Hirdetés

Aktív témák

  • Jazz

    veterán

    ...Pár személyes tapasztalatot, véleményt megosztanék a D3-al kapcsolatban...:

    Először is elismerés a motorért. Valaki érdeklődött a konfig felől, hogy elviszi e a quad-ja. Nos, nekem a P4 Prescott 3.6Ghz+8600GT+2.5Gb Ram lazán elvitte majd maxon (kivéve a karakterek árnyékait, az csak medium). Aztán hogy a végleges verzióba tesznek e mesterséges gépigény növelő programsort (mint portálnál vagy hol volt ilyen eset)...reméljük nem.

    A grafika érdekes. Mint egy igen részletes aquarell-el festett képes mesekönyv, amit ha kihajtasz kinyílnak a formák belőle (biztos mindenki emlékszik rá, legalább is az idősebb generáció... :) ) Szép is, meg valószerűtlenül 3D-s is. Egy olyan D2-ős 2D-s megoldásnak jobban örülnék most. Ráadásul egy 3D-s balta, páncél, sosem lesz olyan szép mint egy előre renderelt/rajzolt 2D-s kép.

    AA kötelező, ugyan is anélkül csak recét fogunk látni. A földre hullott kasza ívétől kezdve, a szörnyek poligonjáig mindent (kivéve a környezetet).
    Viszont a monsterek is olyan valószerűtlenek. Részletes is, de még sem, olyan mosott. Mint a doom 3-nál a csalódás érzése, mikor oldalra fordult a szörny (agyon bump mappingolt low poly karakterek).

    Ami viszont nagyon nem tetsztett, az a kijelölés módozata. Amelyik mosztára ráviszed a kurzort, kivilágosodik, és egy iszonyat vastag, erős piros vonal veszi körül. Mint valami debil gyerekjátékban, hogy a kisgyerek eltalálja a kontroller joystick-jával! (itt a red alert 3 jutott eszembe mint debil gyerekjáték vs. nagy klasszikus remekmű RA2)
    Zoomolni nem lehet, de azért egy dungeon sige-szerű elfért volna. Mondjuk ezt a nagy piros kijelölést megértem, hiszen sok kupac szörny egymáson már-már átláthatatlan, egybefolynak, kis "kontraszt" nem ártana...piac ide vagy oda, nem tudom minek kell erőltetni a 3D-t. Főleg egy izometrikus vagy perspektivikus játéknál. Még szerencse hogy nem lehet forgatni a kamerát. Rajzolt 2D-vel is olyan gyönyörű dolgokat lehetne létrehozni...régen is szép volt. Hát még most, a mai CPU-kal.

    Nem tudom, hogy egy újra rajzolt SC1 full HD-n, vagy D2 full HD-n nem aratna/volna-e ugyan ekkora sikert....valószínűleg igen. Az más kérdés hogy a hardware piac főszereplői szívrohamot kapnának, vagy fegyvert ragadnának.:)
    Amúgy az SC1-et is lehet játszani lazán full HD-n, natívban....és gyönyörű, csak a fél pálya egy képernyőn van, és nem biztos hogy elsőre eltalálod a marine-t a bal gombbal.:D

    Ez persze csak külsőség, a játékmenet túl rövid ahhoz hogy bármit is lehessen nyilatkozni, no meg így elsőre átláhatatlan a rendszer (utána olvasás nélkül), elég összetett, és ez jó. A játékmenet és hangulat lehet tényleg olyan döbbenetes lesz hogy minden másról megfeledkezünk. De el sem merem képzelni hogy mi lett volna, ha egy meglévő, feltuningolt D2 motorral foglalkoztak volna egy picit, majd a maradék 5 évet kizárólag a pálya, játékélmény, optimalizálás....fejlesztésre fordították volna. :U

    [ Szerkesztve ]

    free your mind

Aktív témák