- Képeken a Honor 200 Pro
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Yettel topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rövid videón a Black Myth: Wukong
gp A sokak által várt játék a tervek szerint augusztus végén debütál PC-n és konzolokon.
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
attila666
tag
Sziasztok!
Skoda Feliciámba szeretnék hangrendszert kiépíteni.
2 fejegység közül nem tudok választani:
Tudom, hogy Sony-t nem dícsérik autóba, de több funkció van rajta, mint a Pioneer fejegységen, gondolom, hogy hangzásban nincs nagy különbség.
Első hangszóróknak a következőket néztem:
JBL CS-5Hátsóknak pedig a következőket:
JBL CS-69A javaslatokat előre is köszönöm!
-
attila666
tag
válasz orbano #18338 üzenetére
Köszönöm a választ!
Úgy 40, legfeljebb 50 ezret szeretnék rákölteni. Leginkább pop, rock, hip-hop zenéket hallgatok. Nincsenek túl nagy elvárásaim, leginkább az, hogy ezért a pénzért a lehető legjobb hangzású rendszert tudjam megvenni. Inkább szóljon szépen, tisztán, mint hangosan.
Első körben új fejegységet akarok és előre, hátra hangszórókat és persze új kábeleket. -
attila666
tag
Sziasztok!
Szerintetek megér ez az erősítő 4-5000Ft-ot?
Sony XM-4045
- Built-in pulse power supply for stable and regulated output power
- Separated pulse transformer for both positive and negative power supplies.
- Wide dynamic range and low distortion ( THD less than 0.005% )
- Frequency Respond 5 Hz to 100,000 Hz
- Stereo Operation : 2 – 8 Ohm
- Bridging Operation : 4 -16 Ohm
- Built-in low pass and high pass filter
- 40 rms x 4 @ 4 Ohm
- 50 rms x 4 @ 2 Ohm
- 40 rms x 2 + 100 rms x 1 @ 4 Ohm
- 100 rms x 2 @ 4 Ohm
- Damping Factor : < 300 -
attila666
tag
válasz tomtom9 #19016 üzenetére
Az enyém Pioneer DEH-1420UB. Tegnap néztem és nekem is csak mélyek jönnek ki belőle, de úgy lehet átállítani, hogy bekapcsolásnál sokáig nyomom az SRC-t és így belép a SETUP MENÜbe, majd ott SETUP => YES és van ott olyasmi, hogy PREOUT - SW, ha jól emlékszem, majd ezt Rear-ra kell átkapcsolni.
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
Sziasztok!
Néhány hónapja kértem itt tanácsot, de sajnos nem fogadtam meg és rossz emberek tanácsa alapján jártam el.
Skoda Feliciában cseréltem ki a gyári kazettás rádiót egy Pioneer DEH-1420UB-re, az előző tulaj elöl kiégett hangszórókat hagyott, túl macerásnak és drágának tűnt rendesen beépiteni egy 16.5-ös komponens szettet, igy 13cm-es JBL CS-5-ös koaxiálisak lettek rakva a gyári helyre, (kárpiton levő műanyagba). Először nem akartam mélynyomót, igy hátulra lettek rakva nagyoválok, mivel az előző tulaj kivágta a lyukat nekik, meg azt állitották, hogy a hátulülőknek is kell valamit hallani, JBL GT-69-ek lettek hátra rakva, az első és hátsók is csak a fejegységre vannak kötve. A kalaptartó alá lett rakva egy vastag bútorlap, valamivel erősebben szólnak a nagyoválok, de messze nem úgy, mint azt vártam. Később szinte ingyen hozzájutottam egy subcsőhöz, amiben valamilyen 150W körüli SAL hangszóró van, ehhez szereztem egy Sony XM-4045 erősitőt (4x45W RMS, ha jól emlékszem), erre van rákötve a subcső hidban, 2 csatorna pedig üres rajta. Az erősitőre 5mm2 kábel lett húzva az akksitól. Később kaptam két kinai 1000ft-os csipogót, amit előre tettem a műszerfal és a szélvédő közé és az első koaxiális hangszórókon lekötöttem a gyári csipogót. Szól mindenhogyan csak nem úgy, ahogy elképzelem. Elölről mély egyáltalán nem jön, esetleg rezonálás, kopogás, a középtartomány sincs rendben, a magasak pedig szerintem halkak. Hátulról jön valami mény, de a közép és magas gyatra. Talán ami annyira nem szúrja a fülem az a mélnyomó.Találtam néhány linket, ahol 16.5-ös komponens szetet tesznek tisztességesen Felicia ajtóba, nem is tűnik, annyira bonyolultnak, mint elsőre gondoltam.
http://www.audioland.cz/Montaz-reproduktoru-a-tlumeni-dveri-do-auta-Skoda-Felicia.html
http://kina.biznisweb.sk/mdf-vyrobky/adapter-pre-skoda-felicia/Azt tervezem, hogy a szinte új nagyoválokat és az első 13cm-es koaxiálisakat megpróbálom eladni és helyette beszerzek használtan egy Hertz DSK 165-öt vagy KICX ICQ6,2 vagy hasonló árfekvésű komponens szettet, ezeket hasonlóan, mint a két linkelt oldalon, kiemelőgyűrűvel beépitem és a Sony XM-4045 két kihasználatlan csatornájára rákötöm. Ha az ajtót nem szigetelem ki, vagy csak a kárpit és az ajtó közt azokat a lyukakat szigetelem az nagyot fog rontani az egészen? Illetve létezik erre valamilyen olcsóbb anyag, mint a Dynamat vagy STP? Illetve mennyi kell belőle a két első ajtóra?
A csipogókat általában hová érdemes rakni vagy milyen irányba jó forditani őket? Láttam olyat, hogy az ajtó kárpit felső részébe volt rakva, a tükörnek szemben az ajtóra, az A oszlopra fejmagasságban, a műszerfal tetejére, stb.Ez nagy minőségbeli változást csinálna? Megérné egyáltalán az egész? Nem akarok már sokat rákölteni, igy is az autó árának majdnem a felét teszi ki a mostani "rendszer" és mégsem vagyok vele megelégedve, igaz, hogy rossz irányba mentem.
Elnézést, hogy hosszú lett, de mindent le akartam irni. Tudok esetleg képeket hozzárakni. Minden tanácsot szivesen várok.
Köszönöm!
-
attila666
tag
válasz Joe fiú #19611 üzenetére
Köszönöm a válasz!
Ha nem gond, akkor még kérdeznék mielőtt belevágok.
Láttam olyan megoldást, hogy az ajtóra úgy volt ráerősitve a hangszóró, hogy épphogy a hangszóró mélységével volt azonos a kiemelés és olyat is, ahol 4-5db kiemelőgyűrűvel volt felrakva. Illetve olyat is láttam, ahol olyan gyűrű volt használva, amelytől a hangszóró felfelé volt irányitva, ezek befolyásolnak valamit vagy csak a kinézetet?
Az ajtón a szerelőnyilásokat azért kell leszigetelni, hogy lényegében egy "dobozt" készitsünk a hangszórónak, vagyis a megmozgatott levegő ne menjen ki sehová, vagy azért hogy ez a levegő ne rezgesse a kárpitot?
A belső szigetelésnél a hangszóró mögé lehet rakni vékony hangelnyelő szivacsot?
1.5mm2-es kábeleknek elegendőnek kell lennie a hangszórók és az erősitő közé, kb 3-4m van most benne?
A Sony XM-4045 erősitő jó minőségben kell hogy megszólaltassa ezeket a komponens szetteket?
Tudna valaki tanácsot adni a magassugárzók megfelelő elhelyezésével kapcsolatban?Amit leginkább hallgatok az pop, rock, dance, stb.
Úgy látom, hogy a komponens szettek beszerzése lesz nehéz, ahogy nálunk nézegettem használtak árai 1500-3000Ft-al olcsóbbak az újaktól és az eladók makacsak, nem engednek.
-
attila666
tag
válasz Joe fiú #19622 üzenetére
Végül sikerült találnom egy MX165 Plus komponens szettet, nem üzletből, de kicsomagolatlan volt és viszonylag jó áron adta el a srác (65 euróért - kb 19 000Ft). Sajnos itt Szlovákiában a legolcsóbb internetes áruházban is 100 euró (30e Ft) felett vannak ezeknek a komponens szetteknek az árai, a használtaké pedig általában nem sokkal olcsóbbak.
Ma meg is érkeztek, csak az autóm a szerelőnél van, rozsdafoltok kijavitása céljából. Addig elkezdtük otthon kivágni a kiemelőgyűrűket, 2db kiemelőgyűrű van összerakva, darabonként 2cm vastagok és az aljára fog menni mégegy szélesebb, ami az ajtóra fogja felfogatni őket, valósznűleg az is 2cm vastag lesz (feltéve, hogy a kárpitnak nem lesz útjában), gondolom, hogy igy legalább a beépitési mélységnek megfelelően ki lesznek a hangszórók emelve, remélhetőleg a kárpit mögött elbújik a hangszóró is.
Valahol olvastam, hogy ezek a kiemelőgyűrűk magába szivhatják a nedvességet és tönkremehetnek, lakk vagy valami hasonlóval kenjem át őket vagy ez hülyeség? Az alsó kiemelőgyűrű és az ajtó közé szoktak rakni valamilyen puha anyagot (szivacs, pamut vagy hasonló) vagy csak egyszerűen fogassam fel néhány csavarral?Esetleg valakinek ilyennel van tapasztalata? Először csinálok ilyet, úgyhogy nem tudom, hogy nem-e rontok el valamit vagy mire kell figyelni. Tudom, hogy nem a legjobban néz ki, de kárpit mögött nem látja senki és igy megtakaritok 15e Ft-ot (nálunk üzletben 5000e Ft-ért árulnak egy pár kiemelőgyűrűt), csak a jól szóljon és ne essen szét
-
attila666
tag
Szia!
Lehet kapni MDF kiemelőgyűrűket kifejezetten Octáviára:
http://www.csstuning.hu/?q=termek/6691
http://www.ahifi.cz/mdf-podlozky-pro-skoda-octavia-i.htmlMikor Feliciára keresgéltem leírást, találtam Octáviára szép cikket a szigetelésre, hangszóróbeépítésre, igaz, hogy cseh oldalon, de szerintem google fordítóval meg lehet érteni:
http://www.prohifi.cz/rady-a-navody/tlumeni-prednich-dveri-a-montaz-reproduktoru-do-skoda-octavia-i -
attila666
tag
válasz Játékos #20151 üzenetére
Az MX165-ön csak a csipogóhoz van hangváltó. A mélyközépen ezért 4 csatlakozó van, abból 2-re kell(ene) rákötni a hangváltót a csipogóval együtt. Ha a kezedben lesz, azonnal megérted.
MX165 Pluson érdemes elvágni a hangváltón a piros kábelt? Elvileg egy ellenállást sorba köt a csipogóval, hogy halkabb legyen. Nagy hangerőnél mintha bántó hangja lenne, mióta erősítőre van kötve, de nem tudom, hogy érdemes-e az ellenállást beiktatni vagy csak próbáljam behangolni az erősítőt, esetleg ez normális-e nagy hangerőn (fül tehet-e róla)?
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
válasz Játékos #20153 üzenetére
Szerintem ki kell venni a magassugárzót és/vagy a mélyközepet és egy ellenállásmérővel (500ft-os multiméter) le lehet mérni, hogy a magassugárzóról a fejegységre vagy a mélyközépre menő kábel közé be-e van iktatva valamilyen alkatrész. A magassugárzót általában egy sorbakötött kondenzátorral szokták leszűrni, így azonnal észre lehet venni, hogy nagyon nagy ellenállást mutat a műszer. Lehet, ha kiveszed a magassugárzót, egyből látni fogod a kondenzátort a vezetékén.
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
válasz Joe fiú #20155 üzenetére
Tettem fel néhány képet, amiket a beszerelés közben készítettem: [link]
Próbáltam a magasakat úgy elhelyezni, hogy egymásnak szembe nézzenek, a jobb oldali van egy picit a sofőr felé fordítva. Ajtószigetelést végül úgy döntöttem, hogy ebbe az autóba nem teszek, majd a következőbe. Így is 4 napig szenvedtem az egésszel, 1 fúró és egy kézi fűrész állt rendelkezésemre . A szettet 80Hz-nél levágtam az erősítőn. Megpróbálok játszani a gain-el, hátha javulni fog (a szett félig van feltekerve, a mélyláda kb. 3/4-ig).Egyébként van valamilyen viszonylag olcsó és jó mélyláda amit ajánlani tudtok? Eddig egy SAL SQP 2540 volt egy szubcsőbe berakva, tegnap kaptam kipróbálásra hozzá egy gyári dobozt (SAL WRC 10), sokkal jobb hangja van a dobozban, de nem tudom, hogy meg-e vegyem hozzá a dobozt. Nem tudom, hogy zárt vagy reflex lenne-e jobb, elég kicsi a csomagtartó, jobb lenne minél kissebb és érzékenyebb, mert az erősítőm 100W-ot tud RMS-ben. Ötletem sincs, hogy hova tudnék menni meghallgatni más ládákat. Ez a SAL a gyári dobozában eléggé meggyőzött, de tudom, hogy csak addig, amíg nem hallok jobbat
-
attila666
tag
válasz Játékos #20240 üzenetére
Az erősítőhöz szükséged lesz az erősítő teljesítményétől függően vastag tápkábelre, ami közvetlenül az akkumulátortól az erősítőig megy. Közvetlenül az akkumulátorhoz kell tenned biztosítékot, hogy zárlat esetén nehogy leégjen az autó. Jó minőségű RCA kábellel együtt szerintem ezek kiteszik az erősítő árának kb felét.
Nincs nagy különbség a 2 és 4 csatornás erősítők árában, így szerintem érdemesebb 4 csatisat venni, hogy később könnyedén tudd bővíteni a rendszered egy mélyládával.
-
attila666
tag
válasz BorgBoss #20588 üzenetére
Szia!
Hátulra a mélyládán kívül tényleg nem kell semmi. Elölre tegyél egy bevált komponens szettet, pl Audio System MX165 Plus vagy Hertz DSK 165 és hátra pedig egy mélyládát. A mélyládát érdemes 4 csatis erősítővel hajtani és így az első szettet is rá tudod kötni. Érdemes használtan venni mindent. Ez lehet, hogy picit több lesz, mint 25 ezer, de biztosan elégedett leszel.
Nemrég én is hasonló helyzetben voltam, annyi különbséggel hogy Feliciám van. Elöl JBL GT6-5-ösök voltak, hátul pedig GT6-69-ek. Sehogy sem akart jó lenni, próbáltam az első hangszórókról lekötni a csipogót és másikat hozzátenni, de nem volt az igazi. Majd eladtam mindent és egy Audio System MX165-öt raktam elölre és hátul egy mélyláda van, fényévekkel jobb így, pedig nincs ajtószigetelésem és nem is a legjobban lettek az ajtóba beépítve.
-
attila666
tag
válasz BorgBoss #20619 üzenetére
Szívesen! Én a JBL-eket eladtam, az elsőket és a hátsó oválisakat is és azon vettem az MX165-öt. Hátul csakis egy mélyládám van, melyet egy old school 4 csatornás sony erősítő 2 csatornájáról hajtom hídban. A másik két csatornára pedig az első szett van kötve. A kalaptartón nincs semmi, majd ki kell cserélnem, hogy ne legyen benne a két lyuk. A hátul ülők szerint is szépen hátra lehet hallni az elsőket. Az oválisak a kalaptartóban szinte minden esetben csak rontani tudják az összképet, normális mélyet nem tudnak adni, a közép és magasban pedig csak zavarnak.
-
attila666
tag
válasz BorgBoss #20621 üzenetére
Egyelőre egy 25cm-es SAL van hátul, ha jól emlékszem SAL WRC 10. Egy haverommal cseréltem el, pénzt nem adtam érte. Ezt a jövőben fogom cserélni, csak még nem tudom, hogy milyenre, rá kell jönnöm, hogy hol tudnák itt meghallgatni más ládákat Komárom környékén. Az oválokkal így sem lehet összehasonlítani. Ezért is nem írtam, nehogy félrevezesselek. Talán DLD 500+ vagy hasonló ajánlott azok alapján, amit itt olvastam.
Valaki tudna esetleg tanácsot adni, hogy a mélyládát hogyan állítsam be, hogy ne lehessen észrevenni, hogy hátulról szól? A láda 80Hz-nél van vágva és az első szett is vágva van 80Hz-nél. Próbáltam a polaritást megfordítani, de nem vettem észre különbséget, sajnos a vágás frekvenciáját nem tudom változtatni. Próbáljam kikapcsolni az első szett vágását vagy forgatni a ládát a csomagtartóban? Esetleg ennyira vacak lenne a láda?
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
Néhány hozzászólással előbb írta orbano, hogy a legjobb CAT 6 kábelból készíteni RCA kábelt. Nem vagyok hülye, de valaki le tudná írni, hogy ezt hogyan? Gondolok arra, hogy a 8 ér van a kábelben, vagyis 4 pár (kettesével össze vannak csavarva). Az RCA dugókon a szignálra és a földelésre használjak egy-egy érpárt vagy hogyan lehet a legjobban a külső zavarásoktól védeni a jelet?
Előre is köszönöm! -
attila666
tag
válasz orbano #20787 üzenetére
Köszönöm a választ, így már világos, úgy véd a zavarásoktól a legjobban, ha a test és a jel van összecsavarva.
Kábelnak milyet érdemes használni? Sodort vagy drót legyen? Kinti (FTP) vagy benti használatra valót (kinti alumíniummal be van vonva). Először Ubiquiti Toughcable-re gondoltam, de most nincs kéznél [link]
Ilyen RCA dugók megfelelnek? [link] [link]Arra is gondoltam, hogy egy-egy csatornához külön CAT 6 kábelt húzok, vagyis a 4 fehér lenne a jel és 4 színes a test és 2 ilyen kábel adna sztereót, talán így nem törhet el olyan könnyen, mert nem kell szétosztani 2 dugóra az egy kábelt.
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
válasz sixer66 #20821 üzenetére
Mi régebben 120-as Skodába raktunk egy egyszerű 20W-os házimozi subwoofert, talán 16cm-es hangszóró volt benne, egyenesen a fejegységre volt csak kötve, de szépen, lágyan szólt. Aki beült, nem akarta elhinni, hogy az a kis vacak van benne, a szomszédok is kérdezték, hogy mi szól benne.
Nyugodtan belerakhatod, de azért csodát nem kell tőle várni, nem fogja az autót lebontani. Ha reflexesnek jobban tetszik a hangja, akkor inkább készíts nyitott dobozt a mostani mélyládádhoz. Haverom FLI Trap 10-ese volt gyári zárt ládában, de nem tetszett neki, mert "ütött" és nem akart elég mélyre lemenni, így csináltunk neki egy nyitott 35-40L körüli ládát, 40cm hosszú, 6cm átmérőjű reflexcsővel, így nagyon szépen, lágyan szól, szinte sehol sem emel ki és elég mélyre le tud menni. -
attila666
tag
válasz sixer66 #20829 üzenetére
Nekünk is ez volt az első ládánk, amit magunk készítettünk. A méretekkel könnyű dolgunk volt, mert skodába a hátsó ülés mögé kellett beszerkesztenünk és olyan méretet terveztünk, ami épphogy befér. Bassbox Pro 6 programot használtuk a számolásokra. Nagyon egyszerű a kezelése, nem igényel nagy hozzáértést. Általában igaz, hogy minél nagyobb a doboz mérete, annál mélyebbre fog lemenni (nekünk 35L körül fért be, de 50-60L közt kéne a legjobbnak lennie) és minél hosszabb és vékonyabb a reflexcső, annál mélyebben fog kiemelni, ha ez a kiemelési frekvencia túl magasan van, akkor a mélyebbek elvesznek. Érdemes csak egy reflexcsövet beletenni. A bassbox programmal próbálgattuk a megfelelő reflexcsövet hozzátervezni (szépen grafikonon mutatja a frekvenciaátvitelt). Volt hozzá egy nagyobb bútorlapunk, úgyhogy pénzbe nem került. Levágni nem volt nehéz, a bassbox program szépen mutatta, hogy milyen lapokat kell levágni, milyen méretben. Reflexcsőnek PVC csövet használtunk, amit építkezéseknél használnak. Ha megtalálom, akkor tudok róla képet feltenni, de még nincs bekárpitozva.
Sok helyen olvastam, hogy a zárt ládák mélyebbre mennek és nem emelnek ki, lágyabbak, de miután átraktuk a gyári zárt ládából az általunk készítettbe, egyből megváltozott a véleményem. Sokkal-sokkal jobban szól nyitottban, a haverom rap zenéket hallgat és nagyon tetszik így neki. Igaz, hogy mindenki nézett, amikor 40cm hosszú és 6cm széles csövet raktunk bele, ritkán látni ilyet. Esetleg okozhatja az is, hogy a Skodának nincs rendes csomagtartója? Majd megpróbáljuk átrakni a Feliciámba.
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
válasz horvathkrisz #20860 üzenetére
Én az erősítő belsejében forrasztottam össze, így nem kellett bajlódnom az RCA kábel szétosztásával. Amúgy mindegy, hogy elöl vagy hátul osztod szét.
-
attila666
tag
Sziasztok!
Philips DAP 650 erősítőt néztem 35 euróért (10e Ft). A mostani sony xm 4045-öt cserélném le rá. Audio System MX165 hajtására használnám és hidalva egy mélyládát hajtana a másik 2 csatorna (AS x-ion 10, AS MX10, DLD500+ vagy még nem tudom...).
A következő specifikációkat találtam róla:
"Philips DAP 650
4x55W RMS/4ohm
4x90W RMS/2ohm
2x180W RMS/4ohm híd.
LPF-HPF 60-80-100-120Hz
Bemeneti érzékenység: 0.1-2V-ig.
(kisebb , gyengébb fejekhez ideális mert elég érzékeny a bemenetére)
Sztereo monosító kapcsoló.
Hidalható , 2ohm stabil.
2x20A bizti.
Javításmentes, csavarjai nem gyáriak.
Japán gyártás, belseje hazaj az Alpine-okéra.
Az erősítő valósan tudja a ráirt adatokat és ebben az időben még szép hangot is tudtak."Állítólag Alpine beleseje van neki, egy gyártósoron készült az Alpine erősítőkkel.
Valaki tudna mondani véleményt róla? Vagy milyen erősítőt ajánlanátok? Gondolokozok esetleg azon, hogy az MX165-öt visszakötöm a fejegységre és egy 2 csatornás erősítőt veszek csak mélyládára.Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
válasz shteer #21053 üzenetére
Mikor építettem a rendszert és csak az egyik MX165 volt beszerelve és a fejegységről hajtva, akkor mintha jobban szólt volna, mint így a sony erősítőn. A fejegységen semmilyen baromság nincs bekapcsolva (EQ, Loudness, stb) és így a gain-t majdnem teljesen fel kell tekernem a mélyládára az erősítőn, de valahogyan sosem tudom jól behangolni, vagy kis hangerőn jó és akkor nagyon nem vagy fordítva. Konkrétan nem tudom, hogy az erősítővel van-e gondom, vagy magammal. Az egyik ismerősöm megvenné a sony-t 6e-ért és elviszi talán a SAL mélyládát is, ezért jött az ötlet, hogy cserélném a Philipsre vagy más hasonlóra, vagy nem érdemes, ugyanolyan lesz, mint a Sony-val?
Nincs itt véletlenül valaki Komárom környékéről, aki meg tudná hallgatni, esetleg megpróbálná beállítani?
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
válasz orbano #21056 üzenetére
Tudom az elejét és a hátulját külön állítani. Most az első csatornapár fél körül van, a mélyláda pedig maximum és háromnegyed között kb (feljebb tekerve már rosszabb volt). Megpróbálom még állítani, lehet, hogy lejjebb kéne venni mindkettőről a hangot és a fejegységen feljebb.
Ezek szerint le akartok beszélni a cseréről? Egy alpine erővel sem lenne sokkal jobb?
Esetleg arra is gondolok, hogy a fejegység így FLAT beállításokkal kevés szignált ad neki. Pioneed DEH1420UB. Esetleg kb mennyinél kéne a fejegységnek elkezdenie torzítani így flat beállításokkal (talán 65-ig megy a hangerő skála). Tudom, hogy megrezgette már nekem az autót ugyanez a láda, ugyanezzel az erősítővel és fejegységgel, de most valahogy nem sikerül (esetleg nagy torzításokkal). -
attila666
tag
válasz kavics325i #21068 üzenetére
Végül úgy döntött, hogy nem viszi el a ládát, de az erősítőt megvenné, amit meg így nem adok el. Ma kicsit álligattam a tanácsotok alapján az erősítőt és talán kezd jobb lenni.
Lenne olyan lehetőségem, hogy a mostani SAL WRC 10 ládában levő (SQP 2540) mélynyomót lecserélném Audio System MX10 Plus-ra. 45 euró volna az MX10 teljesen újonnan. Ez nagy minőségbeli változást hozna? Pl nem dübögne hátulról a mély és nem lenne zavaró néha? Alapvetően nem hangerőre kell, de szép, pontos mélyek legyenek. -
attila666
tag
Az a különbség, hogy a tápkábel az 5m hosszú, a mélyláda és az erősítő közt pedig van 0.5m hosszú kábel. A kábel ellenállását pedig az határozza meg, hogy milyen hosszú és milyen vastag. Tápkábelnek pedig azért kell annyira vastag, hogy az 5m hossznál se legyen nagy feszültségesés, mélyládánál a 0.5m-nél ez annyira nem számít, de azért 2.5mm2 oda sem árt, mert a túl vékony jelentősen megnövelheti a hangszóró impedanciáját.
-
attila666
tag
válasz k-feri65 #21413 üzenetére
Ha azt szeretnéd kiszámolni, hogy minimálisan milyen vastag kábel kell, akkor igen, a hangszóróvezetéknek vastagabb kellene, mint a tápnak. Persze túlméretezni lehet mindkettőt, de alul nem és ez az egész akkor igaz, ha arról az erősítőről csak 1 hangszóró van hajtva. Ha nagyon számolni akarnánk, akkor attól is függ, hogy az erősítő bemenetén 12-14V van, a kimenetén pedig ennél jóval több is lehet és így a kimeneten kevesebb áram folyik, mint a bementen, ezért a kimenetre valamivel vékonyabb kábel is elég.
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
válasz plaszy #21901 üzenetére
Kösd be ahogy jónak látod, majd próbáld meg az egyik felét megfordítani. Ha a fordítás után kevesebb mély lesz, akkor fázishiba van és kioltják egymást a hangszórók, cseréld vissza. Ha több, akkor a fordítás után eltaláltad a helyes polaritást. Az, hogy a hangszóró + vagy - vezetékéhez melyik megy, teljesen mindegy, váltakozó áram megy rájuk úgy is, csak általában mindkét felén egyforma fázisnak kell lennie.
-
attila666
tag
Sziasztok!
Helix HXA40X megér 12 000Ft-ot? Vagy tudna valaki véleményt írni róla?
Audio System MX10Plus és MX165Plus szett hajtására használnám. Úgy láttam, hogy be lehet aktív vágásra is állítani az erősítőt.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
válasz kavics325i #22172 üzenetére
14.4 kell az akkumulátor töltéséhez, alapjáraton előfordulhat, hogy 13.5 van, de ilyenkor nem igazán tölti az akkut.
-
attila666
tag
Az normális, hogy ha bekapcsolom a fejegységet és erősítőt (úgy, hogy nem szól, csak egyáltalán megy), az akkumulátorban a feszültség 12V-ról 11.6-7-re csökken? A fejegység Pioneer DEH-1420UB, az erősítő Helix HXA40X, az akkumulátor fél éves 45Ah, nem a legdrágább.
Érdemes lenne feltennem tölteni 10-12 órára vagy ez másnál is előfordul? Félek, hogy egy hideg reggelen nem fog beindulni tőle az autó, egyelőre jól startol. -
attila666
tag
válasz kavics325i #24546 üzenetére
Egyszer már itt leírtam, de lehülyéztek miatta.
Táp - általában hosszabb kábel, alacsony feszültség, nagy áram, kis feszültségesés megengedett, minden csatorna fogyasztása összeadódik, nincs 100% hatásfokú az erősítő
Hangszóró - sokkal rövidebb, nagy feszültség a táphoz képest, emiatt sokkal kisebb áram, csak a hasznos teljesítmény megy ki rajta (max 1-2 csatornáé), nem veszed észre annyira a feszültségesést
-
attila666
tag
Szia!
Nekem is MX165 Plus szettem van és egy Helix HXA 40X erősítőről hajtom + ezen az erősítőn van még hídban egy MX10 Plus mélynyomó. A fejegységem Pioneer DEH-1420UB. Sajnos az ajtóim nincsenek szigetelve.
Még fél évvel ezelőtt vettem egy Alpine 3542 erősítőt, mert úgy terveztem, hogy átkötöm a mélynyomót az alpine-ra és a Helix-el pedig bi-amp módban fogom hajtani a ládát. A Helix-en be tudom állítani a crossovert úgy, hogy a magas és középet külön-külön csatornára ossza szét és a sub tartományt pedig küldje tovább az Alpine-ra.
Azóta is porosodik a sarokban az alpine, már el is akartam adni. Valahogy nem volt kedvem vele bajlódni, újrakábelezni és mégegy tápkábelt húzni.Hangzásban hozna ez annyi javulást, hogy érdemes legyen átalakítani a rendszert? Esetleg a bi-amp mód miatt nem lenne több szívás a beállítással?
-
attila666
tag
Köszönöm a választ!
Egy 10mm2 tápkábelt kell csak vennem, amit az alpine-ra húzok egyenest. Most egy 5mm2 kábel van a Helix-en, de kevés neki, úgyhogy amúgy is kellene cserélni. A Helixre gondolom elég lesz az 5mm2, ha a csak a komponensek lesznek róla hajtva. Amúgy is valami gond van a jobb oldali magassal (érintkezéshiba vagy a hangváltó). Meg szerintem az MX165 Plus hangváltója elég gagyi (csak a magason van felüláteresztő szűrő).
Tudom, hogy az ajtószigetelés kellene, de 500 eurós autóba ezt nem hiszem, hogy érdemes megcsinálnom.
Más is tapasztalta már azt, hogy a pioneer fejegységen az RCA kimeneten (papírok szerint Rear Preout) több mély jön, mint magas vagy középhang? A front RCA páron pedig pont fordítva. Sajnos DEH-1420-on csak egy RCA kimenet van, normális áron pedig nem találok olyan fejet ami nekem megfelelne.
[ Szerkesztve ]
-
attila666
tag
válasz kavics325i #26446 üzenetére
Sub / Rear preout van az RCA kimenetre írva.
Igazából arról van szó, hogy az erősítőn a komponens szett gain-jét majdnem maximumra kellett csavarnom emiatt.
-
attila666
tag
Sziasztok!
Mitől lehet az, hogy Helix HXA40X egy vagy két csatornája halkan súg? Ha nem hallgatok zenét, vagy lehalkítom a rádiót, akkor a magassugárzó(k)ból halk súgást hallani. Csak állóhelyzetben hallom, menet közben elnyomja a motor zaja. A bal felén hallom csak, de lehet, hogy a jobb is súg, nem figyeltem. Még nem próbáltam kihúzni az RCA kábelt belőle, de gondolom nem a rádiótól kapja a zavaros jelet.
Már megvan hozzá a 10mm2 kábelem csak ki kell cserélni.
-
attila666
tag
Eddig nem tűnt fel, ritkán szoktam hallgatni járó motor nélkül. Ami eddig zavart, hogy kikapcsoláskor pukkan, de hát ez van.
A rádióm Pioneer DEH 1420UB.
Holnap ha sikerül, akkor kicserélem a tápkábelt és megpróbálom, hogy RCA nélkül is csinálja-e. Az erősítőnél az RCA kábelek eléggé meg vannak hajtva, előfordulhat, hogy megtörött valamelyiknek pl a mínusza.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Revolut
- Toyota topik
- PlayStationre és Xbox-ra tart a Horizon Chase 2
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Háztartási gépek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs