"A küldemény továbbítása kézbesítésreBudapest 62 posta"
ezt látom November 25. óta.
Ez szokványos?
természetesen email cím látható a címzettnél.
mennyi idő múlva jön értesítés a postanyilatkozatra?ÜDV! Bacusuz. Veszélyes környéken lakom. Ahányszor becsukom az ablakot, mindig odacsukom valaki kezét.
-
Topikgazda
-
Bacusuz
őstag
UG.......YP
ezt emailben kell rákérdezni vagy telefonon és a postát hogy érem el?
azt hittem az emailcím azért kell a csomagra, hogy írjanak ha megjött és van feladatom...[ Szerkesztve ]
ÜDV! Bacusuz. Veszélyes környéken lakom. Ahányszor becsukom az ablakot, mindig odacsukom valaki kezét.
-
Bacusuz
őstag
na megint tanultam, köszi
next tracking nr UG....BE de ugyan azt írja hogy 25 én a 62 sz postán van. a posta pedig azt írja "Az UA-UZ kezdetű küldemények beérkezése esetlegesen látható a nyomkövetésben, de ezeket nyilvántartásba vétel nélkül kezeljük és az életútjáról sem rendelkezünk információval."
ezek alapján a 62 sz postán kell érdeklődni?[ Szerkesztve ]
ÜDV! Bacusuz. Veszélyes környéken lakom. Ahányszor becsukom az ablakot, mindig odacsukom valaki kezét.
-
Topikgazda
válasz Bacusuz #83611 üzenetére
Ha ez 24 mm-nél vastagabb akkor van azon a postán, mert azt nem viszik ki címre, ők adnak neki egy másik azonosítót és azt küldik el sms-ben vagy értesítőn hogy a postán átvehető. Ha vékonyabb akkor azt csak bedobja a postás a postaládába.
Ha a méret miatt postán kézbesített, akkor mivel nem tudod a kézbesítő posta által adott azonosítót bemész hozzájuk is kikönyörgöd hogy próbálják már meg megkeresni az általad ismert adatokkal (ez az BE-s azonosító, neved, címed) aztán ha van idejük és segítőkészek talán megcsinálják, de ez már igen csak a visszaküldési státusz körül szaladgál. -
Bacusuz
őstag
-
Topikgazda
-
Bacusuz
őstag
A szállítási cím egy irodaház ahol mindig vannak, sűrűn jár oda a posta, emiatt nem kell a 24mm-nél vastagabb küldeménytől félni.
Átolvasva az eddigieket arra jutottam, hogy nem kell vám árunyilatkozatot tenni, egyszerűen csak várni kell hogy kiszállítsák, hiába van ott nov 25. óta.
Jól gondolom?ÜDV! Bacusuz. Veszélyes környéken lakom. Ahányszor becsukom az ablakot, mindig odacsukom valaki kezét.
-
Topikgazda
válasz Bacusuz #83615 üzenetére
2017 óta azokat a nem könyvelt küldeményeket amelyeknek vastagsági mérete meghaladja a 24 mm-t nem címen kézbesítik, postán kell átvenni. Ez is olyan.
Ami ennél vékonyabb mindenféle bejegyzés nélkül a postaládába, vagy nálad az irodaház postaládájába bedobják és aki megtalálja azé lesz.
Mivel nem adtad meg a nyomkövetési azonosítót így biztosra nem tudom, de ha az szerepel hogy a 62-es postán betárolták akkor az ott volt van és arra vár hogy valaki érte menjen.
Bár miután az NPKK-át elhagyja nem igazán könyvelnek semmit erre a számra, annyi szokott még történni hogy amikor a postán átveszi valaki akkor a vonalkódját beolvastatja aki kiadja és bekerül még az a bejegyzés hogy kézbesítve, de a kézbesítő posta a saját azonosítóval tárolja és keresi ki az átadáshoz.
Két lehetőség van:
1. már ki lett víve és valaki lenyúlta,
2. még esetleg ott van a 62-es postán és arra vár hogy a címzett átvegye vagy már visszaküldték.[ Szerkesztve ]
-
Bacusuz
őstag
eddig bármit kértem kivitték oda ennél a méretnél nagyobbat is soha nem kellett postára mennem és mind a legolcsóbb economy ingyenes szállítással kérve.
az irodházban cégnév + emelet/ajtó + név van megadva és minden esetben az ottani recepciósnak adják le évek óta így rendelem sosem volt gond. De akkor az nem lehet, hogy még nem vitték ki? na hétfőn bemegyek a postára, mivel tudom igazolni hogy az enyém a csomag? gondolom a shipping kód, név, cím elég nekik...ÜDV! Bacusuz. Veszélyes környéken lakom. Ahányszor becsukom az ablakot, mindig odacsukom valaki kezét.
-
Bacusuz
őstag
-
LÁZ
addikt
Olyankor vajon mit lehet tenni, ha az ebay szeretné ugye levonni a szlámról a fee-t, de mivel eu-n belül kb nem érdekli őket a 3d secure / Psd2 szabályozás, ami ugye az eu-s bankokra meg vonatkozik /párom ezen dolgozott egy időben/. Ennek eredményeként kb egyszer sem sikerül nekik levonni a bármit is, mert csak azt látom az Account/payments/transactions-ban, hogy +10 eur, -10 eur. Aztán meg jön az ejnyebejnye email-ben, hogy akkor most sem sikerült levonnunk a pénzt, és felfüggetsztjük az eladói jogaidat...
mivel párom ezen dolgozott, utána tudott nézni adott bank belsős rendszerében, és mindig ezzel dobta vissza a dolgot /psd2/, illetve múlt 7en kb 45 percet cseteltem összesen 5 emberrel /folyamatosan pakolgattak máshoz/, akik közül egyiknek sem sikerült megértenie a problémámat , a legutolsó szolídan csak rámcsukta a csetet bármi nemű interakció nélkül....
van ugye 1x-i fizetési opció ott, azt is hiába kattintom le (legutóbb tegnap előtt), hogy kifizetem úgy, persze lemegy minden rendben, aztán meg 2 nap múlva jön az email, hogy mivel nem sikerült, 'mi' azért felfüggesztjük az accountodat...
parádés lett ez a 'hagyjuk ki a paypalt a buliból' sztori....kb 15éves a fiókom...érik a törlése nagyon
insta @laz_papa - ELADÓ CUCCOK (lego halloween special figurák-Toysrus Bricktober 2022) RAZER KAIRA PRO PC/PS5 FOR SZÉL
-
Topikgazda
Bankszámlás utalásnál hogy kerül elő a 3d secure / Psd2? Mert azt kellene megadni az eBay-nek az eladói költségek fizetésére.
A bankkártya nem egészen jó ötlet, főleg ha a hozzárendelésnél nem történik meg a bankodtól az erős hitelesítéses jóváhagyás, mert történik egy próbaterhelés és annak végig kell futni normálisan.
Milyen bankszámlát adtál meg az eladói jutalékok fizetésére? A szerződési feltételek alapján azonnali levonási jogot adtál, a bankodnak teljesítenie kellene az eBay fizetési kérését.
Nem az a baj hogy a bankod nem tud €-os utalást csinálni a forintos számláról?
Az eBay felületen neked ezen az oldalon mi van zölddel írva a Payment options-nál?Nálam Wise €-os számla van arról megy rendesen a pénz. Mondjuk te is utaltathatod, nem kell várni az eBay levonására. Nincs semmi 3d secure / Psd2.
De egyébként a magyarországi regisztráló az EU-s eBay alá tartozik, szóval érdekli őket és be is tartanak minden EU-s szabályozást.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Megint egy hülye német eladóba futottam bele, megint nem tud németül, mert nem ismeri a szállítási cím és a regisztrációs cím közti különbséget. Mondjuk ez még fizetés előtt törölte, az aki december 2-án a fizetés után onnan még nem kaptam vissza a pénzt, az eBay ül rajta 10 napja. Amíg a PayPal kezelte a fizetéseket addig 2 napon belül visszaérkezett mindig.
-
xcvbxcvb
aktív tag
Angliából fizetés nélkül átjött egy levelem . Pedig cn22 is volt rajta. Jó áfát kifizettem ebayen,de a postai sarcot megúsztam.
ELADÓ Work Sharp® Precision Adjust Knife Sharpener™ kézi késélező https://hardverapro.hu/apro/work_sharp_precision_adjust_knife_sharpener_kezi_k/hsz_1-50.html
-
Véreshurka
senior tag
Sziasztok!
Egy kis tanácsra lenne szükségem. Volt egy termék amit megrendeltem még októberben, és nov. 28. volt a határideje, hogy megérkezzen. Mivel az ebay kérte, hogy legyen kicsit türelmes az ember a szállítási határidőkkel a covid miatt, így december 5.-ig vártam, hogy felbukkanjon a csomag. Mivel nem jött meg, így az eladónál jeleztem, hogy valami nincs rendben, a legutolsó nyomkövetési információ nov. 5.-i volt, miszerint a csomag fel lett véve a Hermes csomagküldő szolgálat adatbázisába (európai eladó). Mivel az eladó kötötte az ebet a karóhoz, hogy úton van a csomag, de ez nem látszott a rendszerben (még mindig csak a nov. 5. volt az utolsó információ a nyomkövetés szerint) így az ebay-hez fordultam, akik tegnap megítélték a visszafizetést. Most azon tanakodom, hogy milyen visszajelzést adjak az eladónak, ebben kérném a segítségeteket. Az eladó egyébként 1579 értékeléssel és 100%-os visszajelzéssel rendelkezik. Én arra gondoltam, hogy semleges visszajelzést adnék, bár a negatív is megfordult a fejemben, mert nem volt túl segítőkész amikor jelentettem felé a csomag meg nem érkezését. Viszont nem is szeretném lehúzni az értékelését, mert azért elvileg csak fel adta a csomagot és más mindenki pozitív visszajelzést küldött. Viszont félő, hogy amint semleges vagy esetleg negatív jelzést adnék, akkor én is kapnám a negatív visszajelzést, mert még nem értékelt az eladó (ezt sem nagyon értem, szerintem automatikusnak kellene lennie a pozitív visszajelzésnek amint kifizettem a terméket, mint ahogy az meg is történt most a legutóbbi rendelésemnél egy másik eladótól). Szóval ki hogyan értékelne hasonló helyzet esetén?
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Topikgazda
válasz Véreshurka #83627 üzenetére
Az eladó vagy pozitív értékelést ad, vagy nem ad értékelést, nincs más opciója.
A szállítási késedelem nem az ő hibája. Hol nézted a nyomkövetést?
Mivel visszakapod a pénzed és nem az eladó hibás miért ne adnál +ot, mennyivel fogod magad rosszabbul érezni mintha semlegest adtál volna?
Ja és készülj fel arra hogy esetleg megérkezik, mert ezen időszakban bizony egész Európában és Magyarországon is csúszások voltak a szállításban, a máskor 2 napon belül itt lévő csomag Németországból most bizony 4-5 napos lett.[ Szerkesztve ]
-
PROTRON
addikt
válasz Véreshurka #83627 üzenetére
Én csak a második felére reagálnék, szerintem az nem reális hogy még meg sem érkezett a csomag de már elvárod hogy tüntessenek ki csak azért mert időben fizettél.
A tranzakció akkor zárul le amikor megérkezik a csomag, kibontom és kipróbálom és minden a kezdeti feltételeknek megfelelően teljesül.
Eddig a pontig még simán lehetek vevőként f.rok, pl megveszek egy piros cipőt, aztán átvételkor ráírok eladóra hogy visszatérítés, mert én sötétebb pirosra gondoltam. De egyéb dolgok terén is, pl megadom az elején a szállítási címet, aztán kitalálom hogy de inkább a világ másik felére kérem és ha nem küldi akkor megfenyegetem egy negatívval...Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Véreshurka
senior tag
Azt nem tudtam, hogy az eladó nem adhat negatív értékelést.
A nyomkövetést néztem az ebay-es nyomkövetésen is és a hermes oldalán is. Az ebay-en annyit látok, hogy:
Nov 5, 2021 3:45pm Retoure Mitnahme Oranienburg, 16515
Nov 5, 2021 3:45pm Versand HUB Oranienburg, 16515
Nov 5, 2021 1:56pm Retoure Mitnahme Hennigsdorf, 16761
Nov 5, 2021 11:04am SendungseingangA hermes oldalán csak annyi információ van, hogy a csomagom úton van. Olaszországból érkezne a csomag, eddig több mint 1 hónapja van úton. Természetesen felajánlottam az eladónak, hogy ha ebay bevonása nélkül visszatéríti az árat és időközben megérkezne akkor visszautalom neki az összeget, ezt nem fogadta el.
Tény, hogy elvileg ő feladta a csomagot, úgy tűnik nem az ő hibája lenne ha nem kapnám meg, tehát akár tényleg beleférne a pozitív értékelés is, ezért is kértem tanácsot itt és nem automatikusan adtam az általam gondolt visszajelzést, mert ilyenbe még nem fiutottam bele.
El Psy Kongroo
-
Véreshurka
senior tag
válasz PROTRON #83629 üzenetére
Szerintem ha a vevő már a saját részéről lezárta a tranzakciót (kifizette a terméket) akkor jogosan várja el, hogy automatikusan megkapja a pozitív értékelését. Persze magamból indulok ki, mert ritkán szoktam reklamálni bárhol és eszembe nem jutna visszatérítést kérni pl. a felvázolt esetben, vagy ha mégis akkor természetesnek venném, hogy cserébe vissza is küldjem a terméket. De megértem a te gondolatmenetedet is. Ezért is kértem tanácsot.
El Psy Kongroo
-
EQMontoya
veterán
Probaltam valamit meghirdetni Ebayen.
Megvaltozott az eladas mukodese, most mar paypal helyett az Ebay kezeli a lovet, meg kell adni bankszamlaszamot, oke, ez meg is tortent.Majd latom, hogy a selling limit valami 200 usd (eur?).
WTF?
21 positive feedback sellerkent, 11 eves account, 160+ positive vevokent, erre most nem tudok eladni semmit, mert konkretan nem tudom listazni sem (nem fer be a limitbe). Ez mi a franc?[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Topikgazda
Én meg nagyon nem vagyok megelégedve velük, törli a vásárlást az eladó, de 12 nap és még mindig nem küldte vissza a pénzt az eBay. Nekem kell !!! refundot kérni hogy nem érkezett meg és ha az eladó nem nem reagál 12.17-ig akkor majd közbelépnek. Pedig a pénz nem is kerül 48 óráig az eladóhoz, az eBay-nél van. 5 perccel a fizetés után törölte.
Bezzeg amíg a PayPal kezelte a pénzt semmit nem kellet csinálni és 48 órán belül visszaküldték.
Update: Reklamáltam és válaszul jött az értesítés a refundról. Ha nem nyavikolok akkor nem kapom meg?[ Szerkesztve ]
-
LOTR
addikt
sziasztok
korábban érdeklődtem egy ebayes vásárlás kapcsán, amikor is ioss keretében kifizettem az áfát az eladónak, majd a csomag átvétele előtt, itthon is jött a számla az áfa miatt, tehát duplán lett kifizetve
habár adtam le 'panaszbejelentést' posta.hu-n a fórumon ajánlott módon (bár mint utóbb kiderült, a posta oldalán található hibák miatt ez sosem érkezett el hozzájuk...), de az ügyintézővel való beszélgetés során mondták, hogy ők nem is tudnának csinálni semmit, mert az eladó/feladó által az IOSS azonosítószám nem került rögzítésre elektronikusan (a csomagon szerepel, de azzal a "rendszer" nem tud mit kezdeni)
az ügyintéző a telefonban azt tanácsolta, hogy vegyem fel a kapcsolatot az eladóval és kérjem vissza tőle
Purchase history-ban nem találtam más opciót, csak a contact seller-t (ORDER DATE Oct 26, 2021), így gondoltam mielőtt írok az eladónak, érdeklődnék itt is, hogy mit kellene tennem?
köszönömOne Ring to rule them all
-
Topikgazda
Nem az eladó szedte be az áfát, hanem az eBay, így az eladót nem kell zaklatni mivel köze nincs hozzá. (Már itt sántít az amit a postás kislány mondott, nem a Csilla volt?)
Hazudik a postás mert te kaptál az eBay-től számlát, igazolást és azon ott az IOSS azonosítójuk és mindig elküldik az elektronikus adatok közt.
Az EU-s és a magyar adószabályok szerint az eBay az elsődleges áfa levonásra feljogosított, így a téves adatok alapján a Magyar Posta áfa levonása törvényellenes, jogtalan és ezért azt kell visszakérni.
Az eBay már a német adóhivatalon keresztül a NAV-nak elküldte az áfát, ezért sem lehet visszavonatni mert az eBay-nek kell akkor az áfa bevallását módosítani, de arra nincs jogszabályi alap, hiszen semmit hibát nem vétet.
Míg amit a Magyar Posta által beszedett, levont áfa az január 20-ig náluk van. A Magyar Posta kötelessége kijavítani a hibát, visszakérni (náluk van) és visszaadni az áfát.
Akármit is állítanak az nem felel meg a jogszabályoknak. A 120 napos ügyintézési idejük sem, de az már más téma.És erre: csomagon szerepel, de azzal a "rendszer" nem tud mit kezdeni azt írja az adózás rendjéről szóló törvény és a vám szabályozás hogy a címzett által megadott vám-árúnyilatkozati adatok alapján írja be, nem egy program van feljogosítva a feladat végrehajtására, hanem a Magyar Posta, ha rossz a program, a rendszer akkor ott az ember a munka elvégzésre.
[ Szerkesztve ]
-
LOTR
addikt
itt érdeklődtem:
Vámkezeléssel kapcsolatos tájékoztatás: 06-1-421-7235
nem emlékszem a nevére, de kedves és segítőkész volt, az más kérdés, hogy valószínűleg képességeihez/lehetőségeihez mérten ennyit tudott tenninekem így próbálta magyarázni, hogy feladáskor ha nem kerül a rendszerbe elektronikus rögzítéssel az ioss azonosító, akkor rajta lehet bármilyen csomagon, azokat úgyis teljesen máshol kezelik és tárolják, mint a hozzájuk tartozó adminisztrációs feladatokat és nem tudnak tenni semmit
de akkor feltöltöm újra a felülvizsgálati kérelmet
köszi a segítségetOne Ring to rule them all
-
Topikgazda
Nem egészen úgy van ahogy neki mondták és továbbadta. A törvény sehol nem írja azt hogy a küldemény nélkül kell a vámolást -mert az IOSS-os vásárlásnál is van- elvégezni. Ha nincs IOSS azonosító az elektronikus adatok közt akkor jogilag van lehetősége tőled bekérni. Rossz a feldolgozási sorrendjük és csak a számítógépes program végzi a munkát, pedig, mint írtam az is meg van engedve hogy egyesével, emberi közreműködéssel dolgozza fel.
Annyira buták, eleve a programnak ki kellene dobni hibásnak azokat ahol nem tudja az IOSS azonosítót megtalálni, mert van ám ilyen is és azt embernek kellene feldolgozni, nem hanem a hiba kezelésük abban áll hogy inkább áfát számoltatnak rá.
Szerintük a programjuk a 100 %-osan jól dolgozik, hibátlanul van megírva, ami tudjuk hogy lehetetlen.
Ez a Magyar Posta, nem szeretnek dolgozni, inkább kamuznak össze-vissza.[ Szerkesztve ]
-
Stanley-B.
őstag
eBayen Angliából vásároltam mostanában több terméket.
Mikor ki akarom fizetni, az eBay hozzáadja a VAT-ot, valamint kiírja hogy egyéb vámköltségek már nem lesznek:De ez nem igaz. Elvileg július 1-től az eBay köteles beszedni a VAT-ot:
Viszont mikor beérkezik a termék az országba, a Magyar Posta és a futárcégek is újra kérik kifizetni azt, holott már ki lett fizetve.
Mindez csak akkor történik, ha a termék NEM az eBay Global Shipping Program keretei között kerül szállításra, mert ilyenkor a Pitney Bowes Inc. elvégzi a vámkezelést és Magyarországon már nincs vámkezelés.
A kérdésem, hogy mit lehet tenni, hogy ne kelljen kétszer áfát fizetni? Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Én kétlem hogy egy screenshot az eBay-ről/PayPalról elég ahhoz hogy ne akarják kifizettetni kétszer.
Korábban már fizettme kétszer áfát ugyanilyen okból kifolyólag, csak nem foglalkoztam vele mert olcsó termékről volt szó, ezek viszont nagyon nem olcsóak ahhoz, hogy kétszer fizessek.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Stanley-B. #83639 üzenetére
Ha 150 € alatti az értéke akkor szedi be az eBay.
Ha IOSS-os a vásárlás akkor nem kell újból fizetni az áfát, ez eBay úgy adja tovább az adatokat és az igazolásuk is tartalmazza ezt.
Eddig nekem a Posta csak az IOSS-os vámkezelés 399 Ft-ját kérte. Ha kérik az áfát is akkor az hiba. Előfordult ilyen is, de nem az a jellemző, szóval nem lehet kategorikusan kijelenteni.Az Összefoglalóba azért tettem egy kis segítséget. 17.A. Ha a Magyar Posta újból kérné az áfát egy IOSS-os fizetésnél.
Már a Pitney Bowes sem úgy működik már mint eddig, hiszen július 1-től változott a dolog, 150 € értékig az eBay beszedi az áfát és a szállító itthon vámoltat, legfeljebb te nem veszed észre. Az Egyesült Királyságból még vámmentes értéktől függetlenül minden, de a vámolási papírmunkát azt meg kell csinálni.[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
válasz Stanley-B. #83639 üzenetére
en is igy jartam, postan azt mondtak majd a sellernek nyujtsam be a dokumentumot, hogy itthon is befizettem es kerjem vissza tole. mert ha nem fizetem be meg1x itthon is a vamot es afat, akkor visszakuldik a csomagot...
amugy epp fizettem volna a postan, erre mondtak hogy ki sem tudjak adni, vmi adminisztracios problema miatt, elvileg mostanaban tobb csomaggal is igy jartak es megy vissza a kozpontba...
egy kabare hogy miota intezem ezt az 1 csomagot...el is ment a kedvem a kulfoldi vasarlastol...https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
PROTRON
addikt
Miért nem a magyar postától?
Minden viccet félretéve, lehet átkéne szoknia a magyaroknak hogy olyan helyekről rendeljenek/olyan eladótól ahonnan van mailbox.de hogy teljesen meg lehessen kerülni az ilyen cécókat...Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Topikgazda
Mert hülyék a postások. Az eBay az aki vonja az áfát, az eladónak nem is kell vele foglalkozni, ezért nem őt kellene nyaggatni, hanem az eBay lenne aki elsődlegesen köteles és jogosult az áfát levonni.
Az hogy a magyar posta nem hajlandó tisztességesen elvégezni a küldemény "vámolását", csak egy nem jól működő programot használ az az ő problémájuk.
Sem az címzett (vásárló) sem az eladó, sem az eBay nem tehet róla.
A Posta áfa levonás az a jogtalan, hiszen bizonyítani tudjuk hogy az eBay már levonta és a német adóhivatalon keresztül elküldte a NAV-hoz.
A szövegelésük csak süket duma.
Amikor reklamál az ember azonnal vissza kellene adni, mert a pénz náluk van a mostani levonások január 20-ig, semmi akadálya nincs hogy kijavítsák a hibás vámolási papírjukat. Pontosabban egy akadály van, a Magyar Posta buta pökhendi hozzáállása.[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
biztos igazatok van, nekem sem tetszett. kerek perec kijelentettek, hogy vagy visszakuldik a csomagot vagy kifizethetem meg1x. pedig benyujtottam a screenshotot ebayrol es paypalrol is, ahol egyertelmuen latszik, hogy kifizettem.
vagy csak lemaradtam egyebkent az ioss szam bekuldessel. mire elkudltem nekik (kb 5 nap kesessel) az ioss szamot, addigra azt mondtak mar tovabbkuldtek a csomagot talan a helyi postahoz es most mar keso benyujtanom az ioss szamot.
de nehogy mar majd minden alkalommal nekem kelljen ezt a szamot kuldozgetni nekik akarmit is rendelek...[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Topikgazda
Nem kell, az eBay megadja nekik, de az a lényeg hogy ha nincs meg, akkor kérjék be, addig várjon a feldolgozással.
A küldemény értékét látják mert a postai adatok közt az szerepelni szokott, ha ez 150 €-nál kevesebb és nincs meg az eBay IOSS azonosítója, akkor a vámszabályok alapján tőlünk is bekérhetik, de természetesen mi küldjük az igazolást is mellé, hogy levonta az eBay az áfát.
Hogy minél kevesebbet kelljen dolgozniuk és több pénzt beszedni ezért nem hajlandóak a tisztességes munkafolyamatot elvégezni.
Ebben a félévben 5-6 milliárd forint + bevételük lett úgy hogy a slendrián felkészülésekre EU-s és saját forrásból 2,7 milliárdot költöttek, szóval masszívan nyereséges ez a vállalkozási rész.[ Szerkesztve ]
-
blue eyes
tag
A eBay hírdetés leírásban meglehet adni azonnali üzenetküldő allkalmázás elérhetőségem?
[ Szerkesztve ]
-
Stanley-B.
őstag
És hol tekinthetem meg az igazolásukat?
Ha jól értem, neked eddig nem kellett reklamációt sem beadni, mert megfelelően vámkezelték a csomagod. Miből tudták, hogy az áfa ki van fizetve már rá? Hogyan adja tovább ezt az infót az eBay a Magyar Postának?Köszi, nagyon hasznos volt az összefoglaló. Mostmár csak az nem világos, hogy
"amikor megérkezik a küldemény akkor azt meg kell reklamálni a kifizetés után"de miért kell kifizetni mégegyszer az áfát, ha pont azért menne a reklamáció, hogy ne kelljen kifizetni mégegyszer? Tehát ki kell fizetni mégegyszer, aztán a reklamáció sikeressége esetén visszautalják?
Sikerült egyáltalán eddig bárkinek sikeresen visszakapnia így a jogtalanul befizetett áfáját?[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Stanley-B. #83648 üzenetére
A vásárlás adatainál nézz körbe.
Elektronikus úton küldik el ha postai a szállítás és abból tudják hogy az eBay az elektronikus adatokon az igazolásán feltünteti az IOSS azonosítót és azt hogy ez olyan fizetés volt.
Pl Royal Mail a szállító akkor ha eBay-es az eladás akkor feladáskor ezt külön jelölni lehet és a vámárúnyilatkozatos résznél be is írható, ha futáros céggel van szállítva szintén megadható.
Az eBay akkor tudja összekötni a dolgokat ha az eladó megadja azt hogy mivel van szállítva és a nyomkövetési azonosítót, így a vásárlás adata eljut a megfelelő helyre.Ha nem fizeted ki akkor nincs mit megreklamálni, volt aki próbálkozott nem kifizetni és megreklamálni, de oka fogyottá vált mert amikor letelt az őrzési idő akkor visszaküldték, mert nem szinkronban futnak a dolgok.
De természetesen lehet próbálkozni, bár a 15 nap őrzési idő és a 120 nap ügyintézési idő a reklamációra üti egymást.
Igen többen visszakapták, annak ellenére ogy120 napot írnak ügyintézésre.Írtam azt is itt hogy az eladó csak akkor kapja meg a telefonszámot a ezt az igényt az eBay felé jelezte (GDPR miatt), az e-mail címet nem osztja meg az eBay és ezért érdemes a címsor folytatásba beírni mindkettőt, hogy bekerüljön az elektronikus adatok közé és akkor a Posta is tud értesíteni
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Lenovo P1 Gen2, 15,6" FHD IPS, I7-9750H CPU, 32GB DDR4, 1TB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10, Számla,
- RGB MAGYAR ! ASUS ROG STRIX GL703 - 17.3"iPS , i7, GTX1060-6, 16DDR4 / 256 NVMe +1TB +garancia +SZLA
- ASUS TUF F15 FX506- 15,6"FHD 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 - 2 év garancia
- HP Z620 és Z820 dupla processzoros gépek, akár E5-2690v2 20 mag, i7-11700 erősség 64 Gb RAM
- Új 2K Gamer PC Ryzen 7 5700X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs